Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Ξαναχτύπησαν (με χωματερή)



Τελικά δεν είναι ότι δεν ξέρουν ούτε ότι δεν έχουν κέφι να μάθουν. Είναι ότι θεωρούν πέρα για πέρα αντιδεοντολογικό να ανοίξουν ένα βιβλίο, να διαβάσουν έναν Νόμο ή να ξεροσταλιάσουν λίγο στο Internet ψάχνοντας καμιά ανάρτηση του αντικειμένου τους. Αναφέρομαι στους αιρετούς άρχοντες της πόλης μου.



Την προπροηγούμενη Τετάρτη 28 0/ 12 το Δημοτικό συμβούλιο της Βέροιας αποφάσισε να παραλάβει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων με τίτλο: «Οργανωμένος χώρος διάθεσης αδρανών - μη επικίνδυνων - αποβλήτων με παράλληλη ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης του χώρου απόληψης αδρανών υλικών στη θέση «Λιμάκια», Τ.Κ. Σφηκιάς, Δ.Ε. Μακεδονίδος, Δήμου Βέροιας, Νομού Ημαθίας».
Δηλαδή; Να πάρουμε μια παλιά χωματερή και στην θέση της, αφού ξοδέψουμε κάποια χρήματα, να φτιάξουμε μια καινούρια που θα υποδέχεται μπάζα. Αυτό εκτός από παράλογο είναι και παράνομο. Φυσικά κανείς τους δεν σκέφθηκε να ψάξει μήπως και υπάρχει κάποιος Νόμος που καθορίζει την τύχη των οικοδομικών απορριμμάτων (έτσι ονομάζονται τα μπάζα των γιαπιών) να ρωτήσει τι κάνουν άλλοι Δήμοι ή έστω στην Ευρωπαϊκή Ένωση με την οποία είτε το θέλουμε είτε όχι έχουμε πια κοινή Νομοθεσία. Τα ταξίδια στην Ευρώπη με λεφτά των άλλων (όποιοι κι αν είναι αυτοί) αυτόν τον σκοπό έχουν. Να σου δείξουν κάτι που για σένα είναι εγγύτερο μέλλον ώστε να προετοιμαστείς και γιατί όχι να γίνεις καλύτερος.
Με τη σειρά μου είχα ασχοληθεί πριν από ένα χρόνο και περισσότερο με το θέμα εδώ και εδώ. Στην περίπτωσή μας έκανα αυτό που θεωρώ καθήκον μου: Προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης προκειμένου να ακυρωθεί η επιπόλαια αυτή απόφαση. Να και το κείμενο.
Ενώπιον του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θρακης
Ενεργώντας σύμφωνα με το άρθρο 150 του Κώδικα των Δήμων (N. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/30.6.2006)) μέσα στην έννομη χρονική προθεσμία και έχοντας προφανές έννομο συμφέρον ζητώ την ανάκληση της υπ’ αριθ. Κατά της απ αριθ. 515/2012  αποφάσεως της από 28 Αυγούστου  2012 συνεδριάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βεροίας., επικαλούμενος την ΚΥΑ Αριθμ. 36259/1757/Ε103 Μέτρα,  όροι και πρόγραμμα  για  την εναλλακτική  διαχείριση  των αποβλήτων από εκσκαφές,  κατασκευές και κατεδαφίσεις (ΑΕΚΚ)
 Η απόφαση
Με βάση την παραπάνω απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο της Βέροιας παραλαμβάνει μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων με τίτλο: «Οργανωμένος χώρος διάθεσης αδρανών - μη επικίνδυνων - αποβλήτων με παράλληλη ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης του χώρου απόληψης αδρανών υλικών στη θέση «Λιμάκια», Τ.Κ. Σφηκιάς, Δ.Ε. Μακεδονίδος, Δήμου Βέροιας, Νομού Ημαθίας».
Με βάση την  ΚΥΑ Αριθμ. 36259/1757/Ε103(2) Μέτρα,  όροι  και πρόγραμμα  για  την  εναλλακτική  διαχείριση  των αποβλήτων από εκσκαφές,  κατασκευές και κατεδαφίσεις (ΑΕΚΚ).η ίδρυση τέτοιου χώρου είναι παράνομη διότι.
(1)    Σύμφωνα με το άρθρο  3 §7. Της ΚΥΑ ορίζεται ως «Διαχείριση ΑΕΚΚ» η συλλογή, μεταφορά, μεταφόρ− τωση, προσωρινή αποθήκευση, αξιοποίηση και διάθεση των ΑΕΚΚ,  συμπεριλαμβανομένης της  εποπτείας των εργασιών  αυτών  και  της  αποκατάστασης των  χώρων αποθήκευσης, μεταφόρτωσης, αξιοποίησης και διάθεσης των ΑΕΚΚ μετά  την παύση λειτουργίας τους. Πουθενά δεν αναφέρεται η απόθεσή τους σε χώρο διάθεσης αδρανών
