Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Να γιατί η ιδιωτικοποίηση γίνεται αποκρουστική στη χώρα μας



Αναρωτιόμουν εδώ και καιρό προς τι ο καυγάς με τις καθαρίστριες. Είχα στο μυαλό μου ένα outsourcing, μια εξωτερική εργολαβία δηλαδή καθαριότητας εσωτερικών χώρων, όμοια με αυτές που γίνονται στην Μητρόπολη της ιδιωτικοποίησης δηλαδή τις ΗΠΑ.
Εκεί εδώ και πολλά χρόνια μεταφέρουν αργά και σταθερά εργασίες που έκανε το κράτος σε ιδιώτες με μεγάλη επιτυχία. Δεν αποκτά όμως μόνον ο κύριος του έργου φτηνές και καλές υπηρεσίες αλλά και οι εργαζόμενοι είναι πολύ πιο ευχαριστημένοι και καλοπληρωμένοι από τότε που ήταν κρατικοί υπάλληλοι.

Τι είχε γίνει; Ήμασταν σε άλλο πλανήτη ή μήπως ανήκαμε σε άλλο είδος; Όχι ήμασταν κι εμείς πρωτεύοντα θηλαστικά που κατοικούσαν στον πλανήτη γη. Αλλά; 

Το κόλπο ήταν το συμφωνητικό ή καλύτερα η διακήρυξη του διαγωνισμού. Στις ΗΠΑ υπάρχουν δύο ειδών ιδιωτικοποιήσεις. Η πρώτη είναι η συνηθισμένη. Τέτοια που κάνουμε κι εμείς. Έχει όμως μια λεπτομέρεια που σπάει κόκκαλα: Ο μειοδότης εκτός από όλα τα άλλα αναλαμβάνει και την υποχρέωση να προσλάβει όλο το προσωπικό που δούλευε στην αντίστοιχή δουλειά στον κρατικό φορέα. Το αποτέλεσμα της δέσμευσης αυτής είναι απλό. Κανείς φυσιολογικός εργαζόμενος δεν γκρινιάζει. Φυσικά στενοχωριούνται οι λουφαδόροι, οι κλέφτες πρώτων υλών και οι αντικοινωνικοί γενικώς τύποι. Αυτοί δεν τολμούν να γκρινιάσουν φωναχτά και έχουν τις εναλλακτικές ή να βελτιωθούν ή να φύγουν ήρεμα και ειρηνικά. Και επειδή πολλοί μπορεί πονηρά να αναρωτηθούν πως γίνεται ο ιδιώτης με το ίδιο προσωπικό τις ίδιες ή περισσότερες αμοιβές να βγάζει κέρδος η απάντηση είναι απλή. Με χρηστότερη και αποδοτικότερη διοίκηση. 

Υπάρχει και δεύτερος τρόπος outsourcing. Ονομάζεται competitive και δεν είναι άλλος από την συμμετοχή των εργαζομένων της υπό ιδιωτικοποίηση δραστηριότητας, που συγκροτούν συνεταιρισμό στην αρχή και εταιρεία ύστερα, στον διαγωνισμό σαν ένας ακόμη διεκδικητής της εργολαβίας.

Τι από τα δύο προέβλεπε ο διαγωνισμός των υπουργείων. Τίποτε. Γιατί; Μα γιατί αυτοί που τον συνέταξαν δεν πίστευαν στην ελεύθερη οικονομία και κατ’ επέκταση στους συνανθρώπους τους. Ίσως και γιατί είχαν την κρυφή ελπίδα πως με μια τέτοια σύμβαση θα γινόταν ότι γίνεται σήμερα και η αρμοδιότητα θα ξαναπαιρνούσε στο κράτος (ή δήμο). 

Κακά τα ψέματα, στην χώρα αυτή η διάβρωση από τον κρατισμό είναι τόσο εκτεταμένη που κανένας δεν κάθισε να σκεφτεί λύσεις που μας λυτρώνουν από τον σφιχτό εναγκαλισμό με την ανευθυνότητα και την ανωριμότητα.  
Και επειδή μπορεί να θεωρηθεί ότι λέγω και γράφω μπαρούφες να και η διακήρυξη. Όρεξη για διάβασμα να έχετε.

Διακήρυξη πρόχειρου διαγωνισμού καθαριότητας 2013
14.2.2013
PDF | DOC | Διακήρυξη πρόχειρου διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για τον καθαρισμό χώρων των κτιρίων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κεντρική Υπηρεσία (Βασ. Σοφίας 15), Τμήμα Εκδόσεων, Γραμματειακής και Λογιστικής Εξυπηρέτησης – “Ραπτάρχης” (Χαρ. Τρικούπη 5) και Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (YAΠ, Φιλοξένους 2-4 και Σπινθάρου)

Κριτήριο αξιολόγησης: Χαμηλότερη τιμή
Α Π Ο Φ Α Σ Η
Η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
(I).
I.1. Tου Ν. 1558/85 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 137/Α/26-7-85), όπως συμπληρώθηκε με τον Ν.2081/92 (ΦΕΚ 154/Α/1992) και τροποποιήθηκε με το Ν.2469/97 (ΦΕΚ 38/Α/1997).
I.2. Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», όπως κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005).
I.3. Του Π.Δ. 320/88 (ΦΕΚ 149/Α/88) «Οργανισμός Υπηρεσιών του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης», όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα.
I.4. Του Π.Δ. 65/2011 (ΦΕΚ 147/Β΄/27.06.2011) περί Διάσπασης του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και σύστασης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Ι.5.Του Π.Δ. 86/2012 (ΦΕΚ 141/Α’/2012) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»
Ι.6.Της αριθ. ΔΙΔΚ/Φ.1/2/οικ.12044/21-5-2012 (ΦΕΚ 1724/B’/2012), απόφασης
του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής «με εντολή Υπουργού» στο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και στους Προϊσταμένους των Οργανικών Μονάδων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης».
(ΙΙ).
II.1. Του Ν.2198/94 (ΦΕΚ 43/Α/94) σχετικά με την «Παρακράτηση φόρου εισοδήματος» στο εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις και ειδικότερα του άρθρου 24.
II.2. Του Ν. 2286/95 (ΦΕΚ 19/Α/95) «Προμήθειες του Δημόσιου Τομέα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων».
