Η προσπάθεια να γίνει συζήτηση πάνω στα προγράμματα των υποψηφίων συνεχίζεται. Σειρά έχει ο κ. Μαρκούλης με τον συνδυασμό «Προτεραιότητα στον Πολίτη. Το κείμενο πάρθηκε από το διαδίκτυο.
Σχετίζεται μόνον με τα δημόσια (δημοτικά) έργα. Τα υπόλοιπα κομμάτια έπονται
Οι θέσεις του συνδυασμού
«Προτεραιότητα στον Πολίτη», με επικεφαλής τον υποψήφιο Δήμαρχο Βέροιας Αντώνη
Μαρκούλη, για έργα και υποδομές:
Πρωταρχικός στόχος η ολοκλήρωση
τριών θεμελιωδών έργων:
-Γέφυρα Κούσιου
-Οδική σύνδεση οικισμού άνω
Σελίου με κάτω Σέλι
-Χωροθέτηση και κατασκευή
κολυμβητηρίου στο Δ.Α.Κ. Μακροχωρίου
ΣτΒ: Δεν τελειώνουν εύκολα. Ας δούμε τα έργα ξεχωριστά.
Γέφυρα Κούσιου. Το γεφύρι δεν μπορεί να τελειώσει γιατί
δεν φτάνουν τα χρήματα. Ποιο είναι το φάσμα για να τελειώσει το έργο μαζί με τα
περιβαλλοντικά που δεν περιλαμβάνονται στην εργολαβία που τρέχει; Κοντα 1.500 χιλ
€ Εδώ η ανάλυση
Οδική Σύνδεση Σέλι-Άνω Σέλι. Υπάρχει ένα μισοτελειωμένο έργο
αυτό είναι βέβαιο. Υπάρχουν και μερικά αθωωμένα στελέχη του Δήμου. Η αθώωσή τους
έγινε με βάση την εκτίμηση του έργου που παράχθηκε. Αυτό μας λέγει ότι αυτό το
οποίο υπάρχει εκεί οφείλει να αποτυπωθεί να αξιολογηθεί και να ξαναμελετηθεί το
έργο. Μετά από αυτό να συνταχθεί και προϋπολογισμός. Η αποτύπωση-μελέτη πρέπει
να γίνει από γραφείο μελετών οδοποιίας. Όχι δασικής οδοποιίας, αλλά κανονικής
οδοποιίας. Αποτύπωση και μελέτη χρειάζονται τουλάχιστον ένα χρόνο. Τότε θα
μάθουμε το κονδύλι. Μετά πρέπει να βρούμε τα χρήματα και φυσικά να συνεχίσουμε τις
διαδικασίες. Δεν φτάνει η πενταετία. Γεγονός που καθιστά το έργο απεχθές για
μια δημοτική αρχή που θέλει να επανεκλεγεί.
Κολυμβητήριο. Δεν το χρειαζόμαστε πλέον. Υπάρχει
ιδιωτικό.
Περαιτέρω θα προχωρήσουμε στην:
-Κατασκευή πάρκου κυκλοφοριακής
αγωγής
ΣτΒ: Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής ξεκίνησε πριν πολλά
χρόνια στην πόλη. Έμεινε μισό. Το έργο μπορεί να συνεχίσει αν λυθούν κάποιες
εκκρεμότητες με το δασαρχείο και φυσικά εφαρμοσθεί ο Νόμος στην δύστροπη μειονότητα
σκηνιτών που κατοικούν δίπλα. Εδώ
-Ολοκλήρωση Βρεφονηπιακού Σταθμού
στην περιοχή της Κυψέλης (στον Βρεφονηπιακό Σταθμό θα δοθεί το όνομα του
Μιλτιάδη Κλοκίδη)
ΣτΒ: Είναι ένα έργο που εξελίσσεται αργά και κάποια
στιγμή θα τελειώσει. Γιατί Μιλτιάδης Κλοκίδης και όχι Χρήστος Τσολάκης; Το
ερώτημα θα μπορούσε να είναι και ρητορικό. Η προφανής απάντηση είναι διότι η
αριστερά (που δεν έχει μεν ιστορία αλλά έχει δε ποινικό μητρώο) προσπαθεί να
κατασκευάσει την ιστορία της. Όσο της επιτρέπεται κάτι τέτοιο άλλο τόσο μας βρίσκουν
κατακούτελα πρέσπες, λαθρομετανάστες και διάλυση της ανώτατης παιδείας. Η εξαγγελία
είναι άνευ κόστους. Άρα μπορεί να αναθεωρηθεί εύκολα.
