Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020

Το εξώδικο και η μέρα της Μαρμότας

 

Η ζωή μου κύκλους κάνει, έλεγε το τραγουδάκι.  Αυτή η ατελείωτη μέρα της μαρμότας των Ελληνικών πραγμάτων είναι τελικά εξαντλητική. Ας είναι όμως. Θυμήθηκα τους οπαδούς του Σώρρα όταν κατέθεταν εξώδικα για να μην πληρώσουν τα χρέη τους στις τράπεζες, αμήχανοι τραπεζικοί υπάλληλοι, αυθάδεις οφειλέτες κι όλα αυτά επειδή δεν υπήρχε ένας σύγχρονος πτωχευτικός κώδικας. Σήμερα ο Αρτέμης Σώρρας είναι φυλακή και ψηφίζεται ένας νέος ΠτωχΚωδ. Εύκολο ήταν τελικά..

Δυστυχώς δεν τελείωσαν τα πράγματα. Ο ανώριμος είναι καταδικασμένος να ξαναζήσει τα ίδια. Κι έτσι τις τελευταίες μέρες ξαναπέφτουμε πάνω σε εξωδίκους. Της ΕΛΜΕ (Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) αυτή τη φορά.  Ζητά να πληρωθούν οι καθηγητές που έχοντας κατειλημμένα σχολεία από τους μαθητές δεν προχώρησαν στην τηλεπαίδευση.  Στο συγκεκριμένο κείμενο δεν θα εξετασθεί το προφανές, αν είχαν δίκαιο ή άδικο οι "λειτουργοί". Άδικο έχουν και μάλιστα εξοργιστικά άδικο. 

Θα εξεταστούν οι νόμοι που οπλίζουν ή νομίζουν ότι οπλίζουν τους "αδικημένους" εκπαιδευτικούς σαν μια ιστορική αναδρομή των ανοησιών που αφήσαμε να γίνουν τα τελευταία 40 χρόνια. Οι νόμοι και οι διατάξεις θα είναι ένθετοι στο κείμενο της εξωδίκου. 

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΟΧΛΗΣΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης………………. με έδρα στ…………, όπως νομίμως εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο αυτής.

ΠΡΟΣ

Τ…Διευθυντή/ρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης…………..., κ. …………………….,

με έδρα…………….,

__________

Όπως καλώς γνωρίζετε από τις 15.10.2020 σας έχει κοινοποιηθεί η με αρ.141224/15.10.2020 εγκύκλιος της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής με θέμα «Ενημέρωση για το Ισχύον Πλαίσιο». Στην εγκύκλιο αυτή γίνεται επίκληση των διατάξεων της ΚΥΑ με αρ.121451/ΓΔ4/2020 (Β΄ 4264/30.9.2020), του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015 και της παρ.8 του άρθρου 13 ν.1566/1985. Κατόπιν δε τούτων η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, σας γνωρίζει  «ότι σε περίπτωση συμμετοχής σε απεργία ή στάση εργασίας γίνεται περικοπή των αποδοχών σύμφωνα με τα παραπάνω αναφερόμενα».

 

Όπως επίσης καλώς γνωρίζετε, η ΑΔΕΔΥ δυνάμει της από 6.10.2020 αποφάσεως του Γενικού της Συμβουλίου κήρυξε στις 7.10.2020 απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην αρ.αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινή υπουργική απόφαση της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,καθώς και των διατάξεων των εφαρμοστικών τούτης εγκυκλίων, και από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, τον αποκλεισμό των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές από την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιβολή στους μαθητές αυτούς απουσιών, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. 

 

 

Ας κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα για να δούμε τι έλεγε η εγκύκλιος. Ο τονισμός των ψηφίων με bold  δικός μου.

 Νομικό πλαίσιο ωραρίου-περικοπής αποδοχών απεργίας-εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Εγκύκλιος της Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Α. Γκίκα. Νομικό πλαίσιο Εγκύκλιο υπ. αρίθμ. 141224 /Ε3/15.10.2020, αναφορικά με το ισχύον Νομικό Πλαίσιο σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων για:

Την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος. Την περικοπή αποδοχών λόγω απεργίας.