II.3. Του Ν.2362/95 (ΦΕΚ 247/Α/95) «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και τις διατάξεις» και ειδικότερα των άρθρων 82 έως 85, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3871/2010 (ΦΕΚ 141/Α/2010).
II.4. Του Π.Δ. 118/07 (ΦΕΚ 150/Α/10.7.07) «Κανονισμός Προμηθειών του Δημοσίου».
II.5. Της με αρ.2/45564/0026/31.07.2001 απόφασης (ΦΕΚ 1066/Β/10.8.01) του Υφυπουργού Οικονομικών «Αύξηση και ορισμός σε ευρώ των χρηματικών ποσών» του άρθρου 83 παρ. 1 του Ν. 2362/95.
II.6. Του άρθρου 5 του Ν. 3469/2006 (ΦΕΚ 131/Α) «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις».
II.7. Tης με αριθμ. 35130/739/09.08.2010 απόφασης σχετικά με την αύξηση των χρηματικών ποσών του άρθρου 83 παρ. 1 του Ν.2362/95 για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων που αφορούν προμήθεια προϊόντων, παροχή υπηρεσιών ή εκτέλεση έργων.
II.8. Του κανονισμού (ΕΚ) αριθ.213/2008 της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2007 για τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ.2195/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί του κοινού λεξιλογίου για τις δημόσιες συμβάσεις (CPV).
II.9. Του Ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/2010) «Προστασία της εθνικής οικονομίας − Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση τις δημοσιονομικής κρίσης».
II.10. Του Ν. 3871/2010 (ΦΕΚ 141/Α/2010) «Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη».
II.11. Του Ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65/Α/2010) «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη μέλη της Ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο».
II.12. Του Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α/2010) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις».
II.13. Του Π.Δ. 113/2010 ( Φ.Ε.Κ. 194/Α/2010 ) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες».
II.14. Της παρ.1 του άρθρου 3Β του Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/Α΄/2011), όπως αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις της παρ. 12α του άρθρου 49 του Ν. 3943/2011 (ΦΕΚ 66/Α’/2011).
II.15. Το αριθμ. ΔΙΔΚ/Φ.38/5/οικ.2837/31.1.2012 έγγραφο με το οποίο η Διεύθυνση Οικονομικού του ΥΔΙΜΗΔ υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου.
2. Τις από 18/1/2013 τεχνικές προδιαγραφές για τον καθαρισμό των χώρων των κτιρίων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Κεντρική Υπηρεσία, Βασ. Σοφίας 15, Τμήμα Εκδόσεων, Γραμματειακής και Λογιστικής Εξυπηρέτησης – “Ραπτάρχης”, Χαρ. Τρικούπη 5 και Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής YAΠ, Φιλοξένους 2-4 και Σπινθάρου).
3. Τις με αριθμ. πρωτ. 30440/8.5.06, 31262/16.11.06, 31372/9.8.10 και εγκυκλίους του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας σχετικά με τις συμβάσεις του Δημοσίου με συνεργεία καθαριότητας καθώς και τον υπ΄ αριθμ. N. 3863/2010 (ΦΕΚ 115/A/15.7.2010) σχετικά με το νέο ασφαλιστικό σύστημα και ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις.
4. Την υπ’ αριθμ. ΔΙΔΚ/Φ.38/1/οικ.16305/13.7.2012 (ΑΔΑ: Β41ΞΧ-Μ49) απόφαση ορισμού των μελών τριμελούς επιτροπής για τη διενέργεια πρόχειρων διαγωνισμών του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
5. Την υπ’ αριθμ. ΔΙΔΚ/Φ.38/2/οικ.1063/9.1.2013 (ΑΔΑ: ΒΕΦΑΧ-12Τ) απόφαση ορισμού των μελών επιτροπής παρακολούθησης και παραλαβής εργασιών καθαριότητας των κτιρίων του ΥΔΙΜΗΔ.
6. Την υπ’ αριθμ. ΔΙΟΙΚ/Φ1Π/1/44/3074/29.1.13 Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης (ΑΔΑ:ΒΕΙΚΧ-ΟΓΚ) με α/α καταχώρησης 10218 στο Βιβλίο Εγκρίσεων και Εντολών Πληρωμής της ΥΔΕ.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
1. Τη διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού με κριτήριο αξιολόγησης – κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή, για την επιλογή Aναδόχου που θα αναλάβει τον καθαρισμό των χώρων των κτιρίων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Κεντρική Υπηρεσία, Βασ. Σοφίας 15, Τμήμα Εκδόσεων, Γραμματειακής και Λογιστικής Εξυπηρέτησης – “Ραπτάρχης”, (Χαρ. Τρικούπη 5) και Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής, (Φιλοξένους 2-4 και Σπινθάρου).
2. Οι τεχνικές προδιαγραφές του ανωτέρω έργου αναφέρονται στο Παράρτημα Α’, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.
3. Η δαπάνη του έργου θα ανέλθει στο ποσό των σαρανταοκτώ χιλιάδων εξακοσίων ευρώ (48.600 €) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και θα βαρύνει τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού, του ΚΑΕ 0875, του φορέα 05/150, του οικονομικού έτους 2013.
Με απόφαση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ύστερα από πρόταση της αρμόδιας επιτροπής, διακόπτεται η χρηματοδότηση του έργου και καταγγέλλεται η σύμβαση, εφόσον ο Ανάδοχος υπαίτια δεν παρέχει τις υπηρεσίες σύμφωνα με τη σύμβαση ανάθεσης. Για τα θέματα κήρυξης του αναδόχου έκπτωτου και τις επιβαλλόμενες σε αυτόν κυρώσεις, έχουν ανάλογη εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 34 του Π.Δ. 118/07.
Στην καθαρή αξία θα γίνει παρακράτηση φόρου 8% για την παροχή υπηρεσιών (άρθρο 55 παρ. 1 εδ. στ΄ του Ν. 2238/94, ΦΕΚ 151/Α/94). Ο φόρος προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο. Ως προς τα δικαιολογητικά πληρωμής και λοιπά στοιχεία ισχύουν τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 35 του Κ.Π.Δ. (Π.Δ. 118/07), καθώς και στην οικεία απόφαση του Υπ. Οικονομικών ΦΕΚ 431/Β/7.5.98.
4. Ισχύς της σύμβασης (χρόνος εκτέλεσης): Η σύμβαση που θα υπογραφεί θα έχει διάρκεια εννέα μηνών, με δυνατότητα παράτασης.
