Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Αστική Ανάπλαση: Τα δύο επιχειρήματα




Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο της Βέροιας, εκτός από όλα τα κωμικά,τους  περίεργους ισχυρισμούς, τις προσπάθειες να γίνει το μαύρο άσπρο, της χαράς τα  ευαγγέλια  για τους χαβαλετζήδες του είδους, ακούστηκαν και δύο εύστοχα επιχειρήματα.

Το πρώτο ήταν του  Δικηγόρου Χατζόγλου. Είπε όπως δεν μπορεί να φαντασθεί κανείς το κατάστημα του Μαρινόπουλου χωρίς parking έτσι δεν γίνεται να λειτουργεί η αγορά χωρίς πρόσβαση από αυτοκίνητα.
Το δεύτερο ήταν πως όταν αποφασίσεις να αναπλάσεις μια περιοχή τότε διαλέγεις την πιο υποβαθμισμένη, ενώ την περίπτωση της Εληάς, είχαμε επέμβαση σε μια περιοχή που βρισκόταν σε μια σχετικά καλή κατάσταση.  Αυτό ήταν ένα επιχείρημα που χρησιμοποίησαν οι Νεστοπρόπουλος και Γκαμπέσης.
Κατά τα άλλα η διαδικασία είχε τα πάντα, από Θύρα 7 έως σταντ κόμεντι, αλλά τι να κάνουμε αυτά έχει η ζωή. Ή καλύτερα και χωρίς αυτά τα μπαχαρικά σταματάει να γίνεται πικάντικη.

6 σχόλια:

  1. Το πρώτο επιχείρημα είναι αστείο. Αν θέλανε πραγματικά τα μέλη του εμπορικού συλλόγου να προσελκύουν τους πελάτες τους στο κέντρο:
    1) θα απέφευγαν να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους στις οδούς που είναι πέριξ του εμπορικού κέντρου (Μεγ.Αλεξάνδρου, Βενιζέλου, Ζωγιοπούλου, Τρύφωνος, Κεντρικής, Πλατεία Αγίου Αντωνίου...) έτσι ώστε να υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης για τους πελάτες τους. Αντιθέτως παρκάρουν κάθε πρωί και απόγευμα στις παραπάνω οδούς και όποιος πελάτης θέλει να παρκάρει αναγκάζεται να παρκάρει παράνομα, οπότε και δέχεται κλήση παράνομης στάθμευσης ή διαφορετικά απελπίζεται και πάει εκτός κέντρου για τις αγορές του.
    2) Θα φρόντιζαν για την ευταξία του περιβάλλοντος έξω και γύρω απο τα καταστήματα τους. Ποιοι είναι αυτοί που πετάνε τα χαρτοκιβώτια και τα λοιπά απορρίμματα έξω απο τους κάδους σε καθημερινή βάση? Πόσο κόπο απαιτεί το πότισμα μιας μικρής γλάστρας με ένα απλό λουλούδι στις κολώνες φωτισμού που είχε τοποθετήσει ο Δήμος? Με εξαίρεση λίγους συμπολίτες μας, οι περισσότεροι αδιαφόρησαν πλήρως.
    3)Σαν εμπορικός σύλλογος θα απαιτούσαν την πιστή και αυστηρή εφαρμογή του νόμου τόσο για την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων εντός πεζοδρόμου, όσο και για την αυστηρή τιμωρία των συναδέλφων τους που ρυπαίνουν τους εμπορικούς δρόμους.
    4) Θα έπρεπε να φροντίσουν να σκεφτούν με σύγχρονούς όρους marketing και να απορήσουν για ποιο λόγο οι σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις αναβαθμίζουν τα κέντρα τους με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις ενώ εμείς οι προοδευτικοί ζητάμε, αν είναι δυνατόν, να μπαίνουν τα αμάξια ακόμη και μέσα στο μαγαζί γιατί και το κάθε ευρώ μετράει, κατά δήλωση τους...

