Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

« Έργο Αστικών Αναπλάσεων» του κέντρου της Βέροιας. Ένα επικείμενο φιάσκο.


Ο δρόμος που θα στενέψει


Στην Βέροια εν μέσω μιας κρίσης χωρίς προηγούμενο, σ’ αυτήν την γενιά τουλάχιστον, η Δημοτική αρχή αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα άχρηστο έργο. Το ονόμασε «Αστικές Αναπλάσεις του Ιστορικού κέντρου» και δεν είναι τίποτε άλλο πάρα στένεμα των δρόμων και ανακατασκευή των πεζοδρομίων.
Αν τους ρωτήσεις γιατί προχωράνε σε ένα τέτοιο σπάταλο και όπως θα αποδειχθεί επιζήμιο και ανεφάρμοστο έργο θα σου δώσουν την κλασσική απάντηση «Διότι υπάρχει το κονδύλιο και δεν πρέπει να το χάσουμε». Όλα τα παραπάνω είναι λόγια και ρόλοι που έχουν ξαναειπωθεί και ξαναπαιχτεί και γι’ αυτό υπάρχουν σχεδόν έτοιμες απαντήσεις. Παρ’ όλα αυτά ας τα δούμε από την αρχή.
Ξεκινάμε με την ικανότητα του Δήμου Βεροίας να εκτελεί έργα μεσαίου προϋπολογισμού.  Δηλαδή έργα προϋπολογισμού από ένα έως 5 εκ €. Το επιτελείο του δεν ξέρει Νόμους, Διατάξεις και Τεχνικές, βαριέται αφάνταστα και ξερογλείφεται όταν οσμίζεται Δημόσιο χρήμα.  Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μια σειρά από παρατημένα έργα: Πλατεία Ωρολογίου (ναι είναι ημιτελής), Κολυμβητήριο (μια τρύπα θεμελίωσης), δρόμος Ανωκάτω Σέλι {στοίβες από χώματα σε μήκος 18 χιλιομέτρων) γέφυρα Κτηνιατρείου (δύο κέρατα στη μέση της κοίτης του Τριπόταμου). Κανένα από αυτά τα έργα δεν ξεπερνούσε τα 4εκ€. Το έργο των «Αναπλάσεων» είναι των 8,5 εκ €.
Συνεχίζοντας έχουμε να κάνουμε με την δυσκολία του έργου. Το έργο αυτό καθ’ εαυτό δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο. Κόψιμο ασφάλτου-σπάσιμο πεζοδρομίων-κατασκευή κρασπέδων –πλακόστρωση-άσφαλτος. Κι όλα αυτά σε αστικό περιβάλλον. Τα δύσκολα βρίσκονται στην διαχείριση  των αναπόφευκτων αντιδράσεων των πολιτών. Ας πάρουμε σαν παράδειγμα την οδό Ανοίξεως. Δρόμος 1070 μέτρων στον οποίον παρκάρουν 270 αυτοκίνητά. Όλα νόμιμα. Τα τελευταία χρόνια κανείς Δημοτικός ή άλλος Τροχονόμος δεν έγραψε κανέναν από αυτούς του 270 αυτοκινητιστές. Όσο για τις πινακίδες σήμανσης που υπάρχουν κατάντησαν να έχουν αξία όση ζωή έχουν και τα απολιθώματα των δεινοσαύρων. Οι αναπλάσεις αφήνουν 97 θέσεις. Φυσικά ούτε παράνομα θα μπορείς να παρκάρεις εκτός κι αν έχεις τζιπ και δεν λυπάσαι τα λάστιχά σου. Τα κράσπεδα θα κατασκευαστούν ψηλά. Μας μένουν λοιπόν 173 άνθρωποι να ψάχνουν παρκινγκ. Δηλαδή θέσεις συνολικού μήκους κοντά 850 μέτρων. Όλο το παρκινγκ της πλατείας Δημαρχείου.  
Γιά να μη ξεχιόμαστε: Και αυτό το πάρκινκ παράνομο είναι
Η δημοτική αρχή θέλει να πιστεύει ότι θα βρει τρόπους να κάμψει τις αντιδράσεις. Το μόνον που πρέπει να μάθει, και ίσως να το ξέρει, είναι πως αν μερικοί θυμωμένοι ένοικοι μιας πολυκατοικίας εκείνης της περιοχής αποφασίσουν να δώσουν από 50 € σε έναν δικηγόρο με εντολή να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα το έργο θα πάει στις Ελληνικές Καλένδες και ο εργολάβος θα μείνει με την προκαταβολή στο χέρι. Αν πάλι η ηγεσία του Δήμου θεωρεί πως δεν θα υπάρχουν αντιδράσεις ας δοκιμάσει να στείλει για μια βδομάδα τους Δημοτικούς Αστυνόμους να γράφουν τα «παράνομα» σταθμευμένα στην Ανοίξεως.
Στην περίπτωση της γέφυρας δεν σκέφτηκαν (;) να κάνουν ένα προσύμφωνο ζητώντας την μελέτη των ικριωμάτων πριν την οριστική σύμβαση. Η κίνηση θα προλάμβανε όλα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Εκεί ο εργολάβος εκμεταλλεύτηκε το κενό. Τώρα μένει να μάθουμε τι δώρο ετοιμάζουν σε κάποιον άγνωστο μέχρι στιγμής εργολάβο.
Τελειώνοντας ζητώ απ’ όλους να μη σταματήσουν να κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους. Την Δήμαρχο και τους Δημοτικούς συμβούλους της παράταξής της και κυρίως τον κ. Τσαβδαρίδη την κ. Σοφρόνωφ με τους δικούς τους συμβούλους και την κ. Σαββαίδου. Το να χαμογελάς χαιρέκακα περιμένοντας να κάνει η διοίκηση το μοιραίο λάθος δεν αποτελεί μέρος της αποστολής της αντιπολίτευσης. 
Νίκος Βασ. Χατζηευστρατίου
6947182707

3 σχόλια:

  1. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΛΦΟΓΛΟΥ ΑΡΧ.ΜΗΧ.-ΑΡΧ.ΤΟΠΙΟΥ21 Ιανουαρίου 2012 στις 9:12 μ.μ.

    EINAI ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ ΑΠΟ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ.!!!
    Ο ΔΗΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΓΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΥΓΩΝΟ ΕΛΙΑΣ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΟΣ ΦΥΤΕΥΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΔΕΝΔΡΟ.!!!ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΙ ΔΕΝΔΡΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ.ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ?
    ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ,ΤΕΕ κτλ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή με ρώτησαν αν ενημερώθηκε γιά τα παραπάνω η Δήμαρχος και όσοι τέλος πάντων ασκούν εξουσία στο Δήμο, η απάντηση είναι πως σε μιά σειρά προβλημάτων που έπρεπε να λυθούν το προαπαιτούμενο ήταν η ολοκλήρωση της Αστικής ανάπλασης. http://taskoupidia.blogspot.com/2011/11/2-2.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γνωρίζεις οτι έχω ασχοληθεί με το θέμα, περιμένω από τους φορείς, στους οποίους έχω αναφερθεί (ΣΑΝΗ, ΣΑΔΑΣ, ΤΕΕ/ΤΚΜ, Περιφέρεια ΚΜ κ. ά.) να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ιδιαίτερα ο ΣΑΝΗ θα έπρεπε να τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας. Όταν ξεκινούσα την ίδρυσή του, αυτά είχα κατά νου, ως αποφευκτέα.....Δυστυχώς!
    Αναστασία

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!