Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Η Αγία Σολομονή (Ιστορία από το εγγύτερο μέλλον) (Ενημέρωση)


Η εκκλησία του Αγίου Αντωνίου ή αλλιώς της Αγίας Σολομονής και των Επτά Τέκνων (οι έξι Μακκαβαίοι ήταν στην πραγματικότητα) περιβάλλεται από του δρόμους Βενιζέλου, Μαλακούση, Αγίου Αντωνίου και Βερμίου  όπως φαίνεται και στο συνημμένο σχέδιο και το απόσπασμα του Google Earth.





Ο φράχτης
Ακόμη, στο ένθετο κολλάζ μπορεί να δεί κανείς ότι, όπου δεν υπάρχουν κτήρια σαν όριο, υπάρχει περίφραξη. Τοίχος για την ακρίβεια με περίφραξη από πάνω. Την νύχτα κλειδώνει.





Δεν θα βρήτε φράχτη όσο κι αν ψάχνετε
Η πλοκή
Το έργο των αστικών αναπλάσεων περιβάλλει τον Ναό και το προκήπιό του και προβλέπει γκρέμισμα της περίφραξης, κάτι που κανείς μας δεν περιμένει να γίνει.  Για την ακρίβεια το σενάριο έχει ως εξής.: Μέχρι να πλησιάσει το έργο στον περίβολο ο κλήρος δεν θα δώσει πεντάρα.  Την ημέρα που κάποιος αφελής εργοδηγός ακουμπήσει την περίφραξη ο Μητροπολίτης θα τηλεφωνήσει στην κ. Δήμαρχο και θα της πει ότι θέλει μια συζήτηση μαζί της. Αυτή θα χαρεί αλλά σε λίγο θα την επισκεφτεί ένας διάκος, ούτε καν παπάς δηλαδή, ο οποίος με βυζαντινό τρόπο θα της πει κάτι που σε απλά Ελληνικά θα μεταφράζεται «Αν ακουμπήσεις το ντουβάρι θα σου κόψουμε τα χέρια». Αμέσως μετά η κ. Δήμαρχος θα τηλεφωνήσει στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και θα του ζητήσει να αλλάξουν τα σχέδια. 

Θέματα ύφους
Ο θεσμός της επισκοπής Βεροίας και Καμπανίας (το Ρουμλούκι είναι η Καμπανία για όσους δεν ξέρουν) μετρά 18 αιώνες. Τα κατάφερε με τρεις Αυτοκρατορίες (ναι τρεις όχι δύο) και ένα Δημοκρατικό Ελληνικό Κράτος. Εκπροσωπεί ένα μη Ευρωπαϊκό φαινόμενο της «Επίσημης Εκκλησίας» με βάση το Σύνταγμα μιας Ευρωπαϊκής χώρας. Το παιχνίδι το έχει κερδισμένο από τα αποδυτήρια. Το θέμα είναι γιατί η Δημοτική Αρχή αφήνει τα πράγματα να εξελιχθούν έτσι  Γιατί αυτοεξευτελίζεται, εξευτελίζοντας και τον λαό της Βέροιας;  Διακινδυνεύεται μια εξήγηση: Γι’ αυτό ακριβώς. Η κ. Δήμαρχος  εκφράζει ένα σύστημα εξουσίας που γνωρίζει ότι μπορεί να επιβληθεί ταπεινώνοντας,  φοβίζοντας και εξαγοράζοντας.  Ας αναλογισθούμε μόνον πως εκλέχθηκε για πρώτη φορά Δήμαρχος. «ψάχνοντας ένα παιδί…» 

Ακόμη και τώρα υπάρχει λύση. Μόνο που δεν θα δοθεί από αυτούς που διαχειρίζονται τα πράγματα της πόλης. 

Κι άλλοι "θεσμοί" ...
Αυτά με ένα θεσμό ηλικίας 18 αιώνων. Θα ακολουθήσει ιστορία και με έναν θεσμό 18 ετών.

