Άρθρο 7
Μέσα επικοινωνίας
1.Οι µορφές επικοινωνίας που καθορίζονται στην προκήρυξη µπορούν κατ’ επιλογή της διοργανώτριας αρχής να πραγµατοποιούνται µε επιστολή,
τηλεοµοιοτυπία, ηλεκτρονικά µέσα ή µε συνδυασµό των µέσων αυτών.
2.Οι ανταλλαγές και η αποθήκευση πληροφοριών πραγµατοποιούνται
κατά τρόπο που να εξασφαλίζει ότι δεν θίγεται η ακεραιότητα και η εµπιστευτικότητα του συνόλου των
πληροφοριών που διαβιβάζονται από τους συµµετέχοντες σε διαγωνισµούς µελετών.
3. Οι πληροφορίες σχετικά µε τις αναγκαίες προδιαγραφές για την παρουσίαση των µελετών και σχεδίων µε ηλεκτρονικό τρόπο, πρέπει να καθορίζονται στην προκήρυξη.
Άρθρο 8
∆ιαδικασία εγγραφής – παραλαβή φακέλου στοιχείων
1. Κάθε διαγωνιζόµενος (φυσικό ή νοµικό πρόσωπο) ή οµάδα διαγωνιζοµένων
εγγράφεται σε κατάλογο που τηρεί η αρµόδια υπηρεσία της διοργανώτριας αρχής,
µε
αίτηση που αναφέρει τα στοιχεία του εκπροσώπου της οµάδας, (διεύθυνση,
αριθµό τηλεφώνου και τηλεοµοιοτυπίας και ηλεκτρονική δ/νση) προκειµένου να ενηµερώνεται από τη διοργανώτρια αρχή.
Από
την αρµόδια
υπηρεσία
θα αποδίδεται
σε όλους τους εγγραφέντες -
εκπροσώπους πιστοποιητικό εγγραφής στον κατάλογο αυτό.
2. Η παραλαβή του φακέλου δεδοµένων και στοιχείων, απαραίτητων για την
συµµετοχή στο διαγωνισµό, είναι
δυνατή µετά την εγγραφή στον
κατάλογο εκπροσώπων, µε καταβολή του οριζοµένου στην προκήρυξη αντιτίµου της αναπαραγωγής του.
3. Η διοργανώτρια
αρχή δύναται
να διενεργεί την εγγραφή και να
παρέχει
τα
στοιχεία του διαγωνισµού ηλεκτρονικά.
Άρθρο 9
Υποβολή ερωτηµάτων
1. Οι διαγωνιζόµενοι µπορούν να υποβάλουν µε αίτηση του εγγραφέντος στον κατάλογο εκπροσώπου τους τυχόν ερωτήµατα µέσα
στο πρώτο τέταρτο της προθεσµίας παράδοσης των µελετών. Η αρµόδια υπηρεσία είναι υποχρεωµένη να απαντήσει εγγράφως και µε
απόδειξη
παραλαβής, προς όλους
τους εγγεγραµµένους εκπροσώπους τους
δίνοντας σχετικές διευκρινίσεις εντός προθεσµίας που καθορίζεται στην προκήρυξη, η
οποία σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υπερβαίνει τις
10
ηµέρες από την λήξη της προθεσµίας υποβολής των ερωτηµάτων. Επίσης δύναται να αποστείλει τα υποβληθέντα ερωτήµατα και τις απαντήσεις για ενηµέρωση στις ιστοσελίδες που αναρτάται και η προκήρυξη.
2. Οι ερωτήσεις και απαντήσεις αφορούν σε διευκρινίσεις των δεδοµένων του διαγωνισµού και δεν είναι δυνατόν να προκύπτει τροποποίηση των δεδοµένων του διαγωνισµού ή αλλαγή προθεσµιών.
4. Σε περίπτωση καθυστέρησης των απαντήσεων από την αρµόδια υπηρεσία
της διοργανώτριας αρχής µετατίθεται η
προθεσµία παράδοσης κατά χρονικό διάστηµα τουλάχιστον όσο και η καθυστέρηση µε άµεση ενηµέρωση των εγγεγραµµένων εκπροσώπων.
Άρθρο 10
Χρόνος και τρόπος υποβολής µελετών - υποχρεώσεις διαγωνιζοµένων
1. Η προθεσµία υποβολής των µελετών πρέπει να είναι ανάλογη του χρόνου εκπόνησης των µελετών του διαγωνισµού και εν πάση περιπτώσει
όχι µικρότερη από την προβλεπόµενη στην παρ. 1 του άρθρου 13 του Ν. 3316/05.
2. Μετά τη λήξη της προθεσµίας υποβολής, καµία µελέτη δεν γίνεται δεκτή.
