Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Συριζάτορες Εκπαιδευτικοί διακηρύσσοντες



Σκόνταψα πάνω σε μια ανάρτηση του InVeria gr . Ήταν μια ανακοίνωση των  “Εκπαιδευτικών της Ριζοσπαστικής Αριστεράς”. Αν δεν ήξερα ότι ήταν Συριζάτορες θα τους περνούσα για Μαοϊκούς. Τέτοιες επικίνδυνες απόψεις δεν επιτρέπεται να τις αφήνεις να πέσουν κάτω. Σχολίασα παράγραφο παράγραφο το κείμενο. Τα σχόλια είναι με έντονα στοιχεία.  


Με τις ρυθμίσεις της νέας εγκυκλίου με θέμα «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013–2014 – Διαδικασίες», ουσιαστικά μπαίνει σε εφαρμογή στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, με τον πλέον αυταρχικό τρόπο, ο θεσμός της Αξιολόγησης, τόσο της Σχολικής Μονάδας όσο και του Εκπαιδευτικού. Τώρα πλέον, ακόμα και ο πιο δύσπιστος συνάδελφος, οφείλει να συνειδητοποιήσει το μέγεθος του κινδύνου για το επίπεδο της διαβίωσής μας, για την επαγγελματική μας υπόσταση και την αξιοπρέπειά μας, αλλά και για την ποιότητα της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αποτελεί κίνδυνο για την αξιοπρέπειά σου το γεγονός ότι κάποιος θα μετρήσει το έργο σου και συνακόλουθα θα σε ανταμείψει ή θα σε επιπλήξει; Πως δηλαδή ορίζεται η αξιοπρέπεια; Εκεί που φράσαμε ας δούμε το λεξικό: αξιοπρεπής -ής –ές 1.ANT αναξιοπρεπής. α. που τον χαρακτηρίζει ο σεβασμός στους κανόνες που καθορίζουν τη σωστή συμπεριφορά, τόσο στους τύπους όσο και στην ουσία: ~ άνθρωπος. β. που ταιριάζει σε αξιοπρεπή άνθρωπο: ~ συμπεριφορά / στάση. Aξιοπρεπές ύφος. 2. ~ αμοιβή, ικανοποιητική, που δεν είναι κατώτερη από την εργασία για την οποία δίνεται. αξιοπρεπώς ΕΠIΡΡ.
Με βάση τουλάχιστον τον ορισμό αξιοπρέπεια είναι σεβασμός στους κανόνες ή/και ικανοποιητικός μισθός. Μα αυτό είναι η αξιολόγηση: Έλεγχος για να διαπιστωθεί η συμμόρφωση στους κανόνες που θα επηρεάσει τις τελικές απολαβές.

Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ως ένας άλλος Πόντιος Πιλάτος, νίπτει τας χείρας των ευθυνών της για τις πολιτικές που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια και οδηγεί το δημόσιο σχολείο στη σημερινή καταστροφική υποβάθμιση, τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους  μαθητές. Επιπροσθέτως, αποποιείται των τραγικών ευθυνών της, ενοχοποιώντας ως κύριο υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό.
Κοίτα να δεις πως αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σαν η κυριότερη (ίσως και η μόνη) σωστή επιλογή της κυβερνήσεως στον τομέα της παιδείας, κατηγορείται για «αποποίηση τραγικών ευθυνών». Δεν θα ξαναψάξω στο λεξικό.

Έναν εκπαιδευτικό, που ενώ επωμίζεται το βάρος των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών του φτηνού σχολείου που βιώνει η ελληνική οικογένεια μέσω του μαθητή, τώρα θα έχει να αντιμετωπίσει επιπλέον το σχολικό σύμβουλο καθώς και το διευθυντή, που ως άλλοι «παιδαγωγικοί δεσμοφύλακες», θα εποπτεύουν, θα ελέγχουν και θα καθορίζουν την επαγγελματική και μισθολογική εξέλιξή του, αλλά και το δικαίωμά του στην εργασία. 
Η εκπαίδευση είναι το προϊόν του εκπαιδευτικού. Ως προϊόν οφείλει να είναι φτηνό και καλό, ανεξαρτήτως γενικών οικονομικών συνθηκών. Για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται ο βέλτιστος συνδυασμός μέσων και προσωπικού, δηλαδή καλό management  (αλλιώς καλός διευθυντής) και ποιοτικός έλεγχος. Στην περίπτωσή μας δηλαδή επιθεώρηση (όπως το λέγαμε παλιά) ή αξιολόγηση όπως το λέμε σήμερα. Γιατί πρέπει να ψάχνουμε πιστοποιητικό ποιοτικού ελέγχου όταν πρόκειται για οδοντόκρεμα και όχι για το μέλλον του παιδιού μας; Στο κάτω κάτω της γραφής εμείς οι πολίτες είμαστε οι τελικοί αποδέκτες (καταναλωτές) αυτού του αγαθού για το οποίο προπληρώσαμε παντοειδείς φόρους.