Ενημέρωση (01/08/12) Σήμερα (01 Αυγούστου) είναι των εξ Μακαβαίων. Η μάνα τους ήταν η Σολομονή. Σήμερα γιορτάζει η εκκλησία του αγίου Αντωνίου που λέγεται και εκκλησία της Αγίας Σολομονής. Τώρα κατάλαβα γιατί ο "δικός" μας Άγιος Αντώνιος γιορτάζει 1 Αυγούστου. Κλεμμένη γιορτή... 

20 σχόλια:

  1. "Αμέσως μετά η κ. Δήμαρχος θα τηλεφωνήσει στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και θα του ζητήσει να αλλάξουν τα σχέδια."

    Μα το EΣΠΑ δεν επιτρέπει καμιά αλλαγή στα σχέδια.
    Αυτό ειπώθηκε επανελλειμένα από την κ. Δήμαρχο αλλά και από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών.
    Γι' αυτό είπανε πως δεν διορθώνουν και την πλατεία Ωρολογίου!
    Πρέπει να περάσουν 8 έτη ώστε να γίνει αλλαγή σε έργο που χρηματοδοτήθηκε μέσω ΕΣΠΑ.
    Έτσι και τα σχέδια την Αστ. Αναπλ. δεν μπορούν να αλλάξουν.

