Το παρακάτω κείμενο δεν μου το έστειλε ο κ. Καραγιάννης. Το είδα γραμμένο εδώ και το αντέγραψα. Φαντάζομαι δεν θα μου κρατήσει κακία.
Α΄μέρος
Από τις 3-3-2011, δηλαδή εδώ και 3 χρόνια, η πόλη μας δίπλα στο ΕΑΚ Μακροχωρίου θα διέθετε ένα σύγχρονο κολυμβητήριο με δύο δεξαμενές κολύμβησης, μια ολυμπιακών διαστάσεων 50 x 25μ., μια παιδική 10 x 12,50μ. έστω και χωρίς τις κερκίδες των 1000 θέσεων, όπως προβλέπονταν στο σχέδιο. Σ’ αυτό θα αθλούνταν σε υψηλό επίπεδο εκατοντάδες νέοι
και θα έκαναν τη γυμναστική τους χιλιάδες συμπολίτες μας κάτι που γίνεται ήδη στην Αλεξάνδρεια εδώ και μερικά χρόνια.
Στις 31-12 - 2011 θα είχαν γίνει τα εγκαίνια της γέφυρας Κούσιου. Από τον προμηθέα τα αυτοκίνητα θα περνούσαν απευθείας στην οδό Κεντρικής. Δεκάδες άνθρωποι θα διέρχονταν όχι μόνον για να εξυπηρετηθούν αλλά και για να θαυμάσουν «αφ υψηλού» το ποτάμι και το πράσινο. Η περιοχή θα είχε αποχτήσει άλλη όψη και θα έσφυζε από ζωή.
Εδώ και 10 χρόνια θα υπήρχε το πάρκινγκ κάτω από τη λεωφόρο Στρατού ή το πάρκινγκ κάτω από τους Αγίους Αναργύρους και ένας κυλιόμενος διάδρομος ή/και 2 ασανσέρ θα βοηθούσαν τους ανθρώπους να ανεβούν στην Εληά ( Παρόμοιες κατασκευές υπάρχουν σε πολλές πόλεις της Ευρώπης )και θα αποτελούσαν τη χαρά των παιδιών για την απρόσμενη βόλτα και τη χαρά των μεγαλυτέρων για την ανάπτυξη της πόλης.
Η Μητροπόλεως θα ήταν μονόδρομος (εδώ οφείλω να πω έλειπε εκτός των άλλων και η κοινή λογική). Πολλοί τουρίστες θα έκαναν τον κόπο να μπούνε μέσα στην πόλη να δουν την πετρόστρωτη παλαιά Εγνατία οδό. Στο μεταξύ μια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη και κάποιες μικρές παρεμβάσεις θα είχαν δώσει την καλύτερη δυνατή λύση στο πρόβλημα των οχημάτων. Θα είχαν εξοικονομηθεί τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για την αμφιδρόμησή της και τα χρήματα που μάλλον θα ξοδευτούν για την επαναφορά της με βάση την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η απόφαση αυτή, ειρήσθω εν παρόδω, θα είχε αποφευχθεί και θα έδινε χρόνο στη δικαιοσύνη να ασχοληθεί με πιο σοβαρές υποθέσεις. Επίσης δεν θα απορροφούσε ώρες και φαιά ουσία από ζωντανές δυνάμεις της πόλης μας.
Θα παρέμενε υπό προϋποθέσεις (καλή συγκοινωνία και σχολή που να είχε άμεση σχέση με την παραγωγική δομή της περιοχής) το πανεπιστημιακό τμήμα του ΑΠΘ και θα συνέβαλε στην ανάπτυξη αλλά και στην αποσυμφόρηση του ήδη επιβαρυμένου και τσιμεντοποιημένου πλέον Αριστοτέλειου. Να προσθέσω πως αν δεν είχαμε φέρει ποτέ το εν λόγω τμήμα ο Δήμος της Βέροιας θα είχε στα ταμεία του 2 εκατ. Ευρώ επιπλέον. Επίσης αν με προνοητικότητα οι ηγέτες μας είχαν αντιμετωπίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς, σήμερα θα είχαν τουλάχιστον στη διάθεσή τους το ανακαινισθέν κτιριακό συγκρότημα και θα μπορούσαν να το διαθέσουν για τη στέγαση πχ του Μουσικού Γυμνασίου (θα είχαμε ένα υπέροχο και μοναδικό Μουσικό σχολείο).
