Την Τρίτη 5 Απριλίου έγινε στην Συνεδρίαση
του Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Βέροιας, η επεξεργασμένη πρόταση των 30
πολιτών της Βέροιας για την διαχείριση του προβλήματος των αδεσπότων. Η πρόταση
είχε κατατεθεί εδώ και αρκετούς μήνες την 15η Ιουνίου 2015 για την
ακρίβεια. Από τότε έγιναν δύο συνεδριάσεις της επιτροπής αδεσπότων, (είναι μια
εκ του Νόμου επιτροπή) όπου η πρόταση της 15ης
Ιουνίου διαμορφώθηκε και εμπλουτίστηκε για να συζητηθεί πλέον και στην
Τοπική Κοινότητα.
Η παρουσίαση είχε τέσσερεις ενότητες.
- Την ίδια την πρόταση
- Ένα ενημερωτικό σε σχέση με τον Νόμο περί ζώων συντροφιάς
- Μια βραχεία κατάθεση της εμπειρίας του εισηγητή στον εθελοντισμό
- Ένα βιντεάκι κατεβασμένο από το You Tube και υποτιτλισμένο που αφορούσε στις ικανότητες των αδεσπότων στη Μόσχα.
Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζεται μόνον η πρόταση όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά από τις
δύο συζητήσεις.
Την 16 Ιουλ 15 30 πολίτες
καταθέσαμε πρόταση που αφορούσε στην βελτίωση της συμβιωτικής σχέσης πολιτών
και αδεσπότων ζώων στους δρόμους της πόλης. Κυρίως σκυλιών. Η πρόταση αυτή ήρθε
δύο φορές στην πενταμελή εκ του Νόμου επιτροπή διαχείρισης αδεσπότων συζητήθηκε
βελτιώθηκε και παρουσιάζεται πλέον στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στις δύο συζητήσεις
δεν έλειψαν οξύτητες και χαρακτηρισμοί, καταστάσεις που φανερώνουν από την μία
την ένταση του προβλήματος και από την άλλη μια υγειά στάση πολιτών οι οποίοι συνεχίζουν
να συζητούν παρά τις διαφορετικές τους απόψεις.
Ο πυρήνας της ιδέας που προτάθηκε
ταυτίζεται με το πρώτο βήμα για την οργάνωση της ανθρώπινης κοινωνίας. Την
θέσπιση και τήρηση Νόμων και κανόνων. Η κατάσταση μιας πόλης στην οποία σκυλιά
τρώνε σε σημεία που δεν είναι καθορισμένα, ταΐζονται από άτομα για τα οποία δεν
έχουμε σαφή εικόνα σε τυχαίους χρόνους οδηγεί σε καταστάσεις που είναι ενοχλητικές
για τους ανθρώπους και φονικές για τα ζώα. Έτσι η ιδέα να οργανωθούν δύο κέντρα
σίτισης ζώων εκτός της πόλης και ταυτόχρονα απαγορευθεί η σίτισή τους σε
οποιαδήποτε άλλη θέση θεωρήθηκε σαν προϋπόθεση για μια καλύτερη συμβίωση των
δύο κοινωνιών.
Θα μπορούσε να παρατεθεί η
επιχειρηματολογία υπέρ ή κατά της προτάσεως. Παραλείπεται όμως χάριν της
οικονομίας του λόγου. Εξάλλου στις δύο προηγούμενες συνεδριάσεις το θέμα έχει
εξαντληθεί.
Για την υλοποίηση οφείλουμε να
απαντήσουμε κατ΄ αρχήν στα παρακάτω ερωτήματα
- · Πως θα εκπαιδευτούν τα σκυλιά για κάτι τέτοιο κι αν βέβαια αυτό είναι κατορθωτό.
- · Που θα είναι τα κέντρα σίτισης.
- · Είναι νόμιμη η πρόταση; Επαναλήφθηκε πουθενά αλλού;
- · Μπορούν να βρεθούν πόροι που θα την υλοποιήσουν
- · Πως θα μπορέσει σ’ αυτήν την προσπάθεια να ενσωματωθούν υλικοί και ανθρώπινοι πόροι που προσφέρονται από ανθρώπους που αγαπούν τα ζώα και προτίθενται να βοηθήσουν;
- · Ποιος θα φροντίσει να εφαρμοσθεί η απαγόρευση;
- · Πως θα υποδεχθούν οι πολίτες την πρόταση και το κόστος της
- · Ποιος θα αναλάβει αυτήν την προσπάθεια.
- · Πως θα επιβλέπεται η διαδικασία
Για την σκιαγράφηση των απαντήσεων
των παραπάνω λίγο έως πολύ αυθόρμητων ερωτήσεων
θα παρουσιασθεί ένα σενάριο καθημερινής λειτουργίας της προτεινόμενης
διαδικασίας αλλά και τις διαδικασίες εκκίνησής της διαδικασίας
Η καθημερινότητα.
