Παρασκευή 29 Ιουλίου 2016

Η οριοθέτηση των αρχαιολογικών χώρων



Στην Βέροια τον τελευταίο καιρό γίνεται μια ευρεία συζήτηση σε σχέση με την οριοθέτηση των αρχαιολογικών χώρων. Αυτό στην καθημερινότητά μας έχει εκτεταμένη επιρροή. Συγκεκριμένα η Αρχαιολογική Υπηρεσία αποκτά σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση του δομημένου χώρου αλλά και την ίδια του την διαχείριση.  Το δεύτερο σημαίνει άδειες εγκατάστασης και λειτουργίες καταστημάτων. Όλων των καταστημάτων.

Ο καυγάς στο Δημοτικό συμβούλιο έβγαλε κάμποσα πράγματα.

1.       Κατ΄αρχήν ανέδειξε  έναν αντίπαλο της πόλης. Την προϊσταμένη της Εφορίας Αρχαιοτήτων. Όχι πως η γυναίκα αυτή έχει κάτι εναντίον της πόλης αλλά κάποιος έπρεπε να κάνει τον κακό. Μικρές οι μεγάλες εξουσίες χρειάζονται έναν φανταστικό ή πραγματικό αντίπαλο. Ας μην ξεχνάμε την εικόνα του διαβόλου στον χριστιανισμό.  Ονομάζεται σατανάς, που στα εβραϊκά σημαίνει αντίπαλος και έχει την μορφή ενός παραμορφωμένου προς το ασκημότερο Πάνα. Ό Πάνας για όσους δεν ξέρουν ήταν μια αγαθή αρχαιοελληνική θεότητα που λάτρευαν κυρίως οι γεωργοί . Το target group των μεσαιωνικών θρησκειών.
2.       Στη συνέχεια απέδειξαν την ανεπάρκεια της δημοτικής αρχής. Μιας αρχής που μόλις βρει τα σκούρα συκοφαντεί, μηνύει  ή και προσφεύγει κλαίγοντας στην αστυνομία. Τέλος πάντων. Μάθαμε λοιπόν πως η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων είχε στείλει ήδη από το 2012 έγγραφο με τον χάρτη της νέας (προτεινόμενης) οριοθέτησης αλλά δεν πήρε καμιά απάντηση. Τα έγγραφα εδώ

Δεν μπορείς να μεμφθείς κανέναν αν δεν ενημερωθείς κι ο γράφων προσπάθησε να το κάνει. Είναι συνταγματικό του Δικαίωμα άλλωστε (άρθρο 10 του Συντάγματος των Ελλήνων). Αυτό έγινα με αίτηση. Με βάση τον 2960/1999 πρέπει να απαντηθεί μέχρι την  17/8/16.
Βλέπουμε.

4 σχόλια:

  1. Αντιπαλότητα πλέον ανάμεσα στον Δήμο και την αρχαιολόγο. Κόλλησαν με τον Δήμο και μερικοί φορείς και κύρηξαν (μάλλον) την έναρξη του πολέμου.
    Υπάρχει και ο συμπαθής αστικατζής που όμως νομίζει πως η Βέροια είναι τα Αστικά του και τίποτα άλλο. Αστικά που θα έπρεπε η αφετηρία τους να έχει φύγει απ' την πόλη εδώ και χρόνια.
    Και έτσι μ' αυτά και μ' αυτά ας κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, χιχι.
    Πριν βάλει "χέρι" στην πόλη η αρχαιολογία τι είχαμε;
    Είχαμε την καταστροφή της πόλης με τις τερατουργηματικές αναπλάσεις.
    Ρολόι και Εληά μας αφήσαν χρόνους ενώ γεμίσαμε με σίδερα παντού που λέει και ο Τζιμάκος ο Πανούσης.
    Οπότε μήπως να αφήναμε την αρχαιολόγο να κάνει δουλειά εφ' όσον φέρει όπως είπε, πολλά εκατομύρια σε έργα στην πόλη;
    Γιατί αν δεν φέρει έργα και λεφτά παρά μόνο επιπλέον γραφειοκρατία... δεν έχει νόημα. Έτσι δεν είναι;
    Πάντως αν μη τι άλλο η αρχαιολόγος έχει περισσότερο γούστο και άποψη από τους αιρετούς, βλέπε Π. Μητρόπολη vs αναπλάσεις, οι οποίοι αιρετοί μόνο ανεπανόρθωτη καταστροφή και οπισθοδρόμηση φέρανε.
    Βρε Νικόλα λες η Αγγελική να τελειώσει και το γιοφύρι:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα κολωνακια είναι απαραίτητα και πρέπει να επεκταθουν παντού. Δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί το σύνολο της πόλης και των οικισμων. Αλλιώς πρέπει να ψηλωσουν τα πεζοδρόμια. Σχετικά με την αρχαιολογία ακόμα προσπαθώ να καταλάβω τι γίνεται και έχει γίνει ο κακός χαμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελικά φαίνεται ότι συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες δεν θέλουν αναριοθέτηση όπως είναι οι συνάδελφοί σου μηχανικοί. Γιατί έχουν χειροπιαστά επαγγελματικά συμφέροντα. Γι' αυτό και έχουν υπερβάλλοντα ζήλο... Όλοι αυτοί που ήταν όταν καταστρεφόταν η πόλη με ρολόγια και αναπλάσεις; Δημοψήφισμα λέει ο δικηγόρος. Που ήταν και αυτός τότε να προτείνει να κάνουμε ένα εγκριτικό δημοψήφισμα αν θέλουμε τις καταστροφές εμείς οι δημότες; Μια πόλη σε μόνιμη αφασία γεμάτη σωτήρες και λαμπρά μυαλά. Ρε ούστ. Δαγκωτό Αγγελική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Αλήθεια είναι κάπου τη μέση και ίσως πέρα από την άγονη αυτή σύγκρουση. Ετοιμάζω κείμενο με τις θέσεις μου.

      Διαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!