Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

«Μπότοξ» στο κέντρο της Βέροιας


«Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αναβάθμισης Αστικού Τοπίου στη Βέροια».  Με αυτόν τον βαρύγδουπο τίτλο η παρούσα Δημοτική Αρχή θέλησε να δώσει νόημα και ουσία στο ανύπαρκτο έργο της των προηγουμένων ετών, και να «σφραγίσει» το διαλυτικό πέρασμά της από το Δήμο.  Κάνοντας «μπότοξ» στο κέντρο της πόλης με απρόβλεπτες συνέπειες για τη λειτουργία της, και με αφάνταστες ταλαιπωρίες για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Μπορεί το «μπότοξ» να τσιτώνει την εμφάνιση, να δίνει σ’ όσους το επιχειρούν μια εικόνα πρόσκαιρης «ομορφιάς», όμως τα σημάδια της επέμβασης αργά ή γρήγορα αποκαλύπτονται και είναι δυστυχώς οδυνηρά.

Οδυνηρά θα είναι και τα προβλήματα που θ’ αντιμετωπίσουν όχι μόνο οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες της περιοχής επέμβασης, αλλά και όλοι οι κάτοικοι της πόλης και του ευρύτερου Δήμου, γιατί την συγκεκριμένη περιοχή την επισκέπτεται το σύνολο σχεδόν των συνδημοτών μας.

Πώς όμως εκτυλίχθηκε αυτή η ιστορία, και πώς φθάσαμε σήμερα «στο παρά πέντε» της υλοποίησης ενός έργου άχρηστου και ανώφελου για την πόλη;

Στις 22 Μαρτίου του σωτήριου προεκλογικού έτους 2010, η κ. Δήμαρχος εισάγει ασθμαίνοντας (γιατί θα έχανε την προθεσμία) θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, για έγκριση ανάθεσης ερευνητικού προγράμματος στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), με τίτλο «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αναβάθμισης Αστικού Τοπίου στη Βέροια», και με την υπ’ αριθ. 180/2010 κατά πλειοψηφία απόφαση αναθέτει την εκπόνηση του προγράμματος στην Καθηγήτρια κ. Τζιμοπούλου.

Ως Αξιωματική Αντιπολίτευση διαφωνήσαμε με την παραπάνω πρόταση, γιατί πιστεύαμε ότι μια τέτοια μελέτη έπρεπε να ανατεθεί με διαγωνισμό και όχι με την μέθοδο ουσιαστικά της απ’ ευθείας ανάθεσης στο ΑΠΘ.

Στις 14 Απριλίου 2010, σε 20 μέρες δηλαδή, η μελετητική ομάδα παρουσίασε το ερευνητικό πρόγραμμα (μελέτη) στο Δημοτικό Συμβούλιο, και αυτό με την υπ’ αριθ. 253/2010 κατά πλειοψηφία απόφαση ενέκρινε τη μελέτη και την υποβολή της στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας.  

Και πάλι ως Αντιπολίτευση διαφωνήσαμε.  Αναλυτικά η διαφωνία μας καταγράφεται στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου, ενδεικτικά όμως αναφέρω την προχειρότητα και το σύντομο (20 μέρες) της εκπόνησης της μελέτης, την περιοχή της παρέμβασης, τις επεμβάσεις που προβλέπονται, αλλά κυρίως την έλλειψη της κυκλοφοριακής μελέτης.
Δεν γνωρίζω πόσο ενημερωμένοι είναι οι κάτοικοι της πόλης για το υπό εκτέλεση έργο.
Δεν γνωρίζω ποια επικοινωνιακή πολιτική θα εφαρμόσει η Δημοτική Αρχή και πόσα ψευδοδιλήμματα θα θέσει για την υλοποίηση του έργου.
Είμαι σίγουρος όμως ότι αυτό το έργο μόνο ζημιά θα κάνει στην πόλη, γι΄ αυτό και θα προσπαθήσω, όσο πιο απλά γίνεται, να εκθέσω την άποψή μου, που -πολύ φοβάμαι- είναι και η επικρατούσα, τουλάχιστον στους κατοίκους της περιοχής.

