Δεν μπορώ να επαληθεύσω την ακρίβεια των αναφερομένων στο κείμενο που ανέγραψα από το antinews. Για πιό ολοκληρωμένη γνώση έβαλα και την απάντηση του Νομικού τους συμβούλου. Επαναλαμβάνετε πάντως πως η προσπάθεια έχει σαν σκοπό την προετοιμασία για αντίστοιχες κλαταστάσεις στον Δήμο Βεροίας.
Oι καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών έχουν κάθε δικαίωμα να διαμαρτύρονται και να διαδηλώνουν για τα δικαιώματά τους. Όμως, υπάρχει και ένα άλλο πολύ κρίσιμο σημείο. Πόσα λεφτά έπαιρναν; Το antinews έψαξε και βρήκε το μισθολογικό καθεστώς τους και σας αποκαλύπτει σημεία και τέρατα.
Κάθε άνθρωπος που χάνει τη δουλειά του έχει δικαίωμα να
αγωνίζεται για να βρει το δίκιο του που λέει ότι έχασε. Ως εκ τούτου και
οι καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών έχουν κάθε δικαίωμα να
διαμαρτύρονται και να διαδηλώνουν και φυσικά να διεκδικούν τη συμπάθεια
του ελληνικού λαού. Αν και είναι κατάφορα άδικο αυτό που γίνεται. Δηλαδή
για πάνω από 1 εκατ. υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα που έχουν απολυθεί
κανείς να μην κλαίει, κανείς να μην βγαίνει στους δρόμους και για 500 –
1.000 που απολύθηκαν ή μπήκαν σε διαθεσιμότητα από τον δημόσιο τομέα να
γίνεται ο μεγάλος χαμός. Ολοι οι απολυμένοι κι όλοι οι άνεργοι την ίδια
ψυχή έχουν.
Ως εδώ καλά, όμως, υπάρχει και ένα άλλο πολύ κρίσιμο σημείο. Πόσα λεφτά έπαιρναν οι καθαρίστριες; Το antinews έψαξε και βρήκε το μισθολογικό καθεστώς τους και σας αποκαλύπτει τα σημεία και τέρατα. Όχι ότι και στον υπόλοιπο δημόσιο δεν γίνεται χαμός. Μην ξεχνάτε ότι καθαρίστρια στα ΕΛΠΕ έπαιρνε κοντά 100.000 ευρώ το χρόνο.
Τα στοιχεία που σας παραθέτουμε είναι εντυπωσιακά και δείχνουν μια εικόνα που για πολλούς φαντάζει εξωπραγματική. Αν και θα πει κανείς ότι το δημόσιο τους τα έδινε γιατί τώρα κόπτεται η κυβέρνηση. Η απάντηση είναι ότι επιτέλους κάποιοι αποφάσισαν να βάλουν το μαχαίρι στο κόκαλο και να ξεσκεπάσουν και τον ΣΥΡΙΖΑ που παίζει πολιτικό παιχνίδια στις πλάτες των καθαριστριών. Αραγε όταν γίνει ο Τσίπρας πρωθυπουργός θα τις ξαναπροσλάβει με τα ίδια λεφτά;
Ιαν 2013 έως Ιούνιος 2013. Σε ότι αφορά τις Κεντρικές Υπηρεσίες αυτές χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια υπηρεσίες ιδιωτικών συνεργείων για τις υπηρεσίες καθαρισμού.
Για συνολική επιφάνεια 91.472 τ.μ. απασχολούνται 179 ΥΕ Καθαριότητας Μ/Α με ετήσιο μισθολογικό κόστος 2.319.840,00 €συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών. Χωρίς αυτές είναι: 1.825.800,00 €.
Σύγκριση: ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων: Στις 13/8/2013 υπεγράφη σύμβαση με εταιρεία καθαρισμού, για τον καθαρισμό του κτιρίου της ΓΓΠΣ (Χανδρή 1), το οποίο είναι 30.000 τμ.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, απασχολούνται 17 άτομα πλήρους απασχόλησης και 2 άτομα 2ωρης απασχόλησης με μηνιαίο κόστος 20.000+23%=24.600, δηλαδή ετησίως 295.200 ευρώ.
Οι αποδοχές των καθαριστριών, οι οποίες καθορίζονται με τον νόμο 3863/2010 /ΦΕΚ 115 Α, ανέρχονται συνολικά σε 126.000€, οι εργοδοτικές εισφορές 34.748 € και το υπόλοιπο ποσό είναι το κέρδος της εταιρείας περιλαμβανομένων και των υλικών καθαρισμού.