-Βελτίωση της οδικής σύνδεσης
Συκιάς-Παλατιτσίων
ΣτΒ: Ναι. Όλοι πια το γνωρίζουμε πως χρειάζεται αλλαγή της
χαράξεως στο σημείο της ολισθαίνουσας πλάκας. Εδώ
-Νέα μελέτη ανάπλασης και ανασχεδιασμός
της Πλατείας Ωρολογίου
ΣτΒ: Εδώ τα πράγματα είναι αρκετά ώριμα. Η λύση που θα δοθεί
οφείλει να περάσει μέσα από την βάσανο του πληθοπορισμού (outsourcing
) της ανάθεσης μελέτης κατόπιν δημόσιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού όπου τα
αποτελέσματα του outsourcing θα αποτελούν μέρος των σταθερών στου σχεδιασμού
και η επιλογή της λύσης θα γίνει μετά και από δημόσια παρουσίασή της. Ο δήμος
(πολίτες και διοίκηση) δεν αντέχουν άλλους ερασιτεχνισμούς.
-Αξιοποίηση του κτιρίου των
παλαιών Δικαστηρίων για τουριστικούς σκοπούς
ΣτΒ: Το κτίριο ΔΕΝ ανήκει στον Δήμο Βεροίας. Είναι
δύσκολο να περάσει στην κατοχή του. Υπάρχει κάτι που έπρεπε να γίνει πριν πέντε
χρόνια. Να ορισθούν και να θεσμοθετηθούν οι επιτρεπόμενες χρήσεις του. Μόνον
έτσι θα τεθούν οι βάσεις για να μη το πάρει κάποιος ξένος και το κάνει ότι του
κατέβει.
-Προσπάθεια για αναβάθμιση του
Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου Μακροχωρίου, με έμφαση στον μαζικό αθλητισμό. Όλο
το αθλητικό κέντρο θα σχεδιαστεί με τις αρχές των σχεδόν μηδενικών ενεργειακών
καταναλώσεων. Δημιουργία ενός αθλητικού πάρκου και πάρκου αναψυχής για όλους
τους δημότες με σύγχρονες υποδομές (διαδρομές περιπάτου, ποδηλάτου, κατασκευή
ακόμη και υπαίθριου κολυμβητηρίου, κατασκευή αποδυτηρίων και χώρων υγιεινής για
αθλητές και κοινό) ένας χώρος που θα μπορεί να επισκεφτεί ο δημότης όλον τον
χρόνο για να αθληθεί, αλλά και θα μπορεί να στεγάσει και εκδηλώσεις (Χριστούγεννα,
Φεστιβάλ Ροδάκινου, καλοκαιρινές συναυλίες κ.λπ.).
ΣτΒ: Αυτό απαιτεί χρήματα και οργάνωση. Δεν μπορεί να
γίνει χωρίς να μελετηθούν οι ανάγκες χωρίς να υπολογισθεί με ακρίβεια το κόστος
των επεμβάσεων και κυρίως χωρίς να βρεθούν οι χρηματοδοτικές του πηγές. Ο
σχεδιασμός αυτού του εγχειρήματος δεν μπορεί να προβλέπει έναν οργανισμό.
