του Νίκου Βασ. Χατζηευστρατίου
Ίσως ήταν η ευμάρεια που έδινε ευκαιρίες για εύκολο
βιοπορισμό, ίσως το κλίμα του επαρχιωτισμού που επικρατούσε στην πόλη, ίσως και
μια κουτοπόνηρη διάθεση των ιδίων των μελετητών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε (πάνε
δεκαετίες) που όταν ένας συλλογικός φορέας της πόλης ανέθεσε σε δύο συνδικαλιστές αρχιτέκτονες να προετοιμάσουν τις διαδικασίες για έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμόνα και να συντάξουν το αντίστοιχο κτηριολογικό πρόγραμμα, αυτοί κατέληξαν (ω του θαύματος) με την ανάθεση
της μελέτης στα χέρια, χωρίς διαγωνισμό φυσικά.
Τι κι αν φωτεινά μυαλά και καλοί αρχιτέκτονες το πρώτο
που συμβουλεύουν σε νεαρούς συναδέλφους τους είναι : Συμμετέχετε σε
διαγωνισμούς. Τι κι αν όλοι χαμηλόφωνα και σε ιδιωτικές συζητήσεις
αναγνωρίζουμε ότι η καλή λύση πηγάζει από τον υγιή ανταγωνισμό, τι κι αν ζηλεύουμε
κάποιους ξένους (μη Βεροιώτες εννοώ) που
ακόμη και για μια πλατεία προκηρύσσουν διαγωνισμό, μαζεύοντας ταλέντα και ιδέες
για την πόλη τους.
Οι σκέψεις είναι παλιές. Επανήλθαν στη μνήμη μου όταν έγραφα
την πρόταση (ιδέα) για την αναβάθμιση του παραδοσιακού εμπορικού κέντρου της Βέροιας.
Απλά αυτήν την φορά συνέχισα τους συλλογισμούς μου και βρήκα ακροατήριο. Οι
συλλογισμοί βασιζόταν κατ’ αρχήν στο γεγονός ότι έχουμε ένα ιδιαίτερο ταλέντο
ως ψηφοφόροι να εκλέγουμε τον χειρότερο. Τον πιο μπαγλαμά για την ακρίβεια.
Αυτό μας υποχρεώνει σαν κοινωνικά όντα να ήμαστε συνέχεια σε εγρήγορση. Δεν
θέλαμε να το καταλάβουμε νωρίτερα. Τώρα πια μπήκε στο πετσί μας. Δεν θέλαμε να
ξέρουμε πως πρέπει να συμμετέχουμε, να διεκδικούμε και να σκεφτόμαστε σαν μέρη ενός
συγκροτημένου συνόλου και όχι σαν αλλοπρόσαλλες μονάδες. Άρα ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός
οφείλει να γίνει θέμα για το οποίο αν μη τι άλλο οφείλουμε να αρχίσουμε να
συζητάμε.
Μέσα από αυτό το πρίσμα δημοσιεύω τον Νόμο που ορίζει τους
διαγωνισμούς με την ελπίδα ότι κάποιοι θα τον διαβάσουν και κάτι θα προτείνουν.
Φυσικά δεν θα μείνω εδώ. Θα συνεχίσω με μια πρόταση που θα βασίζεται στο
συγκεκριμένο κείμενο. Μπορεί στο τέλος να μη γίνει και πάλι τίποτε. Θα έχει
γίνει όμως μια προσπάθεια και τίποτε τελικά δεν πάει χαμένο, λένε.
Πριν τον κανονισμό παρατίθεται και ένα link με διευκρυνίσεις πάνω στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο εκ μέρους του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Αττικής.
