Σταλία ονομάζεται η αποζημίωση για αργούντα μηχανικό εξοπλισμό αλλά και ανθρώπινου δυναμικού όταν αυτή οφείλεται σε υπαιτιότητα του πελάτη/αποδέκτου των υπηρεσιών και όχι του εργολήπτη ιδιοκτήτη ή έστω νομέως του εξοπλισμού.
Η λέξη σταλία πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο ναυτικό δίκαιο όπου η καθυστέρηση ενός καραβιού είναι πανάκριβη και ιδιαίτερα ζημιογόνος.
Αυτά για το περίγραμμα και την ονοματολογία. Το καθ΄ημάς έχει να κάνει με τον γεραγό που υπάρχει δίπλα από την γέφυρα Κούσιου. Πρόκειται περί αργούντος εξοπλισμού ο οποίος αν θα αποδειχθεί, που έτσι όπως πάμε μάλλον θα αποδειχθεί, ότι αργεί με υπαιτιότητα του δήμου, θα κοστίσει στον δήμο αρκετά χρήματα σε σταλίες.
Πόσα λεφτά τώρα θα είναι αυτά; Η αλήθεια είναι ότι ο Νόμος δεν είναι σαφής πάνω σ' αυτό. Για να εξηγηθεί και να τεκμηριωθεί το παραπάνω παρατίθεται απόσπασμα από πρακτικά συνεδρίου που έγινε αρχές του '12 και οργανώθηκε από τους εργολήπτες της χώρας.
ΤΕΕ– ΣΑΤΕ– ΣΤΕΑΤ– ΠΕ∆ΜΗΕ∆Ε
Πρακτικά Ενημερωτικής
Εκδήλωσηςτης26.03.2012:
Νέο Σύστημα Αναλύσεων Τιμών& Παρατηρητήριο Συντελεστών
ΤεχνικώνΈργων.
"Εφαρμόστηκε ήδη οίκοθεν από την υπηρεσία αυτή η περίπτωση του 2010.
Αυτό είναι δείγμα γραφής από την εποχή του 1936, όπου παραδείγματος χάριν, εδώ,
σωστά ο οδηγός αυτοκινήτου είναι με μηνιαίο μισθό. Μέχριτο2010 εμείς χρησιμοποιούσαμε
τους χειριστές ως εργατοτεχνίτες σ' αυτόν τον πίνακα των ασφαλιστικών εισφορών και
επιβαρύνσεων. Κατάλογος μηχανημάτων έργων. Ενιαία κωδικοποίηση των μηχανημάτων.
Προσθήκη πολλών μηχανημάτων. Περιγραφή με βάση τη σύνδεση και τα ειδικά χαρακτηριστικά
του μηχανήματος. Γνώση, τί περιλαμβάνει κάθε μηχάνημα. Αντικειμενικός προσδιορισμός
του μισθώματος. Βελτίωση και επέκταση της δουλειάς που είχε γίνει επί εποχής ΙΟΚ2004
με τον αείμνηστο καθηγητή και δάσκαλο Χάρη Ευφραιμίδη που χάσαμε πριν από λίγες
μέρες και που άφησε βέβαια μια σημαντική παρακαταθήκη γι' αυτά τα θέματα, τα οποία
εμείς αξιοποιούμε. Αναλυτική καρτέλα μηχανήματος, όλα τα στοιχεία, δυνατότητα αυτόματης
αναπροσαρμογής της αξίας κτήσης ή από καταλόγους Ευρωπαϊκούς ή από άλλους δείκτες
εθνικούς ή εγχώριους κ.λπ.. Αυτόματη αναπροσαρμογή του επιτοκίου. Είναι σημαντικό.
Έχουμε καθηλώσει με τον νέο ΑΤΕΟ το επιτόκιο δανεισμού, το επιτόκιο που λαμβάνεται
υπόψη για τον υπολογισμό του κόστους εξυπηρέτησης κεφαλαίου, από το1994 χωρίς καμία
άλλη αλλαγή.
Ενώ σήμερα παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο το χρηματοοικονομικό κόστος στα πάγια επενδυτικά αγαθά,
όπως είναι ο εξοπλισμός. ∆ιαφοροποίηση μισθώματος και ημερήσιας δαπάνης μηχανημάτων,
για πρώτη φορά. Ανάλογα με το μηχάνημα, ή μηχάνημα παραγωγής, αν είναι βοηθητικό
μηχάνημα, υποστήριξης, μηχάνημα εργοταξίου ή αν είναι σταλία. ∆εν έχουμε ακόμα σ'
αυτόν τον τόπο συμφωνήσει πώς αποζημιώνεται ένα μηχάνημα σε σταλία. Και κάθε φορά
αυτό είναι μια τεράστια διένεξη στα ∆ικαστήρια για να βρει τη φόρμουλα που θα αποζημιωθεί
ο εργολάβος για σταλία.
Είναι σαφές λοιπόν ότι μαζί με όλα τα άλλα που θα ζητήσει ο εργολάβος του έργο της γέφυρας Κούσιου θα ειναι και η αποζημίωση για το γεράνό του. Πόση θα είναι αυτή ; Κρατηθείτε: Από 100 έως 200 € τι μέρα με τάση να πάει και πιό πάνω. Μέχρι στιγμής οι μέρες της καθυστέτρησης είναι 900. Δηλαδή μέχρι σήμερα ένα ποσό από 90.000 έως 180.000 € με άγριες τάσεις ανόδου.
Φαντάζομαι ότι δεν θα μου κάνουν μήνυση και γι' αυτό. Αλλά πάλι, κανείς δεν τους ξέρει...
Μέχρι να οριστικοποηθεί η έκπτωση και να γίνει ο απολογισμός του έργου θα περάσει πολύς καιρός ακόμη.Με τις αναθεωρήσεις κλπ ο εργολ'αβος μόνο απο τη σταλία του γερανούθα διεκδικήσει πάνω απο 300.000 ευρώ.. Ας ρωτήσει η ΧΟΓ τον Δημητράκη να βεβαιωθεί ότι έχω δίκαιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου, μάλλον για πρώτη φορά η δημοσίευση σου έπιασε τόπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω πότε ακριβώς, αλλά προ ολίγων ημερών φαντάζομαι, ο γερανός μας εγκατέλειψε....
Έχει μείνει μόνο η βάση του, για να θυμίζει την ύπαρξή του και ίσως και την Σταλία του!!!
Ναι χθες το είδα κι εγώ και σκοπεύω να κάνω ξεχωριστή ανάρτηση.
Διαγραφή