3. Κάθε υποβαλλόµενη µελέτη σηµαίνεται αντί ψευδωνύµου µε
ενδεικτικό αριθµό, επιλογής
του
συµµετέχοντα. Ο αριθµός
αυτός αποτελείται από έξι αριθµητικά ψηφία ύψους 1εκ. και τοποθετείται στο άνω δεξιό άκρο των σχεδίων και τευχών της µελέτης.
4. Όλη η εργασία παραδίδεται συσκευασµένη σε ένα και µόνο αδιαφανές δέµα χαρακτηρισµένο µε τον ως άνω ενδεικτικό αριθµό χωρίς οποιαδήποτε άλλη σήµανση. Για τη
διατήρηση της ανωνυµίας
δεν επιτρέπεται
η αναγραφή
του ονόµατος του αποστολέα ακόµη και όταν η
αποστολή γίνεται µέσω ταχυδροµείου.
Επίσης ο διαγωνιζόµενος υποβάλλει µέσα στο ανωτέρω δέµα κλειστό φάκελο
αδιαφανή, που
θα περιέχει για κάθε φυσικό ή νοµικό πρόσωπο
των συµµετεχόντων το ονοµατεπώνυµο, µε διεύθυνση, αριθµό τηλεφώνου,
τηλεοµοιοτυπίας και ηλεκτρονική δ/νση καθώς και πίνακα ποσοστών συµµετοχής
των µελών της οµάδας µελέτης υπογεγραµµένο από όλα τα µέλη της. Επίσης περιέχει αποδεικτικά της εγγραφής κάθε συµµετέχοντα σε επαγγελµατικό
φορέα του κράτους της εγκατάστασής του σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα στις παρ. 5-7 του άρθρου 14 του Ν.3316/05, τα δικαιολογητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενηµερότητας και τις
υπεύθυνες δηλώσεις µη συνδροµής λόγων αποκλεισµού στο πρόσωπό του που αναφέρονται στο
άρθρο 16 του Ν. 3316/05, µε εξαίρεση τους σπουδαστικούς αρχιτεκτονικούς διαγωνισµούς και τους διαγωνισµούς ιδεών. Ο φάκελος θα φέρει τον ίδιο αριθµό µε αυτόν της µελέτης.
5. Εάν ο διαγωνιζόµενος αποδέχεται την επώνυµη έκθεση της µελέτης του σε περίπτωση που δεν διακριθεί, θα
συµπεριλάβει στο ως άνω δέµα χωριστό σφραγισµένο φάκελο µε τον ενδεικτικό αριθµό της µελέτης και την ένδειξη στο κάτω αριστερό µέρος «αποδοχή αποσφράγισης», ο οποίος θα περιέχει σχετική ενυπόγραφη
δήλωση.
6. Σε περίπτωση που ζητείται από την προκήρυξη πρόπλασµα ή άλλο στοιχείο που δεν µπορεί να περιληφθεί στο παραπάνω δέµα, ο διαγωνιζόµενος µπορεί να παραδώσει και δεύτερο δέµα συσκευασµένο µε τις παραπάνω προδιαγραφές και µε τον ίδιο ενδεικτικό αριθµό.
7. Τα ζητούµενα στοιχεία από τους συµµετέχοντες
στο διαγωνισµό,
τα οποία καθορίζονται από την προκήρυξη, πρέπει να είναι τα
απολύτως αναγκαία για την παρουσίαση και κατανόηση της υποβαλλόµενης πρότασης, καθώς και για
την επίτευξη του
σκοπού του
διαγωνισµού, αποφεύγοντας την υποβολή µεγάλου αριθµού σχεδίων που
στο
στάδιο της αξιολόγησης δεν
προσφέρουν ουσιαστικές πληροφορίες. Συγκεκριµένα πρέπει να καθορίζονται στην προκήρυξη:
• Το είδος, ο αριθµός και το µέγεθος των σχεδίων της παρουσίασης, που δεν πρέπει
να υπερβαίνει τους 4 πίνακες Α0 ή ανάλογη επιφάνεια σε διαστάσεις
DIN ,εκτός αν κρίνει διαφορετικά η διοργανώτρια αρχή λόγω ιδιαιτερότητας του έργου.
• Οι κλίµακες παρουσίασης του θέµατος.
• Τα περιεχόµενα του
τεύχους της επεξηγηµατικής έκθεσης,
το κείµενο
της οποίας δεν θα πρέπει να
ξεπερνά τις 1500 λέξεις, εκτός αν κρίνει διαφορετικά η διοργανώτρια αρχή λόγω ιδιαιτερότητας του
έργου. Επίσης υποχρεωτικά θα περιλαµβάνει παράρτηµα µε σµικρύνσεις των παραδιδόµενων σχεδίων. Ο αριθµός των τευχών θα καθορίζεται στην προκήρυξη.
• Η κλίµακα του προπλάσµατος, αν απαιτείται, που σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι µικρότερη από τα ζητούµενα σχέδια.
• Η γλώσσα σύνταξης της επεξηγηµατικής έκθεσης και των
στοιχείων
των σχεδίων.