    Τελικά τι ισχύει γιατί ο κόσμος έχει μπερδευτεί και αφήνεται να λέγονται δεξιά-αριστερά πράγματα που δεν μπορούν και ούτε πρόκειται να γίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρώτα πρώτα τα χρόνια είναι πέντε και όχι οκτώ.
    Συνεχίζοντας ποιός είπε ότι δεν μπορούν να αλλάξουν; Είχες κάποια εικόνα για τα σχέδια του Καλογήρου και της ομάδας του πριν να αλλάξουν;
    Αν όχι είχα εγώ. Υπήρχε λοιπόν σχεδιασμένος ένας πέτρινος τοίχος ύψους 2-2,5 μέτρων παράλληλα με το σημερινό ηρώο και έκλεινε εντελώς την ορατότητα της 16ης Οκτωβρίου.Γιατί; Γιατί έτσι.
    Υπήρχε αναλυτικό σχέδιο (ολόκληρος φάκελος) για τις ξυλοκατασκευές. Έκαναν ότι βόλευε στον Εργολάβο. Υπήρχε και μελέτη του πύργου χάθηκε κι αυτή.
    Μη μασάς, όλα αλλάζουν. Όταν τους βολεύει όμως. Όταν δεν τους βολέυει αρχίζουν τα μασλάτια: ΕΣΠΑ μέσπα και το κακό συνάπάντημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παντως Νικο σε πιανω αδιαβαστο!
    Απο το Σαββατο εγραψαν οι εφημεριδες για το νεο πρωτοποριακο συστημα ελεγχου σταθμευσης που σκεφτονται να εφαρμοσουν οι δημοτικοι μας αρχοντες.
    Ακομα γελαω!
    Μεχρι που προβλεπει και καποιες θεσεις σταθμευσης για μονιμους κατοικους η καταστηματαρχες καποιων περιοχων που θα σκοτωνονται μεταξυ τους μαλλον για το ποιος θα πρωτοπρολαβει να πιασει την θεση χαχαχα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πριν καιρό (πρέπει να ήταν Ιούλιος του ΄10) είχε έρθει κάποιος από το ΕΜΠ και έκανε μιά παρουσίαση ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Για παράδειγμα μπορούσες να αφήσεις, αν θυμάμαι καλά, το αυτοκίνητό σου σε ελεγχόμενη περιοχή και ή να πάρεις τηλέφωνο σε κάποιο Νούμερο το οποίο άρχιζε να χρεώνει έναν λογαριασμό σου ή, αν δεν είχες λογαριασμό, πήγαινες σε κάποιο τοπικό σταθμό κάτι σαν τηλεφωνικό θάλαμο και έδινες τα στοιχεία του αυτοκινήτου. Τα πρώτα 15' ήταν δωρεάν και μετά διαδοχικά αυξανόταν το μίσθωμα. Στην κεντρική ιδέα προσαρμοζόταν και αισθητήρια με κεντρική εποπτεία τα οποία θα ήταν καρφωμένα στην άσφαλτο και τα οποία θα έλεγχαν πότε παρκάρισε όχημα στην περιοχή ελέγχοντας την ειλικρίνεια της δήλωσης σου. Έτσι θα εγκαθίστατο ένα σύστημα παρακολούθησης που θα ενθάρρυνε την προσωρινή στάθμευση των πελατών και όχι των καταστηματαρχών προς όφελος των καταστηματαρχών πάντα. Εκείνη την στιγμή μου είχε φανεί εύλογο. Δεν ξέρω αν πρόκειται για κάτι παρόμοιο ή ένα απλό ρουσφέτι που το ονομάζουν ελεγχόμενη στάθμευση. Όλα πιθανά είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το πιο πρωτοπορικό σύστημα είναι να φκιάσουν κανά σοβαρό πάρκινγκ πριν κάνουν ότι χαζομάρα τους κατέβει εν μέσω κρίσης.
    Σε λίγο ο κόσμος δεν θα έχει να φάει και αυτοί νομίζουν ότι θα τους πληρώνουν τη στάθμευση.
    Λαμπόγυαλο θα γίνουν οι αισθητήρες και οι λοιπές π@π@ρίτσες.
    Τελικά μάλλον σε γυάλα ζούνε οι φωστήρες της εξουσίας και κάποιοι άλλοι θα κονομήσουν (πάλι) απ' τα... χρυσόψαρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι το panking από μόνο του δεν αποτελεί λύση. Πρωτα απ' όλα γιατί το parking είναι επένδυση άρα και η χρήση του θα συνεπάγεται κόστος. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Το θέμα είναι ότι η αγορά πρέπει να παραμείνει αγορά. Δηλαδή να παρέχει σε κάποιον την δυνατότητα να την προσπελάσει να κάνει την δουλειά του καί να φύγει. Να το πω αλλιώς: Να αφήσει τα λεφτά του και να φύγει. Άρα ένα σύστημα προσωρινής στάθμευσης είναι ένα σύστημα που αυξάνει το τζίρο των καταστημάτων του κέντρου. Υπό την έννοια αυτή πρέπει να κατασκευαστή ένα parking που είναι άλλο πράγμα και να προστατευθεί η προσωρινή στάθμευση (με αυτόματο ή όχι τρόπο) που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.

      Διαγραφή
    2. @Μα θα κάνουν το πάρκνγκ στη Στρατού με κυλιόμενες σκάλες, ανελκυστήρες και τζακούζι.

      @Τους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης στην αγορά επιμένουν να τους καταλαμβάνουν οι ίδιοι οι καταστηματάρχες και το προσωπικό τους!
      Υπήρξε άτυπη προσπάθεια να αλλάξουν συνήθειες αλλά με πενιχρά αποτελέσματα.
      Εννοείται πως τώρα με το έργο της αναπλάσεως που θα μειωθούν δραστικά οι θέσεις στάθμευσης, τα πράγματα θα γίνουν τραγικά.

      Διαγραφή
    3. Αντιπαρέρχομαιτο καλαμπούρι με το τζακούζι λέγοντας ότι στη Στρατού δεν μπορεί να κατασκευαστεί parking αν δεν αλλάξει η χρήση του οικοπέδου.
      Όσον αφορά στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης αυτές με το σύστημα που προτείνεται θα προστατευθούν κυρίως από τους καταστηματάρχες που στο συγκεκριμένο θέμα έχουν σαν ομάδα αυτοκαταστροφική συμπεριφορά .