Η όλη επέμβαση γίνεται στις οδούς Εληάς, Ανοίξεως, Βενιζέλου, Μ. Αλεξάνδρου, Τρεμπεσίνας, Ανθέων, και στα πάρκα Εληάς, Κόρακα, Αγ. Αντωνίου.
Γίνεται μείωση του πλάτους των δρόμων ως εξής:
Ανοίξεως                από 12 μ.     σε 6,50 μ.
Βενιζέλου               από 10 μ.     σε 6,50 μ.
Εληάς                    από 9 μ.       σε 6,50 μ.
Μ. Αλεξάνδρου       από 7 μ.       σε 3 μ.
Τρεμπεσίνας           από 12 μ.     σε 3,5 μ.
Ανθέων                  από 5,5 μ.    σε 3 μ.

Γίνεται κατάργηση περισσότερων από 300 θέσεων στάθμευσης, και προβλέπονται μόνον οι παρακάτω θέσεις στάθμευσης:
Ανοίξεως                94 θέσεις
Βενιζέλου               44 θέσεις και 6 θέσεις TAXI
Τρεμπεσίνας           88 θέσεις
Μ. Αλεξάνδρου       47 θέσεις
Ανθέων                  27 θέσεις
Σκέφθηκε άραγε κανείς από τους εμπνευστές του έργου, πού θα παρκάρουν όλ’ αυτά τα αυτοκίνητα, όταν είναι ήδη γνωστό ότι από το κέντρο της πόλης λείπουν πάνω από 600 θέσεις στάθμευσης (σύμφωνα με την παλαιότερη μελέτη Καρατζά);

Ποιος θα αναλάβει επίσης την ευθύνη ν’ απαντήσει και στα παρακάτω ερωτήματα, για την ενημέρωση των κατοίκων:
1> Οι επεμβάσεις που γίνονται στην περιοχή αποτελούν ή όχι τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης;  Αν ναι, πότε έγινε αυτή η τροποποίηση και με ποια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε;
2> Η μείωση του πλάτους των δρόμων και η κατάργηση θέσεων στάθμευσης αποτελεί αντικείμενο κυκλοφοριακής μελέτης;  Αν ναι, πότε εκπονήθηκε αυτή η μελέτη και από ποιο όργανο του Δήμου εγκρίθηκε;
3> Το πλάτος των πεζοδρομίων καθορίζεται από το νόμο.  Έγινε η προβλεπόμενη διαδικασία, και από ποιο όργανο του Δήμου εγκρίθηκε;
4> Ο καθορισμός πιάτσας TAXI και ο αριθμός των θέσεων από ποιο όργανο προτάθηκε και από ποιο όργανο αποφασίστηκε και εγκρίθηκε;  Συμφώνησε το Σωματείο των TAXI με τον δραστικό περιορισμό των θέσεων;
5> Πώς αντιμετωπίζεται η όλη παρέμβαση στο τρίγωνο Εληάς – Βενιζέλου – Μητροπόλεως, σε σχέση με την κυκλοφορία στην οδό Μητροπόλεως;  Ποια η άποψη των (κάποτε λαλίστατων - και πρωτεργατών της «κίνησης πολιτών για τη Μητροπόλεως») ειδικών συνεργατών της κ. Δημάρχου;  Μήπως, έστω και δια της τεθλασμένης του Βουκουρεστίου, προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για ακύρωση του έργου;  Ή μήπως η σημερινή έμμισθη σχέση τους με το Δήμο δεν τους επιτρέπει τέτοιες «κινήσεις»;

6> Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται και η οδός Μητροπόλεως στην περιοχή παρέμβασης;  Έως πότε θα κρύβονται η κ. Δήμαρχος και οι συνοδοιπόροι της «κίνησής» της;  

