Την 27 Ιουνίου ήρθε σαν έκτακτο θέμα η έγκριση της μελέτης των ικριωμάτων που κατέθεσε ο εργολάβος της γέφυρας Κούσιου. Το θέμα απορρίφθηκε διότι δεν είχε την απαραίτητη πλειοψηφία.
Για να τεθεί σαν θέμα η έγκριση της μελέτης όφειλε να εξετασθεί το ζήτημα στην Τεχνική Επιτροπή έργων της Περιφέρειας, κάτι που έγινε, όπου θα διαπιστωνόταν η έλλειψη της μελέτης και θα δινόταν συνέχεια στο θέμα. Η έλλειψη της μελέτης της γέφυρας συνίστατο στο ότι ,όπως όφειλε σύμφωνα με το άρθρο 144 του Νόμου 696/74, η μελέτη δεν είχε σχέδια και υπολογισμούς των ικριωμάτων της.
Ο Νόμος λοιπόν είναι σαφής: Σε κάθε μελέτη γέφυρας πρέπει να υπάρχουν και σχέδια ικριωμάτων τα οποία θα είναι τεκμηριωμένα με ειδικό τεύχος στατικών υπολογισμών. Αλλά ο Νόμος είναι του 1974. Από τότε μέχρι σήμερα έτρεξε πολύ νερό στ’ αυλάκι. Οι γέφυρες έγιναν ψηλότερες μεγαλύτερες, κομψότερες. Αναπτύχθηκαν τεχνικές κατασκευής που ούτε μας περνούσαν από το κεφάλι. Ποιος για παράδειγμα θα μπορούσε να σκεφθεί γέφυρα να κατασκευάζεται στην όχθη και να τοποθετείται γλιστρώντας πάνω σε έδρανα από teflon στα βάθρα της: Κι όμως είναι πιά συνήθης πρακτική. Ποιος τέλος θα φανταζόταν ότι μέσα σε μια εικοσαετία μόνον σε ένα έργο (την Εγνατία) θα κατασκευαζόταν 2500 μεγάλες γέφυρες;
Οι τεχνικοί, όντας πρακτικοί άνθρωποι, έλυσαν το πρόβλημα με ένα απλό τρυκ. Η αρχική μελέτη ποτέ δεν έχει σχέδια ικριωμάτων ή εν πάση περιπτώσει την μέθοδο της κατασκευής αλλά ο κατασκευαστής καταθέτει σχέδια ικριωμάτων ή άλλης μεθόδου κατασκευής και πληρώνεται την μελέτη. Έτσι και η τεχνολογία αφήνεται να εξελιχθεί χωρίς να περιορίζεται η εφευρετικότητα των μηχανικών αλλά και το πνεύμα του Νόμου μένει αλώβητο.
Επίσης μερικές σειρές πιο πάνω ο Νόμος γράφει.
Τεύχη…
στ) Τιµολόγιον και προϋπολογισµόν απαιτουµένης δαπάνης, εξαγόµενα βάσει της ανωτέρω προµετρήσεως και τιµών µονάδος εξ εγκεκριµένων αναλύσεων τιµών ή ελλείψει τοιούτων εκ τρεχουσών τιμών μονάδος ισχυουσών δια τας κατασκευάς εν τη περιοχή εν ή το έργον.
Σε απλή διατύπωση δεν πα’ να΄χεις πεντακόσιες μελέτες, θα πληρωθείς με βάση το τιμολόγιο και τις προμετρήσεις.
Εύλογα ερωτήματα απλές απαντήσεις
Μετά από αυτό η ερώτηση που τίθεται είναι εύλογη: Γιατί τόση φασαρία για την έγκριση της μελέτης; Γιατί η υποβολή με την διαδικασία του κατεπείγοντος, γιατί οι θορυβώδεις αρνήσεις και γιατί οι απειλές για διαγραφές από την δημοτική ομάδα;
Και η απάντηση είναι απλή. Όταν δίνεις χωρίς διαγωνισμό έργο 141.000 € στον ίδιο εργολάβο με την δικαιολογία ότι αυτό είναι επείγον και προϋπόθεση για την εξέλιξη του κυρίως έργου(της γέφυρας δηλαδή) , χωρίς φυσικά να συμβαίνει τίποτα τέτοιο και όταν ο εργολάβος έχει ήδη προσφύγει στο δενξερωπού για να πληρωθεί extra τα ικριώματα και έχει φυσικά χάσει την προσφυγή, τότε η προοπτική μιας Δημοτικής αρχής που θα αρχίσει να «ξηλώνεται» με χρήματα του Ταμείου του Δήμου για να μη φανεί η ανικανότητά της εμφανίζεται σαν εφιάλτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!