Ο κανονισμός δημοσιεύεται σε δύο συνέχειες. (Μάλλον το αρχείο γινόταν δύσχριστο για τον google)
Άρθρο 1
Ορισµοί – έννοιες
1. ∆ιαγωνισµός µελετών είναι η διαδικασία µε την οποία η αναθέτουσα αρχή, η οποία ορίζεται σύµφωνα µε την παράγραφο 9 του άρθρου 1
του Ν. 3316/2005,
επιδιώκει την εξασφάλιση µελετών ή
σχεδίων ιδεών, κυρίως στον τοµέα της αρχιτεκτονικής αλλά και στους λοιπούς τοµείς όπως της
χωροταξίας, της πολεοδοµίας και των έργων πολιτικού µηχανικού, που επιλέγονται
από κριτική επιτροπή µετά από
σύγκριση και απονοµή χρηµατικών βραβείων. Ειδικότερα αρχιτεκτονικός διαγωνισµός είναι ο
διαγωνισµός µελετών στον οποίο
κύρια µελέτη είναι η αρχιτεκτονική µελέτη.
Με το διαγωνισµό µελετών επιδιώκεται ευρύτερη συµµετοχή µελετητών και η ανάπτυξη του πνεύµατος της άµιλλας µε στόχο την καλύτερη δυνατή επίλυση ενός
συγκεκριµένου έργου από χωροταξικής, πολεοδοµικής, αρχιτεκτονικής, αισθητικής, πολιτισµικής, περιβαλλοντικής, οικονοµικής, λειτουργικής
και
κατασκευαστικής πλευράς,
Η αναθέτουσα αρχή στο εξής αναφέρεται ως διοργανώτρια αρχή του διαγωνισµού.
2. Οι διαγωνισµοί διακρίνονται σε είδη ως εξής:
α.1. ∆ιαγωνισµός
µιας κατηγορίας µελετών
είναι ο διαγωνισµός
που
αφορά σε µια κατηγορία
µελετών
ή σχεδίων, ανεξαρτήτως εάν
για την υλοποίηση του έργου απαιτείται στη συνέχεια η εκπόνηση περισσοτέρων
κατηγοριών µελετών.
α.2. Σύνθετος διαγωνισµός είναι ο διαγωνισµός
που περιλαµβάνει
περισσότερες από µία κατηγορίες µελετών ή σχεδίων .
β.1. ∆ιαγωνισµός ιδεών είναι ο
διαγωνισµός που έχει ως στόχο τη διερεύνηση και αποσαφήνιση ενός θέµατος µε
σκοπό την επιλογή της βασικής ιδέας ή
τη
σύνταξη του προγράµµατος του έργου ή την εξεύρεση βάσης για την προκήρυξη διαγωνισµού
προσχεδίων και γενικότερα την ωρίµανση της µελέτης του έργου. Στο διαγωνισµό ιδεών δεν προβλέπεται η ανάθεση στον βραβευµένο µελετητή της περαιτέρω επεξεργασίας της
µελέτης του έργου.
β.2. ∆ιαγωνισµός
προσχεδίων
µελέτης
υλοποίησης είναι ο διαγωνισµός που έχει ως στόχο την καλύτερη δυνατή επίλυση ενός συγκεκριµένου έργου και την επιλογή του
βραβευµένου µελετητή για την περαιτέρω επεξεργασία της µελέτης του
έργου. Προϋπόθεση διοργάνωσης
διαγωνισµού
προσχεδίων
αποτελεί
η σαφήνεια του
προς
µελέτη αντικειµένου και η πληρότητα του φακέλου του έργου.
γ.1. ∆ιαγωνισµός
ενός
σταδίου
είναι ο διαγωνισµός
ιδεών ή προσχεδίων υλοποίησης που πραγµατοποιείται σε ένα στάδιο.
γ.2.
∆ιαγωνισµός
δύο σταδίων-κλιµακωτός είναι ο διαγωνισµός
που
κατά το
πρώτο στάδιο συνιστά διαγωνισµό ιδεών και κατά το δεύτερο διαγωνισµό
προσχεδίων. Κατά το 1ο στάδιο,
επιλέγεται
συγκεκριµένος αριθµός προτάσεων (όχι λιγότερος από τρεις)
οι µελετητές των οποίων έχουν το δικαίωµα να συµµετάσχουν στο 2ο στάδιο. Ο διαγωνισµός δύο σταδίων αποσκοπεί στην αντιµετώπιση τεχνικών έργων σηµαντικής εµβέλειας ή εξειδικευµένου χαρακτήρα.