Όλα τα απαιτούµενα
στοιχεία
πρέπει
να υποβάλλονται και σε ψηφιακή
µορφή
σύµφωνα µε τα αναφερόµενα στην προκήρυξη.
9. Σε περίπτωση που επιλεγεί η ηλεκτρονική υποβολή της µελέτης και ενδεχοµένως και των δικαιολογητικών συµµετοχής, στην
προκήρυξη περιγράφεται αναλυτικά ο ειδικός τρόπος υποβολής.
8. Οι διαγωνιζόµενοι υποχρεούνται να συµµορφώνονται απόλυτα προς τους όρους
της προκήρυξης, περιοριζόµενοι στα ζητούµενα από τη
προκήρυξη στοιχεία σε ό,τι αφορά την παρουσίαση της µελέτης τους. Στοιχεία παραδιδόµενα από τους διαγωνιζόµενους επί
πλέον των ζητουµένων της προκήρυξης δεν λαµβάνονται υπ΄ όψιν και αποσύρονται πριν τη διαδικασία αξιολόγησης.
Άρθρο 11
Βραβεία-Αµοιβή κριτικής επιτροπής
1. Στους διαγωνισµούς ιδεών το
συνολικό
χρηµατικό ποσό βραβείων
καθορίζεται κατά την κρίση της διοργανώτριας αρχής.
2. Σε περίπτωση διαγωνισµών προσχεδίων
υλοποίησης
αρχιτεκτονικών
µελετών το συνολικό χρηµατικό ποσό των βραβείων καθορίζεται ίσο µε το 20%
του
κατώτατου
ορίου της συνολικής
προεκτιµώµενης
αµοιβής
εκπόνησης της
µελέτης,
όπως υπολογίζεται σύµφωνα µε τις διατάξεις του Ν. 3316/2005. Στους διαγωνισµούς ιδεών
και στις λοιπές κατηγορίες µελετών
καθορίζεται κατά την κρίση της διοργανώτριας αρχής.
3. Η κατανοµή των βραβείων στους βραβευθέντες γίνεται βάσει του
ακόλουθου πίνακα:
ΠΛΗΘΟΣ
|
ΒΡΑΒΕΙΩΝ
|
1
|
2
|
3
|
4 5
|
3
|
45%
|
33%
|
22%
|
||
4
|
35%
|
28%
|
21%
|
16%
|
|
5
|
28%
|
24%
|
20%
|
16% 12%
|
4. Εφόσον προβλέπεται
από την
προκήρυξη
η κριτική
επιτροπή
δύναται να προτείνει στην διοργανώτρια αρχή την εξαγορά µελετών.
5. Η απόφαση κριτικής επιτροπής για την
απονοµή των βραβείων είναι δεσµευτική
για τη διοργανώτρια αρχή. Η
κριτική επιτροπή διατηρεί το δικαίωµα, αν διαπιστώσει ανεπάρκεια των
προτάσεων και ύστερα από αιτιολόγηση, να µην απονείµει το πρώτο ή και άλλα βραβεία.
6. Η κριτική
επιτροπή
διατηρεί
το δικαίωµα
να κηρύξει
άγονο τον
διαγωνισµό
εφόσον διαπιστώσει επίπεδο
προτάσεων
µη ανταποκρινόµενο στις
απαιτήσεις του. Στην περίπτωση αυτή η επιτροπή µπορεί να προτείνει
αποζηµιώσεις σε αριθµό µελετών ίσο µε τα προβλεπόµενα βραβεία, µε
ποσό που δεν µπορεί να υπερβαίνει για κάθε µελέτη το ποσό του τελευταίου βραβείου
7. Σε περίπτωση µαταίωσης της κρίσης, λόγω υπαιτιότητας της διοργανώτριας
αρχής, το σύνολικό ποσό των βραβείων µοιράζεται στους συµµετέχοντες στο διαγωνισµό
και επιστρέφονται στους διαγωνιζόµενους οι σχετικές µελέτες.
8. Για την καταβολή των βραβείων οι βραβευµένοι προσκοµίζουν
τα
δικαιολογητικά έγγραφα του
άρθρου 16
του Ν. 3316/05, έναντι των οποίων υποβλήθηκε υπεύθυνη δήλωση, τα οποία ελέγχονται από την αρµόδια υπηρεσία
της διοργανώτριας αρχής.
9. Η κριτική επιτροπή είναι αµειβόµενη σύµφωνα µε τις κείµενες διατάξεις περί
αποζηµιώσεων επιτροπών διαγωνισµού. Η
αµοιβή της κριτικής επιτροπής σε περίπτωση διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισµού που διεξάγεται υπό την αιγίδα της
∆ιεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων ρυθµίζεται από τους ειδικούς όρους του διαγωνισµού, που τίθενται µε
τη συνεργασία της.
