Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Γέφυρα Κούσιου: Σήμερα θα τους «λουφάρω».




Η είσοδος του νέου Βερολινέζικου Διεθνούς Αεροδρομίου 
του Βραδεμβουργου φαίνεται στο σκοτάδι 
της 8 Ιαν 2013, στο Σόνενφελντ (Schoenefeld
 ) της Γερμανίας τα μέλη του συμβουλίου ανακοίνωσαν πρόσφατα 
ότι το άνοιγμα του αεροδρομίου αναβάλεται για Πέμπτη φορά. 
Αν και δεν δώθηκε καμιά ημερομηνία το αεροδρόμιο 
δεν θα ανοίξει πριν το 2014 (Carsten Koall, Getty Images)
Ανακάλυψα χειρότερα.
Αποφάσισα να δείξω επιείκεια στη Δημοτική αρχή όχι φυσικά γιατί βρήκα δικαιολογίες για τις θλιβερές τους επιδόσεις αλλά γιατί στην τρέχουσα επικαιρότητα υπάρχει κάτι πολύ χειρότερο και μάλιστα Γερμανικό: Το  Αεροδρόμιο «Βίλι Μπραντ»: 
Το λεγόμενο «γεφύρι του Βερολίνου»
Έτσι τιτλοφορείται το άρθρο του Νίκου Χειλά στο ΒΗΜΑ (04/06/2013 05:45). Από εκεί πήρα το κείμενο το οποίο συμπλήρωσα με φωτογραφίες από το διαδίκτυο και λεζάντες που μετάφρασα για μένα κατ’ αρχήν και όσους διαβάσουν το κείμενο στη συνέχεια.
Λανθασμένοι σχεδιασμοί, κακοτεχνίες και τσαπατσουλιές μετατοπίζουν συνεχώς τα εγκαίνια στο μέλλον



Μια κλειδωμένη πύλη  στο βραδεμβούργιο Αεροδρόμιο
 του Βερολίνου Ιαν 10,2013
 (Johannes Eisele, AFP/Getty Images
Είναι το γερμανικό γεφύρι της Αρτας. Το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου «Βίλι Μπραντ» το πρωί χτίζεται και το βράδυ ξηλώνεται. Και αυτό κάνει αδύνατη μια πρόβλεψη για την ημερομηνία των εγκαινίων του. Αυτά είχαν οριστεί πριν από έναν περίπου χρόνο, ύστερα από πολλές αναβολές, για τον Ιούλιο του 2012. Ακολούθησαν κι άλλες καθυστερήσεις. Με αποτέλεσμα να μη βάζει κανείς πλέον στοίχημα για την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του. Ο νέος διευθυντής του Χάρτμουτ Μέντορν ποντάρει σε ένα-δυο χρόνια, ήδη όμως εφέτος θέλει να βάλει μπροστά ένα μέρος του σε λειτουργία. Άλλοι, πιο απαισιόδοξοι, προβλέπουν πολυετή αναβολή. Γι' αυτούς οι προβλέψεις είναι άσκοπες. «Το αεροδρόμιο, έτσι όπως είναι σήμερα, πρέπει να γκρεμιστεί και να ξαναχτιστεί από την αρχή» λέει ένας από αυτούς. «Και αυτό σημαίνει άνοιγμα μετά το 2020».

Αυτή η φωτογραφία πάρθηκε στις 10 Ιαν 2013,
δείχνει το νέο Βραδεμβούργιο Διεθνλές Αεροδρόμιο το βράδυ.
 
(Johannes Eisele, AFP/Getty Images)
Οι αιτίες του φιάσκου είναι εντελώς «αντιγερμανικές»: Λανθασμένοι σχεδιασμοί, κακοτεχνίες, τσαπατσουλιές. Αυτό φανερώθηκε ολοκληρωτικά το 2012, όταν διαπιστώθηκε ότι η πλήρως αυτοματοποιημένη πυροσβεστική εγκατάσταση του αεροδρομίου (η μεγαλύτερη και τεχνολογικά πιο εξελιγμένη του κόσμου) ήταν σοβαρά ελαττωματική - ιδιαίτερα το σύστημα απορρόφησης καπνών που έχει μήκος πολλών χιλιομέτρων. Υστέρα από πολυάριθμα τεστ, η κρατική Τεχνική Υπηρεσία Ελέγχου TUeV αρνήθηκε να την εγκρίνει. Και αυτό φρέναρε και τις άλλες κατασκευαστικές εργασίες.


Οι καθυστερήσεις στο Βραδεμβούργιο Διεθνές Αεροδρόμιο
έγιναν τόσο ενδημικές που ακόμη και η έκθεση των
LEGO
(
Legoland) στο γειτονικό Αμβούργο σπάει πλάκα με τα
προβλήματα που μαστίζουν το εργοτάξιο.
 (
Maurizio Gambarini, AFP/Getty Images)
(πατήστε τη φωτο να μεγαλώσει)
Από τότε το «Βίλι Μπραντ», που είχε ήδη οικοδομηθεί κατά 95%, είναι «το μεγαλύτερο οικοδομικό ερείπιο» («Der Spiegel») της χώρας. Στα εργοτάξιά του δεν κινείται πλέον φύλλο. Και οι μόνοι που εργάζονται ακόμη κανονικά, κάνοντας μάλιστα υπερωρίες, είναι οι σχεδιαστές. «Οι ελλείψεις έδειξαν ότι το αεροδρόμιο πρέπει να αλλάξει εκ βάθρων» λέει ένας από αυτούς.

