Ήρθε η απάντηση
στην αίτηση/καταγγελία
που κατατέθηκε την 4 Νοε 13 προς την πολεοδομία του Δήμου Βέροιας.
Για να θυμίσω καταγγέλθηκε ότι τα
κατασκευαζόμενα πεζοδρόμια αφήνουν ελεύθερο δίοδο πρόσβασης μικρότερη από την νόμιμη. Η απάντηση καθυστέρησε ακριβώς 45 ημέρες. Υπογράφουσα ήταν η
συνάδελφος κ. Μαυροματίδου και το κείμενο ήταν ιδιαίτερα προσεκτικό. Υπάρχει
στις ένθετες φωτογραφίες αλλά και σto link.
Κατ’ αρχήν
παρατίθεται το άρθρο 24 §3.5 του κτιριοδομικού
κανονισμού. Το οποίο τιτλοφορείται 3.5.Φύτευση δένδρων, θάμνων κλπ.
3.5.1. Κατά τη διαμόρφωση των πεζοδρομίων
για τη φύτευση δένδρων,θάμνων κλπ. Οπωσδήποτε αφήνεται ελεύθερη δίοδος, πλάτους
τουλάχιστο 0,60 m για τη διέλευση των πεζών.
Ειδικά σε πεζοδρόμιο πλάτους μεγαλύτερου ή
ίσου των 1,50 m η ελεύθερη δίοδος πρέπει να έχει πλάτος 0,80 m.
Ο κορμός των δένδρων τοποθετείται
τουλάχιστον 0,50m εσώτερα από τη ακμή του κράσπεδου.
3.5.2. Όπου η ρυμοτομική γραμμή συμπίπτει με
την οικοδομική ανάλογα με το ριζικό σύστημα των δένδρων πρέπει να λαμβάνονται
τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή βλάβης των κτιρίων και δομικών κατασκευών.
Ενδιαφέροντα
πράγματα. Μόνο που ο κτιριοδομικός
κανονισμός είναι κείμενο του 1989 και
η απόφαση
που αφορά στην κινητικότητα στις πόλεις. του 2009.
Για να θεμελιώσει
τον παραπάνω ισχυρισμό συνεχίζει με μια εγκύκλιο
του ΥΠΕΚΑ αναφέροντας
Επίσης στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 της Εγκ
42382/13, κατά την μελέτη προσβασιμότητας για
την διαμόρφωση ή ανακατασκευή κοινοχρήστων χώρων οικισμών λαμβάνονται υπόψη κατά
προτεραιότητα οι προδιαγραφές του ΝΟΚ, Κτιριοδομικού Κανονισμού και της απόφασης
52907-09, στης οποίας το άρθρο 2 παρ 2 αναφέρεται ότι, στην περίπτωση
υφιστάμενων πεζοδρομίων πλάτους, μικρότερου από 1,50 μ η ζώνη αυτή καταλαμβάνει
όλο το πλάτος του πεζοδρομίου. Πλάτη μικρότερα από 0,70μ απαγορεύονται ως μη
εξυπηρετούμενα άτομα σε αναπηρικά αμαξίδια.
Για να δούμε τι ακριβώς λέει όλο το άρθρ52907-09ο 2 της Απόφασης 52907/09 : Άρθρο 2 ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΠΕΖΩΝ – ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΥΨΟΣ
Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο και μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%. Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση όπως σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός απαγορεύεται να τοποθετείται εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών.
Στην περίπτωση υφιστάμενων πεζοδρομίων πλάτους μικρότερου από 1,50μ. η ζώνη αυτή καταλαμβάνει όλο το πλάτος του πεζοδρομίου. Πλάτη μικρότερα από 0,70μ.αποφεύγονται ως μη εξυπηρετούντα άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο.
Σε όλο το μήκος της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών επιβάλλεται πραγματικό ελεύθερο ύψος όδευσης πεζών ίσο με 2.20μ. απολύτως ελεύθερο από οποιοδήποτε εμπόδιο (μαρκίζες, επιγραφές, σημάνσεις, πινακίδες, κλαδιά δέντρων, τέντες κ.λπ.)
Στους πεζοδρόμους και μέχρι κλίσεως 20%, προβλέπεται ελεύθερη ζώνη με ελάχιστο πλάτος 3,50μ για την προσπέλαση και εξυπηρέτηση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης όπως πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, οχήματα μεταφοράς ατόμων με αναπηρία κ.λπ. που παραμένει ακάλυπτη καθ’ ύψος σε όλο το μήκος και το πλάτος της.