Άρθρο 12
Κριτική επιτροπή
1. Σύνθεση της κριτικής επιτροπής
Ο αριθµός των µελών της κριτικής επιτροπής είναι πάντοτε περιττός και ανάλογος µε την σπουδαιότητα και τον αριθµό των περιλαµβανοµένων στο διαγωνισµό κατηγοριών µελετών. Μαζί µε
τα
τακτικά µέλη ορίζονται και οι αναπληρωτές. Η επιτροπή µπορεί να είναι 5µελής, 7µελής ή 9µελής. Η ακριβής σύνθεσή της ορίζεται κατά τη διαδικασία της παρ. 3 του άρθρου 2 της παρούσας
απόφασης. Σε κάθε περίπτωση τα µέλη που ορίζονται από τη
διοργανώτρια αρχή αποτελούν υποχρεωτικά
µειοψηφία στην κριτική επιτροπή.
Η σύνθεση της κριτικής επιτροπής είναι:
• Για 5µελή επιτροπή: 1
κριτής
«εκ προσωπικοτήτων», 1 κριτής εκπρόσωπος της διοργανώτριας αρχής, και
3
κριτές από τον κατάλογο κριτών της παρ.
3
του παρόντος άρθρου, επιστηµονικού αντικειµένου σχετικού µε το αντικείµενο του διαγωνισµού.
• Για 7µελή επιτροπή: 1-2
κριτές
«εκ προσωπικοτήτων», 1-2
κριτές εκπρόσωπους
της διοργανώτριας αρχής, 4 κριτές από τον κατάλογο κριτών της παρ.
3
του παρόντος άρθρου, επιστηµονικού αντικειµένου σχετικού µε το αντικείµενο του διαγωνισµού.
• Για 9µελή επιτροπή: 1-2
κριτές
«εκ προσωπικοτήτων», 2-
3
κριτές εκπρόσωπους
της διοργανώτριας αρχής, 5 κριτές από τον κατάλογο κριτών της παρ.
3
του παρόντος άρθρου, επιστηµονικού αντικειµένου σχετικού µε το αντικείµενο του διαγωνισµού.
Η κριτική επιτροπή
υποστηρίζεται από γραµµατέα
που
ορίζεται από τη διοργανώτρια αρχή.
2. Προσόντα κριτών
Οι κριτές πρέπει να έχουν επιστηµονική κατάρτιση ανάλογη µε το αντικείµενο του διαγωνισµού.
Για αρχιτεκτονικούς διαγωνισµούς οι αρχιτέκτονες του καταλόγου κριτών της παρ.3 πρέπει να έχουν συµπληρώσει
10ετία από κτήσεως αδείας επαγγέλµατος,
να διαθέτουν ένα (1) τουλάχιστον Α΄ ή
Β΄ ή Γ΄ βραβείο σε αρχιτεκτονικό διαγωνισµό ή σηµαντική διάκριση σε ελληνικούς ή
διεθνείς αναγνωρισµένους θεσµούς δηµόσιας
προβολής του αρχιτεκτονικού έργου και να είναι οι κύριοι µελετητές.
Για τα λοιπά επιστηµονικά αντικείµενα οι κριτές του καταλόγου της παρ.3 πρέπει
να έχουν συµπληρώσει 10ετία από κτήσεως αδείας επαγγέλµατος µε αποδεδειγµένη εµπειρία στο συγκεκριµένο αντικείµενο του διαγωνισµού ή να είναι
µέλη ∆ΕΠ Ελληνικών ΑΕΙ
αντίστοιχης ειδικότητας ή διδάσκοντες αντίστοιχης θέσης σχολών της αλλοδαπής. .
Οι κριτές «εκ προσωπικοτήτων» από την Ελλάδα και το εξωτερικό πρέπει να είναι επιστήµονες που διαθέτουν
ένα τουλάχιστον βραβείο
σε αρχιτεκτονικό
διαγωνισµό ή
µέλη ∆ΕΠ Ελληνικών ΑΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας ή διδάσκοντες
αντίστοιχης θέσης σχολών της αλλοδαπής, που να διαθέτουν είτε βραβείο σε διαγωνισµό είτε σηµαντικό έργο κριτικής σκέψης.
Σε ότι αφορά τους εκπροσώπους
- υπαλλήλους της διοργανώτριας αρχής αυτοί πρέπει
να έχουν
εµπειρία στην εκπόνηση, επίβλεψη και εποπτεία
µελετών
ή έργων του
αντικειµένου του διαγωνισµού και γνώση του σχετικού νοµοθετικού πλαισίου.
3. Κατάρτιση καταλόγου κριτών- επιλογή κριτών
Με ευθύνη του ΥΠΕΚΑ συγκροτείται τριµελής επιτροπή από εκπροσώπους του ΣΑ∆ΑΣ- ΠΕΑ, του ΤΕΕ και
του ΥΠΕΚΑ, που έχει την ευθύνη κατάρτισης του καταλόγου κριτών των αρχιτεκτονικών διαγωνισµών, µετά την αξιολόγηση
των υποβληθεισών αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στον κατάλογο. Της επιτροπής προεδρεύει ο εκπρόσωπος του ΣΑ∆ΑΣ- ΠΕΑ.
