Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Σχολιάζοντας προεκλογικά προγράμματα:Προτεραιότητα στον Πολίτη (Πολιτισμός & Τουρισμός)

Γνωρίζω τον κ. Μαρκούλη. Τον εκτιμώ και ως επαγγελματία και ως πολίτη. Θεωρώ ότι το άτομο κρίνεται από τις πράξεις του και όχι από την ιδεολογία του. Έτσι λοιπόν του συγχωρώ που δηλώνει αριστερός,  κουμουνιστής ή κάτι τέτοιο περίεργο τέλος πάντων. Άλλωστε κανείς μας δεν είναι τέλειος, όλοι έχουμε τις μικρονευρώσεις και τις εμμονές μας.
Βέβαια είναι και το γεγονός ότι συντάχθηκε με ένα κόμμα που υπέγραψε την συνθήκη των Πρεσπών. Μια προδοσία που θα ξεχάσουν οι Έλληνες μετά από καμιά πενηνταριά χρόνια, αλλά ούτε κι αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να δω προσεκτικά τι προτείνει για την πόλη του που συμβαίνει να είναι και πόλη μου. Παρακάτω παρατίθενται οι απόψεις του για τον πολιτισμό και τον τουρισμό. Διάβασα το κείμενο προσεκτικά έκανα μερικές προσθήκες και προσπάθησα να αποφύγω τα σχόλια. 

Το πρόγραμμα το πήρα από το Internet. (facebook)
Οι θέσεις του συνδυασμού «Προτεραιότητα στον Πολίτη» για τον πολιτισμό και τον τουρισμό
Α. Πολιτισμός
Α.1 Εισαγωγικές σκέψεις
Το σύνολο των αρχαιοτήτων, τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι και τα κάθε είδους ευρήματα, οι μνήμες από το Βυζάντιο, οι παραδοσιακές συνοικίες της πόλης, τα θρησκευτικά μνημεία συνθέτουν ένα μοναδικό πολιτιστικό περιβάλλον ικανό να προσελκύσει το ενδιαφέρον του καθενός. Αν σε αυτά προστεθεί ο σύγχρονος πολιτισμός με τη δυναμική του παρουσία, τότε μπορούμε βάσιμα να προσδοκούμε ότι οποιοσδήποτε συγκινείται από τον πολιτισμό θα βρει εδώ ένα σημείο αναφοράς με διαρκές ενδιαφέρον. Έτσι, έχουμε την υποχρέωση να αναζητήσουμε τρόπους που θα αναδείξουμε αυτή την πραγματικότητα, να προσποριστούμε από τη δυναμική αυτή τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη.

Α.2 Η Βεργίνα: ένας θησαυρός δίπλα μας!
Το 1996 η UNESCO ανακοίνωσε την ένταξη του αρχαιολογικού χώρου των Αιγών στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η Βεργίνα πρέπει επιτέλους να αξιοποιηθεί με τρόπο αντάξιο της αίγλης της. Ο αρχαιολογικός χώρος της, ένας από τους σπουδαιότερους της χώρας προσελκύει ήδη χιλιάδες επισκεπτών ετησίως. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η ανάδειξη της Βεργίνας ως παγκόσμιας πολιτιστικής πρωτεύουσας.

-Κρίνεται αναγκαία η δημιουργία υποδομής η οποία θα ξεχωρίζει μέσω διαδρομών μέσα ή γύρω από τον οικισμό την αγροτική παραγωγή και νοοτροπία από την τουριστική δραστηριότητα.
ΣτΒ: Αυτήν την πρόταση θα ενδώσω στον πειρασμό να την συμπληρώσω. Αυτήν την υποδομή θα την φανταζόμουν σαν έναν ενιαίο διάδρομο υπερυψωμένο κατά 5 μέτρα ή και παραπάνω από το υψόμετρο των δρόμων του οικισμού και παράλληλων προς αυτούς. Ο διάδρομος αυτός θα είναι στεγασμένος και θα υλοποιείται από ξύλο. Θα ξεκινά από το σημείο στάθμευσης των λεωφορείων το οποίο είναι ήδη εκτός του οικισμού  θα οδηγεί στους τάφους και το παλάτι. Σε διάφορα σημεία του ίσως τα ψηλότερα θα έχει σταθερά κιάλια με τα οποία θα μπορεί ο επισκέπτης να δει προς διάφορες κατευθύνσεις και ταυτόχρονα να ακούσει την ιστορία των πραγμάτων που βλέπει, υπό μορφήν μιας augmented reality. Που και που θα έχει σκάλες που θα οδηγούν σε διακριτά σημεία του οικισμού. Καταστήματα εστίασης καθώς και σουβενίρ. Τα κλιμακοστάσια θα τοποθετούνται με έξοδα κάθε  ενδιαφερόμενου επιχειρηματία ο οποίος εκτός των εξόδων αυτών  θα δεσμεύεται με πρόσθετες υποχρεώσεις πειθαρχίας σε συγκεκριμένες και προσυμφωνημένες προδιαγραφές ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών. Αυτό το πλέγμα τέλος θα προσαρμόζεται («κουμπώνει») και με το πλέγμα των διαδρόμων που  οραματίζεται η αρχαιολογική υπηρεσία. Για όσους δεν ξέρουν είναι πρόκειται για ένα ευρύτερο σχέδιο που φέρνει τον επισκέπτη δίπλα στο ανασκαφικό έργο δεδομένου ότι Νότια του οικισμού υπάρχει ένα ολόκληρο Ελληνιστικό Νεκροταφείο. Φυσικά η διαδρομή θα περιλαμβάνει και διευκόλυνση της κινητηκότητας σε άτομα ΑΜΕΑ.