Αντίθετα οφείλει να σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να συμμετέχουν πολλοί
επιχειρηματίες και να ξεχωριστούν οι οικονομικές δραστηριότητες που θα προκύψουν
από τις υπηρεσίες που θα παρέχονται. Ο δήμος θα πρέπει να κρατήσει για τον
εαυτό του μόνον την συμμετοχή στον φορέα διαχείρισης αυτού του κέντρου. Έτσι
και οι πολίτες θα απολαμβάνουν υψηλές υπηρεσίες με ανταγωνιστικές τιμές και θα
δραστηριοποιηθούν τοπικοί επιχειρηματίες.
-Κατασκευή νέου κοιμητηρίου,
κατόπιν μελέτης και διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία.
ΣτΒ: Έχει δοθεί λύση εδώ. Αν
και η διαβούλευση είναι βασικό στοιχείο για την επιτυχία ενός εγχειρήματος στην
περίπτωση των Νεκροταφείων οφείλει να είναι σύντομη. Πρόκειται για αντικείμενο
που προσφέρεται σε δημαγωγία.
Έμφαση θα δοθεί σε βελτιώσεις και
μικρά, πλην όμως κρίσιμα, έργα υποδομών, όπως:
-Επιδιόρθωση του οδικού δικτύου
(ασφαλτοστρώσεις)
-Έργα ύδρευσης-αποχέτευσης στις
Κοινότητες του Δήμου μας: ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης του νερού στον Δήμο
με νέους εξωτερικούς αγωγούς μεταφοράς για πόσιμο νερό σε όλη την επικράτεια
του Δήμου από τις πηγές του Βερμίου και καθόλου γεωτρήσεις. Εσωτερικά και
εξωτερικά δίκτυα αποχέτευσης και σύνδεση των κοντινών Δημοτικών Ενοτήτων με τον
βιολογικό της Βέροιας και νέοι μικροί βιολογικοί στις υπόλοιπες απομακρυσμένες
Ενότητες του υπόλοιπου Δήμου.
ΣτΒ: Αυτά τα πράγματα δεν μπορούν πλέον να γίνουν με τον
παραδοσιακό τρόπο. Οφείλει να χρησιμοποιηθεί το εργαλείο των ΣΔΙΤ. Όσον αφορά
στο νερό τουλάχιστον τα δίκτυα οφείλουν να κατασκευαστούν (κατ΄ αρχήν σε
παρθένες περιοχές και μετά σ΄όλη την επικράτεια του δήμου) από ιδιωτικές
κατασκευαστικές (με τραπεζική χρηματοδότηση) και εκχώρηση για κάποια χρόνια (15
είναι η συνήθης πρακτική) των εισπράξεων της ΔΕΥΑΒ. Εισπράξεις τις οποίες θα
πραγματοποιεί άμεσα η κατασκευάστρια ή κατασκευάστριες. Πρακτικά αυτό θα
σημάνει ιδιωτικοποίηση της ΔΕΥΑΒ. Το σωστό δλδ.
-Δημόσιες τουαλέτες σε χώρους με
υψηλή τουριστική κίνηση στην πόλη της Βέροιας.
ΣτΒ: Ναι. Με ιδιωτική διαχείριση.
-Τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη
στην οδό Στρατού, στο ύψος του πλάτανου έναντι της πυροσβεστικής υπηρεσίας, για
την ασφαλή έξοδο των πυροσβεστικών οχημάτων αλλά και για την ασφαλή διέλευση
των μαθητών του 3ου - 4ουΛυκείου
ΣτΒ: Υπάρχουν αντιρρήσεις για το μέτρο. Η Βέροια είναι
μια ήσυχη πόλη χωρίς κορναρίσματα και πολλούς εκνευρισμούς στους δρόμους.
Χρειάστηκε πολλή σκέψη για να καταλάβουμε πως έχει επιτευχθεί. Έγινε με δύο τρόπους.