Το ωράριο των εκπαιδευτικών. απέστειλε σε ΔΠΕ, ΔΔΕ, ΠΔΕ,

Η Γενική Γραμματέας ΥΠΑΙΘ κα Α. Γκίκα.

Η Εγκύκλιος

Θέμα: Ενημέρωση για το ισχύον Νομικό Πλαίσιο Σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Στο άρθρο 2 της με αριθμό 131451/ΓΔ4/30-09-2020 κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β΄ 4264) με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12.09.2020 κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β’ 3882)» ορίζεται ότι «Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα / τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες».

2. Με την παρ. 2 του αρ. 25 του Ν. 4354/2015 (ΦΕΚ Α’ 176) ορίζεται ότι «Για τον υπολογισμό των αποδοχών ο μήνας λογίζεται για τριάντα (30) ημέρες. Στις περιπτώσεις αποχής του υπαλλήλου από τα καθήκοντα του, λόγω απεργίας, ο μήνας λογίζεται για είκοσι πέντε (25) ημέρες. Στην περίπτωση απεργίας, στην έννοια της οποίας υπάγονται και οι στάσεις εργασίας, γίνεται περικοπή των μεικτών μηνιαίων αποδοχών, συμπεριλαμβανομένων και των κρατήσεων, εργοδότη και εργαζόμενου, για κύρια και επικουρική σύνταξη, στην περίπτωση που η ημέρα απεργίας αναγνωρίζεται ως συντάξιμη».

3. Στην διάταξη της παρ. 8 του αρ. 13 του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ Α’ 167), όπως αντικαταστάθηκε με το αρ. 245 του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ Α΄ 5 Α), προβλέπεται ότι «… Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα…».

 4. Σχετικό το υπ’ αρίθμ. 22005/Ε1/08-02-2018 Έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε Τμήμα Β’ Υπηρεσιακής Εξέλιξης). Κατόπιν των ανωτέρω, σας γνωρίζουμε ότι σε περίπτωση συμμετοχής σε απεργία ή στάση εργασίας γίνεται περικοπή των αποδοχών σύμφωνα με τα παραπάνω αναφερόμενα. Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ Πηγή: www.especial.gr

Συνεπώς και στο μέτρο που η με αρ. 141224/15.10.2020 εγκύκλιος της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής με θέμα «Ενημέρωση για το Ισχύον Πλαίσιο» σας γνωστοποιεί τα όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω για να προβείτε σε έκδοση πράξεων περικοπής αποδοχών των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που απέχουν από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, τον αποκλεισμό των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές από την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιβολή στους μαθητές αυτούς απουσιών, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Επειδή, το καθήκον του εκπαιδευτικού προσδιορίζεται και οριοθετείται υπό το φως και το πνεύμα των συνταγματικών εγγυήσεων του άρθρου 16 παρ.1 και 4, του άρθρου 21 παρ.3 και του άρθρου 25 παρ.1 Συντ., των αντίστοιχων ρυθμίσεων του άρθρου 44 παρ.1 ΥΚ και του ν.1566/1985 που κατοχυρώνουν την υποχρέωση του κράτους να διασφαλίζει την υγιεινή και ασφάλεια των χώρων εργασίας των εκπαιδευτικών, ήτοι του χώρου του σχολείου, την καθολική συμμετοχή μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, την δωρεάν παροχή πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την δωρεάν παροχή των μέσων εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και ταυτόχρονα την αποτελεσματική και ανεμπόδιστη άσκηση των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η διεκδίκηση διαμόρφωσης συνθηκών διεξαγωγής μαθημάτων στις σχολικές αίθουσες με τρόπο που δεν θα θέτει εν κινδύνω την υγεία τους. 

Ας δούμε τώρα τα άρθρα του Συντάγματος που επικαλούνται (άρθρο 16 παρ.1 και 4, του άρθρου 21 παρ.3 και του άρθρου 25 παρ.1 Συντ., των αντίστοιχων ρυθμίσεων του άρθρου 44 παρ.1 ΥΚ και του ν.1566/1985). Άρθρο 16 1. H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.

4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους. 

