Συνεχίζεται η παράθεση του
γραπτού του επιθεωρητή Δημόσιων έργων Λούρμα και σχολιασμός.
5.1 5.637.24 € με την απόφαση 53726/03-10-11, για
καθυστέρηση 18 ημερών και ισόχρονη παραβίαση της 3ης ενδεικτικής
τμηματικής προθεσμίας.
5.2 12.922,20 € με την απόφαση 44862/27-08-12,για καθυστέρηση 60 ημερών
και ισόχρονη παραβίαση της 4ης ενδεικτικής τμηματικής προθεσμίας.
1)
18.448,56
€, με την απόφαση 6644/07-02-13, για καθυστέρηση 110 ημερών και ισόχρονη
παραβίαση της 4ης ενδεικτικής προθεσμίας.
Οι επιβληθείσες ρήτρες είναι οι
προβλεπόμενες από τη σύμβαση. Ο χρόνος καθυστέρησης των ενεργειών του αναδόχου
(πραγματική φάση- στάδιο της κατασκευή έργου τη δεδομένη χρονική στιγμή) μπορεί
να προσδιοριστεί μόνο από την ελέγχουσα την πρόοδο του έργου Διευθύνουσα
Υπηρεσία, η οποία και μπορούσε να διαπιστώσει κατά το χρόνο επιβολής της
ποινικής ρήτρας τα πραγματικά περιστατικά και τη χρονική εξέλιξη του έργου.
6)
Για την κατασκευή του έργου έχουν συνταχθεί οι
παρακάτω λογαριασμοί:
7.6
1ος λογαριασμός 232.773,03 € (07-12-10)
7.7
2ος λογαριασμός 139.212,91 € (18-05-11)
7.8
3ος λογαριασμός 170.889,23
€ (12-07-11)
7.9
4ος λογαριασμός 73.808,30 € (20-09-11)
7.10
5ος λογαριασμός 5ος λογαριασμός 145.612,50
€ (25-11-11)
7.11
6ος λογαριασμός 6ος λογαριασμός 29.212,50 € (29-03-12)
7.12
7ος λογαριασμός 7ος λογαριασμός 128.945,20 € (13-07-12)
7.13
8ος
λογαριασμός 8ος
λογαριασμός 11.317,16 € (09-11-12)
7.14
9ος λογαριασμός 9ος λογαριασμός 29.260,72 € (27-12-12) Μαζί με αυτόν το
λογαριασμό, η καταβληθείσα δαπάνη είναι 961.031,34 € (με ΦΠΑ).
7.15
10ος λογαριασμός 25.788,06 € (υπό έλεγχο)
7) Στις
23-11-10 αποκαλύφθηκε τμήμα του αρχαίου Ρωμαϊκού Τείχους, κοντά στο ακρόβαθρο
Α2. Ακολούθησε η εποπτεία των αρχαιολογικών απολογιστικών εργασιών από την ΙΖ
Εφορία Αρχαιοτήτων, οι οποίες ολοκληρώθηκαν με συνολική εγκεκριμένη δαπάνη
28.000 €.
8) Έχουν
εγκριθεί τέσσερεις ΑΠΕ.
7.1
Ο 1ος Α/Π/Ε (18-04-11) συντάχθηκε για
να συμπεριλάβει το 1ο Πρωτόκολλο κανονισμού Τιμών Μονάδων Νέων
Εργασιών (1ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε) για την τιμολόγηση των εργασιών
αντιστηρίξεων του πρανούς και του Ρωμαϊκού Τείχους, εργασίες που
συμπεριρίφθηκαν στην 1η Σ.Σ.Ε. πρόσθετης δαπάνης 132.784,83 €.
7.2
Ο 2ος Α.Π.Ε. (11-08-11) συντάχθηκε
για να συμπεριλάβει το 2ο ΠΚΤΜΝΕ κυρίως για τις εργασίες μετατόπισης
αγωγού ακαθάρτων μεγάλης διαμέτρου. Που βρισκόταν στο πρανές και δευτερευόντως
για μεταβολές των πασσαλώσεων των ακροβάθρων. Προς τούτο, τακτοποιήθηκε η
ανάλωση των απροβλέπτων δαπανών για την κάλυψη των απαιτούμενων κονδυλίων,
χωρίς αύξηση της συνολικής δαπάνης.