5.00 το πρωί. Το αυτοκίνητο που
μεταφέρει την τροφή στα κέντρα σίτισης κάνει μια μικρή βόλτα στη πόλη. Παρότι η
βόλτα αυτή φαίνεται άσκοπη και αθόρυβη στο αυτοκίνητο υπάρχει ένα μεγάφωνο που
εκπέμπει ένα υπερηχητικό σήμα. Το αυτοκίνητο περνά από προκαθορισμένα σημεία
της πόλης όπου πιθανώς να περιμένουν άνθρωποι που προσφέρθηκαν να περιποιηθούν
αδέσποτα.
5.20 έως 6.00 Το αυτοκίνητο
πηγαίνει στα δύο κέντρα και αφήνει τροφή Το ένα βρίσκεται πέραν του δικαστηρίου
και το δεύτερο στην περιοχή μετά το Λιανοβρόχι. Για την μεν περιοχή δικαστηρίων
έχει βρεθεί κρατική γη, για δε το Λιανοβρόχι δεν έχει καθορισθεί ακριβώς ακόμη
το σημείο.
5.00 έως 5,30. Τα αδέσποτα
έχοντας λάβει το ηχητικό σήμα πηγαίνουν στις δύο περιοχές. Ακολουθούν κατά το
μάλλον ή ήττον συγκεκριμένες διαδρομές οι οποίες έχουν σήμανση. Τα εκτός πόλεως
τμήματα των διαδρομών ελέγχονται με κάμερες οι οποίες καταγράφουν τις κινήσεις
τους.
6.30 έως 8,30 Τα ζώα επιστρέφουν
στις περιοχές που συνήθισαν να ζουν μέσα στην πόλη.
Μετά την λήξη αυτού του κύκλου
συντάσσεται αναφορά (βασικά συμπληρώνεται έντυπο) σε σχέση με την κατάσταση των
κοπαδιών. Νέα μέλη απουσίες, πρώτες παρατηρήσεις για εντοπισμό υγειονομικώς
υπόπτων συμπεριφορών. Κατάθεση της αναφοράς στον Δήμο.
Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται
μετά 8 περίπου ώρες.
Η εγκατάσταση του συστήματος
Η εκπαίδευση των ζώων. Ο
Δήμος είναι ο κατά Νόμον (….) υπεύθυνος για
την περιποίηση και εκπαίδευση των αδέσποτων. Η εκπαίδευσή τους δεν μπορεί να
διαφέρει από την εκπαίδευση των δεσποζομένων απλώς όμως θα είναι πιο εστιασμένη.
Δηλαδή θα σκοπεύει στην δεξιότητα της αναγνώρισης του ηχητικού σήματος και της
ανάπτυξης του αντίστοιχου παυλοφιανού αντανακλαστικού. Απ’ όσο τουλάχιστον
μπορούμε να γνωρίζουμε η αγελαία συμπεριφορά αλλά και το μαρκάρισμα των
διαδρομών από τα ίδια τα ζώα θα απαλλάξουν τον φορέα εκπαίδευσης από την ανάγκη
για ξεχωριστή ένταξη κάθε νεοεισερχόμενου στον πληθυσμό των αδέσποτων ατόμου.
Η παρακολούθηση
Η περιοχή σίτισης οφείλει να
παρακολουθείται. Ο λόγος είναι προφανής. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι
κάποιος διαταραγμένος δεν θα πάει να τα δηλητηριάσει ή να τα βασανίσει. Από την
άλλη πάλι οι κάμερες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν και για άλλους σκοπούς από
τον Δήμο. Εννοείται ότι υπάρχει Νομοθεσία που διέπει την αδειοδότηση,
εγκατάστασή και λειτουργία τους.
Η τροφή και οι εγκαταστάσεις
Η τροφή υπάρχει στο εμπόριο και
οι ταΐστρες ή ποτίστρες δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο. Υπάρχουν άλλωστε και
διεθνείς προδιαγραφές.
Η ενσωμάτωση των ανθρώπινων πόρων
Αν αυτό δεν αποτελεί αντικείμενο
της προτάσεως η διοργάνωση ενός σώματος εθελοντών το οποίο μέσα από μια
προγραμματισμένη και πειθαρχημένη διαδικασία θα προσέφερε χρόνο και προσπάθεια
είναι ότι καλύτερο.
Οι απαιτούμενοι πόροι.
- · Αμοιβές του προσωπικού που θα μεταφέρει τροφή και εθελοντές. Απόκτηση αυτοκινήτων
- · Οι μικροεξοπλισμοί στα σημεία σίτισης. Ταΐστρες ποτίστρες κλπ
- · Εγκατάσταση συστήματος καταγραφής των κινήσεων καθώς και σήμανσης των διαδρομών. Κάμερες, εντοπισμός και σήμανση των διαδρομών που θα χρησιμοποιούν τα ζώα.