5. Κατάρτιση, υποβολή και αποσφράγιση προσφορών.
5.1. Οι προσφορές πρέπει:
5.1.1 Nα έχουν συνταχθεί στην Ελληνική γλώσσα, με εξαίρεση τους τεχνικούς όρους, που αναφέρονται στην προσφορά και μπορούν να υποβάλλονται στην Αγγλική γλώσσα.
5.1.2 Nα είναι δακτυλογραφημένες και να μη φέρουν παράτυπες διορθώσεις, σβησίματα, διαγραφές, προσθήκες, κλπ. θα πρέπει να είναι με τα ίδια στοιχεία εκτυπωτικής μηχανής και μονογραμμένες από τον διαγωνιζόμενο, η δε αρμόδια επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού κατά τον έλεγχο θα μονογράψει τις διορθώσεις, προσθήκες, κλπ. και γενικά θα επιβεβαιώνει ότι αυτές έγιναν πριν την αποσφράγιση της προσφοράς.
5.1.3 Nα υποβληθούν προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Βασ. Σοφίας 15, Αθήνα, 1ος όροφος, Γραφείο 109 (υπόψιν του κ. Γεώργιο Μπάμπαλη, Προέδρου της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού) έως τις 22/2/2013 και ώρα 14.00 .
5.1.4 Nα υποβληθούν σε δύο (2) αντίγραφα σε έντυπη μορφή που θα τεθούν μέσα στον ίδιο φάκελο προσφοράς. Σε ένα από τα δύο αντίγραφα και σε κάθε σελίδα αυτού, που θα είναι μονογραμμένη, θα γράφεται ή λέξη «ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ» και αυτό θα είναι το επικρατέστερο του άλλου αντιτύπου, σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ τους. Η τεχνική και η οικονομική προσφορά πρέπει να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή έκαστη σε ξεχωριστό οπτικό δίσκο (2 αντίτυπα σε οπτικό δίσκο CD).
5.1.5. Η αρίθμηση των σελίδων κρίνεται απαραίτητη.
Ο φάκελος της προσφοράς πρέπει απαραίτητα να φέρει την ΕΠΩΝΥΜΙΑ και τη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ του Διαγωνιζόμενου και να γράφει ευκρινώς τις ενδείξεις:
• ΠΡΟΣΦΟΡΑ (με κεφαλαία)
• ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
• Βασ. Σοφίας 15, 106 74 Αθήνα
• ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ Νο ΔΙΟΙΚ/Φ.320/6/4804/14 -2-2013
Ο φάκελος προσφοράς θα συνοδεύεται από επιστολή, η οποία πρωτοκολλείται και υπογράφεται από το νόμιμο εκπρόσωπο του υποψηφίου Αναδόχου, στην οποία θα δηλώνεται ότι ο ανάδοχος αποδέχεται την υλοποίηση του έργου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου.
5.2 Ο φάκελος κάθε προσφοράς πρέπει να περιλαμβάνει:
Ι. Φάκελος «ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ».
Οι Προσφέροντες οφείλουν, μαζί με την προσφορά, να καταθέσουν επί ποινή αποκλεισμού τα παρακάτω δικαιολογητικά:
1. 1. Υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄75), όπως εκάστοτε ισχύει, με θεώρηση γνησίου υπογραφής, στην οποία :
α. Να αναγράφονται τα στοιχεία του διαγωνισμού στον οποίο συμμετέχουν
β. Να δηλώνεται ότι, μέχρι και την ημέρα υποβολής της προσφοράς τους:
i. δεν έχουν καταδικασθεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για κάποιο από τα κατωτέρω αδικήματα (παρ. 1 του άρθρου 41 του ΠΔ 60/2007), ήτοι:
Α) συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 1 της κοινής δράσης της 98/773/ΔΕΥ του Συμβουλίου
Β) δωροδοκία, όπως αυτή ορίζεται αντίστοιχα στο άρθρο 3 της πράξης του Συμβουλίου της 26ης Μαΐου 1997 και στο άρθρο 3 παράγραφος 1 της κοινής δράσης 98/742/ΚΕΠΠΑ του Συμβουλίου
Γ) απάτη, κατά την έννοια του άρθρου 1 της σύμβασης σχετικά με την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων
Δ) νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 της οδηγίας 91/308/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 10ης Ιουνίου 1991, για την πρόληψη χρησιμοποίησης του χρηματοπιστωτικού συστήματος για την νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες
ii. δεν έχουν καταδικαστεί για κάποιο από τα αδικήματα της υπεξαίρεσης, της απάτης, της εκβίασης, της πλαστογραφίας, της ψευδορκίας, της δωροδοκίας και της δόλιας χρεωκοπίας.
iii. δεν έχουν καταδικαστεί για κάποιο από τα αδικήματα του Αγορανομικού Κώδικα σχετικό με την άσκηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
iv. δεν τελούν σε πτώχευση, και επίσης ότι δεν τελούν σε διαδικασία κήρυξης πτώχευσης.
v. είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι ως προς τις υποχρεώσεις τους που αφορούν τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης (κύριας και επικουρικής) και ως προς τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.
vi. δεν έχουν κηρυχθεί έκπτωτοι και δεν έχουν τιμωρηθεί με αποκλεισμό από τους διαγωνισμούς προμηθειών ή υπηρεσιών του δημόσιου τομέα και δεν έχουν αποκλεισθεί τελεσίδικα από Δημόσια Υπηρεσία, ΝΠΔΔ, ή ΝΠΙΔ του Δημοσίου τομέα επειδή δεν εκπλήρωσαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.
vii. δεν έχουν κριθεί ποτέ από αρμόδιο όργανο ένοχοι ψευδών δηλώσεων, κατά την παροχή πληροφοριών που τους ζητήθηκαν από τις Αναθέτουσες Αρχές, σχετικά με την ανταπόκρισή τους σε κριτήρια ποιοτικής επιλογής τους.
γ. Αναλαμβάνεται η υποχρέωση για την έγκαιρη και προσήκουσα προσκόμιση των δικαιολογητικών κατακύρωσης, της παρ. 6 της παρούσας.
δ. Δεν έχουν διαπράξει επαγγελματικό παράπτωμα συναφές με το αντικείμενο του διαγωνισμού ή σε σχέση με την επαγγελματική του ιδιότητα, που μπορεί να διαπιστωθεί με οποιοδήποτε μέσο από τις αναθέτουσες αρχές.