7.3
Ο 3ος Α.Π.Ε. (06-10-11) συντάχθηκε
για να συμπεριλάβει τις απολογιστικές αρχαιολογικές εργασίες, αξίας 25.000 € σε
βάρος των απροβλέπτων δαπανών, χωρίς αύξηση της συνολικής δαπάνης.
7.4
Ο 4ος Α.Π.Ε. (19-03-12) συντάχθηκε
για να συμπεριλάβει τροποποίηση της 1ης ΣΣΕ (χρήση αγκυρίων και
εκτοξευόμενου σκυροδέματος)
9) Με
την απόφαση 9640/13-09-12 του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Μακεδονίας –Θράκης (Γ.Γ.Α.Δ.Μ-Θ), εγκρίθηκε η αναγκαιότητα μελέτης και
κατασκευής δικτυωμάτων η οποία θα πρέπει να αποζημιωθεί ιδιαίτερα, αφαιρουμένης
όμως της αξίας των συμβατικών ικριωμέτων. Ο Δήμος Βέροιας προέφυγε στο
Διοικητικό Εφετείο κατά της ως άνω απόφασης.
10) Στις
28-09-12 υπεγράφη η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών (1η
Σ.Σ.Ε) ύψους 141,382,27 € (με ΦΠΑ). Η Συμπληρωματική Σύμβαση εγκρίθηκε για να
συμπεριλάβει πρόσθετες εργασίες αντιστηρίξεων με αγκύρια και εκτοξευόμενο
σκυρόδεμα των πρανών Μ και Μ2. Επίσης συμπεριέλαβε την κατασκευή
συρματοκιβωτίων κατάντι του πρανούς. Με τον 4ο Α.Π.Ε.
οριστικοποιήθηκε η 1η Σ.Σ.Ε.
Οι συμπληρωματικές εκτός αρχικής σύμβασης εργασίες που έχουν πιστοποιηθεί αφορούνα) σε έργο μετατόπισης αγωγού αποχέτευσης Φ500,β)σε έργο αντιστήριξης πρανών και ιδιαίτερα του ασταθούς πρανούς επί του οποίου εδράζεται το ρωμαϊκό τείχος καιγ) σε απολογιστικές αρχαιολογικές εργασίες.Οι εργασίες αυτές έχουν εγκριθεί με νόμιμη διαδικασία, έχουν καταστεί συμβατικές και έχουν τιμολογηθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (μελέτες και τροποποιήσεις αρχικής σύμβασης διαμέσου Α.Π.Ε.) και κρίνονται ως επιβεβλημένες.Οι εργασίες αυτές συμπεριελήφθησαν σε λογαριασμούς σύμφωνα με τοα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις.Δεν είναι εφικτή η καταμέτρηση των εργασιών αφού κατά το μεγαλύτερο μέρος τους πρόκειται για αφανείς εργασίες. Οι ποσότητες που έχουν συμπεριληφθεί στους λογαριασμούς και τις επιμετρήσεις αντιπροσωπεύουν εν γένει το εκτελεσμένο φυσικό αντικείμενο σύμφωνα με τις σχετικές εγκρίσεις.
Άτσα.!!! Όλα καλά λοιπόν. Για να τα δούμε από την αρχή.
Οι ρήτρες. Λέγοντας πως κάθε παράταση
είναι νόμιμη και δικαιολογημένη Νομιμοποιεί και την μη επιβολή ρητρών.
Περιέργως ξεχνά ότι την μη επιβολή ρητρών την έχει αποφασίσει το Δημοτικό
Συμβούλιο χωρίς να έχει το παραμικρό δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο. Αν βέβαια
συνηθίσεις να σκέφτεσαι βρώμικα η πρώτη σκέψη που αναδύεται από το μυαλό σου
είναι πως επειδή ήξερα πως πρόκειται για αστοχία ενός ολόκληρου δημοτικού
συμβουλίου γι’ αυτό και αυτή η σπουδή να το αθωώσει. Εν πάση όμως περιπτώσει
και μόνον που το ΔΣ της πόλης αποφάσισε για την μη επιβολή ρητρών αυτό είναι
παράνομο.
