Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

Γέφυρα Κούσιου: Μια ακόμη προσφυγή


Η γελοιότητα στο γνωστό μας γεφύρι συνεχίζεται. Η διοίκηση προσπαθεί να πείσει για την ολοκλήρωσή του έναν σχεδόν υπερήλικα εργολάβο, που δεν κατασκεύασε ποτέ στη ζωή του γέφυρα και ο οποίος είχε στα τέλη της καριέρας του την ατυχή πρόθεση να βγάλει κάποια χρήματα νοικιάζοντας το πτυχίου του.
Ένα γεφύρι  με αρκετές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες όπως τουλάχιστον το περιέγραψε κάποια στιγμή ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Μοιάζει να προσπαθεί να κάνει έναν απόστρατο καραβανά των ΣΕΜ Στρατηγό και να του αναθέσει και μια εκστρατεία. Δεν γίνεται.
Αυτοί όμως το παλεύουν. Η τελευταία προσπάθεια είναι να τον δελεάσουν. Ναι να τον δελεάσουν. Ανακάλυψαν ένα έργο από το πουθενά και του το ανέθεσαν σαν συμπλήρωμα της γέφυρας. Ούτε μειοδοτικός διαγωνισμός, ούτε έκπτωση, ούτε καν ορατή σκοπιμότητα για το έργο. Το θεώρησα παράλογο όσο και ανήθικο και έκανα ένσταση την Αποκεντρωμένη διοίκηση ( τον παλιό Γενικό Γραμματέα της περιφέρειας. Περίπου). Το τι ελπίδες έχει η προσφυγή θα περιγραφή  μετά το τέλος του κειμένου.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ
Κατά της 308/2012 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Βεροίας
Ενώπιον του Γενικού Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης της Περιφέρειας Μακεδονίας-Θράκης
Βέροια Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012
Ενεργώντας σύμφωνα με το άρθρο 150 του Κώδικα των Δήμων (N. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/30.6.2006)) μέσα στην έννομη χρονική προθεσμία και έχοντας έννομο συμφέρον στην απόδειξη του οποίου θα προβώ πιο κάτω, ζητώ την απόρριψη της πιο πάνω αναφερόμενης αποφάσεως του Δημοτικού συμβουλίου.
Το ιστορικό
Στην πόλη της Βέροιας κατασκευάζεται γέφυρα στην περιοχή Κτηνιατρείου (προέκταση οδού Αριστοφάνους). Το έργο χρηματοδοτείται από την δωρεά των αδελφών Κούσιου. Εργολάβος είναι η εταιρεία    «Αλιάκμων» που εκπροσωπείται από τον Πολιτικό Μηχανικό Γιώργο Γαϊτάνη. Το έργο με συμβατικό προϋπολογισμό  2.080.152 €, όφειλε να είχε τελειώσει σε δώδεκα μήνες (360 ημέρες για την ακρίβεια), δηλαδή την 3-7-2011. Στο έργο δόθηκαν τρεις προθεσμίες μέσα στην συμβατικό χρόνο εκτέλεσης
1.      Την 24/1/11 (Απόφαση 46/2011) παράταση 90 ημερών με την αιτιολογία ότι ο Δήμος δεν είχε ολοκληρώσει απαλλοτριώσεις.
2.      Την 18/04/11 (Απόφαση 226/11) παράταση 60 ημερών λόγω κακών καιρικών συνθηκών
3.      Την 07/09/11. (Απόφαση 616/11) παράταση 30 ημερών λόγω εργασιών εκτροπής κοίτης Τριποτάμου, αντλήσεως νερών και εκτροπής αγωγού αποχέτευσης.
Εκτός του συμβατικού χρόνου δόθηκαν
4.      Την 09 01 12 παράταση πέντε μηνών χωρίς αναθεώρηση και χωρίς επιβολή ρητρών.
5.      Την 28/05/12 παράταση τριών μηνών.