Οι κατάλογοι κριτών για άλλα επιστηµονικά αντικείµενα καταρτίζονται µε τη συµµετοχή στην επιτροπή εκπροσώπου του αρµόδιου κλαδικού φορέα.
Για την κατάρτιση των καταλόγων το ΥΠΕΚΑ απευθύνει, µέσω της ιστοσελίδας του, δηµόσια
πρόσκληση
εκδήλωσης
ενδιαφέροντος
σε επιστήµονες
που διαθέτουν τα
απαιτούµενα προσόντα. Για κάθε επιστήµονα
που εντάσσεται στον κατάλογο καταγράφονται τα είδη µελετών στις οποίες επιθυµεί να είναι κριτής, µε
ανώτερο αριθµό
τα 2 και η γεωγραφική επικράτεια
(περιφέρειες)
στην
οποία
µπορεί να συµµετέχει ως κριτής. Οι κατάλογοι των κριτών αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ και ανανεώνονται ανά διετία µε την ίδια διαδικασία.
Η επιλογή των κριτών
«εκ προσωπικοτήτων» γίνεται
από τη διοργανώτρια αρχή. Σε περίπτωση αποδοχής χορηγίας η επιλογή κριτή «εκ προσωπικοτήτων» γίνεται από τον χορηγό.
Η επιλογή των κριτών από τους λοιπούς καταλόγους κριτών
διενεργείται µε κλήρωση,
µε ευθύνη του ΥΠΕΚΑ, µετά από αίτηµα της διοργανώτριας αρχής. ∆εν επιτρέπεται η συµµετοχή σε κλήρωση του ίδιου κριτή σε περισσότερους από ένα διαγωνισµό το έτος.
4. Συγκρότηση της κριτικής επιτροπής
Η διοργανώτρια αρχή συγκροτεί την κριτική επιτροπή, µετά την επιλογή των
µελών της. Η συγκρότησή
της γνωστοποιείται
τουλάχιστον
20 ηµέρες
προ της καταληκτικής ηµεροµηνίας υποβολής των µελετών. Η
απόφαση συγκρότησης της Κριτικής Επιτροπής δηµοσιεύεται στην
Εφηµερίδα της Κυβέρνησης
κατά τη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 2 περ. ιβ΄ του Ν. 3469/2006 (ΦΕΚ 131 Α΄). Η κριτική επιτροπή παραµένει η ίδια στο διαγωνισµό δύο σταδίων.
Η αρµόδια υπηρεσία της διοργανώτριας αρχής καλεί τα µέλη της επιτροπής και τους αναπληρωτές τους, τους ανακοινώνει τον ορισµό τους και τους γνωστοποιεί
το χρονοδιάγραµµα του διαγωνισµού και τα κριτήρια που έχει θέσει η προκήρυξη.
Επίσης αναλύει στα µέλη της επιτροπής την προβληµατική και τις απαιτήσεις του διαγωνισµού και
τους γνωστοποιεί τις απαντήσεις
στα υποβληθέντα ερωτήµατα.
5.Υποχρεώσεις και καθήκοντα της κριτικής επιτροπής
Η κριτική επιτροπή έχει την ευθύνη να αποφασίσει για την εγκυρότητα και την πληρότητα των προτάσεων, να τις κρίνει, να τις αξιολογήσει και να τις
κατατάξει, ώστε να επιλέξει
τις καλύτερες για την
απονοµή των
βραβείων
και
εξαγορών, σύµφωνα µε την προκήρυξη.
Στο διαγωνισµό
δύο σταδίων έχει
την
δυνατότητα να
εισηγηθεί συµπληρωµατικούς όρους και κριτήρια για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισµού, µε βάση τα συµπεράσµατα που έχει αποκοµίσει από την αξιολόγηση των µελετών κατά το πρώτο στάδιο.
Η κριτική
επιτροπή
είναι υπεύθυνη για
την ορθή
τήρηση της
διαδικασίας κρίσης του διαγωνισµού, ειδικότερα:
• Αξιολογεί τις προτάσεις σύµφωνα µε τα κριτήρια που έχει θέσει η προκήρυξη.
• Συντάσσει πρακτικό αξιολόγησης των προτάσεων.
• Ελέγχει την εγκυρότητα συµµετοχής των διακριθέντων µετά την οριστική κρίση και απονέµει τα βραβεία και τις εξαγορές.
• Μετά την ολοκλήρωση της κρίσης, γνωστοποιεί το αποτέλεσµα στην αρµόδια υπηρεσία της διοργανώτριας αρχής
6.Απαρτία
Η επιτροπή συνεδριάζει πάντοτε σε ολοµέλεια µε παρουσία του γραµµατέα.