Ο κάθετος προς την Εγνατία οδό δρόμος, ο άξονας Βέροιας-Νάουσας-Σκύδρας, μήκους μόνον 34,5 χλμ., θα ήταν έτοιμος, ας πούμε βαριά βαριά σε 15 χρόνια μετά την υπ’ αριθ. 1282 /9-5-1996 απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ με την οποία εγκρίθηκε η ανάθεση εκπόνησης της μελέτης. Δηλαδή θα ήταν έτοιμος για τη μεταφορά κυρίως αγροτικών προϊόντων περί των οποίων πολλά λέγονται. Δηλαδή στις 9-5-2011θα ήταν έτοιμος πριν ο κ. Τόλκας πει το 2011 πως ήδη έχει καθυστερήσει υπερβολικά το έργο, ότι χάθηκαν κονδύλια από προγράμματα και ότι υπάρχουν ευθύνες γι αυτό.
Στη λεηλατημένη σήμερα περιφερειακή «αγορά» της Κουλούρας δίπλα στην Εγνατία οδό θα απασχολούνταν άνθρωποι, θα στεγάζονταν υπηρεσίες και θα αποτελούσε πόλο έλξης για τους εμπόρους φρούτων και λαχανικών και αντί η Ελλάδα να γνωρίζει τον κόμβο της Κουλούρας από τις διαμαρτυρίες των αγροτών θα τη γνώριζε σαν την καρδιά της Ημαθίας με τα ποιοτικά προϊόντα.
Θα λειτουργούσε με τη συμφωνία και τη συναίνεση των κατοίκων της Ημαθίας ΧΥΤΥ σε μια άγονη περιοχή του Νομού όπως πχ η θέση 5 ή θα είχε γίνει από το 2000 μια συμφωνία με την Κοζάνη που στον τομέα αυτό έχει πλεονέκτημα και ο χρόνος και το χρήμα που χάθηκαν θα είχαν χρησιμοποιηθεί εποικοδομητικά και δημιουργικά σε άλλους τομείς.
Ο δρόμος κάτω–άνω Σελίου θα ήταν έτοιμος. Θα εξυπηρετούνταν ο κόσμος και δεν θα είχαν οδηγηθεί άνθρωποι στα δικαστήρια αφού ο ανάδοχος εισέπραξε μεγάλο χρηματικό ποσό, χωρίς να εκτελέσει τις εργασίες.
Θα ήμασταν όλοι ευτυχείς και πρώτοι από όλους οι δημοτικοί άρχοντες με το παλιό δικαστικό μέγαρο, το ιστορικό και καλαίσθητο κτίριο της πόλης, που θα γινόταν το μουσείο της, με τους τουρίστες να το φωτογραφίζουν και να το επισκέπτονται, μετά από το Βήμα του Απ. Παύλου και το Μεντρεσέ. Να γνωρίζουν τη μακραίωνη ιστορία της Βέροιας και έπειτα να κατηφορίζουν προς τη Συναγωγή και τη Μπαρμπούτα.
Η περιοχή εδώ και κάποια χρόνια θα διέθετε ένα ωραίο σύγχρονο Διοικητήριο, όπως διαθέτουν όλες οι πρωτεύουσες των Νομών της Κ. Μακεδονίας. Ο λαός της Ημαθίας θα εξυπηρετούνταν, το κέντρο της πόλης θα είχε αποσυμφορηθεί σε ένα βαθμό και η ΠΕ Ημαθίας, της οποίας ηγείται ο κ. Καραπαναγιωτίδης, θα γλίτωνε το τεράστιο ποσόν ενοικίων το οποίο πληρώνει τώρα προς αγαλλίαση ορισμένων ιδιοκτητών και σε βάρος των πολιτών.