παρ 1 του άρθρου 44 του  ν.1566/1985
Άρθρο 44
Διαχείριση της σχολικής περιουσίας – Σχολικά κυλικεία
1. Την ευθύνη και την αρμοδιότητα για την επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων έχουν οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, στους οποίους μεταβιβάζονται οι απαιτούμενες πιστώσεις από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και τις νομαρχίες. Τα τυχόν αδιάθετα υπόλοιπα από τις επιχορηγήσεις αυτές επιστρέφονται στον τακτικό προϋπολογισμό στο τέλος κάθε οικονομικού έτους.
Ούτε καν γραφειοκράτες οι τύποι. Πέταξαν μερικά νούμερα περιμένοντας να φοβηθούμε...

 

Επειδή, ελλείψει των ανωτέρω συνταγματικών και νομοθετικών εγγυήσεων η υποχρεωτικώς επιβαλλόμενη παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς με δικά τους μέσα και εξοπλισμό στην οποία πολλοί μαθητές δεν μπορούν να μετάσχουν λόγω ελλείψεως των αναγκαίων πόρων, και η ταυτόχρονη επιβολή της υποχρεώσεως στους εκπαιδευτικούς να τιμωρήσουν τους μαθητές που συμμετέχουν στις καταλήψεις, διεκδικώντας μέτρα προστασίας της υγείας τους, με αποκλεισμό τους από την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και με ταυτόχρονη επιβολή σε τούτους απουσιών με κίνδυνο να μην περατώσουν την σχολική χρονιά, δεν δύναται να θεωρηθεί «καθήκον» των εκπαιδευτικών, η αποχή από την άσκηση του οποίου να μπορεί να επισύρει νομίμως την οικονομική συνέπεια της περικοπής των αποδοχών τους κατά την διάταξη του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015. Και δεν δύναται να θεωρηθούν καθήκοντα των εκπαιδευτικών οι δύο αυτές υποχρεώσεις που θέτει η ΚΥΑ με αρ. 131451/ΓΔ4/30-09-2020, διότι κείνται εκτός του συστήματος και πνεύματος των συνταγματικών και νομοθετικών διατάξεων που προπαρατέθησαν και οι οποίες διέπουν ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΩΣ την παροχή πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το κράτος.

 

Επειδή, ελλείψει ρητής νομοθετικής ρυθμίσεως που να προβλέπει σαφώς ως έννομη συνέπεια την περικοπή των αποδοχών των εκπαιδευτικών που απέχουν από την υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τις προϋποθέσεις που θέτει η ΚΥΑ με αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) λόγω συμμετοχής τους σε απεργία-αποχή  η περικοπή των αποδοχών τους σε μία τέτοια περίπτωση παρίσταται ανεπίτρεπτη, αφού στηρίζεται σε αναλογική ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015 η οποία ως εξαιρετική διάταξη, που εισάγει περιορισμό δικαιώματος είναι στενώς ερμηνευτέα.

Ας δούμε και την κοινή Υπουργική απόφαση για την τηλεπαίδευση

 

131451/ΓΔ4/30.9.2020
Τροποποίηση της υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/ 12.09.2020 κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β’ 3882)

Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020
 
(ΦΕΚ Β' 4264/30-09-2020)

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
α) του άρθρου 63 του ν. 4686/2020 «Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των ν. 4636/2019 (Α’ 169), 4375/2016 (Α’ 51), 4251/2014 (Α’80) και άλλες διατάξεις» (Α’96), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 17ο της από 10.08.2020 ΠΝΠ 10 (Α’ 157),
β) του άρθρου 16 του Συντάγματος για το δικαίωμα στην εκπαίδευση,
γ) του άρθρου 21 παρ. 3 του Συντάγματος περί προστασίας της υγείας,
δ) του άρθρου 9Α του Συντάγματος περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα,
ε) του ν. 4485/2017 «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις, για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (Α’ 114).

2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (Γενικός  Κανονισμός για  την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.») και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).

3. Τις διατάξεις των άρθρων 23 και 32 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118).

4. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31), όπως ισχύει.

5. Τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 6, και 8 του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167).

6. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
 
7. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

8. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

9. Την υπό στοιχεία 7922/Υ1/05.08.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη» (Β’ 3298).

10. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98).

