Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Η Αστική Ανάπλαση.(Φρου φρου και αρώματα ή έργα Ανάπτυξης ;)

 (
Μεγάλο έργο για τα επίπεδα μια μικρής επαρχιακής πόλης.                                      Θυμίζει όμως την δυσλειτουργία της πλατείας Ωρολογίου με την ολοκληρωτική διακοπή  της κυκλικής πορείας πράγμα που αντιβαίνει κατάφορα στις συνήθεις σύγχρονες πρακτικές και σχεδιασμούς οδών/πλατειών, ταλαιπωρώντας σε καθημερινή βάση τους οδηγούς.

Ακόμα θυμίζει την Μητροπόλεως. με τις μακρόχρονες αντιδικίες δημοτών και δημοτικών  παρατάξεων. Εξ’ άλλου η Μητροπόλεως έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο δωρεάν και άναρχο πάρκνγκ όπου ο καθένας κάνει ότι θέλει με την ανοχή της Δ.Α. Δεν χρειάζεται να πω πόσο ακόμα θα επιβαρυνθεί λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης σε Ελιάς και Βενιζέλου.                                                                                     Παρόλα αυτά εύχομαι τώρα να πάνε όλα κάπως καλύτερα καθότι πλέον  υπάρχει ωριμότητα και από τους δημότες και από τις δημοτικές παρατάξεις.                                                                                                                                           .
Φρονώ όμως πως καλύτερα θα ήταν ο Δήμος να ασχοληθεί με την ανάπλαση του Τριποτάμου και να αφήσει τις «άχρηστες» εν καιρώ κρίσης (κρίσης επιβίωσης όπως εξελίχθηκε) και μη ανταποδοτικές προς τον δημότη, αναπλάσεις ουσιαστικά δρόμων. Πολλοί χαρακτηρίζουν το έργο ως «φρου-φρου και αρώματα» ξεπεσμένων αριστοκρατών… Λένε «θέλουμε μεροκάματα και όχι οράματα»…
Τα 10 εκατομμύρια θα ήταν σοφότερο να πάνε στο ποτάμι και όχι να τα πάρει το ποτάμι των δρόμων.                                                                                                 
Και γράφω «ουσιαστικά δρόμων» διότι πάρκα δόξα τω Θεό έχουμε άφθονα,  σωστά δομημένα και επαρκώς συντηρημένα.                                                              Κλασικές αξίες όπως της Ελιάς και των Αγίων Αναργύρων.
Είναι ντροπή μια πόλη με ποτάμι να το έχει σε τέτοια κατάσταση, ουσιαστικά αφανές, ανύπαρκτο, ενώ θα μπορούσε να είναι κόσμημα πανελλαδικά και μοναδικό έργο στο είδος του, ώστε να δίνει πολλά μεροκάματα στους Βεροιώτες που τα έχουν τόσο πολύ ανάγκη.
Και εξηγούμε:
Το ποτάμι δεν μπορεί να αξιοποιηθεί εύκολα λένε πολλοί βασιζόμενοι στη μορφολογία της κοίτης (υψόμετρα, κλίσεις).
Λάθος μέγα!
Μπορούν κάλλιστα να γίνουν εν σειρά 3-4 μικρά υδροηλεκτρικά έργα!
Έτσι να καλύπτει ο Δήμος της ανάγκες του σε ρεύμα (π.χ φωτισμός οδών και δημοτικών κτιρίων).
Να στηρίξει ακόμα και άπορες οικογένειες με φθηνό ρεύμα.
Να μειώσει π.χ έτσι τα τέλη ύδρευσης/αποχεύτεσης ή την τιμή των καρτών στάθμευσης που και αυτά πρέπει να πάρουν την κατιούσα αναλόγως των καιρών που διανύουμε όλοι μας.