Για 30.000 τ.μ. το συνολικό κόστος (μισθοδοσία, υλικά, κέρδος) είναι 300.000 € περίπου. Για τριπλάσια επιφάνεια στις Δ.Ο.Υ. Αττικής το μισθολογικό μόνο κόστος είναι 2.320.000 € περίπου.
Άρα το μισθολογικό κόστος για την τριπλάσια επιφάνεια είναι 250% περισσότερο από τη χρήση ιδιωτικού συνεργείου.
Τα αποκαλυπτικά στοιχεία που σας παραθέτει το antinews δεν έχουν σκοπό να «ακυρώσουν» τον αγώνα των καθαριστριών. Δικαίωμά τους να διαμαρτύρονται. Ο βασικός σκοπός μας είναι να μάθει ο ελληνικός λαός την αλήθεια για το τι ποσά υπερασπίζονται και για πόσες ώρες εργασίας. Και να αποκαλυφθεί ο βρόμικος ρόλος του ΣΥΡΙΖΑ που χρησιμοποιεί το όνομα «καθαρίστρια» που έχει και… κοινωνική φόρτιση, προκειμένου να κερδίσει πολιτικά οφέλη.
Ακολουθούν και οι αποκαλυπτικοί πίνακες:
Ως εδώ καλά, όμως, υπάρχει και ένα άλλο πολύ κρίσιμο σημείο. Πόσα λεφτά έπαιρναν οι καθαρίστριες; Το antinews έψαξε και βρήκε το μισθολογικό καθεστώς τους και σας αποκαλύπτει τα σημεία και τέρατα. Όχι ότι και στον υπόλοιπο δημόσιο δεν γίνεται χαμός. Μην ξεχνάτε ότι καθαρίστρια στα ΕΛΠΕ έπαιρνε κοντά 100.000 ευρώ το χρόνο.
Τα στοιχεία που σας παραθέτουμε είναι εντυπωσιακά και δείχνουν μια εικόνα που για πολλούς φαντάζει εξωπραγματική. Αν και θα πει κανείς ότι το δημόσιο τους τα έδινε γιατί τώρα κόπτεται η κυβέρνηση. Η απάντηση είναι ότι επιτέλους κάποιοι αποφάσισαν να βάλουν το μαχαίρι στο κόκαλο και να ξεσκεπάσουν και τον ΣΥΡΙΖΑ που παίζει πολιτικό παιχνίδια στις πλάτες των καθαριστριών. Αραγε όταν γίνει ο Τσίπρας πρωθυπουργός θα τις ξαναπροσλάβει με τα ίδια λεφτά;
- Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος κόστους μισθοδοσίας (μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές) είναι 1080,07 ευρώ μηνιαίως. Χωρίς εργοδοτικές εισφορές είναι περίπου 883 ευρώ. Ο λόγος είναι πως οι καθαρίστριες τετράωρης έπαιρναν την υπερβάλλουσα μείωση που προβλέπεται από το ν. 4024/2011. Εάν αφαιρεθούν από τις 586 οι 12 πλήρους απασχόλησης τότε το κόστος των υπολοίπων ετησίως είναι περίπου 7,5 εκατ. ευρώ. Προσέξτε 4 ώρες δουλεύουν για να παίρνουν καθαρά πάνω από 800 ευρώ όταν στην αγορά δουλεύουν πολλοί 10ωρα για 400 ευρώ.
- Η μισθοδοσία των συγκεκριμένων εργαζομένων είναι κατά πολύ υψηλότερη από τη μισθοδοσία ενός νεοδιοριζόμενου υπαλλήλου ΥΕ 8ωρης απασχόλησης (780 ευρώ) και περίπου στα ίδια επίπεδα με ένα νεοδιοριζόμενο υπάλληλο ΔΕ στο δημόσιο (858 ευρώ). Βεβαίως οι μισθοί νεοδιοριζόμενου ΔΕ και ΥΕ στο Δημόσιο βάσει ενιαίου μισθολογίου θεωρούνται πολύ υψηλότερες από τις αντίστοιχες της αγοράς. Δηλαδή μια καθαρίστρια με 4 ώρες δουλειάς παίρνει περισσότερα από έναν νεοδιοριζόμενο υπάλληλο.