Αν
πάλι ψάξει κανείς πως αθωώνεται το ΔΣ
ο τρόπος είναι απλός. Από την στιγμή που θεώρησε χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο Νόμιμες
και δικαιολογημένες όλες τις παρατάσεις γιατί να θεωρήσει και τις ρήτρες
αποβλητέες. Στο κάτω κάτω της γραφής θα σου πούνε πως ή αποφάσιζε το ΔΣ ή η
Διευθύνουσα υπηρεσία το ίδιο θα ήταν. Δεν θα του ζητούσαν σεντ τσακιστό του
εργολάβου κι ας τους δουλεύει ψιλό γαζί εδώ και δυόμιση χρόνια. Αλλά οι
παρατάσεις δεν είναι όπως αποδείχθηκε νόμιμες. Για την ιστορία οι ρήτρες που
χαρίζονται είναι δύρω κοντά 150 χιλ €.
Με
τίποτε δεν θα μπορούσε να κατηγορηθεί ο
ελεγκτής που δεν έλεγξε σε βάθος το
άσκοπο σουβάτισμα των πρανών που κόστισε 141 χιλ €. Αυτό το χαρτζιλίκι προς
τον εργολάβο είχε μεθοδευτεί προσεκτικά. Τι κι αν δημοτικοί σύμβουλοι έλεγαν
και ξανάλεγαν πως στην περιοχή στο υψόμετρο του πλατώματος που έχει δημιουργηθεί, δυό μέτρα πάνω από την καθημερινή
ροή του ποταμού, υπάρχουν εδώ και εικοσιπενταετία ίχνη από «νύχια» σκαπτικού μηχανήματος που
δούλεψε για την τοποθέτηση του αποχετευτικού αγωγού της πόλης; Αυτοί δεν άκουγαν τίποτε είχαν παραγγείλει
μελέτη και την εφάρμοσαν.
Βέβαια
ο ελεγκτής δεν αναρωτήθηκε γιατί ο
Δήμος ξεκίνησε μια ατέρμονα κουβέντα με
τον εργολάβο ζητώντας του μελέτη ικριωμάτων και διαφορετική μορφή καλουπώματος.
Μια κουβέντα που θεμελίωσε απαιτήσεις του που μπορεί και να υπερβούν τα
900.χιλ€. Εδώ σημειώνεται ότι η μελέτη με το προδιαγραφόμενο στη σύμβαση σύστημα
DOKA κόστιζε700€,
(ναι, χωρίς κανένα άλλο μηδενικό) και του οχετού που θα επέτρεπε να περάσουν τα
νερά του ποταμού σε περίπτωση μπόρας άλλα 5000 €.
Δεν πήγε να δει τι γίνεται στο έργο.
Σίγουρα, γιατί αν πήγαινε θα έβλεπε ότι έχουν κατασκευαστεί σε παράβαση του
συμφωνημένου χρονοδιαγράμματος αρκετά από τα έργα πρόσβασης. Κι επειδή μπορεί
κανείς να σκεφτεί πως κάτι τέτοιο δεν σημαίνει
και πολλά γιατί στο κάτω κάτω της γραφής κάποτε θα καταστεριζόντουσαν κι αυτά, υπενθυμίζεται
ότι τα εύκολα σκυροδέματα των έργων πρόσβασης επί του εδάφους θα πληρωθούν ως
εάν ήσαν καλουπωμένα και σκυροδετημένα σε ύψος 30 μέτρων πάνω από την στάθμη
του εδάφους. Πράγμα που σημαίνει πως οποιαδήποτε αλλαγή του εργολάβου θα
κοστίζει όλο και περισσότερο δεδομένου ότι γι’ αυτόν θα απομείνει μόνον το πολύ
δύσκολο τμήμα του ζυγώματος.
Τέλος
η ελαφρά αντιμετώπιση του θέματος, τόσο ελαφρά που δεν επέτρεψε ούτε καν την
ανάγνωση του ημερολογίου του έργου, δεν τον επέτρεψε να δει ότι τον Ιούνιο του
2011 δεν είχαν τελειώσει τα βάθρα (οι στύλοι). Αυτό σημαίνει ότι με βάση την
σύμβαση και τον Νόμο η τμηματική προθεσμία κατασκευής των βάθρων είχε από τότε
παραβιασθεί κατά ένα εξάμηνο και ο εργολάβος από τότε (Ιούν 11) όφειλε να βγει έκπτωτος.
Έχει
γράψει κι άλλα ο κ. Λούρμας. Έπεται συνέχεια.
Νίκο εσύ καλά τα λές.Το θέμα είναι αν αυτά φθάνουν στον Εισαγγελέα και τι γίνεται παρακάτω.
ΑπάντησηΔιαγραφή