Άρθρο 13
∆ιαδικασία κρίσης
1. Η κριτική επιτροπή λαµβάνει γνώση του
περιεχοµένου
των υποβληθεισών
µελετών µόνο
µετά την εκπνοή της προθεσµίας που προβλέπεται για την υποβολή
τους.Η ανωνυµία των διαγωνιζοµένων πρέπει να τηρείται αυστηρά Η διαδικασία
αξιολόγησης, που
καταγράφεται σε πρακτικά κάθε συνεδριασης και σε ένα τελικό συγκεντρωτικό και συνοπτικό πρακτικό, ακολουθεί τα ακόλουθα στάδια.
α. Στάδιο 1ο
Αποσφράγιση µελετών-Προκαταρκτική εξέταση συµµετοχών
Κατά το στάδιο αυτό η κριτική επιτροπή αποσφραγίζει
τις
µελέτες
και ελέγχει την
τυπική εκπλήρωση των υποβληθέντων στοιχείων στους όρους της προκήρυξης. Στον έλεγχο αυτό
συµµετέχει η διοργανώτρια αρχή δια
του εκπροσώπου της αρµόδιας υπηρεσίας ή τυχόν τεχνικού συµβούλου
ή τεχνικής επιτροπής.
Οι φάκελοι που περιέχουν τα στοιχεία των διαγωνιζοµένων συσκευάζονται
αφού έχουν ήδη
µονογραφεί
από όλα
τα µέλη
της κριτικής επιτροπής
και φυλάσσονται µε ευθύνη της αρµόδιας υπηρεσίας µέχρι την οριστική κρίση. Καταγράφονται τα στοιχεία που παρελήφθησαν και οι τυχόν αποκλίσεις της κάθε
µελέτης και αποφασίζεται η αποδοχή ή ο αποκλεισµός της κάθε πρότασης από την
περαιτέρω διαδικασία αξιολόγησης.
Η κριτική επιτροπή οφείλει να αποκλείσει από την διαδικασία αξιολόγησης,
ύστερα από αιτιολόγηση τις συµµετοχές που:
- ∆εν έχουν αποσταλεί έγκαιρα.
- ∆εν καλύπτουν τις προϋποθέσεις ανωνυµίας.
- ∆εν καλύπτουν
τις
απαιτήσεις που έχει θέσει
αναλυτικά
η προκήρυξη (πληρότητα στοιχείων) σύµφωνα µε την παρ. 7 του άρθρου 10 της παρούσας απόφασης.
β. Στάδιο 2ο
Αξιολόγηση- κατάταξη µελετών
Κατά το στάδιο αυτό η κριτική επιτροπή εξετάζει τις υποβληθείσες µελέτες καταγράφοντας
τις παρατηρήσεις της
για
τα πλεονεκτήµατα
και
µειονεκτήµατα
κάθε µελέτης και προχωρεί στη συγκριτική εξέταση των µελετών. Στη
συνέχεια
προβαίνει στην αιτιολογηµένη κατάταξη των µελετών κατά σειρά επιτυχίας.
γ. Στάδιο 3ο Απονοµή βραβείων.
Μετά το πέρας της
αξιολόγησης και της κατάταξης των προτάσεων η κριτική επιτροπή ενεργεί ως εξής:
• Εξακριβώνει την ταυτότητα των συντακτών των µελετών που προτείνονται προς βράβευση µε τη σειρά που κατέχουν στην γενική κατάταξη.
• ∆ιαπιστώνει το
δικαίωµα συµµετοχής στον διαγωνισµό των βραβευθέντων, διατηρώντας
το δικαίωµα
αποκλεισµού
από τα
βραβεία σε
περιπτώσεις µη τήρησης των απαιτήσεων της προκήρυξης.
• Σε περίπτωση αποκλεισµού, την θέση των αποκλεισθέντων καταλαµβάνουν άλλες µελέτες µε τη σειρά κατάταξης.
2. Κατά την διάρκεια των εργασιών της κριτικής επιτροπής απαγορεύεται η γνωστοποίηση του υλικού του διαγωνισµού σε τρίτους.
3. Στο διαγωνισµό δύο σταδίων διατηρείται η ανωνυµία των
µελετών που υποβλήθηκαν στο Α΄ στάδιο µέχρι την ανακοίνωση του αποτελέσµατος του Β΄ σταδίου.
Άρθρο 14
∆ηµοσιοποίηση αποτελεσµάτων – Προβολή του διαγωνισµού
1. Τα επί µέρους πρακτικά των
συνεδριάσεων της κριτικής επιτροπής µαζί µε το τελικό συγκεντρωτικό και συνοπτικό πρακτικό της υποβάλλονται στην αρµόδια υπηρεσία της διοργανώτριας αρχής το αργότερο µέσα σε 10 ηµέρες από τη λήξη της διαδικασίας. Το αποτέλεσµα του
διαγωνισµού επικυρώνεται µε απόφαση της αρµόδιας υπηρεσίας
της
διοργανώτριας
αρχής, αναρτάται στα
γραφεία
της αρµόδιας υπηρεσίας και
κοινοποιείται στους εκπροσώπους των συµµετεχόντων.