Β΄μέρος
Επιπρόσθετα, αν οι τοπικοί μας ηγέτες διέθεταν εκτός από συνέπεια και λίγη φαντασία, τότε θα μπορούσαμε να έχουμε προαστιακό σιδηρόδρομο, θα μπορούσαμε να απαιτήσουμε, μετά από 100 χρόνια απελευθέρωσης, να έχει γίνει μια επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τις Βαρβάρες και τη Βεργίνα για να μπορούν να επισκεφτούν τις αρχαίες Αιγές - για τις οποίες όλοι δηλώνουμε πως είμαστε τόσο υπερήφανοι- οι Θεσσαλονικείς και οι τουρίστες που δεν διαθέτουν όχημα. Θα μπορούσαμε να έχουμε φυσικό αέριο και ίσως τηλεθέρμανση από τα κοντινά εργοστάσια της ΔΕΗ. Θα μπορούσαμε να κρατήσουμε τους τουρίστες για ώρες ή και ημέρες στην πόλη μόνον με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και την προσφορά καλών υπηρεσιών. Θα μπορούσαμε και πολλά άλλα…
Γ΄μέρος
Ευχαριστούμε τους Δημάρχους, αντιδημάρχους, αντιπεριφερειάρχες, «για τα καλά που κάνουν» όπως λέει και το λαϊκό άσμα. Όμως, τίποτε δεν μπορεί να δικαιολογήσει τις εξόφθαλμες παραλείψεις τους. Μπορούμε να συλλάβουμε ποια μορφή θα είχε η πόλη μας, η περιοχή μας και τι προοπτικές θα ανοίγονταν και τι δυνατότητες θα υπήρχαν αν γίνονταν το απλό και αυτονόητο, αν γίνονταν όλα στην ώρα τους;
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι πως οι ίδιοι άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι για όλα τα παραπάνω ή πολλοί από αυτούς που σιώπησαν ή ανέχτηκαν ζητούν να εκλεγούν ή να επανεκλεγούν. Όμως δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για άλλη καθυστέρηση. Και, δεν γίνεται να προχωρήσουμε μπροστά χωρίς ανατροπή της λογικής, της φιλοσοφίας και της πρακτικής που περιγράψαμε. Ας αναλογισθούμε τις ευθύνες μας.
Κώστας Καραγιάννης
Φυσικός, πρ. Διευθυντής του Εσπερινού Γυμνασίου Βέροιας & 2ου Λυκείου Αλεξάνδρειας, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο συνδυασμό «Ενεργοί πολίτες για το Δήμο Βέροιας- Ανατροπή Τώρα!» με επικεφαλής το Ν. Μπέκη.
Κάνουμε την υπόθεση εργασίας πως, οι τοπικοί ηγέτες που άσκησαν
εξουσία κατά τα τελευταία 10 με15 χρόνια ήταν συνεπείς. Όχι σε όσα
υπόσχονταν, ας τα ξεχάσουμε αυτά, αλλά απλώς σε όσα ξεκίνησαν να κάνουν,
έστω και υπό μορφή μελετών και θεμελίωσης, και άφησαν ημιτελή και
ανολοκλήρωτα. Μιλάμε για το Δήμο της Βέροιας, την πρώην Νομαρχία και τη
νυν Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας.