Διαβάσεις με σήμανση που δεν αφήνεται να σβηστεί (αυτό η τελευταία δημοτική
αρχή το «ξέχασε») και έλλειψη φαναριών. Ένα φανάρι εκεί μπορεί να προκαλέσει ατύχημα
παρά να το προλάβει. Η έλλειψη φαναριών αναγκάζει τους οδηγούς να κοιτιόνται
και αυτό τους κάνει πιο ήρεμους και συνεννοήσιμους. Ένα φανάρι θα κατέστρεφε το
πνεύμα. Αντίθετα αν θέλουμε τα πράγματα να πάνε καλά αρκεί να μπούνε ραντάρ
ελέγχου ταχύτητας και κάμερες. Μετά από 20 πρόστιμα όλοι θα γίνουν ιδιαίτερα
προσεκτικοί.
-Ανακατασκευή των παιδικών χαρών
σύμφωνα με τα νέα πρότυπα. Ασφαλέστερος εξοπλισμός, αντικατάσταση φθαρμένου
δαπέδου, δημιουργία χώρου ψυχαγωγίας παιδιών της προεφηβικής ηλικίας. Διαρκής
συντήρηση, επίβλεψη και καθαρισμός.
ΣτΒ: Επίβλεψη με δίκτυο καμερών εσωτερικού κυκλώματος. Πρόκειται
για κάτι που στις παιδικές χαρές οφείλει να γίνει.
-Αξιολόγηση και δρομολόγηση
παρεμβάσεων σε όλο το οδικό δίκτυο του Δήμου και συνέργειες με συναρμόδιες
Υπηρεσίες (Π.Κ.Μ.), για βελτιώσεις (δρόμος Πατρίδα- Βέροια), διαπλατύνσεις, νέα
δίκτυα (οδική σύνδεση με Βεργίνα) κ.λπ.
-Επέκταση και αναβάθμιση του
ασύρματου δικτύου Wi-Fi. Σταδιακή επέκταση στις κοινότητες.
Για το τοπικό οδικό δίκτυο
ειδικότερα:
Ως κατεύθυνση αναφέρουμε ότι η
επιλογή των παρεμβάσεων πρέπει να αποσκοπεί σε πολλαπλά ταυτόχρονα οφέλη.
Δηλαδή πέραν της βελτίωσης υφισταμένων προσβάσεων ή δημιουργίας νέων για την εξυπηρέτηση
των παροδίων, θα πρέπει το κάθε επιλεγέν έργο να εξυπηρετεί και άλλους στόχους,
όπως η εξυπηρέτηση και διερχόμενων μεταφορών πέραν των τοπικών, η αλληλεπίδραση
με το υπόλοιπο δίκτυο με στόχο τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου σε
συγκεκριμένα σημεία αυτού όπου παρατηρούνται προβλήματα κ.λπ. Στο πλαίσιο αυτό
αναφέρουμε ως παράδειγμα υλοποίησης της παραπάνω στρατηγικής:
-Την ασφαλτόστρωση του
υφιστάμενου χαλικοστρωμένου δρόμου από το S/M «ΑΒ Βασιλόπουλος» στην
Περιφερειακή Οδό, ως τη μονάδα τυποποίησης και διαλογής φρούτων του «Εκατό»
(κοντά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό), ο οποίος εκτός του χαμηλού κόστους (καθώς
δεν απαιτεί απαλλοτριώσεις, ούτε σοβαρή υπόβαση), εξυπηρετεί τους παρόδιους,
δίνει διαμπερή, αμφίδρομη και άμεση πρόσβαση στους κατοίκους των ΝΑ περιοχών
της πόλης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό και την παλαιά Εθνική Οδό που αποτελεί την
κύρια πρόσβαση ενός μεγάλου τμήματος του Δήμου (πρώην Δήμου Απ. Παύλου). Με
αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί δραστικά ο κυκλοφοριακός φόρτος της οδού Στρατού
(ειδικά στην περιοχή των εργατικών κατοικιών, στο σημείο διέλευσης των μαθητών
των Λυκείων και στα φανάρια Κύπρου στη συμβολή των οδών Θεσσαλονίκης και
Στρατού).
