Κατ΄ αρχήν ήταν καλός θεσμός. Όχι
όπως είχε ξεκινήσει σαν δηλαδή μια υπηρεσία δούλη των αιρετών αλλά όπως ήταν τα
τελευταία χρόνια που απέκτησε σχετική αυτονομία. Μπορούσε να προσφέρει πολύ
περισσότερα αν είχε αποβάλλει τις κακές επιρροές του κάθε συνδικαλιστάκου ,
εκπαιδευόταν ακόμη περισσότερο και αποκτούσε τον εξοπλισμό που προέβλεπε ο
τελευταίος Νόμος
Τώρα που ο θεσμός καταργείται οι
τοπικές κοινωνίες θα χάσουν την δυνατότητα να αποκτήσουν κάποτε μια αστυνόμευση
η οποία θα φρόντιζε για την ευταξία, θα εντόπιζε την χαμηλή εγκληματικότητα και
θα στήριζε το έργο της Αστυνομίας. Αυτό
έγινε και δεν μπορεί να παρθεί πίσω. Τα επόμενα πέντε χρόνια τουλάχιστον. Το θέμα
είναι τι γίνεται από εδώ και μετά.
Η λύση είναι η ανάθεση μιας
σειράς εργασιών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής ασφαλείας. Οι εργασίες αυτές
θα μπορούσαν να είναι:
- Εγκατάσταση καμερών με on line παρακολούθηση περιοχών με κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης , σταυροδρόμια με διαβάσεις, δημόσιους χώρους που βρίσκονται πολύ συχνά βρωμισμένοι με σκουπίδια κλπ. Η δουλειά τους θα σταματά εκεί. Στον εντοπισμό. Τις μηνύσεις αλλά και τις διοικητικές κυρώσεις θα τις αναλαμβάνει ο δήμος και η Αστυνομία.
- Τον εντοπισμό των παράνομα σταθμευμένων, την φωτογράφισή τους και κατ’ ευθείαν αποστολή των φωτογραφιών στην αστυνομία με ΜΜS. Τα παραπάνω θα γίνονται με πεζές ή εποχούμενες περιπόλους οι οποίες πρόσθετα θα εντοπίζουν και θα αναφέρουν συμπτώματα επαιτείας και παράνομης άσκησης υπαίθριου εμπορίου.
- Την νυχτερινή φύλαξη των αυλών των σχολικών κτηρίων με τακτικά περίπολα.
Τώρα το πώς θα πληρωνόντουσαν
αυτές οι εταιρείες αλλά πως θα περιοριζόταν η δράση τους ώστε να αποφεύγαμε
υπολειτουργία ή παρατράγουδα είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Ως προς την
αμοιβή τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Σίγουρα ένα τμήμα της συμβατικής αμοιβής
θα είναι σταθερό και ένα ακόμη θα εξαρτάται από τις επιδόσεις. Φυσικά όταν οι
παραβάσεις φτάνουν στα δικαστήρια η παρουσία εκεί των εργαζομένων στην εταιρεία
φύλαξης και η έκβαση των δικών θα αποτελεί παράμετρο της τελικής αμοιβής. Όσον
αφορά στα όρια μέσα στα οποία οφείλουν να κινούνται εδώ τα πράγματα μπλέκονται
αν και το πρόβλημα δεν μπορεί να θεωρηθεί άλυτο.
Ήταν πράγματι μια κακή απόφαση
που αφορούσε σε μια υπηρεσία που αν αναδιοργανωνόταν θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη.
Ίσως όμως και η απώλεια αυτού του εργαλείου των τοπικών κοινωνιών να μας δείχνει
το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση δημοτικών υπηρεσιών όπως δεν έχουμε φαντασθεί
μέχρι σήμερα.
Νομίζω πως η Δ.Α ποτέ δεν απέκτησε την "αίγλη" της ΕΛΑΣ και αυτό ήταν τελικά μοιραίο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κόσμος δεν την σεβόταν ενώ οι δράσεις της χειραγωγούνταν από τους εκάστοτε αιρετούς οι οποίοι με τις επιλογές τους τελικά την έβλαψαν ως σώμα. Με λίγα λόγια έπρεπε να είναι τελείως ανεξάρτητη υπηρεσία ώστε να είναι και αποτελεσματικότερη στα γνωστά θέματα που ταλαιπωρούνε την πόλη και τους κατοίκους.
Παρόλα αυτά το ισοζύγιο είναι θετικό οπότε πρέπει να βρεθούν οπωσδήποτε λύσεις για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης.