ε. Η υποβαλλόμενη προσφορά καλύπτει το σύνολο του προκηρυσσόμενου έργου.
ζ. Συνέταξαν την προσφορά σύμφωνα με τους όρους της παρούσας προκήρυξης, των οποίων έλαβε γνώση και τους οποίους αποδέχεται ανεπιφύλακτα.
Σημειώνεται ότι η ημερομηνία σύνταξης της προαναφερόμενης υπεύθυνης δήλωσης πρέπει να συμπίπτει με την ημερομηνία υποβολής της προσφοράς, ώστε να καλύπτει και την ημερομηνία αυτή. Υπεύθυνη δήλωση με ημερομηνία προγενέστερη εκείνης της υποβολής της προσφοράς δεν καλύπτει τις απαιτήσεις της προκήρυξης, αφού βεβαιώνοντας την ανυπαρξία καταδικών, κτλ σε μελλοντική ημερομηνία είναι αυτονόητα ανακριβής.
2. Νομιμοποιητικά στοιχεία της εταιρείας (π.χ. ΦΕΚ εκπροσώπησης, καταστατικό κλπ).
3. Παραστατικό εκπροσώπησης, εφόσον ο υποψήφιος Ανάδοχος συμμετέχει στο διαγωνισμό με εκπρόσωπό του.
Στην περίπτωση Ένωσης / Κοινοπραξία Προμηθευτών, πρέπει να κατατεθούν για κάθε μέλος της Ένωσης η υπεύθυνη δήλωση και τα δικαιολογητικά των ανωτέρω περιπτώσεων. Η ένωση προμηθευτών υποβάλλει κοινή προσφορά, η οποία υπογράφεται υποχρεωτικά, είτε από όλους τους προμηθευτές που αποτελούν την ένωση, είτε από εκπρόσωπό τους εξουσιοδοτημένο με συμβολαιογραφική πράξη. Στην προσφορά απαραιτήτως πρέπει να προσδιορίζεται η έκταση και το είδος της συμμετοχής του κάθε μέλους της ένωσης προμηθευτών.
Με την υποβολή της προσφοράς, κάθε μέλος της ένωσης ευθύνεται εις ολόκληρο. Σε περίπτωση κατακύρωσης ή ανάθεσης της προμήθειας, η ευθύνη αυτή εξακολουθεί μέχρι πλήρους εκτέλεσης της σύμβασης.
Σε περίπτωση που, εξ αιτίας ανικανότητας για οποιοδήποτε λόγο ή ανωτέρας βίας, μέλος της ένωσης δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της ένωσης κατά τον χρόνο αξιολόγησης των προσφορών, τα υπόλοιπα μέλη συνεχίζουν να έχουν την ευθύνη ολόκληρης της κοινής προσφοράς με την ίδια τιμή.
Εάν η παραπάνω ανικανότητα προκύψει κατά τον χρόνο εκτέλεσης της σύμβασης, τα υπόλοιπα μέλη συνεχίζουν να έχουν την ευθύνη της ολοκλήρωσης αυτής με την ίδια τιμή και τους ίδιους όρους.
Τα υπόλοιπα μέλη της ένωσης και στις δύο περιπτώσεις μπορούν να προτείνουν αντικατάσταση. Η αντικατάσταση μπορεί να εγκριθεί με απόφαση του αρμόδιου για τη διοίκηση του φορέα οργάνου, ύστερα από γνωμοδότηση του αρμόδιου οργάνου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
1. Το Παραστατικό εκπροσώπησης, εφόσον ο υποψήφιος Ανάδοχος συμμετέχει στο διαγωνισμό μέσω Αντιπροσώπου που δεν είναι νόμιμος εκπρόσωπός του, θα πρέπει να είναι:
• Φυσικά πρόσωπα: πληρεξούσιο είτε απλή εξουσιοδότηση με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής.
• Α.Ε.: απόφαση Δ.Σ. εκπροσώπησης για τον εν λόγω διαγωνισμό ή πληρεξούσιο εκπροσώπησης από τον υποψήφιο ανάδοχο ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του.
• Ο.Ε, Ε.Ε., Ε.Π.Ε.: Εταιρικό Ορισμού του Διαχειριστή και απλή εξουσιοδότηση με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής ή πληρεξούσιο εκπροσώπησης.
ΙΙ. Φάκελος «Τεχνική Προσφορά»
Ο Φάκελος «ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ» πρέπει να περιλαμβάνει τα στοιχεία της Τεχνικής Προσφοράς, όπως αυτά απαιτούνται στο Παράρτημα Α΄ της παρούσας χωρίς αναγραφή τιμών. Σε περίπτωση που τα τεχνικά στοιχεία της προσφοράς δεν είναι δυνατόν, λόγω μεγάλου όγκου, να τοποθετηθούν στον κυρίως φάκελο, τότε αυτά συσκευάζονται ιδιαίτερα και ακολουθούν τον κυρίως φάκελο με την ένδειξη «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ» και τις λοιπές ενδείξεις του κυρίως φακέλου.
ΙΙΙ. Φάκελος Οικονομικής Προσφοράς
Ο Φάκελος Οικονομικής Προσφοράς περιλαμβάνει 1) τη συνολική τιμή της προσφοράς, 2) το ποσοστό Φ.Π.Α. και γ) το χρόνο ισχύος της προσφοράς.
Τιμές
Οι προσφερόμενες τιμές πρέπει να είναι σε ΕΥΡΩ θα αναγράφονται δε ολογράφως και αριθμητικώς. Στις προσφερόμενες τιμές περιλαμβάνονται όλες οι προβλεπόμενες νόμιμες κρατήσεις καθώς και κάθε άλλη δαπάνη, η οποία θα απαιτηθεί για την υλοποίηση του έργου.
Δεν συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ο οποίος πρέπει να αναφέρεται χωριστά και βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο.
Η τιμή με κρατήσεις και χωρίς Φ.Π.Α. θα λαμβάνεται υπόψη για τη σύγκριση των προσφορών.
Οι τιμές των προσφορών δεν υπόκεινται σε μεταβολή κατά την διάρκεια ισχύος της προσφοράς, ούτε σε περίπτωση που ζητηθεί παράταση της διάρκειας της προσφοράς, αλλά ούτε κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου. Σε περίπτωση όπου ανακοινωθεί μείωση τιμών σε παραδοτέα προϊόντα (υπηρεσίες και υλικά καθαριότητας) πριν την παράδοσή τους ή την έναρξη λειτουργίας τους, ο Ανάδοχος οφείλει να ενημερώσει σχετικά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και να προβεί στη μείωση των τιμών των προαναφερθέντων προϊόντων.
