Σ΄αυτό το link είναι η ομιλία του Μίτρα Σουγκάτα στο TED. Ποιο είναι το TED και ποιος ο
Μίτρα (Μίθρας φαντάζομαι στα Ελληνικά) Σουγκάτα φαίνεται εδώ.
Ένα τόσο ισχυρό μήνυμα δεν μπορεί να αφήσει έναν καταθλιπτικό
μεσήλικα χωρίς συνειρμούς. Θυμήθηκα λοιπόν μια ιστορία, όχι πολύ παλιά, κάτι
παραπάνω κάτι λιγότερο από 10 χρόνια ήταν. Τότε είχα μπλεχτεί λίγο με τον
συνδικαλισμό του ΤΕΕ και είχα μια ιδέα
την οποία προσπάθησα να υλοποιήσω μέσω του ΤΕΕ. Τίποτε το ιδιαίτερο. Να κάνουμε
μια τεχνική Βιβλιοθήκη στη Βέροια παράρτημα της κεντρικής του ΤΕΕ. Είχα θεωρήσει ότι αυτό ήταν πραγματοποιήσιμο μέσω μιας προγραμματική σύμβασης μεταξύ του ΤΕΕ
κεντρικής μακεδονίας και της Βιβλιοθήκης της πόλης μου. Από τότε όλοι ξέραμε
πόσο σπουδαίο ήταν αυτό που είχαμε στην πόλη μας και πόσο τυχεροί ήμασταν.
Η ιδέα τελικά δεν περπάτησε. Στο ΤΕΕ ήταν πρόεδρος ένας
κομπλεξικός που ήθελε μετά την θητεία του να γίνει δήμαρχος ή κάτι τέτοιο (φυσικά
δεν έγινε ούτε δήμαρχος ούτε κάτι τέτοιο ποτέ ) που μπλοκάρισε την ιδέα. Σιγά
το πράγμα, δεν ήταν και η πρώτη φορά. Το κέρδος όμως από την προσπάθεια αυτή ήταν ότι γνώρισα τον κ.
Τροχόπουλο. Τότε, αυτός ο φωτισμένος άνθρωπος με ρώτησε αν έχω κάποιες σχέσεις
με την Εύξεινο Λέσχη. Όταν τον ρώτησα γιατί μου απάντησε πως η ΕΛ έχει ένα
τεράστιο και άδειο κτήριο στο Πανόραμα Βεροίας και πως για το καλό του κτηρίου
αλλά και της Βιβλιοθήκης θα ήταν ένα τμήμα του να γινόταν Βιβλιοθήκη. Έτσι και
το κτήριο θα μπορούσε να συντηρηθεί (ένα κτήριο μπορεί κατά κανόνα να
συντηρηθεί πιο εύκολα χρησιμοποιούμενο) αλλά και η βιβλιοθήκη να έπαιζε τον
ρόλο της σε μια μεγάλη και σχετικά απόμακρη γειτονιά όπως το Πανόραμα. Ούτε και
προς αυτήν την κατεύθυνση μπόρεσα τότε να βοηθήσω.
Βλέποντας σήμερα τον μαυρούλη του video να λέει
τόσα καινούρια και χρήσιμα πράγματα δεν άργησα με την σειρά μου να ψάξω πως θα μπορούσε
να εφαρμοσθεί η ιδέα του στην πόλη μου, παράλληλα με το χρεοκοπημένο εκπαιδευτικό
σύστημα της χώρας μας. Εκτός από μια επιτυχημένη προσπάθεια που λέγεται Δημόσια
Βιβλιοθήκη, μια άλλη εξαιρετικά ζωντανή εκδήλωση της παιδείας στη χώρα μας
μπορεί να γίνει φορέας νέων ιδεών και μεθόδων. Τα φροντιστήρια. Ναι, οι χώροι που όλοι θα ήθελαν να δουν να
εξαφανίζονται, οι χώροι που για δεκαετίες κάνουμε πως δεν υπάρχουν είναι μέρη
των οποίων η απόδοση μετράται κάθε χρόνο και οι εκπαιδευτικοί αμείβονται με
βάση αυτήν.
Εκεί ίσως μπορούσαν να εφαρμοσθούν οι μέθοδοι του Μίτρα
Σουγκάτα.
Κλείνοντας θέλω να πως ότι πολλοί δεν ξέρουν τόσο καλά
Αγγλικά και θα δυσκολευτούν να καταλάβουν χωρίς υπότιτλους. Όποιος έχει χρόνο ας
κάνει την μετάφραση. Πιστεύω ότι θα βρούμε τρόπους να τους προσαρμόσουμε στο video.
ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΜΠ[ΛΕΞΙΚΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΕΕ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ- Ο ΤΙΜΗΤΗΣ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ- ΠΟΥ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΦΙΓΟΥΡΑΡΕΙ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΩΣ ΦΟΡΟΚΛΕΦΤΗΣ? ΠΩ ΠΩ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΓΙΝΑΜΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανωνυμούλη σχολιαστή, τι σχέση έχει ο φάντης με το ρετσινόλαδο;
ΑπάντησηΔιαγραφή