- Το εντυπωσιακό, που φαίνεται και στον πίνακα είναι ότι 12 καθαρίστριες μόνιμης απασχόλησης αμείβονται κατά μέσο όρο μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές με 2.414 ευρώ το μήνα.
- Οι καθαρίστριες για 3 ώρες δουλειά παίρνουν 952 ευρώ, αυτές που εργάζονται 4 ώρες παίρνουν 1.066 ευρώ και αυτές των 5 ωρών εργασία αμείβονται με 1.455 ευρώ μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές.
- Οι πιο πολλές, 531 στο σύνολο, είναι 4ωρης απασχόλησης που παίρνουν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 1.066 ευρώ και είναι οι περισσότερες που φωνάζουν. Ο μέσος μισθός του συνόλου των μερικής απασχόλησης καθαριστριών που είναι 574, φτάνει λοιπόν μαζί με τις εισφορές τα 1.080 ευρώ. Για πείτε μας που υπάρχει τέτοιος μισθός στον ιδιωτικό τομέα;
- Το ετήσιο κόστος για τις καθαρίστριες είναι 7,5 εκατομμύρια ευρώ. Στον επόμενο πίνακα φαίνεται και πόσα εξοικονόμησε το δημόσιο από τη διαθεσιμότητα των καθαριστριών.
- Υπάρχει, όμως, και μια σημαντική παράμετρος που κάποιοι κρύβουν γιατί δεν τους συμφέρει. Εδώ και πολύ καιρό οι χώροι που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Οικονομικών είναι πολύ λιγότεροι καθώς μειώθηκαν τα κτίρια των εφοριών και άλλων υπηρεσιών. Επίσης μειώθηκε και το προσωπικό που εργάζεται στο υπουργείο, επομένως οι καθαρίστριες έχουν πολύ λιγότερη δουλειά να κάνουν απ’ ότι στο παρελθόν. Συγκεκριμένα:
Ιαν 2013 έως Ιούνιος 2013. Σε ότι αφορά τις Κεντρικές Υπηρεσίες αυτές χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια υπηρεσίες ιδιωτικών συνεργείων για τις υπηρεσίες καθαρισμού.
Για συνολική επιφάνεια 91.472 τ.μ. απασχολούνται 179 ΥΕ Καθαριότητας Μ/Α με ετήσιο μισθολογικό κόστος 2.319.840,00 €συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών. Χωρίς αυτές είναι: 1.825.800,00 €.
Σύγκριση: ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων: Στις 13/8/2013 υπεγράφη σύμβαση με εταιρεία καθαρισμού, για τον καθαρισμό του κτιρίου της ΓΓΠΣ (Χανδρή 1), το οποίο είναι 30.000 τμ.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, απασχολούνται 17 άτομα πλήρους απασχόλησης και 2 άτομα 2ωρης απασχόλησης με μηνιαίο κόστος 20.000+23%=24.600, δηλαδή ετησίως 295.200 ευρώ.
Οι αποδοχές των καθαριστριών, οι οποίες καθορίζονται με τον νόμο 3863/2010 /ΦΕΚ 115 Α, ανέρχονται συνολικά σε 126.000€, οι εργοδοτικές εισφορές 34.748 € και το υπόλοιπο ποσό είναι το κέρδος της εταιρείας περιλαμβανομένων και των υλικών καθαρισμού.
Για 30.000 τ.μ. το συνολικό κόστος (μισθοδοσία, υλικά, κέρδος) είναι 300.000 € περίπου. Για τριπλάσια επιφάνεια στις Δ.Ο.Υ. Αττικής το μισθολογικό μόνο κόστος είναι 2.320.000 € περίπου.
Άρα το μισθολογικό κόστος για την τριπλάσια επιφάνεια είναι 250% περισσότερο από τη χρήση ιδιωτικού συνεργείου.
Τα αποκαλυπτικά στοιχεία που σας παραθέτει το antinews δεν έχουν σκοπό να «ακυρώσουν» τον αγώνα των καθαριστριών. Δικαίωμά τους να διαμαρτύρονται. Ο βασικός σκοπός μας είναι να μάθει ο ελληνικός λαός την αλήθεια για το τι ποσά υπερασπίζονται και για πόσες ώρες εργασίας. Και να αποκαλυφθεί ο βρόμικος ρόλος του ΣΥΡΙΖΑ που χρησιμοποιεί το όνομα «καθαρίστρια» που έχει και… κοινωνική φόρτιση, προκειμένου να κερδίσει πολιτικά οφέλη.