Το Υπουργείο διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει από τους συμμετέχοντες στοιχεία απαραίτητα για τη τεκμηρίωση των προσφερομένων τιμών, οι δε υποψήφιοι – προμηθευτές υποχρεούνται να παρέχουν αυτά.
Οι τιμές θα δίδονται, επί ποινή αποκλεισμού :
- Κατά πίνακα (Παράρτημα Β – Οικονομική Προσφορά) και αναλυτικά ως εξής:
α) Πίνακες 1 έως 6 για το χώρο του κτιρίου επί της Β. Σοφίας 15.
β) Πίνακες 1 έως 4 για τον χώρο του κτιρίου επί της Χαρ. Τρικούπη 5.
γ) Πίνακες 1 έως 6 για χώρο επί της Φιλοξένους 2-4 και Σπινθάρου.
δ)_Συγκεντρωτικός Πίνακας για τη συνολική τιμή των Υπηρεσιών, Συγκεντρωτικός Πίνακας για τη συνολική τιμή για της δαπάνες για προϊόντα καθαρισμού – απολύμανσης , καθώς και Συγκεντρωτικός Πίνακας με τη Συνολική Οικονομική Προσφορά.
(Σημειώνεται ότι για την οικονομική προσφορά θα πρέπει να συμπληρωθούν οι τιμές στους πίνακες του Παραρτήματος Β΄).
Ζητείται να αναφερθεί χωριστά η δαπάνη για τα προϊόντα καθαρισμού και καθαρισμού – απολύμανσης (συνολικά για όλους τους χώρους, για όλες τις εργασίες και σε ετήσια βάση).
Επισημαίνεται ότι εφόσον δεν προκύπτει με σαφήνεια η προσφερόμενη τιμή, οι προσφορές θα απορρίπτονται ως απαράδεκτες (Άρθρο 16 παρ. 6 Π.Δ. 118/2007).
Σε περιπτώσεις προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται δωρεάν θα αναφέρεται ρητά στην οικονομική προσφορά με την ένδειξη “ΔΩΡΕΑΝ”.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, αν δεν αναγράφεται τιμή σε δραστηριότητα ή υπηρεσία που αναφέρεται στην προσφορά ή ζητείται στην προκήρυξη, θεωρείται από την Επιτροπή ότι προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ.
Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών καθαρισμού που συμμετέχουν στον διαγωνισμό πρέπει, επί ποινή αποκλεισμού, να εξειδικεύουν σε χωριστό κεφάλαιο της οικονομικής προσφοράς τους τα εξής στοιχεία:
α) τον αριθμό των εργαζομένων, β) τις ημέρες και τις ώρες εργασίας, γ) τη συλλογική σύμβαση εργασίας στην οποία υπάγονται οι εργαζόμενοι, δ) το ύψος του προϋπολογιζόμενου ποσού που αφορά τις πάσης φύσεως νόμιμες αποδοχές αυτών των εργαζομένων, ε) το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών με βάση τα προϋπολογισθέντα ποσά και στ) τα τετραγωνικά μέτρα καθαρισμού ανά άτομο. Στην προσφορά τους πρέπει να υπολογίζουν το εύλογο ποσοστό διοικητικού κόστους παροχής των υπηρεσιών τους, το κόστος των αναλώσιμων, του εργολαβικού τους κέρδους και των νόμιμων υπέρ Δημοσίου και τρίτων κρατήσεων. Επιπροσθέτως, οφείλουν να επισυνάπτουν στην προσφορά αντίγραφο της συλλογικής σύμβασης εργασίας στην οποία υπάγονται οι εργαζόμενοι.
Οι φάκελοι δικαιολογητικών, τεχνικής και οικονομικής προσφοράς θα πρέπει να φέρουν και τις ενδείξεις του κυρίως φακέλου.
5.3. Αποσφράγιση Προσφορών.
Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού και Αξιολόγησης των προσφορών προβαίνει στη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών ως εξής:
α) Αποσφραγίζεται ο κυρίως φάκελος.
β) Αποσφραγίζονται οι φάκελοι των Δικαιολογητικών και της Τεχνικής Προσφοράς και μονογράφονται και σφραγίζονται οι Πρωτότυποι φάκελοι κατά φύλλο από όλα τα μέλη της Επιτροπής Διενέργειας.
γ) Ο φάκελος της οικονομικής προσφοράς θα αποσφραγισθεί μετά την τυπική αποδοχή της τεχνικής προσφοράς. Ο πρωτότυπος φάκελος θα μονογραφεί κατά φύλλο από όλα τα μέλη της Επιτροπής και θα σφραγισθεί.
δ) Οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών, για όσες τεχνικές προσφορές δεν κρίθηκαν αποδεκτές δεν αποσφραγίζονται αλλά επιστρέφονται.
Η καθαρή τιμή (χωρίς ΦΠΑ) θα λαμβάνεται υπόψη για τη σύγκριση των προσφορών.
Για όλα τα παραπάνω η Επιτροπή Διενέργειας και Αξιολόγησης καταρτίζει πρακτικό, το οποίο παραδίδει στο Τμήμα Προμηθειών, εις διπλούν.
5.4. Ισχύς των προσφορών:
Οι Προσφορές ισχύουν και δεσμεύουν τους υποψήφιους Αναδόχους για εκατόν είκοσι (120) ημέρες από την επόμενη μέρα της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής τους. Προσφορά που ορίζει μικρότερο χρόνο ισχύος απορρίπτεται ως απαράδεκτη.
Η ισχύς της Προσφοράς μπορεί να παραταθεί, εφόσον ζητηθεί από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης πριν από την λήξη της, για διάστημα ακόμη εκατόν είκοσι (120) ημερών.
Η ανακοίνωση της κατακύρωσης του Διαγωνισμού στον Ανάδοχο μπορεί να γίνει και μετά τη λήξη της ισχύος της Προσφοράς, τον δεσμεύει όμως μόνο εφόσον αυτός το αποδεχτεί.