- · Αμοιβή του εκπαιδευτή
- · Τροφή και συντηρήσεις εξοπλισμού.
Ο φορέας
Έχοντας ορισθεί οι προϋποθέσεις
οφείλει να περιγραφεί ο φορέας. Καταρχήν θεωρείται πέρα για πέρα άστοχο να
ιδρυθεί ένα ακόμη τμήμα στην Δημοτική Διοίκηση το οποίο θα αναλάβει με δικά του
μέσα και προσωπικό να φέρει σε πέρας τα παραπάνω. Μετά δεκαετίες σοσιαλιστικών
επιλογών απεδείχθη ότι αυτό δεν αποδίδει σε καμιά πτυχή του δημόσιου βίου. Άρα
η εκτέλεση του έργου οφείλει να ανατεθεί σε εργολάβο. Το σχήμα αυτό θα μπορούσε
να είναι ένας ιδιώτης ή μια κοινοπραξία που θα είχε πιστοποιημένες προδιαγραφές
στελέχωσης και εξοπλισμού. Εργολάβος θα μπορούσε ακόμη να είναι και μια αστική
εταιρεία που συγκροτείται από φιλοζωικές οργανώσεις και σωματεία η οποία θα
είχε τις ίδιες πιστοποιήσεις.
Η επίβλεψη του έργου
Βέβαια είναι και η επίβλεψη του
έργου. Ούτε αυτή είναι ανάγκη να γίνει από δημοτική Υπηρεσία. Τα παρατημένα
δημοτικά έργα τα επέβλεψαν δημοτικές υπηρεσίες. Έτσι προτείνεται να επιλεγεί
επιβλέπων φορεύς ένα επιχειρηματικό σχήμα το οποίο θα μπορεί να παρέχει
υπηρεσίες παρακολούθησης και αξιολόγησης του έργου. Ο φορέας θα έχει σαν
καθήκοντα.
·
Την παρακολούθηση μέσω του on line monitoring με τις κάμερες τις
διαδρομές των ζώων
- · Θα ελέγχει τις Ημερήσιες αναφορές και με βάση αυτές θα προτείνει δράσεις ή προς τον εργολάβο του έργου (αν περιλαμβάνονται στα καθήκοντά του) ή προς την αντίστοιχη υπηρεσία του δήμου
- · Θα παραλαμβάνει ουσιαστικά το έργο αποτελώντας ουσιαστικά τον διαιτητή μεταξύ εργολάβου και δήμου
- · Θα είναι ο αποδέκτης των παραπόνων των πολιτών και των εθελοντών τα οποία θα φιλτράρει ανάλογα.
Οι προϋποθέσεις που θα πληροί είναι
- · Να έχει προσωπικό που θα παρακολουθεί άμεσα τις κινήσεις των κοπαδιών και των ανθρώπων της εταιρείας.
- · Επιστημονικό προσωπικό για το οποίο τώρα τουλάχιστον δεν μπορεί να προβλεφθεί άλλο από κτηνιάτρους.
- · Βιογραφικά των στελεχών του τα οποία εκτός των άλλων θα αποδεικνύουν ή τουλάχιστον θα αποτελούν τεκμήρια εντιμότητας.
- · Συμβόλαιο με ασφαλιστική εταιρεία μέσω του οποίου ο δήμος θα διεκδικεί αποζημίωση για κακή εκτέλεση των εργασιών.
Αυτή ήταν η πρόταση. Βέβαια μια
μέρα πριν (Δευτέρα 4/4/169) εκ του βήματος ο Δήμαρχος της πόλης προανήγγειλε μια
άλλη πρόταση πολιτών η οποία σύμφωνα με τα λόγια του ή όπως αυτά αποδόθηκαν, θα
ήταν τα τρία κλειστά κέντρα περίθαλψης αδεσπότων.
Λάθος είχε κάνει. Προφανώς
μπέρδεψε αδέσποτα με λαθρομετανάστες και πρόσφυγες.
ΥΓ. Την παρουσίαση την έκανε ο Ν. Β. Χατζηευστρατίου
Αργια, μητηρ πασης κακιας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσο κακή πια η πρόταση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό το τάισμα και η φροντίδα εκτός πόλης, αλλά φαίνεται λιγάκι δύσκολο ή έστω χρονοβόρο το κομμάτι της εκπαίδευσης. Και στην τελική δεν λύνει το πρόβλημα, δηλαδή την απομάκρυνση των αδέσποτων από το κέντρο της πόλης που δημιουργούν και προβλήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω τα κλειστά κέντρα θα ήταν καλύτερα.
Αυτήν την ιδέα την βρίσκω υπέροχη για λαθρομετανάστες και πρόσφυγες. Για σκυλιά είναι σκληρή, άσκοπη και πανάκριβη. Εξ άλλου τα σκυλιά ξέρουν να φροντίζουν τον εαυτό τους και κυρίως δεν ονειρεύονται χώρο διαμονής τους την Γερμανία.
Διαγραφή