δ.1. Ανοικτός διαγωνισµός
είναι ο διαγωνισµός στον οποίο
µπορεί να συµµετέχει κάθε ενδιαφερόµενος µελετητής.
δ.2.Κλειστός διαγωνισµός είναι ο διαγωνισµός στον
οποίο
αρχικά
µπορεί να υποβάλει αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κάθε ενδιαφερόµενος
µελετητής αλλά στη συνέχεια
µελέτη υποβάλλουν µόνο οι προεπιλεγέντες
από τη διοργανώτρια αρχή.
Οι κλειστοί διαγωνισµοί πραγµατοποιούνται σε περιπτώσεις έργων µε ιδιαίτερα
σύνθετο αντικείµενο και µε ειδικές απαιτήσεις και προδιαγραφές.
Άρθρο 2
Υποχρέωση διενέργειας διαγωνισµού µελετών
1. Οι διαγωνισµοί µελετών προκηρύσσονται
υποχρεωτικά
για µελέτες
ή για σχέδια ιδεών κάθε αξιόλογου τεχνικού έργου, του δηµοσίου ή των νοµικών προσώπων της παρ. 9 του άρθρου 1, του Ν. 3316/2005.
Η υποχρέωση τουλάχιστον για τα σχέδια ιδεών υφίσταται και στις
περιπτώσεις που πρόθεση της διοργανώτριας αρχής είναι η
σύνταξη της µελέτης
από την ίδια.
2. Αξιόλογο τεχνικό έργο θεωρείται κάθε έργο που έχει ευρύτερη κοινωνική,
αρχιτεκτονική,
πολεοδοµική, συµβολική και περιβαλλοντική σηµασία και η λειτουργία
του,
ο όγκος, η
θέση ή
άλλα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά του έχουν επίδραση στο ευρύτερο δοµηµένο ή φυσικό περιβάλλον ή
προωθεί την έρευνα για νέες εφαρµογές υλικών και µεθόδους κατασκευής ή
αφορά σε
αρχιτεκτονικά έργα επαναλαµβανόµενου τύπου.
3. Ως αξιόλογα τεχνικά έργα θεωρούνται τα εξής :
α) Στον τοµέα των αρχιτεκτονικών µελετών κτηριακών έργων και έργων διαµόρφωσης ελεύθερων χώρων :
α.1. Κτήρια µε τις ακόλουθες χρήσεις :
• Πολιτιστικά
κτήρια
και
πολιτιστικές εγκαταστάσεις
(µουσεία, βιβλιοθήκες,
κτίρια
εκθέσεων, , πινακοθήκες, γλυπτοθήκες, πνευµατικά κέντρα κλπ).
• Χώροι συνάθροισης κοινού (συνεδριακά κέντρα, θέατρα, κινηµατογράφοι,
αµφιθέατρα, χώροι διαλέξεων, χώροι συναυλιών κλπ).
• Κτήρια ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης.
• Κτήρια
διοίκησης
(δικαστικά
µέγαρα, δηµαρχεία,
υπουργεία, τελωνεία,
πυροσβεστικοί σταθµοί, δασαρχεία, κλπ.)
• Σωφρονιστικά κτίρια ( αναµορφωτήρια, φυλακές).
• Κτήρια περίθαλψης (περιφερειακά και νοµαρχιακά νοσοκοµεία).
• Κτήρια κοινωνικής
πρόνοιας (παιδικοί
σταθµοί, οίκοι
ευγηρίας,
βρεφονηπιακοί σταθµοί, κέντρα απεξάρτησης).
• Ιεροί ναοί και γενικά θρησκευτικοί χώροι.
• Εγκαταστάσεις χονδρικού εµπορίου και δηµοτικές αγορές.
• Επιβατικοί σταθµοί λιµένων, αεροδροµίων, σιδηροδρόµων και υπεραστικών
λεωφορείων.
• Συγκροτήµατα κατοικίας
που
πραγµατοποιούνται µε την εφαρµογή οργανωµένης δόµησης ή κοινωνικών στεγαστικών προγραµµάτων.
• Αθλητικές εγκαταστάσεις µεγάλης κλίµακας.