      Διαγραφή
  6. Εχει μεγαλο ενδιαφερον να κανει καποιος μια ερευνα και να δει ποσο μακρυα κατοικουν καποιοι καταστηματαρχες ή οι υπαλληλοι τους απο τα καταστήματα τους. Για παράδειγμα η απόσταση Ανοιξεως-Μ. Αλεξάνδρου δεν νομίζω ότι είναι τόσο μεγάλη ώστε να δικαιολογείται κάποιος να χρησιμόποιει το αυτοκίνητο του όπως και κάνουν κάποιοι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο κομμάτι της Βενιζέλου μεταξύ Μ. Αλεξάνδρου και Μαλακούση έχει θέσεις για 12-13 αυτοκίνητα και μία αναπηρική.
      Μονίμως 6 με 7 θέσεις είναι κατηλλειμένες από καταστηματάρχες και υπαλλήλους...
      Ευτυχώς η αναπηρική εξυπηρετεί ολιγόλεπτη στάση καθώς ο κάτοχός της δεν παρκάρει σχεδόν ποτέ.

      Όντως οι αυτοκαταστροφικές τάσεις που αναφέρει ο Νίκος δείχνουν προς το παρόν να επικρατούν...

      Διαγραφή
  7. Έχουμε μια πολύ κακή νοοτροπία. Έχουμε την απαίτηση να παρκάρουμε τα αυτοκίνητα μας όσο το δυνατόν πιο κόντα στο σημείο που θέλουμε να πάμε. Το πόσο κακή είναι η νοοτροπία μας φανερώνεται ευκολά τώρα το καλοκαίρι που η πόλη αδειάζει και τα στενά είναι άδεια απο αυτοκίνητα. Ε λοιπον, ακόμη και σε μια άδεια πόλη με ατελείωτες θέσεις σταθμευσης αν κάνει κάποιος μια βόλτα θα δει τα αυτοκινητα παρκαρισμένα στην Μητροπόλεως , στην Βενιζέλου και απο τις 2 πλευρές αλλά και στα πεζοδρόμια στην Εληας. Επίσης να μην ξεχάσω και τον χώρο σταθμευσης λεωφορείων στο πέταλο της Εληάς που επίσης είναι μονιμα κατειλημμένος απο αυτοκίνητα. Η δικαιολογία? Ε αφου είναι άδεια η πόλη, τι εμποδίζει??? Ανίατη αρρωστια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επιείκεια. Δεν το θέλουμε απλώς κοντά μας. Να το βλέπουμε θέλουμε. Αλλά πίστεψέ με είναι μια πολύ ρηχή συνήθεια. Μια δυο κλήσεις ή μια αφαίρεση πινακίδων την ξεριζώνουν αμέσως . Ήταν η χαλαρότητα με την οποία διοικηθήκαμε, που εντελώς στρεψόδικα ονομάσαμε δημοκρατία…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η χαλαρότητα πρόσφατα έχει πάψει ως προς το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης από τα όργανα της Δ.Α με καλά αποτελέσματα.
    Χρειάζεται λίγο περισσότερος ζήλος ώστε τα καλά αποτελέσματα να γίνουν άριστα.
    Εξ' άλλου είναι από τις λίγες περιπτώσεις που το προσωπικό επαρκεί και με το παραπάνω!
    Δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνουν οι Δημ. Αστ. δυό-δυό σαν τους Χιώτες...