Προσέξτε πως θα ήταν ο Δήμος μας και πως ο Νομός μας:Α΄μέρος
Από τις 3-3-2011, δηλαδή εδώ και 3 χρόνια, η πόλη μας δίπλα στο ΕΑΚ Μακροχωρίου θα διέθετε ένα σύγχρονο κολυμβητήριο με δύο δεξαμενές κολύμβησης, μια ολυμπιακών διαστάσεων 50 x 25μ., μια παιδική 10 x 12,50μ. έστω και χωρίς τις κερκίδες των 1000 θέσεων, όπως προβλέπονταν στο σχέδιο. Σ’ αυτό θα αθλούνταν σε υψηλό επίπεδο εκατοντάδες νέοι
και θα έκαναν τη γυμναστική τους χιλιάδες συμπολίτες μας κάτι που γίνεται ήδη στην Αλεξάνδρεια εδώ και μερικά χρόνια.
Στις 31-12 - 2011 θα είχαν γίνει τα εγκαίνια της γέφυρας Κούσιου. Από τον προμηθέα τα αυτοκίνητα θα περνούσαν απευθείας στην οδό Κεντρικής. Δεκάδες άνθρωποι θα διέρχονταν όχι μόνον για να εξυπηρετηθούν αλλά και για να θαυμάσουν «αφ υψηλού» το ποτάμι και το πράσινο. Η περιοχή θα είχε αποχτήσει άλλη όψη και θα έσφυζε από ζωή.
Εδώ και 10 χρόνια θα υπήρχε το πάρκινγκ κάτω από τη λεωφόρο Στρατού ή το πάρκινγκ κάτω από τους Αγίους Αναργύρους και ένας κυλιόμενος διάδρομος ή/και 2 ασανσέρ θα βοηθούσαν τους ανθρώπους να ανεβούν στην Εληά ( Παρόμοιες κατασκευές υπάρχουν σε πολλές πόλεις της Ευρώπης )και θα αποτελούσαν τη χαρά των παιδιών για την απρόσμενη βόλτα και τη χαρά των μεγαλυτέρων για την ανάπτυξη της πόλης.
Η Μητροπόλεως θα ήταν μονόδρομος (εδώ οφείλω να πω έλειπε εκτός των άλλων και η κοινή λογική). Πολλοί τουρίστες θα έκαναν τον κόπο να μπούνε μέσα στην πόλη να δουν την πετρόστρωτη παλαιά Εγνατία οδό. Στο μεταξύ μια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη και κάποιες μικρές παρεμβάσεις θα είχαν δώσει την καλύτερη δυνατή λύση στο πρόβλημα των οχημάτων. Θα είχαν εξοικονομηθεί τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για την αμφιδρόμησή της και τα χρήματα που μάλλον θα ξοδευτούν για την επαναφορά της με βάση την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η απόφαση αυτή, ειρήσθω εν παρόδω, θα είχε αποφευχθεί και θα έδινε χρόνο στη δικαιοσύνη να ασχοληθεί με πιο σοβαρές υποθέσεις. Επίσης δεν θα απορροφούσε ώρες και φαιά ουσία από ζωντανές δυνάμεις της πόλης μας.
Θα παρέμενε υπό προϋποθέσεις (καλή συγκοινωνία και σχολή που να είχε άμεση σχέση με την παραγωγική δομή της περιοχής) το πανεπιστημιακό τμήμα του ΑΠΘ και θα συνέβαλε στην ανάπτυξη αλλά και στην αποσυμφόρηση του ήδη επιβαρυμένου και τσιμεντοποιημένου πλέον Αριστοτέλειου. Να προσθέσω πως αν δεν είχαμε φέρει ποτέ το εν λόγω τμήμα ο Δήμος της Βέροιας θα είχε στα ταμεία του 2 εκατ. Ευρώ επιπλέον. Επίσης αν με προνοητικότητα οι ηγέτες μας είχαν αντιμετωπίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς, σήμερα θα είχαν τουλάχιστον στη διάθεσή τους το ανακαινισθέν κτιριακό συγκρότημα και θα μπορούσαν να το διαθέσουν για τη στέγαση πχ του Μουσικού Γυμνασίου (θα είχαμε ένα υπέροχο και μοναδικό Μουσικό σχολείο).
