Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Καλλικρατικά ασυμβίβαστα: Πράξη τρίτη



Ήρθε η γνωμάτευση του Υπουργείου Εσωτερικών για το ασυμβίβαστο της ιδιότητας του Δημοτικού Συμβούλου και υπαλλήλου ΔΕΥΑ. Το γράμμα έλεγε.



Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικό, αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος, σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ 8 του Ν.3852/2010 δημοτικός σύμβουλος που αποδέχεται οποιαδήποτε από τα καθήκοντα (όπως του υπαλλήλου ΝΠΔ του δήμου στον οποίο έχει εκλεγεί, 14, παρ 1γ) που συνιστούν ασυμβίβαστο εκπίπτουν από το αξίωμά τους. Το Διοικητικό πρωτοδικείο με απόφαση του διαπιστώνει την ύπαρξή του ασυμβιβάστου και την έκπτωση από το αξίωμα εφόσον ασκηθεί σχετική ένσταση από το αναφερόμενο στο άρθρο 45 του ίδιου νόμου πρόσωπο.

Από τα ανωτέρω συνάγεται, όπως αναφέρεται και στο σχετικό έγγραφό σας, ότι η έκπτωση δημοτικού συμβούλου λόγω ασυμβιβάστου επέρχεται με δικαστική απόφαση που εκδίδεται κατά τας διατάξεις των άρθρων 45επ του Ν. 3852/1010.

Ας ξαναδούμε τα πράγματα:.
14 παρ 8.= Δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι  δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων και εκπρόσωποι των τοπικών κοινοτήτων που αποδέχονται οποιοδήποτε από τα καθήκοντα ή τα έργα που συνιστούν ασυμβίβαστο ή αποκτούν δημοτικότητα σε άλλο  δήμο εκπίπτουν  από το αξίωμά τους. Το Διοικητικό Πρωτοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου υπάγεται ο οικείος δήμος, με απόφασή του, διαπιστώνει  την ύπαρξη του ασυμβιβάστου και την έκπτωση από το αξίωμα εφόσον υποβληθεί  σχετική ένσταση από τα αναφερόμενα στο άρθρο 45 του παρόντος,  πρόσωπα. Κατά  της  απόφασης  με την  οποία διαπιστώνεται το ασυμβίβαστο  χωρεί  αίτηση  αναίρεσης ενώπιον  του  Συμβουλίου  της Επικρατείας, σύμφωνα  με τα οριζόμενα στο άρθρο 50 του παρόντος.
14 παρ 1γ= Πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων  δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου  δικαίου με εξαίρεση τα ιδρύματα, οι οποίοι δεν είναι  αιρετοί, υπάλληλοι με οποιαδήποτε σχέση εργασίας δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου  δικαίου  και ιδρυμάτων, καθώς και διευθύνοντες και εντεταλμένοι σύμβουλοι  και υπάλληλοι νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου,  πλην αστικών  εταιρειών μη κερδοσκοπικού  χαρακτήρα, τα οποία έχουν  συστήσει ή στα οποία συμμετέχουν οι δήμοι,  στους  οποίους  υποβάλλουν υποψηφιότητα.
Άρθρο 45.=Δικαίωμα ένστασης Ένσταση μπορεί να ασκήσει:
α) κάθε εκλογέας εγγεγραμμένος στους  εκλογικούς καταλόγους του δήμου, καθώς και
β) ο υποψήφιος κατά τις εκλογές στον οικείο  δήμο.

Ως εδώ τα πράγματα φαίνονται στρωτά. Ο υπάλληλος της ΔΕΑΒ επειδή είναι «υπάλληλος με κάποια σχέση εργασίας με δημοτικό νομικό πρόσωπο δημοσίου διακιού» θα χάσει μια από τις δύο θέσεις του μετά από προσφυγή ενός πολίτη στο Διοικητικό πρωτοδικείο Είναι όμως έτσι; Ας δούμε τι λέει παρακάτω το κείμενο και ο Νόμος.

Άρθρο 46
Άσκηση  ένστασης - Αρμόδιο δικαστήριο
1. Η ένσταση ασκείται με δικόγραφο, το οποίο κατατίθεται  μαζί με τρία  αντίγραφα στην  αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη.
Η προθεσμία  για την άσκηση της ένστασης ή η άσκησή της δεν αναστέλλει την εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης.
2. Το δικόγραφο της ένστασης απαιτείται να περιέχει τα στοιχεία που προβλέπονται στο άρθρο 251 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, ΦΕΚ 97 Α΄).
3. Οι ενστάσεις εκδικάζονται σε πρώτο και τελευταίο βαθμό από το τριμελές διοικητικό πρωτοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου έχει  την έδρα του ο οικείος δήμος.
4. Η διαβίβαση  της ένστασης στο αρμόδιο  για την εκδίκασή της δικαστήριο γίνεται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 252 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.