Ας κρίνουν άλλοι πιο ειδικοί στην αισθητική τις υπόλοιπες «επεμβάσεις», των στολιδιών, των επιχρισμάτων, της αντικατάστασης των πλακιδίων και των κρασπέδων, της φύτευσης πρασίνου, χλόης και διαφόρων δενδρυλλίων, που συμπληρώνουν το μεγαλόπνοο «ολοκληρωμένο» έργο της ανάπτυξης της πόλης, -το έργο των 10,5 εκατομμυρίων ευρώ!!!
Αν μείνουμε μόνον στο επίπεδο της καθημερινής λειτουργίας της πόλης, (λειτουργίας που αναμφίβολα θα επιδεινωθεί δραματικά, τόσο κατά τη μακρά περίοδο υλοποίησης του έργου, όσο και αμέσως μετά), τότε πρέπει να αναρωτηθούμε αν ο Δήμος μας αξιοποιεί κατά τον επωφελέστερο τρόπο αυτό το Πρόγραμμα. 
Ένα Πρόγραμμα που χρηματοδοτεί γενναία αστικές αναπλάσεις και όχι βιαστικές πλαστικές επεμβάσεις («μπότοξ»). 
Ένα Πρόγραμμα που θα μπορούσε και θα έπρεπε να κατευθυνθεί στην ανάπλαση της κοίτης του Τριποτάμου, που διασχίζει την πόλη. 
Αλλά που, απ’ ό,τι φαίνεται χαραμίζεται κι αυτό (όπως και τόσα άλλα) από τις ελλείψεις και τις αδυναμίες της πιο ανίκανης Δημοτικής Αρχής που είχε ποτέ αυτός ο τόπος.

Χρήστος Σκουμπόπουλος
τ. Δήμαρχος Βέροιας

5 σχόλια:

  1. Χρίστο μου κάτι ξέρεις εσύ από έργα, αφού έκανες το «Μπότοξ» στην πλατεία Ωρολογίου τώρα έχεις την ανάλογη εμπειρία, ξέρεις και για τις Αστικές αναπλάσεις. Ταξίδεψες βλέπεις πολύ στη ζωή σου, έχεις κάνει πολλές φορές τη διαδρομή Χαράδρα-Βέροια-Ράντζο Μπούρα-Σέλι και είδες πολλές Αστικές αναπλάσεις σε πόλεις του πολιτισμένου κόσμου. Είσαι τόσο σίγουρος για την ορθότητα της διαφωνίας σου που δεν φοβάσαι μήπως κάνεις λάθος και παίρνεις στο λαιμό σου τόσο κόσμο. Άλλωστε δεν θέλεις να ξαναγίνεις Δήμαρχος τον κόσμο θέλεις να βοηθήσεις… Εσύ και ορισμένοι καταστηματάρχες νομίζετε ότι σήμερα οι αγορές γίνονται μέσα από τα αυτοκίνητα τα οποία σταματούν για λίγο έξω από το όποιο κατάστημα ή ο έμπορος πιάνει τον περαστικό πελάτη και τον βάζει στο κατάστημά του και του πουλά ότι θέλει αυτός και όσο θέλει. Εσείς είστε που βγάζετε κάθε μέρα όλα τα εμπορεύματά σας στο πεζοδρόμιο (με αποτέλεσμα να μην χωράμε)για να τα δούμε και να αγοράσουμε. Μάθετε λοιπόν ότι οι αγορές αυτές και οι πελάτες αυτοί έχουν πεθάνει με τους γονείς μας. Ο κόσμος σήμερα και λόγω της οικονομικής κρίσης θέλει μέρες και εβδομάδες διερεύνησης της αγοράς για να αποφασίσει να αγοράσει ακόμη και το ποιο απλό προϊόν και αυτό δεν το κάνει παρκάροντας 15 λεπτά μπροστά από ένα κατάστημα, το κάνει από το σπίτι του στον Υπολογιστή ή περπατώντας, ψάχνοντας και κοιτάζοντας βιτρίνες εξαντλητικά. Χελόου …. Έχετε ακούσει κάτι για ηλεκτρονικές πωλήσεις; Για δικτυακές πωλήσεις; Για αποστολή προϊόντων στο σπίτι ακόμη και στα σουβλάκια; Ρωτήστε τα παιδιά σας οι έμποροι και οι πολιτικοί (όταν βρείτε χρόνο) πως ψάχνουν και πως αγοράζουν πράγματα; Ρωτήστε τους συνάδελφούς σας τι έχουν κάνει σε άλλες πόλεις της Ευρώπης αλλά και της χώρας μας ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Οι παλιοί έμποροι και ο παλιός τρόπος πώλησης πεθαίνουν δεν το βλέπετε; Οι καιροί άλλαξαν εσείς; ; ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δηλαδή αγαπητέ ανώνυμε κλείνουμε τα καταστήματα και ανοίγουμε internet καφέ ή σχολές για χρήση HY και καθαρίσαμε;
      Από την άλλη πάλι στέλνουμε αυτοκίνητα αξίας 2,5 εκ € (αυτά είναι τα 550 αυτοκίνητα) για σκραπ και γλυρώνουμε από την ανάγκη για θέσεις πάρκινγκ;
      Ούτε στην πιό γκρίζα επιστημονική φαντασία!

