Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Διδάγματα από μια πρόταση που δεν ακούστηκε καν



Την Δευτέρα 25/9/17 ο δήμος Βεροίας υποτίθεται ότι άκουσε ομάδα πολιτών οι οποίοι κατέθεσαν πρόταση για το μέλλον της πλατείας Ωρολογίου και Πλατάνων. Η υπόθεση αυτή κατέληξε σε φιάσκο. Ούτε πρόταση ακούστηκε ούτε συζήτηση έγινε.  Κι ακόμη χειρότερα κάποια στιγμή έδωσε την εντύπωση ότι ήταν μια στημένη φάρσα για να προωθήσει επικοινωνιακά τον αντιδήμαρχο τεχνικών. Την συνεδρίαση αυτή παρακολούθησε ο γράφων μέχρι την στιγμή που άρχισε να μιλάει ο εν λόγω αντιδήμαρχος. Για τα υπόλοιπα έμαθε από δημοσιογράφους.

Στο κείμενο δίδεται μια άποψη για το τι κακό συνέβη την προηγούμενη Δευτέρα και πως θα μπορούσε να μη ξανασυμβεί. Παρατίθενται νόμοι, συλλογισμοί και συμπεράσματα που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα σε παρόμοιες περιπτώσεις.
 

Αν ξεκινήσουμε με την υπόθεση ότι η εισηγήτρια δεν είχα καμία δόλια συναλλαγή με τον αντιδήμαρχο τότε το πράγμα γίνεται κωμικοτραγικό. Η εισήγηση ξεκίνησε με την πρόταση εκ μέρους της εκπροσώπου των πολιτών να ακούσει την άποψη των Δημοτικών Συμβούλων.  Ευγενικά και δικαίως της εξήγησαν ότι ο κανόνας είναι να κατατίθεται πρόταση από τους πολίτες και όχι να ακούν οι πολίτες προτάσεις μέσω αυτής της διαδικασίας. 

Έτσι έγινε η εισήγηση. Αυτή με τη σειρά της δεν περιείχε πρόταση αλλά περιγραφή του προβλήματος. Και μετά πήρε τον λόγο ο αντιδήμαρχος ο οποίος άρχισε να μιλάει για αναπλάσεις, εκατομμύρια (7 για την ακρίβεια) και να παρουσιάζει χάρτες και διαγράμματα. Λέγεται ότι παρουσίασε και πρόταση κυκλικής κίνησης όπου η Μητροπόλεως εμφανιζόταν διπλής κατευθύνσεως. Μετά λίγη λοιδορία και ενώ το πράγμα είχε ήδη ξεθωριάσει οι πολίτες μέσω της αντιπροσώπου των ζήτησαν και πάλι τον λόγο για να πουν, συμπεραίνεται, την δική τους πρόταση. Τους τον αρνήθηκαν και άρχισε ένα τρικούβερτος καυγάς που κάποια στιγμή έληξε.

Επειδή όλα αυτά δεν ήταν παρά μια κάκιστη διαχείριση των κανόνων λειτουργίας των συνεδριάσεων θεωρήθηκε καλό να γίνει κάτι που όφειλε να γίνει και σε προηγούμενες υποβολές προτάσεων στο Δημ Συμβ : Να ανατρέξει ο πολίτης στον κανονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και τον Νόμο πάνω στον οποίο ο κανονισμός στηρίχτηκε.
Γίνεται copy paste των άρθρων 4, 5 και 15 στα οποία κιτρινίστηκαν τα χωρία τα οποία κρίνεται ότι ενδιαφέρουν.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
(Αρ. απόφασης Δ.Σ. 254/11 - τροποποίηση Αρ. απόφασης Δ.Σ.756/2011)
Άρθρο 4
Λειτουργία Δημοτικού Συμβουλίου 
- Το Δημοτικό Συμβούλιο συνέρχεται σε δημόσια συνεδρίαση τη συγκεκριμένη ώρα και ημέρα  που ορίζεται στην πρόσκληση.
- Πριν την έναρξη της συνεδρίασης, ο Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου εγγράφει τους υποψήφιους ομιλητές, είτε αυτοί είναι ειδικοί αγορητές ανά θέμα που ορίζονται από τις παρατάξεις με σχετική γραπτή δήλωσή τους είτε δημοτικοί σύμβουλοι που επιθυμούν να τοποθετηθούν ανά θέμα.