-Βελτίωση -επί το ασφαλέστερο- του δρόμου Βέροιας-Βεργίνας.

ΣτΒ: Διαπλάτυνση και νησίδα φαντάζομαι

-Καθιέρωση διεθνούς φεστιβάλ απονομής βραβείων σε διάφορους τομείς (τέχνες, επιστήμες κ.λπ.), των βραβείων «ALEXANDER», λ.χ. Βραβείο «ALEXANDER» Λογοτεχνίας.
-Ποδηλατική σύνδεση Βέροιας-Βεργίνας με μονοπάτι που θα «δένει» τους τρεις αρχαιολογικούς χώρους.
ΣτΒ: Φαντάζομαι εννοεί τους τάφους το Μουσείο και το ανάκτορο.
Α.3 Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Βέροιας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας) και η Κοινωφελής Επιχείρηση Πολλαπλής Ανάπτυξης Δήμου Βέροιας (Κ.Ε.Π.Α.)
Βασικά σημεία της πολιτικής μας θα είναι:
-Δημιουργία ξεχωριστής θεατρικής στέγης του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας στη Βεργίνα σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων και τη Δ/νση του Μουσείου. Παραστάσεις με θεματολογία την ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας. Στόχος μας, η παρακολούθηση αυτών των παραστάσεων, σε συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες, από τους χιλιάδες μαθητές που επισκέπτονται τον χώρο,
-Η διεκδίκηση υψηλότερης χρηματοδότησης,
-Η εξασφάλιση της καλής λειτουργίας και αγαστής συνεργασίας ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας και Κ.Ε.Π.Α.: οι δομές πολιτισμού του Δήμου θα υποστηριχθούν ισότιμα στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου. Η υποστήριξη θα αφορά την ενίσχυση με κάθε τρόπο του προσωπικού τους σε κρίσιμους τομείς, όπως κυρίως ο τεχνικός τομέας και ο τομέας καθαριότητας, τομείς που έχουν αποδυναμωθεί εξαιτίας συνεχών συνταξιοδοτήσεων. Στο πλαίσιο της ισότιμης υποστήριξης και λειτουργίας των δομών πολιτισμού θα εξασφαλισθεί η χρησιμοποίηση των δημοτικών χώρων πολιτισμού (θέατρο Αντωνιάδειας Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, θέατρο Χώρου Τεχνών, θέατρο άλσους Παπάγου κ.λπ.), ανάλογα με τις ανάγκες τους, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς φαινόμενα δυσλειτουργίας και μη συνεργασίας μεταξύ τους, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
-Ο έλεγχος, η διαφάνεια στη διαχείριση και η αξιολόγηση των δύο φορέων Πολιτισμού του Δήμου μας,
-Η ουσιαστική σύνδεση του Πολιτισμού με την Εκπαίδευση,
-Η επαφή του πολίτη με τον Πολιτισμό,
 -Η αξιοποίηση του πολιτισμικού δυναμικού του Δήμου.