    Επίσης έχει παρατηρηθεί πως δόθηκαν αρκετές κάρτες ελευθέρας σε κατοίκους.
    Σε "ευαίσθητους" όμως οικονομικά δρόμους όπου δεν υπάρχουν κατοικίες... θα πρέπει να μην ισχύουν οι "ελευθέρας" κατά το δοκούν.
    Είναι παράδοξο από την μία να πασχίζεις να αλλάξεις νοοτροπίες και μια σωστή παροχή όμως χωρίς ειδικές ρυθμίσεις, να καταστρέφει την προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το συστημα ελεγχομενης σταθμευσης της πολης μας είναι προιστορικο και απαρχαιομένο. Η μελετη για την ελεγχόμενη στάθμευση πρεπει να έγινε στην δεκαετία του '90 και μόλις πριν κανα χρόνο επανήλθαν οι έλεγχοι σε δευτερέυοντες οδούς με ελεγχόμενη στάθμευση. Σε άλλες πόλεις υπάρχουν διαφορες ζώνες όπου προβλέπεται ποιες θέσεις είναι μονίμων κατοίκων, ποιες θέσεις είναι ωριαίας ή το πολυ 2ωρης σταθμευσης , ποιες θέσεις είναι για την τροφοδοσία καταστημάτων και επίσης καποιες για ατομα με ειδικες αναγκες. Είναι τόσο δυσκολο να γίνει μια έρευνα ωστε να επικαιροποιηθει η μελετη της δεκαετίας του '90 και να αναπνευσει το κέντρο απο τα μονίμως σταθμευμένα αυτοκίνητα καταστηματαρχων και μονιμων κατοίκων? Πρέπει να ξοδευτουν 500.000 ευρώ για πομπους ,αισθητήρες και λοιπά καλούδια? Η λύση είναι τόσο ευκολο και ανεξοδο να δοθει. Μας περισσευουν αυτα τα λεφτά σήμερα και αν περισσεύουν γιατι δεν τα δίνουμε κάπου οπου θα πιάσουν πράγματι τόπο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω την αίσθηση ότι δεν είναι φθηνότερο.Συμφωνώ ότι πρέπει να ξεκινήσουμε με τον ανασχεδιασμό και την ¨χειρογραφική" αντιμετώπιση. Αν μετά από όλα αυτά μιά ακριβής και προσεκτική μελέτη αποδείξει ότι θα πάρουμε πίσω τα λεφτά που θα ξοδέψουμε για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα, γιατί όχι. Τώρα δεν είμαστε έτοιμοι.