Ως προς τις μερικές προθεσμίες αυτές με βάση την συναπτόμενη σύμβαση είναι  «3ο Τμήμα: Κατασκευή ακροβάθρων και Πυλώνων ενδιαμέσων βάθρων» …Τρίτη ενδεικτική προθεσμία Το τρίτο τμήμα των θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα εξήντα (180) ημερών.»  Δηλαδή στις 180 ημέρες από την αρχή του έργου θα έπρεπε να παραδοθούν τα ακρόβαθρα και τα ενδιάμεσα βάθρα.
Αν συνυπολογισθούν και οι παρατάσεις που δόθηκαν τα μεσόβαθρα θα έπρεπε τα βάθρα να είχαν περαιωθεί σε 180+180=360ημέρες. (12 μήνες).
Τα βάθρα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη.
Σύμφωνα με το άρθρο 61 Έκπτωση αναδόχου. «2. Η διαδικασία έκπτωσης κινείται υποχρεωτικά κατά του αναδόχου, αν συντρέχει μία από τις παρακάτω περιπτώσεις:»    «γ) Υπερβεί με υπαιτιότητά του, κατά δύο (2) τουλάχιστον μήνες, έστω και μία αποκλειστική προθεσμία του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Κατ’ εξαίρεση, αν η εκτέλεση των εργασιών καθυστερεί, αλλά ο ανάδοχος έχει ήδη εκτελέσει εργασίες που αντιστοιχούν σε ποσοστό τουλάχιστον ογδόντα τοις εκατό (80%) του συμβατικού αντικειμένου, όπως έχει διαμορφωθεί με τις τυχόν υπογραφείσες συμπληρωματικές συμβάσεις, είναι δυνατή η χορήγηση παράτασης των προθεσμιών προς το συμφέρον του έργου, έστω κι αν η καθυστέρηση των εργασιών οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Η παράταση χορηγείται στην περίπτωση αυτή χωρίς αναθεώρηση τιμών και με επιβολή των προβλεπομένων στις διατάξεις του άρθρου 49 του παρόντος.»
Ο ανάδοχος δεν τελείωσε το 80% των συνολικών εργασιών, ο ανάδοχος παρέβει κατά περισσότερο από δύο μήνες την αποκλειστική προθεσμία περαιώσεως των βάθρων  (και δεν τα τελείωσε ακόμη) 12 + 2=14 μήνες ενώ βρισκόμαστε αισίως στον 22 μήνα του έργου.
Δηλαδή το έργο το εκτελεί εργολάβος που έπρεπε να είναι εδώ και 8 (οκτώ) μήνες έκπτωτος.
Το έργο χρηματοδοτείται μέσω δωρεάς εν ζωή όπως προαναφέρθηκε. Τα χρήματα όπως ομολογήθηκε από τον διευθυντή του Δήμου Βεροίας στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο δεν βρίσκονται σε κάποιο λογαριασμό του Δήμου.
Δηλαδή το έργο έχει μετέωρο και τον εργολάβο και την χρηματοδότησή του.
Παρ’ όλα αυτά έγιναν πάνω από δύο απόπειρες να τεθεί έκτακτο θέμα μια συμπληρωματική σύμβαση με βάση την οποία θα γινόταν ενίσχυση των πρανών και μάλιστα με  συμπληρωματική σύμβαση. Τελικώς την  28-05-12 η συμπληρωματική σύμβαση εγκρίθηκε.
Όσον αφορά στην σκοπιμότητα του έργου εξήγησα με επιστολή μου στον κ. Αντιδήμαρχο Τεχνικών ότι αυτή είναι ανύπαρκτη τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. Τα πρανή του Τριποτάμου είναι σταθερά. Για την ακρίβεια θα χρειαζόμασταν αρκετές πλημμύρες σαν αυτές του ‘79 για να διαβρωθεί το πρανές. Ακόμη κι αν διαβρωνόταν εξήγησα ότι τα πρανή του Τριποτάμου αντέχουν αρκετές δεκαετίες με αρνητική κλήση, αλλά ακόμη και αν κατέρρεαν δεν θα ζημίωναν ούτε τις αρχαιότητες ούτε τα μεσόβαθρα.