Ακολουθούν και οι αποκαλυπτικοί πίνακες:
Η επιστολή του δικηγόρου τους.
Με αφορμή οικονομικά στοιχεία που παρατίθενται από το ιστολόγιο σας
για το κόστος απασχόλησης των απολυμένων καθαριστριών του ΥΠΟΙΚ, θέτω
υπόψη σας τα ακόλουθα και παρακαλώ να τα δημοσιεύσετε:
1.Από το σύνολο των εκκαθαριστικών μισθοδοτικών σημειωμάτων που
διαθέτουμε στα χέρια μας για τις καθαρίστριες του ΥΠΟΙΚ, προκύπτει ότι
τα καθαρά ποσά των αμοιβών τους κυμαίνονται από 205 ευρώ έως 757 ευρώ
(το τελευταίο ποσό εμφανίζεται σε πολύ λίγες περιπτώσεις).Το συνολικό,
καθαρό μηνιαίο ποσό μισθοδοσίας των 393 εργαζομένων που εκπροσωπούμε
ανέρχεται σε 257.577,63 ευρώ (επομένως, ο μέσος όρος μισθού ανέρχεται
στο ποσό των 655,41 ευρώ καθαρά + 16,5% εισφορές = 763,55 ευρώ μικτά
κατά μέσο όρο, και όχι 883,00 ευρώ που εμφανίζει το δημόσιο στον πίνακα
που προσκόμισε στα Δικαστήρια και δημoσιεύτηκε). Σημειωτέον ότι οι
αποδοχές αυτές αντιστοιχούν σε εργαζόμενες με προϋπηρεσία, κατά μέσο
όρο, τουλάχιστον 15 ετών. Αντιθέτως, οι συμβάσεις με τους εργολάβους
προϋπολογίζουν αμοιβές για εργαζομένους με προϋπηρεσία που δεν
υπερβαίνει την τριετία, ή εργαζόμενους που έχουν ηλικία κατώτερη των 25
ετών. Κάτι τέτοιο όμως είναι απίθανο να συμβεί (ήτοι, να βρουν όλοι
οι εργολάβοι εργαζομένους που δεν έχουν συμπληρώσει τριετία ή το 25ο έτος της ηλικίας), δεδομένου μάλιστα ότι, με βάση τον Ν. 4093/2012-Μνημόνιο, προκειμένου για τον υπολογισμό των αμοιβών, λαμβάνεται πλέον υπόψη η προϋπηρεσία σε κάθε εργοδότη και όχι μόνο στον ίδιο κλάδο.
Επομένως: Η σύγκριση που κάνει το άρθρο στο antinews είναι μεταξύ
ανειδίκευτων εργαζομένων και εργαζομένων με προϋπηρεσία τουλάχιστον 15
ετών (επειδή λοιπόν οι κατηγορίες είναι ανόμοιες, δεν είναι πρόσφορη η
σύγκριση να καταδειχθεί η τυχόν πραγματική μισθολογική διαφορά).
2.Οι γυναίκες αυτές απέχουν στην πλειοψηφία τους πολύ λίγα χρόνια από
τη σύνταξη (επομένως, θα αποχωρήσουν σε σύντομο διάστημα ομαλά από τις
θέσεις εργασίας). Ήδη ορισμένες αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης.
3.Με βάση την αρχή της οικονομικότητας στη Δημόσια Διοίκηση που
πληθώρα Δικαστηρίων σε αμετάκλητο βαθμό έχει δεχθεί, θα πρέπει στις
υπηρεσίες του Δημοσίου να σταθμίζεται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα
μεταξύ οικονομικού οφέλους και ποιοτικά προσφερόμενων υπηρεσιών. Δεν
αρκεί μόνο το ταμειακό όφελος, που εν προκειμένω είναι αναπόδεικτο, αλλά
και η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών (καθαριότητας εν
προκειμένω). Εδώ πλέον, η ποιότητα αυτών δε θα ελέγχεται από κανέναν, οι
συμβάσεις ανάθεσης σε ιδιώτες γίνονται κατά το δοκούν, με απευθείας
ανάθεση χωρίς ποιοτικά κριτήρια και σε χώρους που τα φορολογικά δεδομένα
θα είναι προσβάσιμα και στο προσωπικό των εργολάβων που θα τους
καθαρίζουν.
Αθήνα, 15-6-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!