ΣτΒ: Καλή ιδέα
Ο Αλιάκμονας- το φράγμα Αγ.
Βαρβάρας
Είναι απολύτως αναγκαίο να
δημιουργηθεί εκείνος ο χώρος αναφοράς όπου ο κάτοικος της πόλης θα μπορεί
ταυτόχρονα να αθλείται, να ψυχαγωγείται και να έρχεται σε επαφή με τη φύση.
Βέβαια, ο χώρος αυτός πρέπει να έχει το ανάλογο μέγεθος, να είναι κατάλληλα
οργανωμένος και να οδηγεί μέσω της περιβαλλοντικής πολυμορφίας και σημαντικότητας
του φυσικού περιβάλλοντος σε ψυχολογική αποφόρτιση του.
Η Βέροια έχει την τύχη σε
απόσταση μόλις 5,5 χιλιομέτρων από την Ελιά και εντός των διοικητικών της ορίων
να διαθέτει έναν εξαιρετικού φυσικού κάλλους χώρο όπου το υγρό στοιχείο σε ιδιαίτερα
μεγάλη κλίμακα αγκαλιάζεται από τους ορεινούς όγκους των Πιερίων και του
Βερμίου. Ο Αλιάκμονας, ο μεγαλύτερος ποταμός της χώρας, με την τεχνητή λίμνη
της Αγ. Βαρβάρας, τις υφιστάμενες υποδομές της, αλλά και όσες θα μπορούσαν να
αναπτυχθούν στο μέλλον, μπορεί να αποτελέσει με την δημιουργία ενός εκτενούς
πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου, που θα τον συνδέει με την πόλη, τον ιδανικό
ζητούμενο χώρο.
-Αξιοποιούμε την ήδη εκπονηθείσα
Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη
-Ήδη από την Ειδική
Περιβαλλοντική Μελέτη του ταμιευτήρα προβλεπόταν η εγκατάσταση χρήσεων
κωπηλασίας, κολύμβησης, ψαρέματος κ.λπ.
-Επιπρόσθετα, ο χώρος της λίμνης
μπορεί να αποτελέσει απαρχή δασικών μονοπατιών είτε προς τα Πιέρια, είτε προς
το Βέρμιο, ή παράλληλα στον ποταμό προς τα ανάντη με προορισμό τις τεχνικές
λίμνες των φραγμάτων των Ασωμάτων και της Σφηκιάς.
-Στο παρακείμενο άλσος ΒΔ της
λίμνης μπορούν να αναπτυχθούν πολύ σημαντικές ψυχαγωγικές και πολιτιστικές
εκδηλώσεις.
ΣτΒ: Ένα ακόμη μεγάλο και φιλόδοξο σχέδιο. Άλλη μια φορά.
Δεν μπορεί ούτε και πρέπει ο Δήμος να το κάνει μόνος τους. Να το κατακερματίσει
σε πολλές δραστηριότητες. Να προσκαλέσει επιχειρηματίες οι οποίοι θα βάλουν
χρήματα και θα αποδεχθούν κανόνες επιχειρηματικής συμβίωσης μεταξύ τους και
τέλος τις δραστηριότητές τους θα τις συντονίζει φορέας διαχείρισης στον οποίον
θα έχει λόγο και ο Δήμος και η τοπική κοινωνία.
Πεζόδρομος-Ποδηλατόδρομος:
τεχνική σύλληψη
Ο πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος
θα έχουν αφετηρία τους Λαδόμυλους και θα καταλάβουν την νότια παρειά της οδού
Πιερίων, αξιοποιώντας το υφιστάμενο πεζοδρόμιο (με διεύρυνση του και βελτίωση
των τεχνικών του χαρακτηριστικών), θα διέρχεται από το μέγαρο των δικαστηρίων,
δίνοντας επί πλέον πρόσβαση σ’ αυτό και στις μελλοντικές χρήσεις του
διοικητικού κέντρου, και μέσω του οικισμού Αγ. Βαρβάρας θα καταλήγει στη Λίμνη.