      Διαγραφή
    2. Aδερφέ τα παιδιά σου καθώς όπως ξέρεις έκλεισε το δημόσιο..., να τα στείλεις στο αμέρικα να δουλέψουν πακετάδες στο άμαζον.
      θα χεστούν στο τάληρο.
      Α, και μόλις φθήνει τελείως η Βέροια και κλείσουν τα πάντα... να δούμε τι αξία θα έχει η περιουσία σου (που μετά θα αφήσεις στα αναξιοπαθούντα παιδάκια σου)

      Διαγραφή
  2. Ελένη - Φώτη - Ανώνυμε, το λαό της Βέροιας δεν τον ενδιαφέρουν τα ταξίδια εσωτερικού και εξωτερικού του Σκουμπόπουλου (ίσως ενδιαφέρουν εσένα που τον παρακολουθείς). Τους κατοίκους του Δήμου της Βέροιας τους ενδιαφέρουν οι καθαρές του προτάσεις και οι απόψεις του οι οποίες είναι σταθερές εδώ και πολλά χρόνια. Αν συμφωνείς καλώς, αν δε συμφωνείς, πες μας τις δικές σου προτάσεις επώνυμα για να σε κρίνουμε και σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το κακό είναι πως το μπότοξ πρέπει εν καιρώ να επαναλαμβάνεται.
    Το πρόσωπο δηλαδή να συντηρείται για να παραμείνει αφράτο και ανανεωμένο.

    Έτσι λοιπόν εγινε κάποτε και η Κυριώτισσα.
    Κούκλα στην αρχή.
    Τώρα όμως μέσα στη λακούβα, τίγκα στα σπασμένα δάπεδα, γεμάτη σκουπίδια και σύριγγες.
    Αλάνες σκουπιδότοποι, γεμάτες χόρτα, ζιζάνια, σίδερα και αδρανή υλικά.
    Ότι καλύτερο δηλαδή για να δει ο επισκέπτης της παραδοσιακής (!) αυτής συνοικίας στην καρδιά της Βέροιας.

    Τελικά αυτη η κοροιδία θα σταματήσει ποτέ?
    θα σας πάρει ο κόσμος με τις πέτρες.
    Είναι θέμα χρόνου... το καζάνι που βράζει να σκάσει.
    Και μετά δεν θα ξέρετε που κρυφτείτε δημ. άρχοντες.

    Όλα παρατημένα στην τύχη τους.
    Γέφυρα.
    Άνω Σέλι Κάτω Σέλι.
    Κοίτη.
    Κολυμβητήριο.
    Ρολόι.
    ΧΥΤΥ.
    Περιφεριακές συνοικίες της πόλης.

    Μόνο αποτυχίες, τίποτα άλλο.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!