Η απάντηση του Αντιδημάρχου δεν μπήκε στην ουσία εκτός ίσως από μια στρεψόδικη αναφορά.
Τέλος υπάρχει και μια πρόσθετη ένδειξη ότι αυτή η ανάθεση δεν έχει μια ορθολογική τεχνική βάση: Η δήλωση του εργολάβου Γ, Γαιτάνη στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο ότι με «την Τεχνική Υπηρεσία έκανε άτυπες συμφωνίες» και ότι «στα έργα άλλα γίνονται αλλά δεν γράφονται και άλλα γράφονται αλλά δεν γίνονται». Δυστυχώς κανείς (εκτός ίσως από τον σύμβουλο Δ. Δάσκαλο που και αυτός δεν επέμενε) δεν ζήτησαν εξηγήσεις για την δήλωσή του αυτή. Παρ’ όλα αυτά η αίσθηση ότι αυτή η απ’ ευθείας ανάθεση αποτελεί προϊόν κάποιας συζήτησης που δεν έχει καταγραφεί γίνεται όλο και εντονότερη.
Αλλά ακόμη και αν το έργο γίνει 50 χρόνια πρόωρα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να δοθεί χωρίς διαγωνισμό. Είναι έργο άνω των 60.000 € (141,000 χωρίς το ΦΠΑ) , είναι ανεξάρτητο και από την εκτέλεσή του δεν εξαρτάται άλλο έργο. 
Η δημοπράτησή του είναι ο μόνος σύννομος τρόπος εκτέλεσής του.
Το έννομό μου συμφέρον
Για την προσφυγή θεωρώ ότι το έννομό μου συμφέρον συνίσταται στο ότι ο προϋπολογισμός του επιδίκου έργου  οδηγείται με ενέργειες σαν και αυτήν σε εκτροχιασμό. Ο εκτροχιασμός αν και απ’ ότι σήμερα φαίνεται θα επιβαρύνει μόνο το ποσό της δωρεάς, αύριο αναπόφευκτα θα επιβαρύνει και το Ταμείο του Δήμου. Δηλαδή και την δική μου οικονομική κατάσταση. Επίσης ενέργειες που παραβιάζουν τον ορθολογισμό και κατ’ επέκταση τα συναλλακτικά ήθη στον χώρο των κατασκευών  καταστρέφουν το ευρύτερο επαγγελματικό μου περιβάλλον  και αυτή είναι μια ακόμη θέαση που ως πολιτικός Μηχανικός δεν μπορώ να μην προβάλω,
Γι΄αυτό
Η απόφαση 308/2012 του Δημοτικού Συμβουλίου Βεροίας πρέπει να ακυρωθεί.
Ο προσφεύγων
Νίκος Β. Χατζηευστρατίου
Πολιτικός Μηχανικός
Η απόφαση θα γινόταν δεκτή και πιθανώς κάποιοι θα έπρεπε να λογοδοτήσουν γι’ αυτήν. Δυστυχώς μάλλον οι ελεγκτές δεν θα μπούνε καν στην ουσία της. Συνήθως θεωρούν ότι δεν έχω έννομοι συμφέρον. Δεν έχω έννομο συμφέρον όταν ζητώ ορθολογική διαχείριση των Δημόσιων οικονομικών και όταν ζητώ προστασία της ηθικής και της δεοντολογίας στο επαγγελματικό μου περιβάλλον. 
Μην προλάβετε να πείτε την κοινοτοπία ότι μας ψεκάζουν, σας πληροφορώ πως ακούγεται ότι η απόφαση θα προκύψει από Νόμο που εισηγήθηκε κάποιος Π. Παυλόπουλος πριν μερικά χρόνια και ψηφίστηκε όπως ήταν επόμενο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αν κάνω λάθος διορθώστε με. Αν πάλι τα λέω καλά στείλτε μου τον Νόμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!