Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΛΙΓΟΛΕΠΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ επί της ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.

Βενιζέλου αναπλαθόμενη

Το κείμενο μου το έστειλε ο κ. Γιάννης Ακριβόπουλος ισχυριζόμενος ότι αποτελεί αποτέλεσμα εκτενών συζητήσεων στην αγορά, με την παράκληση να συνεχίσουμε την διαβούλευση.

Μετά τα χθεσινά έγινε σαφές σ' όλους μας ότι οι τύποι στο δημαρχείο βάρεσαν διάλυση, οπότε ότι καταφέρουμε μόνοι μας.  



Η Βενιζέλου ως γνωστό είναι επιχειρηματικός πνεύμονας της πόλης. Επίσης υπάρχουν και λειτουργούν επιτηδευματίες στο χώρο των υπηρεσιών αλλά και τράπεζες.

Μετά το πέρας των εργασιών ανάπλασης στην οδό Ελ. Βενιζέλου δημιουργήθηκε ένα σοβαρό πρόβλημα που αφορά την ολιγόλεπτη στάθμευση.
Ενώ οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης αυξήθηκαν, παρατηρήθηκε το φαινόμενο αυτές να καταλαμβάνονται για πολλές ώρες και ανεξέλεγκτα.
Οι θέσεις αυτές ουσιαστικά δημιουργήθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών αλλά και των πελατών των υπηρεσιών.
Δεν δημιουργήθηκαν για μόνιμη ή πολύωρη στάθμευση.
Η ευρύτερη, και όχι μόνο η αγορά της Βενιζέλου, χρειάζονται πάση θυσία αυτές τις “χαμένες” θέσεις.
Όλο αυτόν τον καιρό έχει γίνει αγώνας ώστε οι θέσεις αυτές να μην καταλαμβάνονται από τους επιτηδευματίες της περιοχής.
Οι περισσότεροι κατάλαβαν... τον λόγο.
Άλλοι, όχι ακόμα...
Αυτό όμως δεν φτάνει.
Και ελέω έλλειψης Δημοτικής Αστυνομίας και καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης πρέπει κάτι να γίνει τώρα!

Η μία πρόταση αφορά παρκόμετρα ολιγόλεπτης στάθμευσης.
Πρόταση μάλλον σχετικά ακριβή και ίσως όχι άμεσα υλοποιήσιμη.

Η άλλη πρόταση μέχρι να βρεθούν τα παρκόμετρα, αφορά την απαγόρευση της στάθμευσης αλλά όχι και της στάσης!
Δηλαδή μέσω της κατάλληλης οδοσήμανσης να επιτρέπεται μόνο η στάση και όχι η στάθμευση.
Έτσι οι εποχούμενοι θα μπορούν να κάνουν εύκολα και γρήγορα τις δουλειές τους στο ευρύτερο κέντρο, δωρεάν, με ασφάλεια, χωρίς να παρακωλύουν την κυκλοφορία, χωρίς να επιβαρύνουν κυκλοφοριακά την πόλη ώστε να βρούνε επιτέλους κάπου να παρκάρουν.
Το κόστος των κατάλληλων πινακίδων είναι μικρό σε σχέση με τα παρκόμετρα και η εφαρμογή άμεση.

Επειδή όμως είναι ένα ημίμετρο που πολλοί δεν θα σεβασθούν αλλά και επειδή θα υπάρχουν προβλήματα ελέγχου πρέπει να προγραμματιστούν από τώρα τα παρκόμετρα.
Είναι μια λύση που πολλοί θα πούνε πως είναι παρωχημένη.
Δεν παύει όμως να είναι αποτελεσματική και φθηνότερη από άλλες σύγχρονες που βασίζονται σε ηλεκτρονικές τεχνολογίες ενώ έχει σίγουρα έσοδα για τον Δήμο, εύκολο έλεγχο, αλλά και εύκολη χρήση ακόμα και από ηλικιωμένους συνδημότες.
Για τις κάρτες δεν συζητάμε. Κάποια στιγμή έγιναν ένα αστείο... λόγω της “εξυπνάδας” μερικών...
Όταν δε έρθουν τα παρκόμετρα στην Βενιζέλου, μια σχετικά υψηλή τιμή της τάξης του ευρώ ανά μισή ώρα, θα αποτρέψει την κατάληψη θέσεων από τους “μη έχοντες εργασίαν”.
Σε σχετικές συζητήσεις που έγιναν πολλοί καταστηματάρχες είναι διατεθειμένοι να “επιδοτήσουν” το ευρώ των πελατών τους!

Είναι μια πρόταση που δίνει πολυεπίπεδες λύσεις και θα βοηθήσει στην μείωση του οικονομικού μαρασμού της πόλης.
Μία πρόταση που αποτελεί απαύγασμα συζητήσεων των παρεπιδημούντων της Βενιζέλου για την εξεύρεση γρήγορης και προπάντων αποτελεσματικής λύσης.
Κάθε ιδέα και βοήθεια αν μη τι άλλο είναι ευπρόσδεκτη.