ΣτΒ: Ένα πανάκριβο σχέδιο.
-Παράλληλα, αναγκαία είναι η
άσκηση πίεσης στην Περιφέρεια για ένταξη στο δικό της τεχνικό πρόγραμμα της
κατασκευής νέας χάραξης της επαρχιακής οδού Βέροιας -Μελίκης, στο τμήμα από τον
κόμβο της Βέροιας στην Εγνατία ως τον ταμιευτήρα της Αγ. Βαρβάρας, με διέλευση
αυτού ανάμεσα από τους οικισμούς Αγ. Βαρβάρας και Άμμου και καταλήγοντας πάνω
στο ανατολικό τμήμα του φράγματος (όπου από την Δ.Ε.Η. έχουν αφεθεί οι σχετικές
προσβάσεις). Με τον τρόπο αυτό η σημερινή πρόσβαση στην Αγ. Βαρβάρα θα
αξιοποιηθεί αποκλειστικά για το προτεινόμενο δίκτυο πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου,
η δε υφιστάμενη γέφυρα του Αλιάκμονα θα αποδοθεί αποκλειστικά για χρήση
στους πεζούς.
ΣτΒ: Ένα παλιό και σχετικά ακριβό σχέδιο.
Ο Τριπόταμος
Ο Τριπόταμος, αν και αναπόσπαστο
τμήμα της πόλης, δεν έτυχε της προσοχής καμίας Δημοτικής Αρχής έως τώρα. Η νέα
Δημοτική Αρχή οφείλει να το προστατεύσει και να το αναδείξει. Να του δώσει τη
θέση που του αξίζει και να το καταστήσει πόλο ανάπτυξης μέσα από βιώσιμες και
αειφόρες δράσεις.
α. Προσβασιμότητα
Σημαντική δράση αποτελεί η
διευκόλυνση της πρόσβασης όλων στην όχθη του ποταμού, μέσω:
της δημιουργίας και αποκατάστασης
υφιστάμενου παρόχθιου μονοπατιού που έχει καταστραφεί από πλημμυρικά
φαινόμενα και της εν γένει ισχυροποίησης του με φυσικό και αειφόρο τρόπο,
δηλαδή μέσω ήπιων παρεμβάσεων και με υλικά του ίδιου του ποταμού (πέτρες,
ξύλα),
της διατήρησης αυτού ανοικτού και
καθαρού από την ανεξέλεγκτη βλάστηση,
της δημιουργίας προσβάσεων
(σκάλες - ράμπες) από τις υφιστάμενες γέφυρες που υπάρχουν μέσα στον αστικό
ιστό.
ΣτΒ:Ένα μέρος προσβάσιμο και δύσκολα ελέγξιμο. Ο επόμενος
τεράστιος επιμήκης χώρος εμπορίας και χρήσης ουσιών αν υλοποιηθούν οι φιλοδοξίες όλων σχεδόν των υποψηφίων.
β. Καθαρισμός
Πρωταρχικής σημασίας δράση θα
πρέπει να αποτελέσει ο καθαρισμός και η προστασία του ποταμού και της πανίδας
και χλωρίδας που φιλοξενεί. Επομένως, κάποια βασικά και αναγκαία βήματα προς
την κατεύθυνση αυτή αποτελούν:
Ο τακτικός και μόνιμος καθαρισμός
του εντασσόμενος στα καθήκοντα της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου.