Η κατηγοριοποίηση των σχολείων σε αποδοτικά και μη, θα καταστήσει την εκπαίδευση ακόμα πιο ταξική και θα επιφέρει περαιτέρω συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες, θα οργανώνονται όχι με βάση τις ανάγκες του μαθητή, αλλά με βάση τα πρότυπα και τους δείκτες της αξιολόγησης. Ο ανταγωνισμός θα μετατρέψει τις ανθρώπινες σχέσεις σε «ζούγκλα» και θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία εντός και εκτός σχολείου. Το εκπαιδευτικό σύστημα που δομείται στις απανωτές εξετάσεις, θα συμβάλλει στη δημιουργία πειθαρχημένων και άβουλων μαθητών. Ο επιστημονικός ρόλος του σχολικού συμβούλου ακυρώνεται και αντικαθίσταται ουσιαστικά από το ρόλο του εξεταστή. Η μετάλλαξη του διευθυντή του σχολείου σε διευθυντή επιχείρησης και αξιολογητή, υπονομεύει και απαξιώνει τη λειτουργία και το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και την παιδαγωγική ελευθερία μέσα στη σχολική μονάδα.
Ας αρχίσουμε ανάποδα. Ισχυρισμός πρώτος: Ο ανταγωνισμός θα μετατρέψει τις ανθρώπινες σχέσεις σε «ζούγκλα» Σχόλιο: Ακόμη κι έτσι θα είναι καλύτερα από τον σημερινό στάβλο. Συνεχίζοντας με τον δεύτερο ισχυρισμό: Οι ανάγκες του μαθητή είναι κάτι διαφορετικό, αν όχι αντίθετο, από τα πρότυπα αξιολόγησης. Μα τα πρότυπα αξιολόγησης τα συντάσσουν εκπαιδευτικοί μέσα από μια δημοκρατικότατη (μέχρι παρεξηγήσεως θα έλεγα) διαδικασία στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Κι αν πάλι τα πρότυπα είναι το πρόβλημα ας προσπαθήσουν να τα βελτιώσουν. Η λαθροχειρία συνεχίζεται εξισώνοντας την πειθαρχία με την κατάργηση της ελεύθερης βούλησης. Αυτό αν έχεις στο μυαλό σου την Σταλινική δομή και διοίκηση μιας κοινωνίας είναι σωστό. Κάτω από αυτήν την θεώρηση δεν μπορεί παρά να δεις με συμπάθεια τους συνδικαλιστές της αριστεράς. Τέτοιο όραμα ενστερνίστηκαν και μ’ αυτό κρίνουν. Τα πράγματα ολοκληρώνονται με την δαιμονοποίηση του ανταγωνισμού. Του πιο ευαίσθητου αλλά και δυναμικού εργαλείου για ευημερία και βελτίωση.

Η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ–ΝΔ, μαζί με ΕΕ και ΔΝΤ, με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές τους, καταστρέφουν ουσιαστικά το δημόσιο και δωρεάν σχολείο και οδηγούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε ψυχοπαιδαγωγικό Καιάδα. Ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης είναι ενταγμένος στο θεσμικό πλαίσιο της τιμωρητικής αξιολόγησης-χειραγώγησης και είναι ο Δούρειος Ίππος  της πλήρους υποταγής του δημόσιου σχολείου  στους νόμους της αγοράς.
Οι νόμοι της αγοράς: Ένα από τα προβλήματά τους. Εκείνο το οποίο ποτέ δεν κατάλαβα είναι τι έχουν σε αντικατάσταση των «νόμων της αγοράς». Φοβάμαι πως μοιάζει με εκείνο που προσπάθησαν να αποκτήσουν οι Ρώσοι ή αποκήρυξαν μετά βδελυγμίας οι Κινέζοι και εξακολουθούν να έχουν οι Βορειοκορεάτες. Ευχαριστούμε. Δεν θα πάρουμε.

