Εισηγητικό σημείωμα
Το άρθρο 2 του εισηγητικού κειμένου αφορά στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού. Ουσιαστικά περιγράφει τον μηχανισμό καταστολής και επιβολής ποινών. Όχι με λεπτομέρεια αλλά θέτει όρια. Το θέμα είναι ότι γράφτηκε πριν την διάλυση της Δημοτικής Αστυνομίας. Ο εισηγητής θεωρεί ότι είναι αδύνατο αυτήν την αρμοδιότητα να την αναλάβει η κανονική αστυνομία. Αυτή ούτε θέλει ούτε μπορεί. Μοιραία το κενό οφείλουν να το καλύψουν ιδιωτικές εταιρείες υπηρεσιών φύλαξης και ασφάλειας. Αυτές όμως οφείλουν να εργασθούν μέσα σε ένα αυστηρό πλαίσιο καθορισμού αμοιβής και εξουσιοδότησης προκειμένου να αποτραπούν καταχρήσεις και υπερτιμολογήσεις.
Τα έντονα
γράμματα είναι οι προσθήκες και τα σβησμένα το τμήμα του κειμένου που
καταργήθηκε. Υπάρχουν links.Το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής:
ΑΡΘΡΟ 2 :
Πεδίο εφαρμογής
Η τήρηση και η εφαρμογή του παρόντος κανονισμού είναι στην
αρμοδιότητα του Δημάρχου και του εκάστοτε Αντιδημάρχου Καθαριότητας σύμφωνα με το άρθρο 75
§ Ιβ4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.
2.1 Η αρμοδιότητα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού, ανήκει στην Ειδική
Υπηρεσία
(Δ/νση Δημοτικής
Αστυνομίας) του
Δήμου
Βέροιας και κατά περίπτωση στις λοιπές υπηρεσίες του Δήμου, όταν η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού εμπίπτει στις
αρμοδιότητες
τους, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Οργανισμό Εσωτερικής
Υπηρεσίας του Δήμου
Βέροιας.
Η προειδοποίηση των Υπηρεσιών του Δήμου
για παραβάσεις του παρόντος κανονισμού ανατίθεται σε ιδιωτική εταιρεία. Αυτή
δρα με εξουσιοδοτημένα περίπολα η δράση και το προσωπικό των οποίων έχει
πιστοποιηθεί και με παρακολούθηση διακριτών περιοχών με κλειστά κυκλώματα. Για
την εγκατάσταση και λειτουργία των καμερών θα εκδίδεται άδεια όπως επιβάλλεται
από τον Νόμο
περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Οι Διευθύνσεις αυτές, εξουσιοδοτούνται για την εφαρμογή μέρους, ή του συνόλου των
διατάξεων του παρόντος
Κανονισμού.
2.2 Αρμόδιοι για την εφαρμογή της ειδικής νομοθεσίας, που μνημονεύεται στον παρόντα κανονισμό,
είναι οι φορείς που
προβλέπονται από τις οικείες
κάθε φορά διατάξεις.
2.3 Τα έσοδα από πρόστιμα, θα
διατίθενται στην αμοιβή των συμβεβλημένων ιδιωτικών εταιρειών παραχής υπηρεσιών
φύλαξης και παρακολούθησης που αφορούν σε παραβάσεις του παρόντος κανονισμού, ενισχύουν τους κωδικούς
ανάλογων έργων
και προμηθειών
μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού του προϋπολογισμού του Δήμου για τη Δ/νση Περιβάλλοντος – Καθαριότητας – Πολιτικής Προστασίας.Επίσης από τα ίδια έσοδα, μπορούν να χρηματοδοτηθούν καμπάνιες επικοινωνίας, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών.
2.4 Οι φορείς και οι κάτοικοι της πόλης, οφείλουν να συνδράμουν τις πιο πάνω αρχές, υπηρεσίες του Δήμου για την όσο
το δυνατό πιο αποτελεσματική επιτέλεση της αποστολής
τους.
2.5 Για την βεβαίωση των παραβάσεων, σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ.5, του Π.Δ. 23/7-9-02 (ΦΕΚ Α 19/7-2-02), συντάσσεται με πληρότητα και σαφήνεια, αναφορά σε αριθμημένο ειδικό έντυπο, στην οποία περιέχονται όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την σωστή αξιολόγηση των παραβάσεων και η οποία κατατίθεται στην υπηρεσία το αργότερο την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Η υπηρεσία ελέγχει την πληρότητα και νομιμότητα της αναφοράς και τη διαβιβάζει στην
αρμόδια αρχή, για την άσκηση
ποινικής δίωξης ή την επιβολή της διοικητικής ποινής κατά περίπτωση. Αντίτυπο διατηρείται στο
αρχείο της.
2.6 Τη συμμόρφωση και την τήρηση όλων των προϋποθέσεων που τίθενται
από
την με αριθμό πρωτοκόλλου 8035/30-11-2012 άδεια για τη δραστηριότητα διαχείριση (συλλογή–μεταφορά) στερεών μη επικινδύνων αποβλήτων του Δήμου Βέροιας που εκδόθηκε από την Αποκεντρωμένη
Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης/ Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής/ Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας/ Τμήμα Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού
Ο Δήμαρχος ή ο
αρμόδιος Αντιδήμαρχος μπορεί με αποφάσεις του να αναθέτει σε δημοτικούς
υπαλλήλους
μέρους ή του συνόλου μέρος ή το σύνολο των διατάξεων του παρόντος κανονισμού
καθώς και την βεβαίωση
των
σχετικών παραβάσεων.
Κάποια σχόλια εν συντομία:
ΑπάντησηΔιαγραφή2.1) Αν η ευθύνη για την επιτήρηση του νέου κανονισμού καθαριότητας ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρία, τα φαινόμενα τραμπουκισμού, λεκτικών κ φραστικών επιθέσεων θα γίνουν καθημερινή ρουτίνα. Η δε τοποθέτηση καμερών, ακόμη κ με το πιο αυστηρό νομικό πλαίσιο, θα συναντήσει πάμπολες αντιδράσεις κ οι κάμερες θα γίνουν σύντομα στόχος αντιδραστικών κ μή ομάδων. Η συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ. θα είναι απαραίτητη καθημερινώς.
2.3) Η αναφορά κ μόνο ότι τα έσοδα έσοδα από πρόστιμα, θα διατίθενται στην αμοιβή των συμβεβλημένων ιδιωτικών εταιρειών είναι αρκετή για να αφυπνίσει τα πιο συντηρητικά αισθητήρια κάποιον συμπολιτών μας. Η χρηματοδότηση δραστηριοτήτων επικοινωνίας, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών νομίζω ότι αρκεί.
Γενικό σχόλιο. Η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, αφαιρεί ένα σημαντικό ελεγκτικό μηχανισμό από τους Δήμους κ πιθανόν είναι το πρώτο βήμα πριν την ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας αλλά κ της υπηρεσίας πρασίνου. Νομίζω ότι η παροχή των υπηρεσιών καθαριότητας κ πρασίνου από τους Δήμους κ η προειδοποίηση των Υπηρεσιών του Δήμου για παραβάσεις των σχετικών κανονισμών από ιδιωτικές εταιρίες είναι μια μεσοβέζικη λύση που θα δημιουργούσε πολλά προβλήματα. Υπό της παρούσες συνθήκες, η πλήρης ιδιωτικοποίηση θα ήταν η καλύτερη λύση.