Επίσης δηµοσιοποιείται και αποστέλλεται για
ενηµέρωση
των ιστοσελίδων σύµφωνα µε τα αναφερόµενα
στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 6 της παρούσας απόφασης.
2. Η διοργανώτρια αρχή υποχρεούται να παρουσιάσει στο κοινό
τις διακριθείσες
µελέτες, τουλάχιστον µε
ανάρτηση στην ιστοσελίδα της. ∆ύναται
να
οργανώσει
έκθεση µε µελέτες που υποβλήθηκαν στο διαγωνισµό και να εκδώσει τεύχος τουλάχιστον
µε τις διακριθείσες
προτάσεις.
Το κόστος των ανωτέρω βαρύνει
τη διοργανώτρια αρχή.
4. Μετά το πέρας της έκθεσης, το υλικό των προτάσεων που δεν έχουν βραβευθεί και εξαγοραστεί φυλάσσεται µε
ευθύνη της
αρµόδιας
υπηρεσίας και παραλαµβάνεται
από τους συντάκτες του εντός προκαθορισµένου διαστήµατος, διαφορετικά καταστρέφεται. Το υλικό των προτάσεων που
έχουν βραβευθεί και εξαγορασθεί τηρείται σε ειδικό αρχείο µε ευθύνη της διοργανώτριας αρχής και αντίγραφο του σε ηλεκτρονική µορφή αποστέλλεται στο ΥΠΕΚΑ.
Άρθρο 15
Ανάθεση µελετών
1. Μετά την ανακοίνωση του αποτελέσµατος του διαγωνισµού,
εφόσον προβλέπεται από την προκήρυξη και υλοποιηθεί το έργο, η διοργανώτρια αρχή προβαίνει στην υπογραφή σύµβασης ανάθεσης της πλήρους µελέτης του έργου, στο µελετητή ή
µελετητές της πρότασης που βραβεύθηκε µε Α βραβείο Η διοργανώτρια αρχή διατηρεί το δικαίωµα εφόσον το κρίνει σκόπιµο σε περίπτωση
µη απονοµής του Α΄ βραβείου να αναθέσει τη µελέτη του έργου στον κατά την αξιολόγηση πρώτο διακριθέντα.
Από την συνολική ελάχιστη αµοιβή της πλήρους
µελέτης αφαιρείται το ποσό του βραβείου.
3. Οι ανάδοχοι µελετητές οφείλουν εφόσον δεν καλύπτουν από πλευράς δυναµικότητας µελετητικού πτυχίου τις σχετικές απαιτήσεις που προκύπτουν σύµφωνα µε
την κείµενη νοµοθεσία
να συνεργασθούν για την ανάληψη της
µελέτης µε άλλο µελετητή ή µελετητικό γραφείο ώστε να καλύπτεται η απαιτούµενη
δυναµικότητα. Ο συνεργαζόµενος
µελετητής
υποδεικνύεται από τους βραβευθέντες µελετητές και εγκρίνεται από τη διοργανώτρια αρχή.
4. Κατά την υπογραφή της σύµβασης η διοργανώτρια- αναθέτουσα αρχή έχει το
δικαίωµα διατύπωσης συµπληρωµατικών κατευθύνσεων. Παράλληλα αναθέτει
όλες τις λοιπές ειδικές και υποστηρικτικές
µελέτες του έργου σύµφωνα µε τις διατάξεις του Νόµου 3316/05 ή τις εκπονεί η ίδια.
5. Η υποχρέωση ανάθεσης της µελέτης στο βραβευθέντα µελετητή διατηρείται για
τη διοργανώτρια αρχή µέχρι τέσσερα (4) έτη και εφόσον δεν έχουν µεταβληθεί τα πραγµατικά δεδοµένα που είχαν ληφθεί υπόψη στην προκήρυξη του διαγωνισµού.
6. Σε περίπτωση
αρχιτεκτονικού διαγωνισµού
ο βραβευµένος αρχιτέκτονας
µελετητής, που έχει την κύρια ευθύνη εκπόνησης της µελέτης,
εφόσον προβλέπεται από την προκήρυξη,
συµµετέχει στην εποπτεία εφαρµογής της κατά την κατασκευή.
Άρθρο 16
Πνευµατική ιδιοκτησία
1. Οι συµµετέχοντες στο
διαγωνισµό µελετητές διατηρούν την πνευµατική ιδιοκτησία της εργασίας τους σύµφωνα µε το Ν. 2121/93 (ΦΕΚ 25 Α΄ ) όπως ισχύει.