Μέσω των μικρών υδροηλεκτρικών θα ομαλοποιηθεί η κοίτη με τις αναβαθμίδες των φραγμάτων, θα δημιουργηθούν πανέμορφες μικρές λίμνες και εν τέλει και για να μην μακρηγορώ, έδαφος προς αξιοποίηση είτε για ιδιωτική πρωτοβουλία είτε για δημοτικές επιχειρήσεις. Χώροι αναψυχής για τους συνδημότες μας αλλά και για τους ξένους επισκέπτες.                                                                                                        Θα πηγαίνει αυτός που πεινάει… για ψάρεμα όπως χρόνια συμβαίνει στις γέφυρες του Κερατίου στην Πόλη.                                                                                             Ξέρετε εκεί δεν ψαρεύουν  συνωστιζόμενοι ο ένας πάνω στον άλλον από χόμπι…
Επίσης και σε συνέχεια των αναπτυξιακών έργων, στην περιοχή ρίψης του Σταυρού θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας νέος "Αγ. Νικόλαος".
Με τα 10 εκατομμύρια θα μπορούσε να γίνει ένα Δημοτικό Φωτοβολταικό Πάρκο με παρόμοια ανταποδοτικά οφέλη.
Έτσι συνεχίζουν  να χάνονται δεκαετίες ολόκληρες (φαντασθείτε να μετρήσω σε τετραετίες...)με αποτέλεσμα η πόλη να έχει μαραζώσει χωρίς πλέον κανένα όραμα, καμία ελπίδα να διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Δύο τετραετίες μαλώνανε οι μνηστήρες της τοπικής εξουσίας για την Μητροπόλεως.
Είναι κρίμα  να καταναλώσουνε  άλλες δύο η Ανοίξεως η Ελιά και η Βενιζέλου.
 Η Αστική Ανάπλαση όμως ως φαίνεται θα γίνει.                                                      Είναι μάλλον προαποφασισμένη. Μια έκθεση ιδεών για ιδανικές κοινωνίες φτιαγμένη από οραματιστές… Η μελέτη που εκπονήθηκε είναι πλέον ξεπερασμένη, με σημαντικά λάθη και παραλήψεις. Έγινε πριν δύο χρόνια που τα πράγματα ήταν διαφορετικά… Έγινε «φασόν» σε μελέτες άλλων πόλεων που ουδεμία σχέση έχουν με τη δική μας.
Είναι ξεπερασμένη διότι πρόκειται ουσιαστικά  για μια διαπλάτυνση πεζοδρομίων και εξωραϊσμού υφιστάμενων πάρκων που της δόθηκε το ομολογουμένως πιασάρικο όνομα της Αστικής Ανάπλασης. Δηλαδή μια ημιπεζοδρόμιση. Και όλα τα «ημί» θυμίζουν το ημιτελές… τα ημίμετρα…
Είναι ξεπερασμένη επειδή πολύ μα πολύ απλά, δεν δίδεται καμία εντελώς πρόβλεψη για οροθετημένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενώ θα μπορούσαν εύκολα να «κλέψουν» ένα μέτρο από τα νέα διευρυμένα πεζοδρόμια και όχι από το οδόστρωμα, που είναι η πλέον επικρατούσα τακτική ανά τον πλανήτη και σε όλες τις πόλεις που θέλουν να λέγονται σύγχρονες και ανθρώπινες. Μια βόλτα στην ταπεινή Καρδίτσα ή στην Αλεξανδρούπολη δείχνει του λόγου το αληθές για να μην χρησιμοποιήσω ευρωπαϊκά παραδείγματα… που πολλοί θα πούνε πως είναι άτοπα…                                  
 Έτσι θα κυκλοφορεί ο κόσμος χωρίς κόστος, θα αποσυμφορηθούμε από αυτοκίνητα και μηχανάκια, θα μειωθεί η ρύπανση.                                                                        
Θα κυκλοφορούν ανέμελα τα πιτσιρίκια με το ποδηλατάκι τους χωρίς τον φόβο των αυτοκινήτων ενώ παράλληλα θα εκπαιδεύονται χωρίς καν να το καταλαβαίνουν σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής ώστε μελλοντικά να μειωθούν τα τροχαία!              Θα χάσουν τα περιττά κιλάκια  τους τα βεροιωτόπουλα. Οι οδηγοί θα κινούνται χωρίς τον φόβο των ποδηλάτων! Με λίγα λόγια μόνο θετικά για όλους τους δημότες και ανεξαρτήτου ηλικίας θα έχει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο ευρύτερο κέντρο της Βέροιας.