Στη κατηγορία αυτή µπορεί
επίσης να υπάγονται
και υφιστάµενα κτήρια που υπόκεινται σε
ριζική ανακαίνιση προκειµένου να διατηρήσουν την υφιστάµενη
χρήση ή
να
εγκαταστήσουν νέα χρήση από τις προαναφερόµενες ανωτέρω καθώς επίσης και ειδικές ρυθµίσεις σε διατηρητέα κτήρια του
άρθρου 31 του Ν.2831/2000).
Ο σχεδιασµός περιλαµβάνει επίσης και τον περιβάλλοντα χώρο των κτηρίων αυτών.
α2. ∆ιαµορφώσεις – αναπλάσεις ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων :
Σηµαντικών πάρκων, αλσών και εθνικών ή δηµοτικών κήπων ,
υπερτοπικής ή ιστορικής σηµασίας πλατειών, οδών, πεζοδρόµων και παραλιακών περιοχών , περιβάλλοντος χώρου διατηρητέων µνηµείων και αρχαιολογικών χώρων
καθώς και ζωνών προστασίας της φύσης και του τοπίου.
α3.
Θέµατα αστικού σχεδιασµού ευρύτερης κλίµακας.
α4. Θέµατα εξοπλισµού ανοιχτών κοινόχρηστων χώρων και χώρων εξυπηρετήσεων ειδικής σηµασίας, όπως αρχαιολογικών.
β)
Στο τοµέα των πολεοδοµικών και χωροταξικών µελετών οι µελέτες ιδεών για την στρατηγική ανάπτυξη ιδιαίτερης σηµασίας περιοχών.
4. Εφόσον για συγκεκριµένο έργο δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, µπορεί να εξαιρείται του χαρακτηρισµού του ως αξιόλογου
µε απόφαση της διοργανώτριας αρχής. Η απόφαση εκδίδεται
µετά από σύµφωνη γνώµη για µεν τα Υπουργεία και
τους εποπτευόµενους από
αυτά φορείς του αρµόδιου Τεχνικού Συµβουλίου του Υπουργείου, για δε τις λοιπές διοργανώτριες
αρχές του Περιφερειακού ΣΧΟΠ.
Άρθρο 3
Συµµετοχή στο διαγωνισµό
1. Σε διαγωνισµό µελετών µπορούν να συµµετέχουν φυσικά ή νοµικά πρόσωπα, τα οποία κατέχουν την
από τον Νόµο οριζόµενη άδεια άσκησης επαγγελµατικής δραστηριότητας
για τη µελέτη της κατηγορίας την οποία αφορά ο διαγωνισµός,
στην Ελλάδα ή σε άλλα κράτη σύµφωνα µε το άρθρο 14
του Ν. 3316/2005. Για τη συµµετοχή στο διαγωνισµό δεν
είναι προαπαιτούµενη
η
εγγραφή στο µητρώο
µελετητών και η λήψη αντίστοιχης τάξης πτυχίου σύµφωνα µε το κεφάλαιο Ε΄(
άρθρα 39 και 40) του Ν.3316/05.
2. Για ειδικές περιπτώσεις αρχιτεκτονικών διαγωνισµών προβλέπονται ως προς την συµµετοχή τα εξής:
α. ∆ιεθνείς αρχιτεκτονικοί
διαγωνισµοί
υπό
την
αιγίδα
της
∆ιεθνούς
Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA).
Στους διαγωνισµούς αυτούς συµµετέχουν αρχιτέκτονες, πολεοδόµοι ή οµάδες ειδικών επικεφαλής των οποίων είναι αρχιτέκτονες ή πολεοδόµοι και διεξάγονται σύµφωνα
µε τον Ν. 2092/1992 (ΦΕΚ 180 Α΄) και τους όρους
που τίθενται σε συνεννόηση µε την
∆ιεθνή Ένωση Αρχιτεκτόνων. Στους διαγωνισµούς αυτούς η συµµετοχή αλλοδαπών, πλην των αναφεροµένων στην παράγραφο 5 του άρθρου
14 του Ν. 3316/2005, καθορίζεται από τους όρους της προκήρυξης.