Αεροδρόμιο-φάντασμα, που είναι όμως άριστα φωτισμένο. «Για λόγους ασφαλείας πρέπει να φωτίζουμε νυχθημερόν και την τελευταία γωνία της γιγαντιαίας εγκατάστασης» λέει τεχνικός. Το κόστος του ηλεκτροφωτισμού ξεπερνά κατά πολύ εκείνον για το «ενεργό» αεροδρόμιο Tegel, στο οποίο προσγειώνονται και απογειώνονται καθημερινά 400 αεροπλάνα. Συνολικά διατίθενται 20 εκατομμύρια μηνιαίως για τη (μη) λειτουργία του νέου αερολιμένα, τα οποία προστίθενται στα εκατοντάδες άλλα, που θεωρούνται λόγω κακοτεχνιών χαμένα.


Ένας άδειος δρόμος οδηγεί στο ΒΕR την 10 Ιαν 2013.
Οι πολλές καθυστερήσεις, οι οποίες τώρα μετριούνται
σε χρόνια, προκαλούν διπλασιασμό του κατασκευαστικού
κόστους και αναδεικνύουν τον διασυρμό των ηγετών
 της πόλης και της πολιτείας.
(
Johannes Eisele, AFP/Getty Images)
Είναι το έργο των αστρονομικών υπερβάσεων: Οι δαπάνες του, που είχαν προϋπολογιστεί το 2004 σε 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, έφτασαν το 2012 τα 4,3 δισ., δηλαδή υπερδιπλασιάστηκαν. Και όχι λίγοι εμπειρογνώμονες μάλιστα δεν αποκλείουν την εκτίναξή τους στα 6-7 δισ.

Το οικονομικό φιάσκο συνοδεύεται από το πολιτικό: Ήδη τον περασμένο χρόνο παραιτήθηκε από την προεδρία του εποπτικού συμβουλίου ο σοσιαλδημοκράτης κυβερνήτης-δήμαρχος του Βερολίνου Κλάους Βοβεράιτ, που χαρακτηρίστηκε πολιτικός υπεύθυνος για το σκάνδαλο. Η δημοτικότητά του έχει πέσει από τότε στο ναδίρ. Ο μοντέρνας κοπής πολιτικός, που φιλοδοξούσε να γίνει κάποτε καγκελάριος της Γερμανίας, είναι πλέον «καμένο χαρτί».

Στην φωτογραφία αυτήν που πάρθηκε την
16 Μαρ 12, μια κόκκινη σημαία κυματίζει στο Β
ER.
 Το αεροδρόμιο των 3,2 δις που προοριζόταν
να αντικαταστήσει τα γερασμένο
Tegel του
Schoenefeld, κλείνει ένα άλλο κεφάλαιο της
επανένωσης της άλλοτε χωρισμένης πόλης.
( Klaus-Dietmar Gabbert, AP)


Φωτογραφία παρμένη την 4 Μαρτίου 2012,
 δείχνει έναν εκσκαφέα μπροστά από τον
πύργο ελέγχου του νέου ΒΒΙΑ
(
John MacDougall, AFP/Getty Images)
Τα σκάγια πήραν όμως και τον επίσης σοσιαλδημοκράτη πρωθυπουργό του Βρανδεμβούργου Ματίας Πλάτσεκ (που παρ' όλα αυτά διαδέχθηκε τον κ. Βοβεράιτ στη θέση του προέδρου του εποπτικού συμβουλίου), καθώς και τον χριστιανοδημοκράτη ομοσπονδιακό υπουργό Μεταφορών Πέτερ Ραμσάουερ. Και αυτό επειδή το κρατίδιο του Βρανδεμβούργου συμμετέχει εξίσου με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και το Βερολίνο στην κατασκευή του αεροδρομίου.

Μια καινούργια πινακίδα παραμένει  καλυμμένη έξω
 
από το κύριο τερματικό κτήριο του εισέτι μη ανοικτού ΒER
.8
Μαρτίου 2013 (Adam Berry, Getty Images
Τα πράγματα δεν βελτιώθηκαν πολύ ούτε και μετά την ανάθεση της διεύθυνσης του αεροδρομίου στον 70χρονο Μέντορν. Ο τελευταίος, που έχει τη φήμη διευθυντή-κέρβερου, δεν έχει να επιδείξει στο παρελθόν μόνο επιτυχίες ως μάνατζερ. Ως διευθυντής των Γερμανικών Σιδηροδρόμων DB την προηγούμενη δεκαετία κατόρθωσε όντως το ακατόρθωτο: να απορρυθμίσει τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. Υπό τη διεύθυνσή του οι συρμοί άρχισαν να πηγαινοέρχονται καθυστερημένοι. Μαζί τους απορρυθμίστηκαν και οι Γερμανοί, οι οποίοι, ως γνωστόν, ρύθμιζαν παλαιότερα τα ρολόγια τους ανάλογα με τα δρομολόγια των τρένων.