Ο κάθετος προς την Εγνατία οδό δρόμος, ο άξονας Βέροιας-Νάουσας-Σκύδρας, μήκους μόνον 34,5 χλμ., θα ήταν έτοιμος, ας πούμε βαριά βαριά σε 15 χρόνια μετά την υπ’ αριθ. 1282 /9-5-1996 απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ με την οποία εγκρίθηκε η ανάθεση εκπόνησης της μελέτης. Δηλαδή θα ήταν έτοιμος για τη μεταφορά κυρίως αγροτικών προϊόντων περί των οποίων πολλά λέγονται. Δηλαδή στις 9-5-2011θα ήταν έτοιμος πριν ο κ. Τόλκας πει το 2011 πως ήδη έχει καθυστερήσει υπερβολικά το έργο, ότι χάθηκαν κονδύλια από προγράμματα και ότι υπάρχουν ευθύνες γι αυτό.
Στη λεηλατημένη σήμερα περιφερειακή «αγορά» της Κουλούρας δίπλα στην Εγνατία οδό θα απασχολούνταν άνθρωποι, θα στεγάζονταν υπηρεσίες και θα αποτελούσε πόλο έλξης για τους εμπόρους φρούτων και λαχανικών και αντί η Ελλάδα να γνωρίζει τον κόμβο της Κουλούρας από τις διαμαρτυρίες των αγροτών θα τη γνώριζε σαν την καρδιά της Ημαθίας με τα ποιοτικά προϊόντα.
Θα λειτουργούσε με τη συμφωνία και τη συναίνεση των κατοίκων της Ημαθίας ΧΥΤΥ σε μια άγονη περιοχή του Νομού όπως πχ η θέση 5 ή θα είχε γίνει από το 2000 μια συμφωνία με την Κοζάνη που στον τομέα αυτό έχει πλεονέκτημα και ο χρόνος και το χρήμα που χάθηκαν θα είχαν χρησιμοποιηθεί εποικοδομητικά και δημιουργικά σε άλλους τομείς.
Ο δρόμος κάτω–άνω Σελίου θα ήταν έτοιμος. Θα εξυπηρετούνταν ο κόσμος και δεν θα είχαν οδηγηθεί άνθρωποι στα δικαστήρια αφού ο ανάδοχος εισέπραξε μεγάλο χρηματικό ποσό, χωρίς να εκτελέσει τις εργασίες.
Θα ήμασταν όλοι ευτυχείς και πρώτοι από όλους οι δημοτικοί άρχοντες με το παλιό δικαστικό μέγαρο, το ιστορικό και καλαίσθητο κτίριο της πόλης, που θα γινόταν το μουσείο της, με τους τουρίστες να το φωτογραφίζουν και να το επισκέπτονται, μετά από το Βήμα του Απ. Παύλου και το Μεντρεσέ. Να γνωρίζουν τη μακραίωνη ιστορία της Βέροιας και έπειτα να κατηφορίζουν προς τη Συναγωγή και τη Μπαρμπούτα.
Η περιοχή εδώ και κάποια χρόνια θα διέθετε ένα ωραίο σύγχρονο Διοικητήριο, όπως διαθέτουν όλες οι πρωτεύουσες των Νομών της Κ. Μακεδονίας. Ο λαός της Ημαθίας θα εξυπηρετούνταν, το κέντρο της πόλης θα είχε αποσυμφορηθεί σε ένα βαθμό και η ΠΕ Ημαθίας, της οποίας ηγείται ο κ. Καραπαναγιωτίδης, θα γλίτωνε το τεράστιο ποσόν ενοικίων το οποίο πληρώνει τώρα προς αγαλλίαση ορισμένων ιδιοκτητών και σε βάρος των πολιτών.