ΣτΒ: Αυτό ονομάζεται με δυο λέξεις χρηστή διοίκηση

Α.4 Πολιτιστικές δράσεις: ο πολιτισμός μέσο ανάδειξης της πόλης
Πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες, ώστε η Βέροια να γίνει το πολιτιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, όπως η έδρα ενός δικτύου πολιτιστικών οργανισμών της περιφέρειας, ικανό να προωθήσει και να αντιμετωπίσει τα πολλά προβλήματά τους. Να κινηθούμε με εξωστρέφεια ενισχύοντας αντίστοιχες δράσεις και πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε αυτή την κατεύθυνση.
Έτσι οι δράσεις που έχουν διεθνή χαρακτήρα, όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Κιθάρας και το Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου, θα συνεχιστούν, ενώ θα αναβαθμίσουμε και το φεστιβάλ «Βέροια: Εύηχη Πόλη», ώστε να έχει πλέον και διεθνή χαρακτήρα.
Οι δράσεις αυτές παράλληλα θα εμπλουτιστούν και με άλλες με αντικείμενο την εικαστική δημιουργία και τον κινηματογράφο που θα έχουν καθαρά εξωστρεφή χαρακτηριστικά.
Στόχος μας είναι η καθιέρωση του Δήμου στην πρωτοπορία των πολιτιστικά ενεργά πόλεων όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο αλλά και διεθνώς. Ειδικά για το σκοπό αυτό θα επιδιώξουμε τη ανάπτυξη θεσμοθετημένων συνεργασιών με φορείς πολιτισμού τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Στο πλαίσιο που διαγράφει ο στόχος μας αυτός, θα διερευνηθεί η δυνατότητα και η βούληση όλων των φορέων της πόλης με πρωτοβουλία του Δήμου, να υποβληθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα φάκελος για την ανάδειξη της Βέροιας σε Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης αξιοποιώντας όλο το σχετικό θεσμικό πλαίσιο (ίδρυση δημοτικής ανώνυμης εταιρείας για το σκοπό αυτό κ.λπ.). Πόλεις της Ελλάδας με ανάλογα συγκριτικά πλεονεκτήματα με τη Βέροια το έχουν καταφέρει (π.χ. Ελευσίνα - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021).

ΣτΒ: Ποιος θα πληρώνει για όλα αυτά;

Α.5 Βελτίωση της καθημερινότητας: ο πολιτισμός να δώσει χρώμα στις ζωές μας
Για τον εμπλουτισμό της καθημερινότητας μας με εκδηλώσεις πολιτισμού, θέση μας η ενίσχυση της συνεργασίας της Κ.Ε.Π.Α., του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας και του Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης, Αθλητισμού, Παιδείας και Προσχολικής Ηλικίας με τους αντίστοιχους συλλόγους για την παραγωγή γεγονότων πολιτισμού και αθλητισμού μέσα (και) από τις ίδιες δυνάμεις. Επιπλέον, θα στηρίξουμε τις δράσεις των πολιτιστικών συλλόγων του Δήμου μας, μέσα από προβολή των δραστηριοτήτων τους.

ΣτΒ: Κι αυτά λεφτά θέλουν

B. Τουρισμός
B.1 Θρησκευτικός τουρισμός
Η Βέροια έχει το μοναδικό πλεονέκτημα της αρμονικής συνύπαρξης τριών θρησκευτικών πολιτισμών: του χριστιανικού, του μουσουλμανικού και του ιουδαϊκού. Αρχίζοντας από αυτή τη βάση προτείνουμε την καθιέρωση μίας πεζής διαδρομής, ονομαζόμενης «Θρησκευτικά Μονοπάτια - Religious Paths», η οποία θα έχει ως αφετηρία το Βήμα του Αποστόλου Παύλου και θα διέρχεται από όλα τα μεγάλης σημασίας θρησκευτικά μνημεία της πόλης (εβραϊκή συνοικία-Εκκλησία του Χριστού-Παλαιά Μητρόπολη-Μεντρεσέ Τζαμί κ.α.). Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρχουν οργανωμένα guided tours για συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας. Για τις υπόλοιπες ημέρες, θα είναι διαθέσιμη δωρεάν εφαρμογή ξενάγησης για φορητές συσκευές, η οποία εντοπίζοντας την τοποθεσία του επισκέπτη θα του αναγγέλλει τα βασικά στοιχεία του μνημείου που επισκέπτεται.
Β.2 Πολιτισμική διαδρομή με άξονα τον Τριπόταμο: παλιά και νέα πόλη
Πρέπει να προβούμε στη δημιουργία μιας πολιτιστικής-περιβαλλοντικής διαδρομής κατά την οποία ο δημότης ή επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να διασχίσει τον Τριπόταμο εισερχόμενος από προσβάσεις που θα δημιουργηθούν κοντά στις υφιστάμενες γέφυρες, και εν συνεχεία να επισκεφθεί την παραδοσιακή ενότητα της Μπαρμπούτας και της Κυριώτισσας και τέλος να περιηγηθεί στο κέντρο της σύγχρονης πόλης (αγορά, καφετέριες, εστιατόρια) μέσω του υφιστάμενου δικτύου πεζοδρόμων. Η διαδρομή αυτή θα μπορούσε να περιλαμβάνει επισκέψεις στο μπατάνι, στην εβραϊκή συναγωγή και σε άλλους χώρους ιστορικού, θρησκευτικού και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος (Βυζαντινό μουσείο, αρχοντικό Σαράφογλου, παλαιά μητρόπολη, βυζαντινές εκκλησίες, λουτρά κ.α.). Στόχος της διαδρομής αυτής θα είναι η γνωριμία του επισκέπτη με τα διαφορετικά στοιχεία που απαρτίζουν την πόλη της Βέροιας, όπως είναι το υδάτινο στοιχείο της (άγνωστο σήμερα για πολλούς), την ιστορία της, την αρχιτεκτονική της, τον πολιτισμό της και την σύγχρονη εικόνα της. Η διαδρομή αυτή η οποία πρέπει να πληροί κατασκευαστικά τις αντίστοιχες προδιαγραφές θα αποτελεί ολοκληρωμένο και συνεχές δίκτυο πεζοδρόμων, θα μπορούσε να είναι πλήρως σηματοδοτημένη με την εγκατάσταση πληροφοριακών πινακίδων στο πεδίο, τη δημιουργία πολιτιστικών χαρτών όπου θα χαρτογραφείται πλήρως η ίδια η διαδρομή και τα σημεία ενδιαφέροντος μέσα στον αστικό ιστό και η εκτύπωση και διανομή πληροφοριακών φυλλαδίων.