Κι όμως θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα σώμα που θα μπορούσε να προσφέρει όσο τίποτε άλλο. Το Γιαπωνέζικο μοντέλο για παράδειγμα, αστυνόμευσης πόλεων είχε μια πέρα για πέρα ξένη προς εμάς εικόνα. Υπήρχε τεράστιος αριθμός 'Αστυνομικών τμημάτων" τα λεγόμενα "κουτιά" με δύναμη ενός έως δύο ανδρών. Αυτοί ασκούσαν επιθετική πολιτική. Βρισκόταν στο δρόμο και μοίρασαν πόρτα πόρτα φυλλάδια για την αστυνόμευση της περιοχής τους και την δρατηριότητα της Αστυνομίας γενικά.
ΔιαγραφήΠοιά φυλλάδια δηλαδή. Ήταν στη γύρα και μάζευαν πληροφορίες. Αυτό κάνει την αστυνόμευση να προπορεύεται της μικρής εγκληματικότητας που θρέφει την μεγάλη. Αν το καλοσκεφτείς κάτι παρόμοιο ήταν και το μικρό τμήμα της οδού Κεντρικής.
Με ανθρώπους προσιτούς και χωρίς την υποκουλτούρα που συνοδεύει αναπόφευκτα τα μεγάλα αστυνομικά τμήματα. Ήταν μια καλή αρχή που όμως ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.
Χρησιμοποίησα παρελθόντα χρόνο διότι δεν ξέρω τι ισχύει σήμερα.
ΔιαγραφήΠαρατήρησα πως τα πράγματα είναι καλύτερα χωρίς τη Δ.Α ως προς το κυκλοφοριακό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εξήγηση απλή:
Οι εποχούμενοι δεν αποφεύγουν πλέον τους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης.
Βλέπετε τώρα χωρίς τη Δ.Α είναι δωρεάν!
Έτσι ο κόσμος παρκάρει άνετα, υπάρχει διασπορά, ενώ πριν επιβαρυνόταν οδοί με ελεύθερη στάθμευση, δηλαδή καβάλημα πεζοδρομίου, γωνίες κ.τ.λ
Φαίνεται δηλαδή ότι ό κόσμος δεν μπορούσε να πληρώσει τις κάρτες.
Αυτό είναι μιά αίσθηση. Θα χρειστεί λίγος χρόνος προκειμένου να μετατραπεί σε διαπίστωση. Ας κρατήσουμε κάποιες επιφυλάξεις.
ΔιαγραφήΑυτό σε καμιά περίπτωση δεν μειώνει το έργο της.
ΔιαγραφήΑπλά υπηρετούσε ένα εισπρακτικό μέτρο που της επέβελαν ενώ θα μπορούσε να έχει πολύ πιο ουσιαστική συνεισφορά στα προβλήματα των πόλεων.
θα ήταν και πιο αγαπητοί...
Συμφωνώ
Διαγραφήhttp://www.laos-epea.gr/laika/item/5151-aparadekto-kykloforiako-xaos-sto-kentro-tis-veroias-eksafanismeni-i-dimotiki-arxi.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά κ πολλά άλλα είναι τα αποτελέσματα των αγαπητών δημοτικών αρχόντων αλλά και των συνδικαλιστών. Νόμιζαν ότι με την θυσία της Ιφιγένειας (Δημ. Αστυνομίας) θα ξεμπέρδευαν. Ένας θεσμός χωρίς κοινωνικά ερείσματα που πιθανόν με τις ενέργειες του, να χαλούσε την πιάτσα. Αλλά πίσω έχει η Τρόικα την ουρά!
Ας συνηθίσουμε να ζούμε πλέον με αυτές τις εικόνες καθημερινά αφού άλλη λύση προς το παρόν δεν υπάρχει. Ο προσανατολισμός της Ελληνικής Αστυνομίας καλώς ή κακώς είναι στραμμένος προς το έγκλημα οπότε δεν γίνεται να διαθέσει πόρους κ προσωπικό για την αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης. Αλλά ποιος δίνει σημασία σε αυτά πλέον? Ας διαφυλάξουμε σαν κόρη οφθαλμού την καθαριότητα, τα δημοτικα ραδιόφωνα κ τις λοιπές δημοτικές επιχειρήσεις. Αυτά είναι που προέχουν... Έτσι δεν είναι?
Παλόλα αυτά αγαπητέ επειδή δεν κατάλαβα την θέση σου (η αντίθεση έγινε κατανοητή) σε χαλάει να απευθυνθεί ο δήμος σε επιψειρήσεις παροχής υπηρεσιλών ασφαλείας και παρακολούθησης;
ΔιαγραφήΣυγγνώμη για τα ορθογραφικά του προηγούμενου σχολίου.
Διαγραφή