β. Αρχιτεκτονικοί
διαγωνισµοί
ιδεών σπουδαστών αρχιτεκτονικών
σχολών.
Στους
διαγωνισµούς αυτούς συµµετέχουν σπουδαστές αναγνωρισµένων
αρχιτεκτονικών σχολών της Ελλάδας ή άλλων κρατών µελών της Ε.Ε. Επίσης υπό την αιγίδα της UIA µπορεί να διεξαχθεί διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισµός σπουδαστών αρχιτεκτονικών σχολών.
γ. Σύνθετοι διαγωνισµοί αρχιτεκτονικού και καλλιτεχνικού αντικειµένου
Στους διαγωνισµούς αυτούς συµµετέχουν αρχιτέκτονες και εικαστικοί καλλιτέχνες.
∆ιεξάγονται κατά τις διατάξεις της παρούσας απόφασης και δεν εφαρµόζεται η
Κ.Υ.Α. 37456/15-9-1997 (ΦΕΚ 878/Β΄/2-10-1997).
δ. Αρχιτεκτονικοί διαγωνισµοί
νέων αρχιτεκτόνων
Στους
διαγωνισµούς
αυτούς συµµετέχουν
αρχιτέκτονες
µε όριο
ηλικίας
που ορίζεται από
την προκήρυξη, το οποίο σε καµία περίπτωση δεν
µπορεί
να υπερβαίνει τα 35 έτη.
3. Ως προς τη συµµετοχή ισχύουν και τα ακόλουθα :
α. Για την ανάθεση της µελέτης σε διαγωνισµό προσχεδίων σε µελετητές υποστηρικτών µελετών της κύριας µελέτης απαιτείται η άµεση πρόσκλησή τους για συµµετοχή σε
σύνθετο διαγωνισµό. Σε αντίθετη περίπτωση
η συµµετοχή τους, υπό µορφή έµµεσης συνεργασίας µε τον κύριο µελετητή, είναι προαιρετική, η
δε διοργανώτρια αρχή δεν
έχει υποχρέωση να
τους αναθέσει την περαιτέρω
επεξεργασία της µελέτης.
β. Από τη συµµετοχή στο διαγωνισµό ως διαγωνιζόµενου αποκλείονται κάθε
πρόσωπο που µε
οποιοδήποτε τρόπο έχει συµµετάσχει στην προπαρασκευή και σύνταξη του προγράµµατος του διαγωνισµού, τα µέλη της κριτικής επιτροπής και πρόσωπα που έχουν εξαρτηµένη επαγγελµατική σχέση εργασίας ή συγγένεια έως δευτέρου βαθµού µε τα παραπάνω πρόσωπα.
γ. Για την απονοµή των βραβείων και των εξαγορών και την καταβολή τους
αποκλείονται οι
συµµετέχοντες που δεν έχουν φορολογική και ασφαλιστική ενηµερότητα καθώς και οι
έχοντες λόγους αποκλεισµού
σύµφωνα µε
το άρθρο 16 του Ν.3316/05, µε εξαίρεση τους σπουδαστικούς διαγωνισµούς και τους διαγωνισµούς ιδεών.
Άρθρο 4
Προετοιµασία διαγωνισµού
1. Η διαδικασία για τη διενέργεια του διαγωνισµού προϋποθέτει την δηµιουργία
φακέλου του διαγωνισµού από την αρµόδια υπηρεσία της διοργανώτριας αρχής.
2. Στο
φάκελο του διαγωνισµού περιέχονται κυρίως τα εξής :
α. Η ανάλυση του αντικειµένου του διαγωνισµού, η τεκµηριωµένη σύνταξη του προγράµµατος του
(κτιριολογικού ή άλλου είδους ανάλογα µε τη µελέτη) και οι στόχοι που τίθενται.
β. Η συγκέντρωση όλων των απαραίτητων
δεδοµένων ως προς το ισχύον
πολεοδοµικό καθεστώς, ιδιοκτησιακό καθεστώς, ίδιο νοµικό καθεστώς (δάση, αιγιαλός και παραλία, αρχαιολογικοί χώροι), κυκλοφοριακές ρυθµίσεις κλπ, καθώς και ως προς τις δεσµεύσεις των φορέων.