- Στη συνέχεια, ο Γραμματέας εκφωνεί τον κατάλογο των παρόντων, καταγράφει τους απόντες από τη συνεδρίαση και σημειώνει αν η απουσία τους είναι δικαιολογημένη ή όχι.
- Ο λόγος της απουσίας δηλώνεται στον Γραμματέα του Δ.Σ. από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.
- Αφού διαπιστωθεί απαρτία, ο Πρόεδρος κηρύσσει την έναρξη της συνεδρίασης και διευθύνει τη συζήτηση. Αν ο Πρόεδρος απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνεται νομίμως από τον Αντιπρόεδρο. Αν απουσιάζει ή κωλύεται και ο Αντιπρόεδρος, ασκεί καθήκοντα Προέδρου όποιος από τους παρόντες συμβούλους του επιτυχόντος συνδυασμού έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, όποιος είναι γραμμένος πρώτος στην απόφαση του δικαστηρίου.
- Μετά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος ανακοινώνει στο σώμα κάθε έγγραφο που απευθύνεται στο Συμβούλιο. Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος, εφόσον παρίσταται στη συνεδρίαση, μπορεί να προβεί εντός δέκα (10) λεπτών σε οποιαδήποτε ανακοίνωση, ενημέρωση ή πρόταση προς το Δημοτικό Συμβούλιο.
- Μετά το Δήμαρχο, εκφράζουν τις απόψεις τους κατά προτεραιότητα έναντι των λοιπών δημοτικών συμβούλων οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας για πέντε (5) λεπτά, σύμφωνα με τη σειρά του αριθμού των εδρών που διαθέτει κάθε παράταξη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στη συνέχεια λαμβάνουν το λόγο, για τρία (3) λεπτά, οι λοιποί δημοτικοί σύμβουλοι και οι συμμετέχοντες πρόεδροι των Δημοτικών ή Τοπικών κοινοτήτων ή  Εκπρόσωποι Τοπικής Κοινότητας (όταν συζητούνται θέματα της αντίστοιχης Δημοτικής ή Τοπικής κοινότητας), προκειμένου να προβούν σε ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το Δημοτικό Συμβούλιο ή να απευθύνουν ερωτήσεις ή να ζητούν συγκεκριμένα στοιχεία, χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων τους, από τον Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους, το προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, την Οικονομική Επιτροπή ή την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
- Ακολουθεί η διαδικασία των απαντήσεων, χωρίς διάλογο, με τη δυνατότητα και υποχρέωση του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων για παροχή στοιχείων και πληροφοριών εντός ενός μηνός. 
- Οι προτάσεις που τυχόν υποβλήθηκαν δεν επιτρέπεται να συζητηθούν, εκτός αν χαρακτηρισθούν ως κατεπείγον θέμα, οπότε και εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 67 του Ν.3852/2010 και η συζήτηση προηγείται των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση-εισήγηση του Προέδρου ή του Δημάρχου ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης και χωρίς συζήτηση, με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του, ότι ένα θέμα, το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη, είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι’ αυτό με την ίδια πλειοψηφία, πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. 
- Ο χρόνος για τη συζήτηση των εκτός ημερήσιας διάταξης θεμάτων δεν μπορεί να ξεπερνά τη μία ώρα εκτός αν το Συμβούλιο, με απόφασή του, εγκρίνει την παράταση της συζήτησης διάρκειας μισής ώρας.
- Ακολουθεί η συζήτηση επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης.
- Θέμα της ημερήσιας διάταξης που ο Πρόεδρος κρίνει ότι ήρθε στο Συμβούλιο εκ παραδρομής ή ότι χρειάζεται να επανεξεταστεί από την υπηρεσία, μπορεί ν' αποσυρθεί από τη συζήτηση ή να αναβληθεί. Θέμα της ημερήσιας διάταξης μπορεί ν' αποσυρθεί ή να αναβληθεί και ύστερα από σχετικό αίτημα του Δημάρχου.
- Ο Πρόεδρος προσφωνεί τα θέματα σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη, διευθύνει τη συζήτηση των θεμάτων και γενικά τις εργασίες στο Συμβούλιο. Παραχωρεί, αφαιρεί ή αρνείται το λόγο κατά τη συζήτηση. Η σειρά της συζήτησης μπορεί να αλλάξει με τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου.
- Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου δίνει το λόγο κάθε φορά στο Δήμαρχο ή Αντιδήμαρχο που θα εισηγηθεί το θέμα, και αυτοί με τη σειρά τους μπορούν να υποδείξουν κάποιον δημοτικό σύμβουλο ή υπηρεσιακό παράγοντα που τυχόν θα το αναλύσει. Ο Πρόεδρος έχει το δικαίωμα να καλεί στη συνεδρίαση δημοτικούς υπαλλήλους, εκπροσώπους φορέων ή ιδιώτες προκειμένου να συμβάλλουν με τις τοποθετήσεις τους στην καλύτερη διαμόρφωση της απόφασης.
- Τυχόν διευκρινιστικές ερωτήσεις έπονται της εισήγησης και προηγούνται των τοποθετήσεων των ομιλητών. 
- Ο Δήμαρχος, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, οι επικεφαλής των παρατάξεων και οι ειδικοί αγορητές έχουν κατά τη συζήτηση δικαίωμα για έξι (6) λεπτά ομιλίας ανά θέμα με δυνατότητα δευτερολογίας διάρκειας τριών (3) λεπτών. Κατά τη δευτερολογία ο Δήμαρχος ομιλεί τελευταίος, εφόσον το επιθυμεί. Με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των παρόντων είναι δυνατή, μετά από πρόταση του Προέδρου, η παράταση ή η σύντμηση του ανωτέρω προβλεπόμενου μέγιστου χρόνου ομιλίας κατά δύο λεπτά. Οι υπόλοιποι δημοτικοί σύμβουλοι, που προεγγράφονται ως ομιλητές πριν την έναρξη της συνεδρίασης για θέμα που επιθυμούν να τοποθετηθούν, έχουν χρόνο ομιλίας τεσσάρων (4) λεπτών, με δυνατότητα δευτερολογίας διάρκειας δύο (2) λεπτών. Δικαίωμα εγγραφής στον κατάλογο των δευτερολογιών έχει κάθε σύμβουλος που είχε αναγραφεί στον κατάλογο των πρωτομιλητών. Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμαρχος κατά τη διάρκεια της συζήτησης μπορεί να λαμβάνει το λόγο κατά προτεραιότητα απέναντι σε κάθε άλλον και να εκφράζει τις απόψεις του. Χρόνο ομιλίας, τεσσάρων (4) λεπτών έχουν οι Πρόεδροι των Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων καθώς και οι Εκπρόσωποι Τοπικών Κοινοτήτων, όταν καλούνται και συμμετέχουν στη συνεδρίαση για θέματα της κοινότητας τους.
- Στις ειδικές συνεδριάσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) οι ειδικοί εισηγητές έχουν δικαίωμα χρόνου ομιλίας δεκαπέντε (15) λεπτών. Ο χρόνος των υπολοίπων ομιλητών παραμένει στα έξι (6) λεπτά για τους επικεφαλής των παρατάξεων- όταν δεν έχουν ορισθεί οι ίδιοι ως ειδικοί αγορητές- και στα τέσσερα (4) λεπτά για τους υπόλοιπους δημοτικούς συμβούλους που έχουν εγγραφεί στον κατάλογο των ομιλητών.
- Κατά τη διάρκεια της συζήτησης των θεμάτων, οι ομιλητές που τοποθετούνται απευθύνονται προς το σώμα και όχι προσωπικά. Οι δημοτικοί σύμβουλοι εκφράζονται με απόλυτη ελευθερία, αποσκοπούντες στην εξυπηρέτηση των δημοτών και του Δήμου γενικότερα. 
- Οι διαλογικές συζητήσεις δεν επιτρέπονται. Διακοπή ομιλητή μπορεί να γίνει αν το επιτρέψει ο ίδιος και αν συμφωνεί ο Πρόεδρος. Στην περίπτωση αυτή η διακοπή δεν μπορεί να υπερβεί το ένα λεπτό, χωρίς ισόχρονη παράταση του χρόνου της ομιλίας.