2. Η διοργανώτρια αρχή δικαιούται να χρησιµοποιήσει τις προτάσεις που έχουν
βραβευθεί και εξαγοραστεί µόνον για το έργο που αποτελεί το αντικείµενο
του διαγωνισµού, σύµφωνα µε τους όρους της προκήρυξης. Το
υλικό των προτάσεων
αυτών περιέρχεται στην κυριότητά της, δύναται
δε να το διαθέσει κατά την κρίση της σε άλλους φορείς.
3. Σε κάθε περίπτωση
δηµοσίευσης βραβευµένων στοιχείων του διαγωνισµού,
είναι υποχρεωτική η αναφορά των στοιχείων του συντάκτη της πρότασης και της διοργανώτριας αρχής.
Άρθρο 17
Επίλυση διαφορών
1.Τυχόν ενστάσεις κατά απόφασης της
κατακύρωσης αποτελέσµατος του διαγωνισµού υποβάλλονται, εντός προθεσµίας 5 εργάσιµων ηµερών από τη ανάρτηση του αποτελέσµατος του διαγωνισµού στα γραφεία της αρµόδιας
υπηρεσίας
της διοργανώτριας
αρχής και την κοινοποίηση στους εκπροσώπους των συµµετεχόντων. Η
ένσταση απευθύνεται στην αρµόδια υπηρεσία της διοργανώτριας αρχής και ασκείται
µε κατάθεση
στο πρωτόκολλο της αρµόδιας υπηρεσίας
ή µε ταχυδροµική
επιστολή επί αποδείξει
ή µε τηλεοµοιοτυπία της αρµόδιας υπηρεσίας. Ως
ηµεροµηνία κατάθεσης λογίζεται αντίστοιχα η ηµεροµηνία πρωτοκόλλησης ή ηµεροµηνία του αποδεικτικού παραλαβής ή της αποστολής της τηλεοµοιοτυπίας.
2. Η διοργανώτρια αρχή αποφαίνεται επί της ένστασης µετά από αιτιολογηµένη
εισήγηση της κριτικής επιτροπής µέσα σε προθεσµία δύο εβδοµάδων από την υποβολή της ένστασης. Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας η εισήγηση µπορεί να διαµορφωθεί και να υποβληθεί στη διοργανώτρια αρχή ηλεκτρονικά ή µέσω
τηλεοµοιοτυπίας.
1. ∆εν προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης θεραπείας.
2. Για τη δικαστική
επίλυση διαφορών έχουν εφαρµογή ανάλογα τα αναφερόµενα
στην παρ. 14 του άρθρου 41 του Ν. 3316/05.
Άρθρο 18.
Τελικές διατάξεις
1. Όταν ο διαγωνισµός εµπίπτει στο πεδίο
εφαρµογής του
Π.∆. 60/2007
εφαρµόζονται και οι σχετικές διατάξεις του διατάγµατος αυτού.
2. Για τους ∆ιεθνείς αρχιτεκτονικούς διαγωνισµούς που διεξάγονται υπό την αιγίδα της
∆ιεθνούς Ένωσης
Αρχιτεκτόνων (UIA) εφαρµόζονται οι διατάξεις
του Ν.
2092/1992 (ΦΕΚ 180 Α΄) και οι όροι που τίθενται σε συνεννόηση µε την ∆ιεθνή
Ένωση Αρχιτεκτόνων, οι οποίοι κατισχύουν της παρούσας απόφασης.
3. Η απόφαση Υπ. ΠΕΧΩ∆Ε µε αρ. 60471/980/10-3-1986 «∆ιαγωνισµοί Αρχιτεκτονικής και Περιβαλλοντικής Παρέµβασης» (ΦΕΚ 931 Β΄)εφαρµόζεται µόνο σε υλοποιηθέντα έργα και σε εκπονηθείσες µελέτες.
4. Η παρούσα
απόφαση
ισχύει
από τη
δηµοσίευσή
της
στην Εφηµερίδα της
Κυβέρνησης µε εξαίρεση αρχιτεκτονικούς διαγωνισµούς ή ανάθεση µελετών των οποίων η προκήρυξη έχει δηµοσιευθεί πριν από την έναρξη ισχύος της.
5. Μέχρι την κατάρτιση των καταλόγων της παρ. 3 του άρθρου 12 της παρούσας
απόφασης οι εν λόγω κριτές ορίζονται από τους αρµόδιους κλαδικούς φορείς.
6. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η µε αρ. 27960/1665/1970
(684 Β΄) απόφαση Υπουργού ∆ηµοσίων Έργων «περί
εγκρίσεως προδιαγραφών
περί Αρχιτεκτονικών ∆ιαγωνισµών και όρων διενέργειας αυτών» και το εδάφιο (γ) της παρ 1 της µε αρ. 60471/980/10-3-1986 «∆ιαγωνισµοί Αρχιτεκτονικής και Περιβαλλοντικής Παρέµβασης» (ΦΕΚ 931 Β΄)
Η παρούσα να δηµοσιευθεί στην Εφηµερίδα της Κυβέρνηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!