Β΄μέρος
Επιπρόσθετα, αν οι τοπικοί μας ηγέτες διέθεταν εκτός από συνέπεια και λίγη φαντασία, τότε θα μπορούσαμε να έχουμε προαστιακό σιδηρόδρομο, θα μπορούσαμε να απαιτήσουμε, μετά από 100 χρόνια απελευθέρωσης, να έχει γίνει μια επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τις Βαρβάρες και τη Βεργίνα για να μπορούν να επισκεφτούν τις αρχαίες Αιγές - για τις οποίες όλοι δηλώνουμε πως είμαστε τόσο υπερήφανοι- οι Θεσσαλονικείς και οι τουρίστες που δεν διαθέτουν όχημα. Θα μπορούσαμε να έχουμε φυσικό αέριο και ίσως τηλεθέρμανση από τα κοντινά εργοστάσια της ΔΕΗ. Θα μπορούσαμε να κρατήσουμε τους τουρίστες για ώρες ή και ημέρες στην πόλη μόνον με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και την προσφορά καλών υπηρεσιών. Θα μπορούσαμε και πολλά άλλα…
Γ΄μέρος
Ευχαριστούμε τους Δημάρχους, αντιδημάρχους, αντιπεριφερειάρχες, «για τα καλά που κάνουν» όπως λέει και το λαϊκό άσμα. Όμως, τίποτε δεν μπορεί να δικαιολογήσει τις εξόφθαλμες παραλείψεις τους. Μπορούμε να συλλάβουμε ποια μορφή θα είχε η πόλη μας, η περιοχή μας και τι προοπτικές θα ανοίγονταν και τι δυνατότητες θα υπήρχαν αν γίνονταν το απλό και αυτονόητο, αν γίνονταν όλα στην ώρα τους;
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι πως οι ίδιοι άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι για όλα τα παραπάνω ή πολλοί από αυτούς που σιώπησαν ή ανέχτηκαν ζητούν να εκλεγούν ή να επανεκλεγούν. Όμως δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για άλλη καθυστέρηση. Και, δεν γίνεται να προχωρήσουμε μπροστά χωρίς ανατροπή της λογικής, της φιλοσοφίας και της πρακτικής που περιγράψαμε. Ας αναλογισθούμε τις ευθύνες μας.
Κώστας Καραγιάννης
Φυσικός, πρ. Διευθυντής του Εσπερινού Γυμνασίου Βέροιας & 2ου Λυκείου Αλεξάνδρειας, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο συνδυασμό «Ενεργοί πολίτες για το Δήμο Βέροιας- Ανατροπή Τώρα!» με επικεφαλής το Ν. Μπέκη.
Μα τι να πω? Συγχαρητήρια στον άνθρωπο για τις θέσεις του. Δεν τον γνωρίζω κ πρώτη φορά ακούω το όνομα του. Θα πρέπει να του αναγνωρίσω επίσης ότι περιγράφει τα γεγονότα όπως ακριβώς έπρεπε να είναι αλλά δυστυχώς έμειναν μόνο υποσχέσεις. Κ μάλιστα με την προοπτική να υλοποιηθούν αν κ εφόσον ξανά-εμπιστευθούμε τους ίδιους ανθρώπους. Από μένα όμως κ τους κοντινούς μου ανθρώπους ας μην περιμένουν ψήφο οι γνωστοί εναλλασσόμενοι! Θα τους βραχυκυκλώσω στο μικρό βαθμό που μπορώ! Καληνύχτα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντιλαμβάνομαι ότι βλέπεις ότι κι εγώ. Ότι το πολιτικό σύστημα χώρισε τους πολίτες της χώρας σε δύο κατηγορίες: Σ' αυτούς που γουστάρει και σ' αυτούς που αντιπαθεί. Αλλοίμονον στους δεύτερους. Και αλλοίμονο για τους πολιτικούς μας , έχουμε γίνει πολλοί
ΔιαγραφήΚαλό βραχυκύκλωμα λεβέντη μου. Νομίζω πως θα κάνεις το σωστό.