Η υποχρέωση των ιδιοκτητών των
παρόχθιων κατοικιών να αποσύρουν τις σωλήνες αποχέτευσης που ρίχνουν τα λύματά
τους στο ποτάμι και η σύνδεση τους με το αποχετευτικό σύστημα της πόλης,
Η σφράγιση των ανοιχτών σημείων
ελέγχου του αποχετευτικού δικτύου που βρίσκονται μέσα στην κοίτη του ποταμού,
Η δημιουργία αποχετευτικού
δικτύου στους οικισμούς που βρίσκονται κατά μήκος του ποταμού, ώστε να μην
αποβάλλουν τα λύματά τους εντός αυτού,
Ο συνεχής έλεγχος και η επιβολή
κυρώσεων στις κτηνοτροφικές και βιοτεχνικές μονάδες που αναπτύσσονται σε
παρόχθια τμήματα του Τριποτάμου και οι οποίες επιμολύνουν τον ποταμό με τα
απόβλητά τους.
ΣτΒ: Από τα παραπάνω λίγα είναι προεκλογική δέσμευση.
Αντίθετα πολλά είναι υποχρεώσεις του δήμου που προκύπτουν από την
περιβαλλοντική Νομοθεσία. Όσον αφορά στον καθαρισμό του χώρου αυτός οφείλει να
γίνεται από ομάδες εθελοντών ή οφειλετών ή τιμωρημένων. Ούτε εργολάβους ούτε,
κυρίως, συμβασιούχους.
γ. Ανάδειξη – προβολή -
αξιοποίηση
Απαραίτητο τμήμα της ανάπτυξης
του Τριποτάμου θα πρέπει να αποτελέσει η ανάδειξη και αξιοποίηση του μέσω μιας
σειράς δράσεων, όπως:
Ο φωτισμός της παρόχθιας οδού
Η δημιουργία καθιστικών σε θέσεις
ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, που μόνο η φύση μπορεί να δημιουργεί (λιμνούλες
συγκέντρωσης νερού, φυσικές στενώσεις όπου αυξάνεται τοπικά η ταχύτητα ροής του
νερού, ιδιαίτερα σημεία ανάπτυξης της φυσικής βλάστησης κ.λπ.)
Η δημιουργία δράσεων προβολής του
ποταμού με στόχο την προσέλκυση των κατοίκων και των τουριστών της πόλης
Η συμμετοχή του Δήμου σε
αντίστοιχες πολιτιστικές και περιβαλλοντικές δράσεις εθνικού ή/και ευρωπαϊκού
επιπέδου
Η συνεργασία με εθελοντικές
ομάδες της πόλης για τη συνδιοργάνωση δράσεων που στόχο θα έχουν την ανάδειξη
του Τριποτάμου
Η εγκατάσταση ενημερωτικών
πινακίδων με πληροφοριακό υλικό για την ιστορία του ποταμού και της πόλης, την
αρχιτεκτονική των παρόχθιων κατοικιών, την πανίδα και χλωρίδα του ποταμού
Η δημιουργία πεδίου για
αναρριχητικές δράσεις
ΣτΒ: Δύσκολα και κυρίως επικίνδυνα πράγματα
Διαφάνεια
Σημαντική κρίνεται, τέλος, η
τήρηση του νομοθετικού πλαισίου και η διαφάνεια στη διαδικασία ανάληψης και
εκτέλεσης των έργων υποδομής:
-Νομότυπη ανάθεση των μελετών σε
ιδιωτικά τεχνικά γραφεία με διαγωνισμό και, αν πρόκειται για αρχιτεκτονικό
έργο, κατόπιν αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.
-Αυστηρή τήρηση ημερολογίων έργων
και τακτική δημοσιοποίησή τους, μαζί με φωτογραφικό υλικό προκειμένου οι
δημότες να γνωρίζουν την εξέλιξη των έργων, σε κάθε εργοτάξιο και από κάθε
εργολάβο.
-Αξιοποίηση του εντόπιου
δυναμικού σε εργασίες με νομότυπες αναθέσεις.
-Δημοσιοποίηση των πληρωμών για
κάθε έργο σε ειδικό τομέα της ιστοσελίδας του Δήμου, ώστε οι δημότες να έχουν
ευχερώς πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία.
ΣτΒ: Ότι καλύτερο έχει ακουστεί σ΄αυτήν την προεκλογική
περίοδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!