- Ο ομιλητής δεν μπορεί να απομακρύνεται από το υπό συζήτηση θέμα, διαφορετικά ο Πρόεδρος τον καλεί να επανέλθει σε αυτό. Αν δεν συμμορφωθεί, ο Πρόεδρος τον προειδοποιεί ότι θα του αφαιρέσει το λόγο. Αν και μετά τη νέα αυτή επισήμανση ο ομιλητής δεν επανέλθει στο θέμα, ο Πρόεδρος του αφαιρεί το λόγο. Ο Πρόεδρος αφαιρεί το λόγο και από όποιον μιλά χωρίς να έχει εγγραφεί στον κατάλογο των ομιλητών ή χωρίς τη σχετική άδεια. Στις περιπτώσεις παραβάσεων αυτής της παραγράφου, ο Πρόεδρος δίνει εντολή να μην γίνεται καταχώρηση των αντίστοιχων ομιλιών στα πρακτικά.
- Αν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης δημιουργηθούν θόρυβοι που παρακωλύουν την ομαλή συνέχισή της, ο Πρόεδρος οφείλει να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ομαλοποίησή της και αν η ίδια κατάσταση συνεχιστεί, ο Πρόεδρος διακόπτει τη συνεδρίαση για ορισμένη ώρα, που την ανακοινώνει στο σώμα. Κατά τη διακοπή οι Δημοτικοί Σύμβουλοι εξέρχονται της αίθουσας συνεδρίασης. Μετά την παρέλευση του χρόνου διακοπής, ο Πρόεδρος κηρύσσει τη συνέχιση της συνεδρίασης και, αν ο θόρυβος συνεχιστεί, δικαιούται να τη λύσει.
- Αφού εξαντληθεί ο κατάλογος των ομιλητών, ο Πρόεδρος διατυπώνει την οριστική πρόταση προς ψήφιση του θέματος, όπως διαμορφώθηκε με τις τροπολογίες που πιθανόν έχουν επέλθει. Ο Γραμματέας καταγράφει την ψήφο των συμβούλων καθώς και όσους συμβούλους αποχωρούν από τη συνεδρίαση.
- Ο Δήμαρχος, ο Πρόεδρος και τα υπόλοιπα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και οι κατά το νόμο συμμετέχοντες στις συζητήσεις μπορούν να επικαλεστούν παρεμπίπτοντα ζητήματα, που αφορούν ιδίως την τήρηση του παρόντος κανονισμού, τη σειρά της ημερήσιας διάταξης και την πρόταση για αναβολή της συζήτησης οποιουδήποτε θέματος. Τα ίδια πρόσωπα μπορούν να επικαλεστούν προσωπικό ζήτημα, όπως η μομφή σε βάρος τους ή η υβριστική εκδήλωση εναντίον τους κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ή η απόδοση διαφορετικής γνώμης από εκείνη που εξέφρασαν.
- Ο επικαλούμενος οποιοδήποτε παρεμπίπτον ή προσωπικό ζήτημα οφείλει να το προσδιορίσει μέσα σε ένα (1) λεπτό της ώρας και να το στηρίξει σε συγκεκριμένη διάταξη του παρόντος κανονισμού ή της νομοθεσίας, διαφορετικά ο Πρόεδρος απορρίπτει την επίκληση. Για παρεμπίπτοντα και προσωπικά ζητήματα αποφαίνεται ο Πρόεδρος. Αν διατυπωθούν αντιρρήσεις αποφασίζει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο με ανάταση ή έγερση, χωρίς άλλη συζήτηση. Επίκληση παρεμπίπτοντος ή προσωπικού ζητήματος δεν επιτρέπεται μετά την έναρξη της ψηφοφορίας για κύριο ζήτημα.
- Απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου.
- Απαγορεύεται το κάπνισμα εντός του Δημοτικού Καταστήματος.
- Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο κλητήρας του Δήμου εκτελεί τις εντολές του Προέδρου.
- Αφού εξαντληθούν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ο Πρόεδρος κηρύσσει τη λήξη της συνεδρίασης και όλοι οι σύμβουλοι προσέρχονται και υπογράφουν τα πρόχειρα συνοπτικά πρακτικά.

Άρθρο 5
Δημοσιότητα των συνεδριάσεων Αναφορές – Προτάσεις - Πληροφόρηση Πολιτών
1. Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι δημόσιες. Συνέπεια του δημόσιου χαρακτήρα των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου είναι η παρουσία των φορέων της τοπικής κοινωνίας καθώς και πολιτών στις συνεδριάσεις του. Οι ενδιαφερόμενοι για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ενημερώνονται από τον Πρόεδρο.
2. Στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου οι παρευρισκόμενοι πολίτες πρέπει να είναι ευπρεπείς και ήσυχοι. Δεν επιτρέπεται να συνομιλούν, να σχολιάζουν, να επιδοκιμάζουν ή να αποδοκιμάζουν τις απόψεις των συμβούλων και γενικά να παρακωλύουν την ομαλή διεξαγωγή της συνεδρίασης. Ο Πρόεδρος μπορεί να αποβάλει από την αίθουσα καθέναν που διαταράσσει την τάξη ή παρακωλύει τη συνεδρίαση ή και να διατάξει την εκκένωση της αίθουσας από το ακροατήριο.
3. Στους δημοσιογράφους και γενικά σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, παρέχεται κάθε διευκόλυνση. Επιτρέπεται η ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. 
4.   Το Δημοτικό Συμβούλιο με πλειοψηφία των τεσσάρων πέμπτων (4/5) των μελών του και με αιτιολογημένη απόφαση, η οποία απαγγέλλεται σε δημόσια συνεδρίαση, μπορεί να συνεδριάζει κεκλεισμένων των θυρών. 
5. Δημότες και κάτοικοι που έχουν ειδικό έννομο συμφέρον, (σημείωση του Blogger: Καραμπινάτη παρανομία η προϋπόθεση επικλήσεως εννόμου συμφέροντος) μετά από αίτησή τους, λαμβάνουν κυρωμένα αντίγραφα συγκεκριμένων πρακτικών και αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Σε περίπτωση που είναι δυσχερής η έκδοση αντιγράφων, τίθενται τα παραπάνω στοιχεία σε πλήρη γνώση των αιτούντων για ενημέρωση τους. 
6. Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σ’ αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για τη σχετική απόφαση που ελήφθη. 
7. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφαίνεται επί αναφορών, ερωτήσεων και αιτήσεων αρμοδιότητάς του, που υποβάλλονται σε αυτό από δημότες και κατοίκους ατομικά ή συλλογικά, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεσή τους.
8. Το Δημοτικό Συμβούλιο εξασφαλίζει στους δημότες πλήρη πληροφόρηση για τα, κάθε είδους, προβλήματα της περιφέρειας του, καθώς και για τη δραστηριότητά του, αναφορικά με την αντιμετώπιση και λύση των προβλημάτων αυτών.

Άρθρο 15
Γραμματεία – Υπηρεσία Δημοτικού συμβουλίου
- Στο Δήμο και στα πλαίσια του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, λειτουργεί υπηρεσία Δημοτικού Συμβουλίου, με αρμοδιότητες διεκπεραίωσης όλων των θεμάτων που αφορούν στο Δημοτικό Συμβούλιο και το προεδρείο του. Η υπηρεσία αποτελείται από τον ειδικό γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου και άλλους υπαλλήλους, σύμφωνα με τον ΟΕΥ και ανάλογα με τις ανάγκες του Δήμου.
- Στις αρμοδιότητες συμπεριλαμβάνονται η τήρηση του αρχείου των αποφάσεων και των λοιπών σχετικών εγγράφων, η σύνταξη των πρακτικών των συνεδριάσεων, η προώθηση των αποφάσεων στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, η δημοσίευσή τους καθώς και η ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του Δήμου, η ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων και των Προέδρων των Τοπικών ή  Δημοτικών Κοινοτήτων επί θεμάτων που τους αφορούν και γενικά κάθε σχετική με τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου εργασία.
- Ο υπεύθυνος για τη λειτουργία της υπηρεσίας υπάλληλος ευθύνεται για την προώθηση προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου των προτάσεων που κατατίθενται στο Δημοτικό Συμβούλιο προς υποχρεωτική συζήτηση από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και για τη χορήγηση των σχετικών αποφάσεων ή πρακτικών συζήτησης. 