Σε περιπτώσεις υφιστάμενων πεζοδρομίων όμως.
Εδώ όμως είχαμε πλήρη ανασχεδιασμό
των πεζοδρομίων. Είχαμε δηλαδή μείωση του πλάτους των δρόμων νέα χάραξη
χώρων στάθμευσης είχαμε εν τέλει μια πλήρη ανάπλαση και όχι ανακατασκευή του
πλακόστρωτου.
Αντιλαμβάνομαι
την ανάγκη του Δήμου να κουκουλώσει τα πράγματα και να καταπιεί λάθη της μελέτης
και αβλεψίες της ελέγχουσας υπηρεσίας.
Δεν τα συγχωρώ όμως.
Συνεχίζουμε
λοιπόν.
πκληκτρολογισε http://www.efenpress.gr/2013/12/blog-post 9684.html
ΑπάντησηΔιαγραφή... δεν πρόκειται λοιπόν για σχεδιασμό για πρώτη φορά πεζοδρομίων σε δρόμους αδιάνοιχτους της πόλης , αλλά ανασχεδιασμό πεζοδρομίων , όπως κι εσύ λες .Υπήρχαν πεζοδρόμια στην θέση αυτή, όπως και δένδρα .Θα πρότεινες δηλαδή να απομακρυνθούν ; Μόνο στις θέσεις που υπάρχουν δένδρα για ένα μήκος ενός μέτρου υπάρχει πλάτος πεζοδρομίου λιγότερο του 1,5 μέτρου και όχι κάτω των 1μ..Πόσα είναι αυτά ;Μήπως κάτω των δέκα ;Στην οδό Βενιζέλου ; Ποιά είναι κατά την γνώμη σου η ελέγχουσα υπηρεσία και ποιές οι αβλεψίες της ;Είναι υπεύθυνη η Πολεοδομία ; Από όσο ξέρω αυτή ασχολείται με τα ιδιωτικά έργα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πεζοδρόμια ανασχεδιάσθηκαν. Δηλαδή μειώθηκε το πλάτος του δρόμου και δημιουργήθηκαν τοπικές εσωχές για σταθμευτήρρια. Έχουμε δηλαδή έναν εξ αρχής σχεδιασμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην περίπτωση του έργου των αναπλάσεων κόπηκαν καμιά δεκαρία ώριμα δένδρα. Με έναν εκνευριστικό τσαμπουκά μάλιστα.
Μόνον ιδιωτικά έργα; Κι αν πρόκειται μόνον γι' αυτά γιατί δεν στάλθηκε αρμοδίως η αίτηση που πήραν στα χέρια τους;
Όταν θέλεις να κάνεις παρέμβαση και έχεις χρόνο απευθύνεσαι στον προφανή υπεύθυνο. Μετά την άρνησή του ξεκινάς βαθύτερη διερεύνηση. Αυτό ξεκίνησε τώρα.
Ελα ρε Νίκο... Αν συνεχίσεις, το πολύ-πολύ, να ζητήσουν γνωμοδότηση από το ΤΕΕ και μετά από 5-6 μήνες ίσως σου απαντήσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ λόγος της δημοσίευσης είναι εκτός από την ενημέρωση και η συλλογή μερικών συμβουλών από ανθρώπους που γνωρίζουν για το που πρέπει να απευθυνθώ.
ΔιαγραφήΣτις περισσότερες περιπτώσεις αυτό δεν γίνεται; Ένας τραβάει μπροστά και όσοι συμφωνούν τον βοηθούν αθόρυβα.
Υπό την έννοιαν αυτήν ζητώ βοήθεια απ' όσους γνωρίζουν καλύτερα τις διαδικασίες.
Μα είναι ξεκάθαρο... Μπορείς να ζητήσεις την ερμηνεία, από τον τεχνικό σύμβουλο του Κράτους, δηλαδή το ΤΕΕ. Αν μάλιστα την ζητήσεις πρώτος, χωρίς να σε πάρει είδηση η τεχ. υπηρεσία, ίσως πάρεις σωστή απάντηση.
ΔιαγραφήΚαλό ακούγεται. Με ρίξανε και μιά άδικη μομφή πριν μέρες οπότε μπορεί και να κάνουν κάτι από ενοχές, αν και δεν τους το έχω.
Διαγραφή