Ο υποψήφιος Ανάδοχος δεν έχει δικαίωμα να αποσύρει την Προσφορά του ή μέρος της μετά την κατάθεσή της. Σε περίπτωση που η Προσφορά ή μέρος της αποσυρθεί, ο υποψήφιος Ανάδοχος υπόκειται σε κυρώσεις και ειδικότερα σε έκπτωση και απώλεια κάθε δικαιώματος για κατακύρωση.
Εναλλακτικές προσφορές δε γίνονται δεκτές και απορρίπτονται ως απαράδεκτες.
5.5. Λόγοι απόρριψης προσφορών:
1. Υπερβολικά χαμηλή Οικονομική Προσφορά της οποίας το συγκριτικό κόστος είναι μικρότερο του 90% της διαμέσου (median) του συγκριτικού κόστους των αποδεκτών Οικονομικών Προσφορών θα απορρίπτεται ως απαράδεκτη. Στην περίπτωση αυτή θα ζητείται από τον υποψήφιο Ανάδοχο έγγραφη αιτιολόγηση της ανάλυσης της Οικονομικής Προσφοράς (π.χ. σχετικά με την οικονομία της μεθόδου παροχής υπηρεσίας/ τις εξαιρετικά ευνοϊκές συνθήκες υπό τις οποίες ο υποψήφιος Ανάδοχος θα παράσχει την υπηρεσία). Εάν και μετά την παροχή της ανωτέρω αιτιολόγησης οι προσφερόμενες τιμές κριθούν ως υπερβολικά χαμηλές, η Προσφορά θα απορρίπτεται.
2. Είναι αόριστη και δε μπορεί να εκτιμηθεί ή όταν περιέχει ανακριβή στοιχεία.
3. Ο χρόνος παράδοσης του έργου ορίζεται μεγαλύτερος από αυτόν που ορίζεται στην προκήρυξη.
4. Δεν είναι σύμφωνη με τους επιμέρους υποχρεωτικούς όρους όπου αυτοί αναφέρονται.
6. Κατακύρωση
Το αρμόδιο για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού όργανο, με αιτιολογημένη γνωμοδότηση του, μπορεί να προτείνει κατακύρωση της προμήθειας για ολόκληρη ή μεγαλύτερη ή μικρότερη ποσότητα κατά ποσοστό στα εκατό. Το ποσοστό αυτό δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% στην περίπτωση μεγαλύτερης ποσότητας ή το 50 % στην περίπτωση μικρότερης ποσότητας. Για την κατακύρωση μέρους της ποσότητας κάτω του καθοριζόμενου από την διακήρυξη ποσοστού, απαιτείται προηγούμενη αποδοχή από τον προμηθευτή (Π.Δ. 118/2007, άρθρο 21).
Πριν από την κοινοποίηση της απόφασης κατακύρωσης στον ανάδοχο, ο υποψήφιος που ανακηρύσσεται ανάδοχος της σύμβασης προσκομίζει για τη σύναψή της, εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από τη σχετική πρόσκληση της αναθέτουσας αρχής, τα παρακάτω δικαιολογητικά και έγγραφα σε σχέση με τα οποία υποβλήθηκε η προσφορά. Σε αντίθετη περίπτωση αποκλείεται και η σύμβαση συνάπτεται με τον επόμενο κατά σειρά υποψήφιο με τις ίδιες προϋποθέσεις.
Δικαιολογητικά κατακύρωσης
1. Απόσπασμα ποινικού μητρώου έκδοσης του τελευταίου τριμήνου πριν από την κοινοποίηση της ως άνω έγγραφης ειδοποίησης, από το οποίο να προκύπτει, ότι δεν έχουν καταδικασθεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, για κάποιο από τα κατωτέρω αδικήματα:
Α) συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 1 της κοινής δράσης της 98/773/ΔΕΥ του Συμβουλίου,
Β) δωροδοκία, όπως αυτή ορίζεται αντίστοιχα στο άρθρο 3 της πράξης του Συμβουλίου της 26ης Μαΐου 1997 και στο άρθρο 3 παράγραφος 1 της κοινής δράσης 98/742/ΚΕΠΠΑ του Συμβουλίου,
Γ) απάτη, κατά την έννοια του άρθρου 1 της σύμβασης σχετικά με την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων,
Δ) νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 της οδηγίας 91/308/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 10ης Ιουνίου 1991, για την πρόληψη χρησιμοποίησης του χρηματοπιστωτικού συστήματος για την νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, καθώς και για κάποιο από τα αδικήματα του Αγορανομικού Κώδικα σχετικό με την άσκηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας ή για κάποιο από τα αδικήματα της υπεξαίρεσης, της απάτης, της εκβίασης, της πλαστογραφίας, της ψευδορκίας, της δωροδοκίας και της δόλιας χρεοκοπίας.
2. Πιστοποιητικό αρμόδιας δικαστικής ή διοικητικής Αρχής, έκδοσης του τελευταίου εξαμήνου πριν από την κοινοποίηση της ως άνω έγγραφης ειδοποίησης, από το οποίο να προκύπτει ότι δεν τελούν υπό πτώχευση και, επίσης ότι δεν τελούν σε διαδικασία κήρυξης σε πτώχευση.
3. Πιστοποιητικό που εκδίδεται από αρμόδια κατά περίπτωση αρχή, από το οποίο να προκύπτει ότι κατά την ημερομηνία της ως άνω έγγραφης ειδοποίησης, είναι ενήμεροι ως προς τις υποχρεώσεις τους, που αφορούν τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης (κύριας και επικουρικής) και ως προς τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ:
  • Αναφορικά με το απόσπασμα ποινικού μητρώου έκδοσης του τελευταίου τριμήνου πριν από την κοινοποίηση της ως άνω έγγραφης ειδοποίησης, τα νομικά πρόσωπα πρέπει να το προσκομίζουν για τους διαχειριστές, στις περιπτώσεις των εταιρειών περιορισμένης ευθύνης (Ε.Π.Ε.) και των προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε. και Ε.Ε.) και για τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο για τις ανώνυμες εταιρείες (Α.Ε.),
  • Στην περίπτωση ενώσεων προμηθευτών, οφείλουν να προσκομίσουν τα παραπάνω κατά περίπτωση δικαιολογητικά των περιπτώσεων 1 έως και 3, για κάθε προμηθευτή που συμμετέχει στην Ένωση.