(2)    Σύμφωνα με το άρθρο 3 § 21. «Διαχειριστές ΑΕΚΚ» είναι  οι ανάδοχοι  των δημόσιων ή ιδιωτικών  έργων  (κατασκευαστές,  εργολήπτες τεχνικών  και  οικοδομικών  έργων,  φορείς εκμίσθωσης  εξοπλισμού  και παροχής υπηρεσιών προσωρινής αποθήκευσης, συλλογής και μεταφοράς των ΑΕΚΚ) ή ο κύριος του έργου  εφόσον  δεν έχει  αναθέσει  το έργο  σε ανάδοχο..Δηλαδή ο δήμος δεχόμενος οικοδομικά απορρίμματα γίνεται αυτόματα ο διαχειριστής τους άρα και υπόχρεος για περεταίρω ενέργειες.
(3)    Στο Άρθρο  10 Όροι και προϋποθέσεις για τη συλλογή  και μεταφορά των ΑΕΚΚ §2 αναφέρεται Με την επιφύλαξη της παραγράφου  1, κάθε συλλέκτης  ΑΕΚΚ υποχρεούται:
α) να είναι κάτοχος  άδειας συλλογής/μεταφοράς, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 (παρ.  1) της υπ’ αριθ.50910/2727/2003 κοινή υπουργική απόφαση και β) να μεταφέρει σε τακτά  διαστήματα τα ΑΕΚΚ και να τα παραδίδει σε εγκεκριμένες μονάδες επεξεργασίας ή σε εγκεκριμένους χώρους αξιοποίησης  ή διάθεσης τι απ’ όλα αυτά θα είναι ο Δήμος με την ίδρυση αυτής της οιονεί χωματερής; Μεταφορέας , συλλέκτης ή διαχειριστής ΑΕΚΚ;
(4)   Σύμφωνα με την §9 του ιδίου άρθρου . Τα αδρανή κατάλοιπα που προκύπτουν από την επεξεργασία των ΑΕΚΚ, καθώς και τα χώματα και πέτρες  και μπάζα εκσκαφών (κατηγορίες 17 05 04 και 17 05 06 από τον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Αποβλήτων, σύμφωνα με την απόφαση 2001/118/ΕΚ), αξιοποιούνται με τη χρήση τους,  σε  εργασίες  επιχωματώσεων, αποκαταστάσεις ανενεργών  και  εν ενεργεία λατομείων,  ανεξέλεγκτων χωματερών,  επικαλύψεις χώρων  υγειονομικής ταφής και  εν γένει  αναμόρφωση  υποβαθμισμένων  τοπίων  ή αναπλάσεων  χώρων. Δηλαδή ακόμη και τα κατάλοιπα από μια επεξεργασία ΑΕΕΚ δεν απορρίπτονται σε κάποιο οικόπεδο αλλά χρησιμοποιούνται για χρήση σε αποκατάσταση λατομείων.
(5)   Σύμφωνα με  Άρθρο  12 Ποσοτικοί στόχοι  για την συλλογή  – αξιοποίηση  των αποβλήτων από κατασκευές, εκσκαφές και κατεδαφίσεις
Οι ποσοτικοί στόχοι για  την αξιοποίηση των  αποβλήτων  από κατασκευές, εκσκαφές και  κατεδαφίσεις, εξαιρουμένων  των κατηγοριών  17 05 04 και 17 05 06 του Ευρωπαϊκού  Καταλόγου  Αποβλήτων  σύμφωνα  με την απόφαση 2001/118/ΕΚ είναι  οι ακόλουθοι:1) μέχρι την 1η Ιανουαρίου  2012, η επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση, ανάκτηση άλλων υλικών αποβλήτων και αξιοποίηση  πρέπει να ανέλθει  κατ’ ελάχιστον στο 30 %, ως προς το  συνολικό  βάρος  των παραγομένων ΑΕΚΚ στη χώρα… (Η ημερομηνία έχει μετατεθεί στην 01 01 13) Δηλαδή οι αναφορές που έγιναν σε προηγούμενες παραγράφους του παρόντος δεν αναφέρονται σε κάποιο απώτερο μέλλον αλλά είναι ήδη σημερινή αναγκαιότητα

Το έννομό μου συμφέρον απορρέει από το άρθρο 24 του Συντάγματος  των Ελλήνων όπου συγκεκριμένα αναφέρεται: «1. Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός…»
Επειδή, η μελέτη έχει αντικείμενο του οποίου και μόνον η ύπαρξη συνιστά παρανομία
Γι’ αυτό ζητώ να ακυρώσετε αυτήν την 515/2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Βέροιας
Δεν ξέρω που θα καταλήξει η ιστορία. Μπορεί να γίνει δεκτή η προσφυγή μπορεί και όχι. Αν όχι οφείλω να συνεχίσω σε δεύτερο βαθμό την προσφυγή. Η κατάσταση του Ταμείου του Δήμου και το Περιβάλλον είναι σύμφωνα με το Σύνταγμα υποχρεώσεις (και όχι δικαιώματα) του Πολίτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!