Άρθρο 47
Περιεχόμενο της ένστασης

1. Η ένσταση στρέφεται κατά της απόφασης  με την ο- ποία ανακηρύσσονται οι επιτυχόντες και οι επιλαχόντες συνδυασμοί και οι υποψήφιοι  κάθε συνδυασμού που εκλέγονται ως τακτικοί ή αναπληρωματικοί, βάσει  του σχετικού πίνακα των αποτελεσμάτων ο οποίος ενσωματώνεται σε αυτή.
2. Λόγους ένστασης μπορούν να θεμελιώσουν:
α) η έλλειψη νόμιμων  προσόντων  και η συνδρομή  κωλυμάτων  σε υποψηφίους που έχουν  εκλεγεί ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη,
β) η παράβαση του  νόμου  κατά  τη διεξαγωγή της  εκλογής ή κατά την εξαγωγή του εκλογικού αποτελέσματος ή κατά την ανακήρυξη των υποψήφιων  συνδυασμών ή κατά την ανακήρυξη των επιτυχόντων και επιλαχόντων συνδυασμών  και  των  προσώπων που ανήκουν  σε  αυ- τούς,
γ) η ακυρότητα ή η εσφαλμένη αρίθμηση  των ψηφοδελτίων.

Άρθρο 48
Προθεσμία για την άσκηση  ένστασης

1. Η ένσταση ασκείται μέσα σε προθεσμία  επτά (7) ημερών από τη λήξη  του χρόνου  έκθεσης της πράξης, με την οποία ανακηρύσσονται οι επιτυχόντες και οι επιλαχόντες συνδυασμοί, καθώς και οι υποψήφιοι  κάθε συνδυασμού  που εκλέγονται ως τακτικοί ή αναπληρωματικοί, κατά το άρθρο 44 του παρόντος.
2. Η προθεσμία  της  προηγούμενης παραγράφου δεν παρεκτείνεται σε καμία περίπτωση.

Δηλαδή; Δηλαδή μπορεί να γίνουν έξοδα για ενστάσεις και ότι άλλο ο νόμος ορίζει και το Διοικητικό Πρωτοδικείο να γυρίσει και να πει «σύμφωνα με το άρθρο 48 η ένστασή σας κατατέθηκε εκπρόθεσμα». Κι εγώ με τι σειρά μου να έχω ξοδέψει χρόνο και χρήμα να έχω επενδύσει συναισθηματικά και να μένω στο τέλος με τον άσσο στο χέρι και ταυτόχρονα να συνεχίζει να παραβιάζεται ξεδιάντροπα ο Νόμος. 

Δεν ξέρω πόσο δυνατό είναι το lobby στελεχών της ΔΕΑ στο Υπουργείο Εσωτερικών, ξέρω όμως ότι η χώρα αυτή που έπρεπε να ανασκουμπωθεί και να αρχίσει αργά αλλά σταθερά να καθαρίζει την συσσωρευμένη κόπρο της, συνεχίζει να υποθάλπει μια κτηνώδη και αντιδραστική γραφειοκρατία.

Όσο για μένα απλά θα συνεχίσω. Μόνος φαντάζομαι…

5 σχόλια:

  1. Προχώρα νίκο, αλλά η απορια είναι δεν τον έλεγξε κανείς ; όταν κατέθεσαν τις λίστες υποψηφίων ή μηπως κάποιοι το κουκουλωσαν,να κάνεις καταγγελία στον ρακιτζή,επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης. Προχώρα νίκο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν διάβασες καλά τον Νόμο. Είχε δικαίωμα να βάλει υποψηφιότητα. Αλλά μόλις έβγαινε όφειλε να παραιτηθεί από μια από τις; θέσεις ή του στελέχους της Δημοτικής Επιχείρησης ή του Δημοτικού Συμβούλου. Αυτό με βάση τον Νόμο του Καλλικράτη συνέβη μια φορά που είναι ,με βάση τον νόμο πάντα, η τελευταία.
      Τις επόμενες εκλογές δηλαδή δεν θα έχει το δικαίωμα να βάλει υποψηφιότητα όντας στέλεχος της ΔΕΑ.

      Διαγραφή
    2. Κι άντε ανώνυμε 5.22 πας ότι απευθύνομαι στους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης (Ρακιντζής). τι νομίζεις ότι θα γίνει; Τίποτε απολύτως. Τους έχω ενοχλήσει παλιά και για τα καμώματα του Πετράκη. Δεν έγινε τίποτε. Αντίθετα ο Πετράκης προέβαλε την επιτυχημένη θητεία του σαν πρόεδρος του ΔΣ της Βέροιας για να διεκδικήσει βουλευτικό αξίωμα. Παρ' όλίγο να έβγαινε κι όλας.

      Διαγραφή
  2. Καλά θα τρελαθούμε τελείως, η αντιπολίτευση που είναι; τι γίνεται ρε παιδιά; κανένας δεν πήρε χαμπάρι; και υπάλληλος & σύμβουλος & πρόεδρος δεαυβ, παράνομα όλα, τσαβδαριδης; σοβρονωφ; κάτι άλλο κρύβεται νίκο, με παρά έχει σχέση νίκο με πολύ παρά.......μηπως κάποιος πρέπει να κανει έλεγχο στο ταμείο της δεαυβ; μήπως......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαν μόνη εξήγηση για τις αντιδράσεις τις αντιπολίτευσης μπορεί να δοθεί μια ιδιόρρυθμη κατάσταση ιδρυματοποίησης που αναπτύσσουν μεταξύ τους. Ή αν θες κάποιες συνθήκες βολεμένου αυλικού που θα σκότωνε αν απειλείτο η καθημερινότητά του.

      Διαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!