Επιγραμματικά και συνοψίζοντας ως προς τα λάθη και τις παραλήψεις:
-Απουσία από τον σχεδιασμό του Βήματος του Αποστόλου Παύλου.                                                                                                                             Δηλαδή ενός τουριστικού πνεύμονα της πόλης και μιας ύψιστης σημασίας τοποθεσία για τον απανταχού Χριστιανισμό και όχι μόνο.  
-Απουσία από τον σχεδιασμό της βυζαντινής εκκλησίας του Αγ. Παταπίου και του πέριξ αυτού νέου αρχαιολογικού χώρου που προκαλεί εντύπωση πως ξεχάστηκε από την μελέτη ενώ απέχει μόλις λίγα μέτρα από την οδό Βενιζέλου.                                                                                                                        Τελικά αυτόν τον αρχαιολογικό χώρο δεν τον ξέρει κανείς! Δεν έχω δει ποτέ ούτε έναν ξένο επισκέπτη, ούτε μαθητές/σχολεία ούτε συνδημότες να τον επισκέπτονται.    Δηλαδή πλήρης αφάνεια.
-Απουσία από τον σχεδιασμό επίσημου δικτύου ποδηλατοδρόμων.
-Απουσία μελέτης κόστους συντήρησης όλων αυτών των 130 στρεμμάτων που περιλαμβάνει η ανάπλαση ώστε να μην γίνουν εν καιρώ σκουπιδότοποι και χώροι υπαίθριας αφόδευσης… Μην καταντήσουν  σαν τα Ολυμπιακά Ακίνητα των Αθηνών… και τους πέριξ χώρους τους. Και μάλιστα σε μια περίοδο που το δημοτικό προσωπικό αλλά και τα κονδύλια θα βαίνουν συνεχώς μειούμενα…                                                                                                                      Βέβαια αυτά μπορούν να ανατεθούν σε ιδιώτη πράγμα που δεν ξέρω αν θα είναι καλό ή κακό…
-Ανεπαρκής μέριμνα στάθμευσης για τους κάτοικους της οδού Ανοίξεως. Δεν μπορεί ένας 65χρονος οδηγός να περπατά 1 χιλιόμετρο για να πάει στο αυτοκίνητό του. Φαντασθείτε να είναι φορτωμένος με ψώνια.                                                     Και αν όλα πάνε καλά και όλοι αυτοί οι κάτοικοι σταθμεύουν στο δωρεάν,  φυλασσόμενο και φωτιζόμενο πάρκινγκ (δεν υπάρχει στα σχέδια της μελέτης) που θα δημιουργηθεί κατάντη της οδού Στρατού, εξυπακούεται πως δεν θα μένει χώρος για τους  εποχούμενους τουρίστες, πόσο μάλλον για τα τουριστικά λεωφορεία που έχει μέγιστη ανάγκη η πόλη.
- Καταδίκη των καταστημάτων επί της Μ. Αλεξάνδρου και Βενιζέλου πράγμα που σημαίνει ότι θα προστεθούν και άλλοι συνδημότες μας στον μακρύ κατάλογο των ανέργων της πόλης μας.
Αυτά τα ολίγα για την όμορφη πόλη μας.                                                                                                                                              Της εύχομαι ολόψυχα ότι καλύτερο  ώστε να υπερκεράσουμε τον σκόπελο της βαθιάς οικονομικής κρίσης αφήνοντας παράλληλα κάτι καλό, ανταποδοτικό και χρηστικό για τα παιδιά μας.
Κλείνοντας οφείλω  να ομολογήσω πως η Δημοτική Κοινότητα δείχνει να έχει ανοικτά τα ώτα της όποτε ελπίζω να πράξει τελικά το καλύτερο.