γ. Οι ισχύουσες τεχνικές προδιαγραφές, οι γενικοί περιορισµοί και κανονισµοί.
δ. Η εξασφάλιση των
απαραίτητων υποστηρικτικών µελετών για τη διεξαγωγή του διαγωνισµού, όπως τοπογραφικών διαγραµµάτων.
ε. Η εκτίµηση του κόστους του διαγωνισµού, καθώς και
του κόστους ανάθεσης
της δηµόσιας σύµβασης για την ολοκλήρωση της µελέτης εφόσον η διοργανώτρια
αρχή δεν έχει αποκλείσει µια τέτοιου είδους ανάθεση στη προκήρυξη του διαγωνισµού.
3. Αν η διοργανώτρια αρχή δεν διαθέτει επαρκή τεχνική υπηρεσία
για
τηνπροετοιµασία, τη διεξαγωγή του διαγωνισµού και την υποστήριξη της κριτικής επιτροπής τηρούνται αντίστοιχα τα προβλεπόµενα από το
άρθρο 3 παρ. 1-3 του Ν.3316/05. Επίσης η
διοργανώτρια αρχή µπορεί να αναθέσει την εκτέλεση της προετοιµασίας του φακέλου του διαγωνισµού και την υποστήριξή της στην όλη διαδικασία διεξαγωγής του µε δηµόσια σύµβαση του Ν. 3316/05.
4. Επίσης δύναται να συσταθεί από τη διοργανώτρια αρχή Τεχνική Επιτροπή για να ελέγξει
εάν οι συµµετοχές ικανοποιούν
τους όρους
του
διαγωνισµού.
Η Τεχνική Επιτροπή δεν έχει δικαίωµα αποσφράγισης, δεν
παίρνει µέρος στην αξιολόγηση,
ούτε έχει το δικαίωµα να αποκλείσει συµµετοχή.
Υποδεικνύει µόνο στην κριτική επιτροπή τις
αποκλίσεις των συµµετοχών από τους όρους της προκήρυξης.
5. Προϋπόθεση για
την έναρξη της διαδικασίας είναι η ένταξη σε πρόγραµµα
χρηµατοδότησης του διαγωνισµού,
όπως και της ανάθεσης των υπολοίπων σταδίων της µελέτης εφόσον προβλέπεται από την προκήρυξη.
6. Προκειµένου η διοργανώτρια αρχή να τηρήσει την κλειστή διαδικασία απαιτείται σύµφωνη
γνώµη του
αρµόδιου
Συµβουλίου
της παρ. 3 του άρθρου 2
της παρούσας απόφασης. Η
κλειστή διαδικασία τηρείται µε ανοικτή πρόσκληση, στην οποία καλούνται οι ενδιαφερόµενοι να υποβάλουν αίτηση συµµετοχής.
Στην
πρόσκληση ορίζονται ο
αριθµός των συµµετεχόντων. Βάσει κριτηρίων επιλέγονται από τη διοργνώτρια αρχή οι τελικά συµµετέχοντες (τουλάχιστον 3
και όχι περισσότεροι από 10) οι οποίοι και υποβάλλουν πρόταση που αξιολογείται
από την κριτική επιτροπή µε τήρηση της ανωνυµίας.
Άρθρο 5
Προκήρυξη διαγωνισµού
1. Η διαδικασία διενέργειας διαγωνισµού µελετών δηµοσιοποιείται µέσω
σχετικής προκήρυξης.
2. Στη προκήρυξη κάθε
διαγωνισµού
µελετών
περιλαµβάνονται
τα ακόλουθα
στοιχεία, τα οποία προδιαγράφονται σύµφωνα µε τους όρους της παρούσας απόφασης :
-
Η διοργανώτρια
αρχή και η αρµόδια
υπηρεσία για τη
διεξαγωγή του
διαγωνισµού µε πλήρη στοιχεία (διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση και αριθµό τηλεοµοιοτυπίας).
-
Το είδος του διαγωνισµού και η αιτιολόγηση της διεξαγωγής του µε αναφορά
στην απόφαση της διοργανώτριας αρχής για το
χαρακτηρισµό του έργου ως αξιόλογου τεχνικού έργου.