11. Την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55339/8.9.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ, Κολλεγίων, Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2020 2021 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους.» (Β’ 3780).

12. Την από 15.05.2020 εκτίμηση αντικτύπου σχετικά με την Προστασία Δεδομένων (Ε.Α.Π.Δ.) κατ’ άρθρο 35 παρ. 1 του Γ.Κ.Π.Δ.

13. Το υπ’ αρ. 44/10.09.2020 απόσπασμα Πρακτικού του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Γνωμοδότηση σχετικά με θέματα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

14. Την υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12-09-2020 κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό  έτος 2020-2021» (Β’ 3882).

15. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/500/131450/ Β1/30.09.2020 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 παρ. 6 του ν. 4337/2015 (Α’ 129) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,

αποφασίζουμε:

Τροποποιούμε την υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12-09-2020 κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β’3882) ως εξής:

1. Το «Άρθρο μόνο» αναριθμείται σε «Άρθρο 1».

2. Προστίθενται άρθρο 2 και άρθρο 3 ως εξής:
«Άρθρο 2
1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/τρια Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες. Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Κατά τα λοιπά, ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 1 της παρούσας, καθώς και οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι οποίες έχουν σταλεί στις σχολικές μονάδες.
2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.


Άρθρο 3
1. Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό κατά παρέκκλιση του άρθρου 27 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21.05.2019 (Β’2005) κοινής απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος της παρούσας, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής/ τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της.
2. Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού.
3. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών/τριών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή/τρια που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο/η οποίος/α το τηρεί ηλεκτρονικά.
4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
 


Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 30 Σεπτεμβρίου 2020

Η Υπουργός
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Η Υφυπουργός
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

 

Επειδή, υπό το πρίσμα των ανωτέρω ανεπιτρέπτως η  με αρ.141224/2020 εγκύκλιος επικαλείται τη διάταξη του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015 στην περίπτωση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που απέχουν από την υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες και από τον υποχρεωτικό αποκλεισμό μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις αυτές με ταυτόχρονη επιβολή σε τούτους απουσιών, αφού προβαίνει σε αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015, ωσάν οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μην προσέρχονται στον χώρο του σχολείου και στο ωράριο της παρ.8 του άρθρου 13 ν.1566/1985, κάτι που δεν συμβαίνει εν προκειμένω.

Τουναντίον, όπως καλώς γνωρίζετε οι εκπαιδευτικοί προσέρχονται κανονικά στο χώρο του σχολείου, αλλά δεν μπορούν να εισέλθουν σε αυτόν λόγω των καταλήψεων.

 

Επειδή, χωρίς την θέσπιση νομοθετικήςρύθμισης που να ορίσειρητώς ότι σε περίπτωση αποχής εκπαιδευτικών από την υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υπό τις προϋποθέσεις που εκτέθηκαν επισύρει την έννομη συνέπεια της περικοπής των αποδοχών τους, τυχόν έκδοση τέτοιων πράξεων περικοπής των αποδοχών τους με επίκληση του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015 σε συνδ. με το άρθρο 13 παρ.8 ν.1566/1985θα είναι παράνομη και ακυρωτέα ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.

 

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

 

Να απόσχετε από την έκδοση πράξεων περικοπής αποδοχών των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως που απέχουν από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, τον αποκλεισμό των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές από την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιβολή στους μαθητές αυτούς απουσιών, συνεπεία της από 7.10.2020 απεργίας-αποχής της ΑΔΕΔΥ.

 

 

 

ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

και επιφυλασσόμενοι παντός νόμου δικαιώματός μας

ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ

 

Ότι θα προβούμε σε άσκηση παντός ενδίκου βοηθήματος και μέσου προς αποκατάσταση της υλικής και ηθικής βλάβης που θα υποστούν οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από την παράνομη κατά τα ανωτέρω έκδοση πράξεως περικοπής των αποδοχών τους ενώπιον παντός αρμόδιου δικαστηρίου και αρχής και στρεφόμενοι κατά παντός υπευθύνου.

 

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς ον αυτή απευθύνεται, προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.

 

Τόπος/Ημερομηνία

Για την Ε.Λ.Μ.Ε….

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!