8 σχόλια:

  1. Άρτια τοποθέτηση φίλου εμπόρου. Δεν πέριέχει μόνο στεγνές επαγγελματικές ανησυχίες αλλά προτίνει λύσεις και απ' ότι φαίνεται δέχεται να τις συζητήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. είναι η πρώτη φορά που αναρτάται κάτι ορθολογικό σε αυτό το blog και όχι τα συνήθη παραληρήματα του ντετέκτιβ νικολάκη ,

    ....... μα ακριβώς επειδή δεν είναι του ντετέκτιβ νικολάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε φιλαράκι, τι μιά κου κου τσα την άλλη τραλαλά μήπως δεν πάει κάτι καλά με σένα;

      Διαγραφή
  3. Όχι μόνο άρτιο και ορθολογικό αλλά ένα εκπληκτικό κείμενο που θα έδινε σοβαρές αλλά και μακρόχρονες λύσεις σε προβλήματα του Δήμου και των πολιτών.
    Ένα κείμενο που ομορφαίνει δεν παχαίνει ενώ παράλληλα χρηματοδοτεί την πόλη για δεκαετίες ολόκληρες.
    Είναι κάτι που θα αγκάλιαζαν όλοι οι βεροιώτες χωρίς να ανοίξει μύτη.
    Παρόλα αυτά αυτές οι φωνές στην ελλάδα χάνονται μέσα στον λαβύρυνθο του κομματισμού, των συμφερόντων και της γενικότερης έλλειψης κουλτούρας και αμορφωσιάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα γίνει σιγά - σιγά εμφανές στον πολύ κόσμο, ότι οι πόλεις για να επιβιώσουν θα πρέπει να οργανωθούν ως πόλεις-κράτη κατά τα αρχαϊκά πρότυπα.
    Αυτή είναι και η πεμπτουσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
    Κάτι βέβαια που ποτέ δεν θέλει η κεντρική διοίκηση ειδικά στην Ελλάδα.
    Κάτι που ισχύει, άσχετα αν δεν ακούγεται, σε πολλές προηγμένες πόλεις του εξωτερικού.
    Πόλεις απεξαρτημένες από την κεντρική εξουσία είτε εγχώρια είτε ευρωπαική (βλ. κοινοτικές χρηματοδοτήσεις) που ολοένα θα μειώνει τα κονδύλια, τις επιχορηγήσεις και το προσωπικό.
    Πόλεις με καθαρά δική τους οικονομική, ενεργειακή και περιβαλλοντική ανάπτυξη.
    Πόλεις στηριγμένες από τους δημότες τους, τοπικές αυτοδιοικήσεις στηριγμένες στους δικούς τους πόρους αφιερωμένες στην ευημερία των ίδιων τους των δημοτών.
    Αν δεν γίνει κάποτε αυτό, όλο και θα μειώνεται το συνολικό επίπεδό τους με άμεσο αντίκτυπο την δυσπραγία, την κακομοιρία, την μιζέρια, την ανεργία, την υποβάθμιση της ζωής και των περιουσιών των δημοτών.
    Η Βέροια πραγματικά έχει τις δυνάμεις ώστε να αποτελέσει προπομπό πανελλαδικά ώστε επιτέλους να αλλάξει κάτι σ' αυτή τη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν χρειάζεται οργάνωση πόλης-κράτους. Η τοπική αυτοδιοικητική οργάνωση ήταν κάτι που συνεχίσθηκε σ' όλη την Ρωμαιοκρατία. Οι πόλεις είχαν Ρωμαικό Νόμισμα, Ρωμαικό στρατό αλλά είχαν πλήρη διαχείριση των τοπικών κατασκευών, του Νερού και των υπόλοιπων πόρων, των Θρησκευτικών κτηρίων και πάει λέγοντας. Το ίδιο συνεχίσθηκε και στις δύο ακόμη Αυτοκρατορίες που συνέχισαν την Ρωμαικρατία με τις ιδιαιτερότητες που κάθε μιά επέβαλε.

      Διαγραφή
  5. Δύο παράδοξα:

    @Υπάρχουν ολόκληρες περιοχές της πόλης που δεν έχουν καν στοιχειώδη πεζοδρόμια. Απόρώ που οι κάτοικοι αυτών των περιοχών δεν διεκδικούν το αυτονόητο, δηλαδή την ασφάλεια τη δική τους και των παιδιών τους παράλληλα με την ομορφιά, την τάξη αλλά και την υπεραξία που θα προκύψει για τις περιουσίες τους.
    Αντί πεζοδρομίων βλέπουμε βατσινιές, χαντάκια εκατέρωθεν του οδοστρώματος και μονοπάτια που οδηγούν σε εισόδους πολυκατοικιών.