Β.3 Σύνδεση του πολιτισμού με τον Τουρισμό
Είναι αναγκαία η δημιουργία τουριστικών πακέτων πολιτισμού που θα προωθήσουμε στην τουριστική αγορά και θα αναλάβουμε σε συνεργασία με τους αντίστοιχους επαγγελματίες του Δήμου την ευθύνη της υλοποίησής τους.
Β.4 Ένα αλπικό τοπίο δίπλα μας: το Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου
Το Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου, συνδυάζει όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την συγκρότηση ενός πρότυπου χιονοδρομικού κέντρου, καθώς διαθέτει πολλούς και σύγχρονους αναβατήρες για την εξυπηρέτηση των σκιέρ, μεγάλη ποικιλία στίβων με πίστες για τουριστική και αθλητική χιονοδρομία, παιδικές χαρές και πίστες δρόμων αντοχής με δυνατότητα διεξαγωγής διεθνών αγώνων. Ακόμη, διαθέτει μονοπάτια (διαδρομές) πορείας ορειβασίας, ενώ διασχίζεται από το διεθνές ορειβατικό μονοπάτι Ε4. Οι άριστες συνθήκες χιονιού, ο ελεύθερος ορίζοντας και η ηλιοφάνεια χαρίζουν στους επισκέπτες μία μοναδική εμπειρία.
Είναι απαραίτητη:
-Η αξιοποίηση του Χιονοδρομικού Κέντρου Σελίου μέσα από τη συνεργασία με την Κοινότητα Σελίου και τους Δασικούς Συνεταιρισμούς.

ΣτΒ: Συγγνώμη, αλλά δεν μπορείς να ζητάς να σου λύσουν προβλήματα αυτοί που τα δημιούργησαν και δεν έχουν διδαχθεί τίποτε από το κατάντημα του πρώτου χιονοδρομικού της χώρας. Η λύση είναι απλή. Συμβόλαια παραχώρησης σε σοβαρούς ανθρώπους που έχουν πρόθεση να επενδύσουν και να κερδίσουν.
-Η λήψη συλλογικών αποφάσεων για έργο τεχνητού χιονιού και παγοδρομίου στο ΕΧΚΣ.
Β.5 Τουριστική προώθηση
-Αποτελεί πρόθεσή μας η δημιουργία Γραφείου το οποίο σε συνεργασία με φορείς, όπως η ΙΜΒΝΚ και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας θα μελετά και θα προωθεί ενέργειες για τον τουρισμό.
-Περαιτέρω διαφήμιση του τουριστικού προϊόντος στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (εκπόνηση διαφημιστικών σποτ).
-Ανάπτυξη της αναγκαίας τεχνολογικής υποδομής, ώστε ο επισκέπτης, εισερχόμενος εντός των ορίων του Δήμου να λαμβάνει ενημερωτικό μήνυμα (SMS), το οποίο θα αναφέρει τα κυριότερα σημεία ενδιαφέροντος (Points Of Interest-POI) του Δήμου μας.
ΣτΒ:  Για να διαφημίσεις ένα προϊόν αυτό πρέπει πρώτα να παράγεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!