- Σύντοµη έκθεση του στόχου της διοργανώτριας αρχής ως προς τη µελέτη.
-
Περιγραφή του αντικείµενου
της
µελέτης
σύµφωνα
µε τα
στοιχεία
του φακέλου του διαγωνισµού.
- Τυχόν δεσµεύσεις ως προς τα οικονοµικά στοιχεία για το
κόστος κατασκευής
του έργου, συνοδευόµενη από ανάλυση του τρόπου υπολογισµού του.
- Οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη συµµετοχή στο διαγωνισµό µε
λεπτοµερή αναφορά στα υποβαλλόµενα από τους συµµετέχοντες απαραίτητα δικαιολογητικά.
- Ο αριθµός και το ύψος των χρηµατικών βραβείων και εξαγορών.
- Τα δικαιώµατα της διοργανώτριας αρχής για τη χρήση των βραβευθεισών και εξαγορασθεισών
µελετών και διευκρίνιση
για
το δικαίωµα
της ή όχι
να αποτελέσουν στο σύνολό τους ή
σε τµήµατά τους (πχ αστικός εξοπλισµός,
εφήµερες κατασκευές)
πρότυπα πολλαπλής εφαρµογής.
-Αναφορά ότι οι
συµµετέχοντες στο διαγωνισµό µελετητές διατηρούν την πνευµατική ιδιοκτησία της εργασίας τους
και ότι οι βραβευθείσες και εξαγορασθείσες µελέτες αποτελούν ιδιοκτησία της διοργανώτριας αρχής.
- Η σύσταση της κριτικής επιτροπής,
- ∆ιευκρίνιση ότι
η απόφαση της κριτικής επιτροπής για την
απονοµή
των βραβείων είναι δεσµευτική για τη διοργανώτρια αρχή.
- Τα κριτήρια
που
θα εφαρµοσθούν κατά την αξιολόγηση των µελετών. Ειδικά στο διαγωνισµό
δύο σταδίων κατά το 2ο στάδιο η
διοργανώτρια
αρχή, µετά
από πρόταση της κριτικής επιτροπής, µπορεί να θέσει συµπληρωµατικούς όρους και κριτήρια για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισµού,
- O κατάλογος των στοιχείων του διαγωνισµού, τα οποία παραλαµβάνουν οι ενδιαφερόµενοι και το αντίτιµο για την παραλαβή τους.
- Η προθεσµία παραλαβής των στοιχείων
του διαγωνισµού και εγγραφής στο κατάλογο διαγωνιζοµένων.
- Τα ζητούµενα
προς υποβολή
στοιχεία και ο τρόπος παρουσίασης
των
µελετών, που είναι υποχρεωτικός για όλους τους διαγωνιζόµενους µε ποινή αποκλεισµού.
- Η προθεσµία και ο τρόπος υποβολής των ερωτηµάτων από τους διαγωνιζοµένους.
- Η προθεσµία απαντήσεων στα ερωτήµατα από πλευράς αρµοδίας υπηρεσίας
της διοργανώτριας αρχής.
- Τα µέσα επικοινωνίας που θα χρησιµοποιηθούν και ο τρόπος ανταλλαγής πληροφοριών
- Η προθεσµία και ο τόπος υποβολής των µελετών.
- Η προθεσµία ολοκλήρωσης της κρίσης, της έκδοσης και δηµοσιοποίησης των αποτελεσµάτων.
- Το κανονιστικό
πλαίσιο
επίλυσης
διαφορών
ως προς
το αποτέλεσµα του διαγωνισµού.
- Αναφορά ότι η συµµετοχή στον διαγωνισµό, σηµαίνει πλήρη αποδοχή των όρων και της διαδικασίας του διαγωνισµού από πλευράς διαγωνιζοµένων.
- ∆ήλωση της διοργανώτριας αρχής για ανάθεση της µελέτης του έργου στο βραβευθέντα µε το
Α΄ βραβείο, µε διατήρηση του δικαιώµατός της, εφόσον δεν απονεµηθεί το Α΄
βραβείο, για ανάθεση της µελέτης στον πρώτο
διακριθέντα, ή δήλωση περί του αντιθέτου.