Μονόδρομος ο αγώνας ανατροπής της κυβέρνησης που υλοποιεί τις ντιρεκτίβες ΕΕ και ΔΝΤ και εφαρμόζει τις αντιλαϊκές πολιτικές.
Μπλοκάρουμε την πραγματοποίηση όλων των σεμιναρίων για την αξιολόγηση.
Λόγια μηδενικού περιεχομένου και προτροπή σε πράξεις αρνητικού αποτελέσματος

Δυναμώνουμε τις συλλογικές διαδικασίες μέσα στο σχολείο. Οι σύλλογοι διδασκόντων δηλώνουν την αντίθεσή τους στην εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης και αποφασίζουν τη μη εφαρμογή της.
Ποιες είναι αυτές οι συλλογικές διαδικασίες;

Συστρατευόμαστε με το γονεϊκό κίνημα για το ξεκίνημα της ανατροπής.

Αγωνιζόμαστε μαζί με όσες και όσους στοχεύουν στην οικοδόμηση ενός διαφορετικού σχολείου, όπου η καθημερινή έγνοια για την πολύπλευρη μόρφωση των παιδιών θα συνδέεται με το όραμα μιας άλλης κοινωνίας, δεσμευμένης στη δημοκρατία, την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Το σχόλιο ….δικό σας. Όπως λένε και στα «πολιτιστικά κέντρα»

5 σχόλια:

  1. Η αξιολόγηση θα οδηγήσει σε απολύσεις και διαθεσημότητες...
    Και στην Ελλάδα, πρώτα θα παγώσει η κόλαση και μετά θα απολυθεί δημόσιος υπάλληλος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός είναι ένας λίγο έως πολύ σωστός αφορισμός. Υπάρχουν όμως και αντιρρήσεις.
      Θα σου δώσω ένα σενάριο.
      Αρχίζουν οι αξιολογήσεις. Όλοι θα σφιχτούν ανάλογα με τον χαρακτήρα τους. Τα σκουλήκια θ' αρχίσουν το σύρσιμο τα σαλιγκάρια το γλείψιμο και οι κανονικοί άνθρωποι την προσπάθεια.
      Αν το σύστημα στηθεί σωστά, δηλαδή υπάρχει και έλεγχος των ελεγκτών, οι δύο πρώτες κατηγορίες συμμαζεύονται. Πάντα θα υπάρχουν αλλά συμμαζεύονται.
      Όλοι θα τα καταφέρουν διότι αυτό που ζητάς από έναν εκπαιδευτικό, όλοι όσοι έχουν εκπαιδευτεί γι' αυτό μπορούν να το προσφέρουν. Θα υπάρξουν όμως και μερικές οριακές περιπτώσεις δηλαδή αντικοινωνικές και ψυχοπαθητικές προσωπικότητες οι οποίες θα έφευγαν σε οποιοδήποτε κανονικό κράτος. Αυτούς τους στέλνεις ή σχολικούς φύλακες ή κηπουρούς ή γραφιάδες σε θέσεις εκτός σχολείων.
      Σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις (πέντε άντε δέκα) σ' όλοι την χώρα τους στέλνεις σπίτι τους για το δικό τους κυρίως καλό. Ποιός θα βρεθεί να σου πει οτιδήποτε;
      Τώρα θα μου πεις γιατί φωνασκούν; Εδώ είναι η πλάκα. Δεν φωνασκούν! Πέντε δέκα είναι οι τύποι που φαντασιώνονται πολιτική καριέρα και μπήκαν στο παιχνίδι επειδή είδαν φως και κόσμο. Κι εδώ είναι το μεγάλο μας θέμα. Αυτά τα καθίκια η κοινωνία μας μέχρι σήμερα έμαθε να τα επιβραβεύει και να τα φοβάται. Δηλαδή η λύση δεν είναι παρά ένα απλό αϊσιχτίρ ρε καραγκιόζηδες.

      Διαγραφή
  2. Είμαι 50 χρονών. Σοβαρή παιδεία δεν είδα ακόμη. Το μόνο που είδα είναι ότι όπου νάναι θα κάνουν τα παιδιά φροντιστήριο ακόμα και στην πατριδογνωσία. Ειδικότερα η Γ' Λυκείου έχει γίνει παρωδία σχολικής τάξης. Αλλά γι' αυτά μόκο καθώς οι ίδιοι κάνουν τα ιδιαίτερα. Βρε ά στα διάλα, καθήκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν με ρωτήσεις πόσο έπρεπε να είναι ο μισθός του εκπαιδευτικού θα σε απαντήσω 5000 € (το μήνα, καλά διαβάζεις) . Ναι, αρκεί να μην χρειάζεται κανένα παιδί να πάει στο φροντιστήριο.
      Το πως θα μάθεις αν συμβαίνει αυτό ονομάζεται αξιολόγηση.

      Διαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!