    Το δεύτερο επιχείρημα είναι σωστότατο.Υπάρχουν τόσες περιοχές που μπορούν να αναβαθμιστούν και να αποτελέσουν στολίδι για την πόλη μας αλλά αντιθέτως έχουν περιθωριοποιηθεί και ρημάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, και θα συμπλήρωνα ότι τα παραπάνω όφειλαν να τα επιδιώξουν ενθαρρύνοντας την Δημοτική αρχή αλλά και το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας να πράξουν το καθήκον τους. Όσον αφορά στην ευταξία των πεζοδρομίων θα πήγαινα μακρύτερα. Οι ίδιοι να ήσαν υποχρεωμένοι γι΄ αυτό με αυστηρές ποινές αν δεν φρόντιζαν.
      Δηλαδή αντί να ζητούμε κάρτες για ελεύθερη στάθμευση, κάθε καταστηματάρχης να δήλωνε τα στοιχεία του αυτοκινήτου του το οποίο θα ήταν το πρώτο θήραμα των Δημοτικών Αστυνομικών στην περιοχή του Εμπορικού Κέντρου.

      Διαγραφή
  2. Ακριβόπουλος Δ. Γιάννης24 Οκτωβρίου 2012 στις 7:42 μ.μ.

    Είμαι έμπορος αλλά θα συμφωνήσω σχεδόν σε όλα.
    Και καλά κάνετε κύριε ανώνυμε και τα θίγετε.
    Θα έλεγα ότι είστε και ιδιαίτερα ήπιος!

    Θα συμφωνήσω ακόμα και στις πεζοδρομήσεις.
    Οι οποίες όμως προυποθέτουν περιξ της αγοράς προσιτών (με πολλές έννοιες...) πάρκινγκ.
    Διότι η προσιτότητα δεν αφορά μόνον το οικονομικό μέρος.
    Αφορά και την εύκολη πρόσβαση των εποχούμενων δυνητικών πελατών και την ασφάλεια των αυτοκινήτων τους.
    Και άντε να συμφωνήσω ακόμα πως οι δικοί μας οι ντόπιοι θα βρούνε την άκρη.
    Οι τουρίστες που ευαγγελιζόμαστε/νται τι θα βρούνε αν δεν υπάρχει οργάνωση και έξυπνη χωροταξία των παραπάνω?
    Τι θα βρούνε αν υπάρχει διασπορά των θέσεων στάθμευσης ανά την πόλη?
    Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
    Γι' αυτό και υπάρχουν οι κυκλοφοριακές μελέτες οι οποίες δεν δίνουν λύσεις μόνο στο μποτιλιάρισμα όπως πιστεύει ο πολύς κόσμος.
    Οι μελέτες αυτές είναι πολύπλευρες και οφείλουν να είναι αν θέλουν να λέγονται σοβαρές και αξιόπιστες...

    Εδώ όμως για ακόμα μια φορά πάμε ανάποδα... "βλέποντας και" κάνοντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έξυπνη χωροταξία; διαπορά θέσεων στάθμευσης; προσέλκυση τουριστών; Τι λας Γιάννη μου; Με δρόμους διαμήκεις σκουπιδότοπους τι θα δείξεις στους ανθρώπους αυτούς; Παρτέρια της αναπλασμένης πόλης που έχουν μετατραπεί σε θέσεις στάθμευσης;

      Διαγραφή
  3. Μία πολύ σημαντική παράμετρος που δεν θίχτηκε ακόμη ιδιαίτερα, είναι η συντήρηση των εκτεταμένων πάρκων αλλά και η 24ωρη φύλαξη τόσο του πάρκινγκ στην λεωφόρο Στρατού, όσο και των λοιπών εγκαταστάσεων (κυλιόμενες σκάλες, ασανσέρ κτλ). Όταν το προσωπικό του Δήμου δεν επαρκεί (όπως είπε η Δήμαρχος) για να καλύψει τις υπάρχουσες υποδομές, πως θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις καινούργιες ανάγκες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δηλαδή στα σοβαρά πιστεύεις ότι θα κάνουν κάτι τέτοιο; Μιά πομφόλυγα ηταν και τελείωσε.

      Διαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!