-Σε περίπτωση ανάθεσης της µελέτης καθορισµός της αµοιβής του µελετητή
ως ποσοστό της προεκτιµώµενης, το οποίο δεν µπορεί να είναι µικρότερο του 60% και µεγαλύτερο
του
80%. Το
ίδιο ποσοστό ισχύει
και
για την
αµοιβή του αρχιτέκτονα κύριου µελετητή για τη συµµετοχή του στην εποπτεία εφαρµογής της
µελέτης κατά την κατασκευή του έργου.
- ∆ήλωση
της
διοργανώτριας
αρχής για
τη συµµετοχή
του
βραβευµένου
µελετητή, που έχει
την
κύρια ευθύνη εκπόνησης της µελέτης, στην εποπτεία εφαρµογής της κατασκευής, ή δήλωση περί του αντιθέτου.
-Σε περίπτωση
συνεργασίας του µελετητή της κύριας µελέτης µε µελετητές υποστηρικτικών µελετών, που δεν έχουν άµεσα προσκληθεί να
συµµετάσχουν στο διαγωνισµό, επισήµανση ότι η συµµετοχή αυτή είναι προαιρετική και ότι η διοργανώτρια αρχή δεν έχει υποχρέωση να τους αναθέσει την περαιτέρω επεξεργασία της µελέτης.
- Η εγκριτική πράξη
χρηµατοδότησης της δαπάνης διεξαγωγής του διαγωνισµού.
3. Η προκήρυξη του
διαγωνισµού εγκρίνεται µε
απόφαση της
διοργανώτριας αρχής. Σε περίπτωση διεθνών αρχιτεκτονικών διαγωνισµών υπό την αιγίδα της
∆ιεθνούς Ένωσης
Αρχιτεκτόνων η προκήρυξη εγκρίνεται
µε απόφαση του Υπουργού
ΠΕΚΑ και του κατά περίπτωση συναρµόδιου Υπουργού και απαιτείται να προηγηθεί η σύµφωνη γνώµη της ∆ιεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων.
Άρθρο 6
∆ηµοσίευση προκήρυξης διαγωνισµού – δηµοσιοποίηση αποτελέσµατος
1. Περίληψη της προκήρυξης
του
διαγωνισµού δηµοσιεύεται κατά
τα προβλεπόµενα στην
παρ.1 του άρθρου 12 του Ν. 3316/05, όπως ισχύει.
Επίσης αποστέλλεται
ενηµερωτικά για ανάρτηση
στην ιστοσελίδα
της
διοργανώτριας αρχής, του
ΣΑ∆ΑΣ- ΠΕΑ ή του αρµόδιου κλαδικού φορέα καθώς και στην
ειδική ιστοσελίδα
που
τυχόν
θα
δηµιουργηθεί
για τον διαγωνισµό. Επίσης η διοργανώτρια αρχή ενηµερώνει το ΥΠΕΚΑ το
αργότερο εντός 5 ηµερών από τη δηµοσίευση της προκήρυξης.
2. Το αποτέλεσµα του διαγωνισµού αποστέλλεται
για
δηµοσίευση στο
ενηµερωτικό δελτίο του ΤΕΕ και για ενηµέρωση στις ιστοσελίδες που
αναφέρονται
στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου.
3. Όταν το συνολικό ύψος
των βραβείων
και των
εξαγορών,
συµπεριλαµβανοµένης και της
εκτιµώµενης
αξίας, εκτός ΦΠΑ, της
δηµόσιας
σύµβασης υπηρεσιών που θα ανατεθεί αργότερα, είναι ίσο ή
ανώτερο του ορίου
υποχρεωτικής
εφαρµογής του Π.∆/τος 60/07, όπως ισχύει, αποστέλλονται
για δηµοσίευση στην επίσηµη εφηµερίδα των
Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων περίληψη της προκήρυξης και ενηµερωτικές εκθέσεις σύµφωνα µε τις διατάξεις των άρθρων 61 και 62 του ιδίου διατάγµατος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!