Ο διαγωνιζόμενος στον οποίο κατακυρώνεται το έργο είναι υποχρεωμένος να προσέλθει μέσα σε (10) ημέρες από την επίδοση της κατακυρωτικής απόφασης να υπογράψει τη σχετική σύμβαση, με την οποία θα καθορισθούν τυχόν λοιπές λεπτομέρειες. O ανάδοχος μπορεί να προσέλθει για την υπογραφή της σύμβασης το αργότερο μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης της κατακυρωτικής απόφασης. Στην περίπτωση αυτή όμως, ο χρόνος παράδοσης του έργου αρχίζει να υπολογίζεται μετά από δέκα (10) ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης της απόφασης (άρθρο 23 του ΠΔ 118/07).
Αν παρέλθει η παραπάνω προθεσμία χωρίς ο ανάδοχος να παρουσιασθεί για να υπογράψει τη σύμβαση, τότε κηρύσσεται έκπτωτος σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Άρθρο 34 του Π.Δ. 118/07(ΦΕΚ 266/Α/96 «Κήρυξη Προμηθευτή Έκπτωτου»).
Το Ελληνικό δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα λύσης της σύμβασης, αφού προηγηθεί ειδοποίηση προς τον αντισυμβαλλόμενο (Ανάδοχο) τουλάχιστον δύο μήνες πριν, και χωρίς οποιαδήποτε υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου προς αποζημίωση του αντισυμβαλλόμενου.
7. Δικαίωμα ματαίωσης
Η Αναθέτουσα Αρχή, μετά από σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Διαγωνισμού, διατηρεί το δικαίωμα, χωρίς καμία επιβάρυνση ή άλλη επιβάρυνση για το Δημόσιο:
Α. Να αποφασίσει τη ματαίωση ή ακύρωση του διαγωνισμού.
Β. Να αποφασίσει τη ματαίωση του διαγωνισμού και την επανάληψή του με τροποποίηση ή μη των όρων και των προδιαγραφών της Προκήρυξης.
Γ. Να αποφασίσει τη ματαίωση του διαγωνισμού και να προσφύγει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, εφ’ όσον ισχύουν οι προϋποθέσεις του ΠΔ 118/2007 (ΦΕΚ 150/Α/2007).
8. Εγγύηση καλής Εκτέλεσης
Ο προμηθευτής στον οποίο έγινε η κατακύρωση ή ανάθεση, υποχρεούται να καταθέσει εγγύηση καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 25 του ΠΔ 118/07. Το ποσό της εγγυητικής αποστολής αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% της συνολικής συμβατικής αξίας, χωρίς τον Φ.Π.Α..
Η εγγύηση κατατίθεται προ ή κατά την υπογραφή της σύμβασης και επιστρέφεται μετά την οριστική ποσοτική και ποιοτική παραλαβή του υλικού και ύστερα από την εκκαθάριση των τυχόν απαιτήσεων από τους δύο συμβαλλόμενους.
Οι εγγυήσεις εκδίδονται από πιστωτικά ιδρύματα ή άλλα νομικά πρόσωπα που λειτουργούν νόμιμα στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν σύμφωνα με τα ισχύοντα το δικαίωμα αυτό. Τα αντίστοιχα έγγραφα των εγγυήσεων, αν δεν είναι διατυπωμένα στην Ελληνική, θα συνοδεύονται από επίσημη μετάφραση.
9. Διαδικασία παράδοσης – παραλαβής
Το Ελληνικό Δημόσιο (ΥΔΙΜΗΔ) ορίζει αρμόδια επιτροπή για την παρακολούθηση της σύμβασης, αρμοδιότητες της οποίας θα είναι:
• Η παρακολούθηση για την καλή εκτέλεση της σύμβασης στα κτίρια του ΥΔΙΜΗΔ
• Η συγκέντρωση των βεβαιώσεων από τους αρμόδιους Προϊσταμένους του Τμήματος Εκδόσεων και Γραμματειακής και Λογιστικής Εξυπηρέτησης (“Pαπτάρχης”) και της ΥΑΠ, για τον καθαρισμό των αντίστοιχων κτιρίων.
• Η τήρηση κατάστασης με τα ονόματα του προσωπικού του συνεργείου (ονοματεπώνυμα – ημερομηνία – ΑΔΤ).
• Η παράδοση – παραλαβή των κλειδιών, για τα γραφεία που κλειδώνουν (θα τα παραδίδει και θα τα παραλαμβάνει από τον/την υπεύθυνο/η του συνεργείου σε καθημερινή βάση).
• Η συγκεκριμενοποίηση – ορισμός των ημερομηνιών εκτέλεσης των περιοδικών εργασιών με τον/ την υπεύθυνο/η του συνεργείου δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες τουλάχιστον πριν την έναρξη των σχετικών εργασιών.
• Η παρακολούθηση και ο έλεγχος για τη τήρηση της αναλογίας αραίωσης και του χρόνου δράσης των καθαριστικών και καθαριστικών απολύμανσης, σύμφωνα με τη τεχνική προσφορά του αναδόχου.
Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με την με αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΚ/Φ.38/2/οικ.1063/9.1.2013 (ΑΔΑ: ΒΕΦΑΧ-12Τ) απόφασή του, όρισε τριμελή Επιτροπή Παρακολούθησης-Παραλαβής, έργο της οποίας είναι να διαπιστώνει την καλή εκτέλεση των εργασιών της καθαριότητας για τις οποίες έχει εκδοθεί το υπό πληρωμή τιμολόγιο, να συντάσσει πρωτόκολλο παραλαβής εις διπλούν και να το παραδίδει στο Τμήμα Προμηθειών.
Η Επιτροπή Παρακολούθησης – Παραλαβής εφόσον διαπιστώνει την καλή εκτέλεση των εργασιών για τις οποίες έχει εκδοθεί το υπό πληρωμή τιμολόγιο, συντάσσει πρωτόκολλο παραλαβής εις διπλούν και το παραδίδει στο Τμήμα Προμηθειών. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πλημμελής καθαρισμός, μετά από εισήγηση της ΕΠΠ, το Ελληνικό Δημόσιο ( Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης), έχει το δικαίωμα να περικόψει ποσοστό μέχρι 50% και όχι λιγότερο από 10% επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου, ή και να καταγγείλει τη σύμβαση εάν επαναληφθεί πλημμελής καθαρισμός.