5 σχόλια:

  1. Η περιοχή αναμφισβήτητα δέχτηκε ένα οικονομικό πλήγμα κατά την διάρκεια των έργων.
    Οπότε τώρα πρέπει να ακολουθήσει η ανασυγκρότηση.
    Αλλά για να επιτευχθεί αυτή χρειάζεται ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.

    Οι δημοτικές διαμάχες μπορεί να υπάρχουν, οι υποψήφιοι, οι δελφίνοι μπορεί να μαλώνουν ή να διαφημίζουν την πραμάτεια τους.
    Αυτά όμως, τα "μεταξύ τους", που γράφονται ακόμα και εν είδει κουτσομπολιού... δεν ενδιαφέρουν αυτούς που αγωνιούν για το μέλλον τους, για το μέλλον της πόλης, για το μέλλον των παιδιών.

    Νίκο ευχαριστώ για την δημοσίευση.

    Γ.Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν έγινε μια προσπάθεια να βελτιωθεί κάπως η κατάσταση στο κέντρο της πόλης και κυρίως επί των οδών Μητροπόλεως κ Βενιζέλου υπήρξαν πάρα πολλές αντιδράσεις από κατοίκους κ καταστηματάρχες καθώς και δημοσιεύσεις στον τύπο και στα μπλογκς. Βέβαια δεν βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση ούτε κ η σήμανση των 2 οδών. Ενώ για παράδειγμα στο τμήμα της Βενιζέλου μεταξύ Μεγ. Αλεξάνδρου κ Μαλακούση επιτρέπεται η στάθμευση με κάρτα, στο τμήμα από Εληά μέχρι Μεγ. Αλεξάνδρου απαγορεύεται η στάση κ στάθμευση μολονότι σε ένα σημείο της είχε θέσεις στάθμευσης για ασθενοφόρα αλλά και α.μ.ε.α. Το σκεπτικό αυτής της διαφοροποίησης άγνωστο αν και το πλάτος της οδού είναι περίπου το ίδιο σε όλο το μήκος της. Θα βοηθούσε πολύ περισσότερο η απαγόρευση απλά της στάθμευσης αλλά και η ύπαρξη θέσεων για την τροφοδοσία των καταστημάτων.

    Όσον αφορά το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, αν και μεγάλη μερίδα του κόσμου το θεωρεί απλά ως ένα εισπρακτικό μέσο, εάν εφαρμοστεί σωστά έχει πολλά οφέλη. Αν για παράδειγμα οι θέσεις στάθμευσης πέριξ του εμπορικού κέντρου είναι ας πούμε 100, τί είναι προτιμότερο? 100 αυτοκίνητα μόνιμα σταθμευμένα ή μήπως 100 εναλλασσόμενα έστω ανα ώρα κ επομένως στο 8ωρο να εξυπηρετούνται περίπου 800 αυτοκίνητα? Αυτή η λογική ποιανού το συμφέρον εξυπηρετούσε? Των πολιτών πρωτίστως, οι οποίοι μπορούσαν να βρουν σχετικά γρήγορα μια βραχυχρόνια θέση στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Για αυτό κ έγινε προσπάθεια να επαναλειτουργήσει σε οδούς στις οποίες είχε καταστεί ανενεργό για διαφόρους λόγους. Π.χ Τρεμπεσίνας, Κ. Άγρα, Παστέρ, Αγ. Αντωνίου κτλ... Δυστυχώς λίγοι ήταν οι συμπολίτες οι οποίοι βοήθησαν έμπρακτα σε αυτή την προσπάθεια. Από την άλλη δεν βοηθούσε κ το ίδιο το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης το οποιο δεν είχε επικαιροποιηθεί ούτε στην φιλοσοφία του, ούτε καν στις πινακίδες σήμανσης που χρήζουν αλλαγής. Τελος ένα μεγάλο θέμα ηταν πάντα και η έλλειψη σημείων πώλησης καρτών στάθμευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω αντίρρηση. Έχω όμως απορίες: Ο σεβασμός του συστήματος στάθμευσης ήταν αποστολή των πολιτών; Ναι θα μου πεις. Ας το συνεχίσουμε όμως. Αν κάποιος ανόητος, και η κοινωνία έχει αρκετούς, παρατούσε το αυτοκίνητό του όλη μέρα κάνοντας το παγώνι, ή αν ήταν ο απέναντι κουτοπόνηρος μαγαζάτορας που "ήθελε τα το βλέπει¨ θα πήγαινε ο πολίτης να τον πλακώσει στις σφαλιάρες ή θα του πετούσε μια πέτρα στη βιτρίνα;
      Άρα μπαίνουμε λοιπόν στην αστυνόμευση. Σήμερα, όσο αυτή η αστυνόμευση δεν υπάρχει, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι η αστυνομία δεν πρόκειται να αναλάβει τέτοιο ρόλο, πως θα σταθεί ένα σύστημα παρκομέτρων;

      Διαγραφή
    2. Ανεξάρτητα από το αν σ' έπιασα απ' τα μούτρα, εκτιμώ ιδιαίτερα ότι αφιερωσες τον χρόνο σου.

      Διαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!