- Ο υπεύθυνος για τη λειτουργία της υπηρεσίας υπάλληλος ευθύνεται για την προώθηση προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου των αναφορών, ερωτήσεων και αιτήσεων δημοτών που χρεώνονται από την αρμόδια Δ/νση απευθείας στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως και των εργασιών που αφορούν στην ενημέρωσή τους, σε ατομική ή συλλογική βάση, επί των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου που τους ενδιαφέρουν, όταν αυτοί καταθέτουν αναφορές και ερωτήσεις.,


Συμπεράσματα
Ο πρόεδρος δίνοντας 5 μόνον λεπτά στον εκπρόσωπο των πολιτών (γιατί τόσο έδωσε) παρανόμησε. Όλοι οι εισηγητές δημοτικοί σύμβουλοι έχουν στη διάθεσή τους 6 λεπτά. Και κυρίως όλοι έχουν το δικαίωμα της δευτερομιλίας των 3 λεπτών κάτι που δεν δόθηκε στους πολίτες προχθές. Φυσικά και όλοι έχουν το δικαίωμα μονόλεπτης ομιλίας όταν θιγούν προσωπικά.
Κι ακόμη καλύτερα υπάρχει και το άρθρο που μιλάει για «ειδικές συνεδριάσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.)» όπου «οι ειδικοί εισηγητές έχουν δικαίωμα χρόνου ομιλίας δεκαπέντε (15) λεπτών». Δεν ξέρω αν κάποιοι άνθρωποι, που κουράστηκαν να συντάξουν μια πρόταση την συζήτησαν άκουσαν απίθανες κριτικές ή αρνήσεις και τελικά κατάφεραν να μαζέψουν σ’ ένα κείμενο 25 υπογραφές, θεωρούνται ή όχι ειδικοί εισηγητές κατά τον κανονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου. Το ότι όμως οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν ανέχονται ούτε τα 6 προβλεπόμενα λεπτά ούτε καν μια δευτερολογία των 3 λεπτών δείχνει πόσο εκτιμούν τους συμπολίτες τους.  
Η αλήθεια όμως έχει πάντα δύο όψεις: Και οι πολίτες έπραξαν ασυγχώρητο λάθος. Πηγαίνοντας εκεί δεν ανέπτυξαν πρόταση. Ο Νόμος είναι σαφής: 3. Οι δημότες και οι κάτοικοι μπορούν επίσης να καταθέτουν προτάσεις για την επίλυση διαφόρων ζητημάτων αρμοδιότητας του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου ή του συμβουλίου του τοπικού ή δημοτικού διαμερίσματος. Οι προτάσεις συζητούνται υποχρεωτικά στο οικείο συμβούλιο, εφόσον έχουν κατατεθεί από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα και ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι για τη σχετική απόφαση που λαμβάνεται. Μιλάει δηλαδή για προτάσεις. Δεν μιλάει ούτε για παιχνίδια επικοινωνίας ούτε για άσκηση τεχνασμάτων εντυπωσιασμού. Αν βέβαια έχεις κουμπάρο τον πρόεδρο του ΔΣ, ή είσαι παλιό συντροφάκι από το αλήστου μνήμης ΠΑΣΟΚ και σου λένε «αν θες να ακουστεί η γνώμη σου βρες καμιά εικοσιπενταριά υπογραφές και έλα, εμείς εδώ είμαστε» εμφανίζεσαι στο ΔΣ, σου επιτρέπεται να πεις ότι σου κατέβει και μοιραία ευτελίζεις τον θεσμό. Τον ευτελίζεις τόσο όσο τον διασύρει και ο πρόεδρος που δεν δίνει τον λόγο σε χρήσιμους και ανιδιοτελείς ανθρώπους.
Κλείνοντας θέλω να πω πως δεν χάλασε κι ο κόσμος. Από τα λάθη του μαθαίνει κανείς. Απλώς τώρα πια τα πράγματα είναι δυσκολότερα για τους πολίτες που κατέθεσαν (ή μάλλον που θα κατέθεταν) την πρότασή τους στο δημοτικό συμβούλιο. Τώρα πλέον οφείλουν να την τεκμηριώσουν, να την κοστολογήσουν, να την κοινωνήσουν στην πόλη και μετά να την ξανακαταθέσουν. Την πρόταση την συνυπέγραψε και ο υπογράφων. Αυτός εξακολουθεί είναι στη διάθεσή τους. Κι αυτό γιατί αυτοί που νοιάζονται είναι πολύτιμη περιουσία της κοινωνίας, ένας δυσεύρετος ανθρώπινος. Αυτούς η κοινωνία οφείλει να τους ενθαρρύνει και να τους στηρίζει για το δικό της καλό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!