10. Διαδικασία Πληρωμής
Η πληρωμή θα γίνεται κάθε μήνα, βάσει τιμολογίου του αναδόχου, μετά την οριστική παραλαβή των υπηρεσιών καθαρισμού από την αρμόδια Επιτροπή, για τους χώρους και εργασίες που αναφέρονται στους:
α) Πίνακες 1 έως 6 για τους χώρους επί της Β.Σοφίας 15,
β) Πίνακες 1 έως 4 για τους χώρους επί της Χαρ. Τρικούπη 5 και
γ) Πίνακες 1 έως και 6 για τους χώρους επί της Φιλοξένους 2-4 και Σπινθάρου.
Επίσης ο ανάδοχος υποχρεούται να καταθέσει κάθε μήνα κατάσταση προσωπικού θεωρημένη από τη Δ/νση Επιθεώρησης Εργασίας.
Ως προς τα δικαιολογητικά πληρωμής και λοιπά στοιχεία ισχύουν τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 35 του Κ.Π.Δ. (Π.Δ. 118/07), καθώς και στην οικεία απόφαση του Υπ. Οικονομικών ΦΕΚ 431/Β/7.5.98.
Ο ανάδοχος – μειοδότης επιβαρύνεται με τις νόμιμες κρατήσεις οι οποίες έχουν ως εξής:
§ 3% υπέρ ΜΤΠΥ στην καθαρή αξία
§ 2% χαρτόσημο επί του ΜΤΠΥ
§ 20% ΟΓΑ επί του χαρτοσήμου
Στην καθαρή αξία θα γίνει παρακράτηση φόρου 8% για την παροχή υπηρεσιών (άρθρο 55 παρ. 1 εδ. στ΄ του Ν. 2238/94, ΦΕΚ 151/Α/94). Ο φόρος προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο.
11. ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ
Υποχρεώσεις Αναδόχου:
• Ο ανάδοχος θα πρέπει να διαθέτει:
α) τουλάχιστον τέσσερα (4) άτομα για το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κεντρική Υπηρεσία, Βασ. Σοφίας 15. Οι εργασίες καθαρισμού θα γίνονται τις εργάσιμες ημέρες, 16.30 – 20.30 .
β) επιπλέον μία (1) καθαρίστρια τις ώρες 6 – 9π.μ. για τον καθαρισμό της εισόδου, του Ιατρείου, των χώρων του Υφυπουργού καθώς και για κάθε έκτακτη ανάγκη στο κτίριο της κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου ΔΙ.Μ.Η.Δ. (B.Σοφίας 15), τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας.
γ) τουλάχιστον ένα (1) άτομο για το Τμήμα Εκδόσεων, Γραμματειακής και Λογιστικής Εξυπηρέτησης – “ΡΑΠΤΑΡΧΗΣ”, Χαρ. Τρικούπη 5. Οι εργασίες καθαρισμού θα γίνονται τις εργάσιμες ημέρες, 11:00 π.μ. – 14:00 μ.μ.
δ) τουλάχιστον ένα (1) άτομο για την ΥΑΠ, Φιλοξένους 2 – 4 και Σπινθάρου. Οι εργασίες καθαρισμού θα γίνονται τις εργάσιμες ημέρες, 11:00 π.μ. – 15:00 μ.μ.
Οι περιοδικές εργασίες δύναται να εκτελούνται, εφόσον συμφωνήσουν και τα δύο μέρη και Σάββατο πρωί.
• Τα προϊόντα καθαρισμού και καθαρισμού απολύμανσης, τα εργαλεία – μέσα καθαρισμού, τα μηχανήματα που απαιτούνται καθώς και οι σάκοι απορριμμάτων βαρύνουν τον ανάδοχο.
• Οι σάκοι απορριμμάτων θα μεταφέρονται σε χώρο που θα υποδείξει η Υπηρεσία για να τις παραλαμβάνει το απορριμματοφόρο του Δήμου.
• Μισθός, επιδόματα άδειας, δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα κλπ εργοδοτικές εισφορές βαρύνουν τον ανάδοχο.
• Ο Ανάδοχος υποχρεούται για την απαρέγκλιτη τήρηση των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας, δηλαδή την καταβολή των νομίμων αποδοχών του προσωπικού που απασχολεί, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερες των προβλεπόμενων από την οικεία κλαδική Σ.Σ.Ε. και να καλύπτει το πραγματικό κόστος των νόμιμων αποδοχών των εργαζομένων, όπως αυτές ορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις εργασίας ή διαιτητικές αποφάσεις. Όμοια ισχύουν και για την τήρηση του νόμιμου ωραρίου, την ασφαλιστική κάλυψη, τους όρους υγιεινής και ασφάλειας των εργαζόμενων κ.λ.π. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση των ανωτέρω, θα καταγγέλλεται η Σύμβαση με την Ανάδοχο Εταιρεία (Εγκύκλιοι 30440/8-5-2006 και 31262/16.11.06, του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας).
• Ο Ανάδοχος υποχρεούται να καταθέτει στην ΕΠΠ (ή στον στην υπεύθυνο/η που θα ορισθεί κατά την υπογραφή της σύμβασης) κάθε μήνα (και κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 25ης – 30ης ημέρας του μήνα) πίνακα του προσωπικού που θα εργασθεί τον επόμενο και να το ασφαλίσει με δικές του δαπάνες, για κάθε είδους ατύχημα.
• Τυχόν ζημιές που θα προκληθούν στις κτιριακές εγκαταστάσεις ή στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή και σε λοιπές μηχανές γραφείου βαρύνουν τον ανάδοχο.
• Μαζί με το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών, θα καταθέτει στο Τμήμα Προμηθειών (Γρ. 318, Β.Σοφίας 15) την κατάσταση προσωπικού θεωρημένη από τη Δ/νση Επιθεώρησης Εργασίας .
• Ο ανάδοχος υποχρεούται να εφοδιάζει τους εργαζομένους με αντίγραφο της κατάστασης προσωπικού ή απόσπασμα αυτής όταν απασχολούνται εκτός της έδρας της επιχείρησης.
Το Ελληνικό Δημόσιο (Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) δεν φέρει καμία αστική ή άλλη ευθύνη έναντι του προσωπικού που θα απασχοληθεί για το προαναφερθέν έργο.
Απαγορεύεται ο Ανάδοχος που θα αναδειχθεί από τον παρόντα διαγωνισμό, να εκχωρήσει ή να μεταβιβάσει σε τρίτους οποιαδήποτε δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!