Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Η Google Έφτιαξε Ένα Αυτοκίνητο Χωρίς Τιμόνι, Για Να Μην Μπορούν Οι Άνθρωποι Να Σκοτώνουν Και Να Σκοτώνονται Κάνοντας Λάθη

Σαν γνήσιος γκατζετάκιας δεν θα μπορούσα να μην ενθουσιαστώ από αυτό το καλούδι της Google.Το κείμενο είναι του Θοδωρή Γεωργακόπουλου συν το παράρτημα  του link από το blu dot


28 Μαΐου 2014 | 2 σχόλια
Μέχρι τώρα τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα (πρέπει κάποια στιγμή να το πάρουμε απόφαση και να τα αποκαλούμε σκέτο αυτοκίνητα -αυτά είναι αυτοκίνητα, όχι τα δικά μας) της Google ήταν Prius και Lexus που είχαν τις απαραίτητες μετατροπές και, βεβαίως, είχαν κανονικά τιμόνι και πεντάλ γι' αυτόν που κάθεται στη θέση του οδηγού.
Τώρα έφτιαξαν αυτό:
Σ' αυτό το πρωτότυπο, που αναπτύσσει ταχύτητες μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα, υπάρχει μόνο ένα κουμπί που μπορεί να πατήσει ο επιβάτης (δεν υπάρχει οδηγός, όλοι επιβάτες είναι) αν θέλει να σταματήσει. Στα άλλα, τα υβριδικά, οι τεχνικοί της Google παρατήρησαν ότι  προβλήματα εμφανίζονταν μόνο όταν επενέβαιναν οι άνθρωποι "για να το κάνουν καλύτερα".
Δεν ξέρω πώς σας φαίνεται αλλά, λέω εγώ τώρα, αν σκέφτεστε να γίνετε οδηγός ή ταξιτζής ως μακροχρόνιο πλάνο καριέρας, καλύτερα να το σκεφτείτε λίγο καλύτερα.

googlecar

Βίντεο εδώ
Το κείμενο αυτό γράφτηκε από το Θοδωρή Γεωργακόπουλο. Μπορείς να το διαβάσεις ολόκληρο εδώ: http://www.georgakopoulos.org/2014/05/google-self-driving/#ixzz332J9FHhE
Follow us: @tgeorgakopoulos on Twitte
 Πώς δουλεύει αυτό το πράγμα που γυρνάει από πάνω; 

Πώς Βλέπει Τον Κόσμο Το Αυτοκίνητο Που Οδηγάει Μόνο Του

Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις, εδώ και ένα χρόνο περίπου υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν χρειάζονται οδηγό, πάνε μόνα τους. Και δεν τα έφτιαξε η Ford ή η Mercedes. Τα έφτιαξε η Google.
Αλλά δεν έχεις την απορία τώρα, πώς βλέπει αυτό το αμάξι τον κόσμο;
Η σχετική τεχνολογία είναι πρωτοποριακή και πολύπλοκη, όμως η καρδιά του συστήματος είναι αυτό το πράγμα που φαίνεται στο βίντεο πάνω στην οροφή του αυτοκινήτου να στριφογυρνάει. Είναι κάτι ανάμεσα σε ραντάρ και σόναρ (λέγεται λάινταρ -lidar) και κοστίζει περισσότερο από όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο μαζί. Πολύ περισσότερο: 75.000 δολάρια. Σαρώνοντας τον γύρω χώρο συνεχώς, δημιουργεί μια ψηφιακή αναπαράστασή του την οποία ο υπολογιστής μπορεί να αντιληφθεί ώστε να πάρει τις απαραίτητες αποφάσεις για την κίνηση του οχήματος.
Μπορείς να φανταστείς την κάθε τελεία αυτής της εικόνας σαν το τρισδιάστατο αντίστοιχο του πίξελ, το βόξελ (voxel, volumetric pixel, ογκομετρικό εικονοστοιχείο;). Το λάινταρ γεννάει ένα γκιγκαμπάιτ τέτοιων κάθε ένα δευτερόλεπτο.
Οπότε εσύ απλά αράζεις. UPDATE 05/14: Και τώρα φτιάχτηκαν και τα πρώτα πρωτότυπα χωρίς τιμόνι!
ladar-view
Διάβασε περισσότερα σε αυτό το πολύ αναλυτικό άρθρο του Popular Science πάνω στο θέμα. Και μετά κάνε υπομονή. Μπορεί να προλάβουμε τη μέρα όπου το να ξέρεις να οδηγάς αμάξι θα είναι σπάνια γνώση, ξεχασμένη. Όπως είναι σήμερα το να σελώνεις ένα άλογο.
Θυμήσου ακόμα:
Πώς η Google προσπαθεί να φέρει ασύρματο ίντερνετ παντού, με τεράστια μπαλόνια
Π
ώς οι αλγόριθμοι του Google μεταμορφώνουν την ιστορική έρευνα
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!