Ένας μάστορας προετοιμάζει την μεταφορά 
οικοδομικών υλικών έξω από το κύριο τερματικό του Β
ER
 8 Μαρτίου 2013. (Adam Berry, Getty Images )
Ο πήχης που έχει τεθεί στον κ. Μέντορν είναι βέβαια, και από συγκριτική άποψη, πολύ υψηλός: το αεροδρόμιο του Μονάχου «Φραντς Γιόζεφ Στράους». Η κατασκευή του στα τέλη της δεκαετίας του '80 και στις αρχές του '90, υπό τη διεύθυνση ενός απόστρατου στρατηγού, θεωρείται μοναδικό οργανωτικό επίτευγμα. Ο κόσμος έμεινε έκθαμβος, όταν στις 17 Μαΐου 1992 μεταφέρθηκε μέσα σε μια νύχτα ολόκληρος ο εξοπλισμός του παλιού αεροδρομίου, το οποίο βρισκόταν σε απόσταση πολλών χιλιομέτρων, στο νέο, και το τελευταίο άρχισε αμέσως μετά να λειτουργεί κανονικά.


Στην από 14 Μαρτίου του 2013 φωτογραφία, δύο άνδρες
βαδίζουν προς το κύριο τερματικό του νέου Βραδεμβούργιου
διεθνούς αεροδρομίου του Βερολίνου (ΒΕR) που
ονομάστηκε Διεθνές Αεροδρόμιο Βίλι Μπραντ .
 Το διεθνές αεροδρόμιο Βίλι Μπραντ, που πήρε  το όνομα
 Γερμανού ηγέτη της περιόδου του Ψυχρού πολέμου
και που υποτίθεται ότι θα ήταν έτοιμο και σε λειτουργία
 στις αρχές του 2011, προοριζόταν για σύμβολο της
μεταμόρφωσης του Βερολίνου από γραμμή μετώπου
σε πρωτεύουσα παγκόσμιας κλίμακας και  κέντρο οικονομικής
 ισχύος της Ευρώπης . Αντ’ αυτού έγινε ένα σύμβολο
του πως, ακόμη και για έναν τεχνολογικό τιτάνα,
τα πράγματα μπορεί να πάνε τρομακτικά λάθος. Μετά
τέσσερες δημόσια ανακοινωμένες καθυστερήσεις,
οι αξιωματούχοι αναγνωρίζουν ότι το αεροδρόμιο δεν
μπορεί να είναι έτοιμο, μέσα στην πρόσφατη παράταση:
 Τον Οκτώβριο του 2013. Για να προστατεύσουν τον εαυτό τους
 από έναν ακόμη διασυρμό, οι αξιωματούχοι αρνούνται
 να θέσουν μια νέα ημερομηνία εγκαινίων.
(AP Photo/Markus Schreiber).
Θα καταφέρει ο κ. Μέντορν να επαναλάβει τον άθλο του στρατηγού; Άδηλο. Ωστόσο τα εμπόδια πληθαίνουν, αντί να μειώνονται. Την περασμένη εβδομάδα η Επιτροπή των Βρυξελλών ανακοίνωσε ότι δεν θα δώσει άδεια λειτουργίας αν δεν διασφαλιστεί η ελεύθερη πτήση των γερανών στην περιοχή. Και αυτό, που απαιτεί νέο σχεδιασμό των αεροδιαδρόμων, θα μπορούσε να κρατήσει χρόνια.

Τα παραπάνω βέβαια δεν αθωώνουν ούτε την κυρία Ουσουλτζόγλου, ούτε τους κυρίους Δάσκαλο και Λαζαρίδη, ούτε φυσικά και την διμοιρία εκείνων που σήκωναν πρόθυμα, σχεδόν αυτόματα, τα χεράκια και χάριζαν ρήτρες, ανέθεταν πρόσθετο και εν πολλοίς άχρηστο έργο τον ίδιο εργολάβο, έδιναν απερίσκεπτα παρατάσεις και ανέχονταν τα παιδαριώδη παιχνίδια του εργολάβου με το υποτιθέμενα απαραίτητο νέο σύστημα καλουπώματος. Αν πρέπει να διδαχθεί κάποιος από τους Γερμανούς ας το κάνει για τα καλά τους. Εκείνα τα επιτεύγματά τους που κάνουν  περήφανους αυτούς αλλά και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. 

Σημείωση τέλους: Η αλήθεια είναι ότι έβαλα πολλές φωτογραφίες. Δεν χρειαζόταν. Ήταν απλά το σύμπλεγμα του Έλληνα που βαρέθηκε να του τα σέρνουν και να τον λένε ότι δεν έχει κάνει τίποτε σωστά.     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!