      Διαγραφή
  11. Το ενδιαφέρον βέβαια είναι πως ξέφυγε η συζήτηση από το θέμα της ανάρτησης. Αλλά δεν πειράζει γνώμες να είναι κι ότι να είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η ελεγχόμενη στάθμευση δεν είναι το μόνο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης της Βέροιας.
    Βασικό ρόλο παίζει στην κυκλοφορία της πόλης η Μητροπόλεως που είναι ένα απέραντο φρενοκομείο εδώ και χρόνια.
    Και το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τότε που περιορίστηκε το πλάτος του οδοστρώματος...
    Ότι δηλαδή θα γίνει στις άλλες οδούς της πόλης που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των αστικών αναπλάσεων.
    Αναμένεται λοιπόν όλη η πόλη μονομιάς να γίνει ένα απέραντο φρενοκομείο.
    Εξάλλου πάντα υπάρχουν τα γαιδούρια οδηγοί που θα επιβαρύνουν ολόκληρη την πόλη.
    Η κατάσταση θα γίνει εξαιρετικά δύσκολη.
    Η μόνη λύση είναι ή να αλλάξει ο σχεδιασμός του έργου ή οι κλήσεις να πέφτουν σαν χαλάζι με παράλληλη όμως και επιτόπια αφαίρεση πινακίδων.
    Μόνο έτσι θα στρώσουν τα γομάρια και οι τσάμπα μάγκες της πόλης.
    Βέβαια για την μη εφαρμογή των τροχονομικών μέτρων παίζουν ρόλο και τα διάφορα κολλητηλίκια μερικών επιχειρηματιών που νομίζουν ότι δεν τους βλέπει κανείς...
    Και σαν επιστέγασμα:
    Τότε θα λέει ο Δήμος ότι το προσωπικό της Δ.Α δεν φτάνει για να καλύψει τις ανάγκες της πόλης!
    Και θα ξαναματαρχίσουμε να κυνηγάμε την ουρά μας.
    Απλά πράγματα και ευκόλως προβλέψιμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δες μιά άλλη προοπτική. Οι υπηρεσίες της πρώην Νομαρχίας (της Μητροπόλεως της Στρατού και δεν ξέρω που αλλού μεταφέρονται στους χώρους που σήμερα είναι η πανεπιστημιακή σχολή και αύριο θα ρημάζει αν δεν αξιποιηθεί,τα νεκροταφεία μετεγκαθίστανται σε μιά περιοχή μεταύ Λαζοχωρίου Ταγαροχωρίου και Αγία Μαρίνας, τα ΚΤΕΛ (ή όπως αλλιώς θα λέγονται) τα Αλβανικά Τουριστικά Γρφαφεία και τα Αστικά μετεγκαθίστανται σε εγκαταστάσεις κοντά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, η Μητροπόλεως γίνεται πεζόδρομος από το ωρολόι μέχρι την Αγίου Δημητρίου.Τα Δικαστήρια έτσι και αλλιώς την κοπανάνε στο σχεδόν έτοιμο κτίριο. Πες μου θα υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα; Σε προλαμβάνω: Όσο απουσιάζει η αστυνόμευση ναι!
      Στην ιστορία της Αστυνόμευσης υπάρχει κάτι θετικό. Η Δημοτική Αστυνομία έπαψε να είναι σφιχταγγαλιασμένη με τους "πολιτικούς της προϊσταμένους" με σχετικά πρόσφατο Νομοθέτημα.Προς αυτήν την κατεύθυνση οφείλουμε να επηρεεάσουμε στην διαφόρφωση του θεσμού. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο οι πολίτες με συγκροτημένη άποψη μπορούν να το κάνουν καλύτερα από γραφειοκράτες που βαριούνται τη ζωή τους.
      Για το ποιόν των πολιτικών προϊσταμένων τους δες εδώ
      http://vlepontaske.blogspot.gr/2011/07/blog-post.html
      http://vlepontaske.blogspot.gr/2011/07/1.html
      http://vlepontaske.blogspot.gr/2011/08/2-300611.html
      http://vlepontaske.blogspot.gr/2011/08/3.html
      Πρόκειται για θέμα που θα ξανασυζητηθεί μετά από ισχυρές πιέσεις της δικαιοσύνης στην Επιτρποπή Ποιότητας Ζωής αύριο 27 07 12.

      Διαγραφή
  13. Αυτο που έχω παρατηρήσει εδώ κ λίγους μήνες είναι ότι οι κλήσεις πάνε σύννεφο, κυρίως στις οδούς με παρκόμετρα και δευτερευόντως επί της Μητροπόλεως και επι της Βενιζέλου. Βλεπει κανείς μας κάποια αλλαγή? Εγώ πάντως δεν βλέπω καμία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ευκολότερος τρόπος να κολλήσεις μιά κλίση είναι ο δρόμος με τα παρκόμετρα. 10 € και κανενός η φωνή δεν βγαίνει. Τα δύσκολα αρχίζουν όταν θα πρέπει να γράψεις ή ακόμη καλύτερα να πάρεις τις πινακίδες από κάποιον που παρκάρισε πάνω στην διάβαση ή την θέση του ανάπηρου. Αυτή άλλωστε είναι και η πραγματική συνεισφορά του Δημοτικού χωροφύλακα. Αυτές όμως οι κινήσεις προκαλούν σύγκρουση. Ο τύπος που παρκάρει στην διάβαση ή εν πάση περιπτώσει εκεί που προδήλως ενοχλεί αρχίζει συνήθως τα "δύο λεπτά μόνο" κλπ. Εχω δει ψευτόμαγκα να ορμάει σε Δημ Αστυνομικό και κανείς να μην τον πλακώνει στις γρήγορες...

      Διαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!