    @Οι επαγγελματίες κεντρικών οδών διαμαρτύρονται για την μείωση των χώρων στάθμευσης λόγω των αναπλάσεων.
    Οι περισσότεροι όμως φροντίζουν οι ίδιοι να καταλαμβάνουν καθημερινά τις θέσεις αυτές με τα δικά τους οχήματα, στερώντας ζωτικό χώρο από τους πελάτες τους!
    Αυτοκτονικές τάσεις, ωχαδερφισμός, χαμηλό IQ ή κάτι άλλο?
    Φυσικά θα έπρεπε και το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης να λειτουργεί διαφορετικά στις συγκεκριμμένες οδούς, μη επιτρπέποντας αυστηρά στάθμευση πέραν της μίας ώρας ή και λιγότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με αυτά τα λεφτά αν δεν υπήρχαν ιδιοτελή συμφέροντα θα μπορούσε να λυθεί ακόμα και το πρόβλημα (σαπουνόπερα) των ΧΥΤΥ, θέση 12 και τα ρέστα.
    Ενώ οι Σουηδοί(μακράν), Άγγλοι και άλλοι προηγμένοι κουτόφραγκοι... παράγουν ενέργεια απο τα σκουπίδια (!) μέσω ανάλογων μονάδων, με σαφή και οροθετημένα ανταποδοτικά οφέλη ως προς τους δημότες τους, εμείς ακόμα ψάχνουμε πως να τα θάψουμε!
    Είμαστε ακόμα 10ετίες πίσω εξ' αιτίας στημένων παιγνίων που τα ξέρουνε και οι πέτρες...
    Κάποιοι πολύ συγκεκριμένα(οι) φταίνε γι' αυτό.
    Είναι ο κόσμος ανενημέρωτος γιατί πολύ απλά κανένας δεν φρόντισε να τον ενημερώσει ώστε να δει τι χάνει και πως θα μπορούσε να είναι η πόλη του και εν παραλλήλω η ζωή του.
    Το βιοτικό του επίπεδο.
    Είμαι περιέργος να δω και να ακούσω τι θα πει η Δημοτική Αρχή ως είθισται, στον καλοκαιρινό ετήσιο απολογισμό της.
    Τι έκανε για τον δύσμοιρο δημότη.
    Πως βελτίωσε την ζωή του και τι βάσεις έθεσε για την επιβίωσή του.
    Τι έκανε για να μην μεταναστεύουν τα 19χρονα!
    Η οργή όμως θα ξεσπάσει, να είστε σίγουροι αγαπητοί άρχοντες.

    Προσωπικά δεν ελπίζω σε τίποτε όντας εδώ και χρόνια πεπεισμένος πως οι "ασχολούντες" με τα τοπικά αυτοδιοικητικά δρώμενα φροντίζουν μόνο για τον εαυτό τους, χρησιμοποιώντας αυτά τα ίδια τα "δρώμενα" ως φορέα των δικών τους επαγγελματικών μικροσυμφερόντων.
    Πετάνε που και που και κανά ξεροκόμματο στο λαό για να 'χει να συζητά στα καφενεία χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

    Καιρός όμως είναι οι δημότες να ξυπνήσουν από το μακρόχρόνιο λήθαργό τους και να τους συμπεριφερθούν με ζήλο και αναλόγως.
    Και θα έλεγα πως αυτό που βιώνουμε είναι μοναδική ευκαιρία για να συμβεί αυτό.
    Ευκαιρία που δύσκολα θα ξαναβρούμε.

    Οι νεαρές μανάδες με τα καροτσάκια τους για να κόβουν αμέριμνες τις βόλτες τους στο "αναπλασμένο" κέντρο πρέπει να έχουν γεμάτα τα στομάχια τους και των παιδιών τους... για να το πράξουν αυτό.
    Προς το παρόν γεμάτα στομάχια έχουν μόνο οι διοικούντες και αποφασίζοντες.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!