Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Αστικές αναπλάσεις. Η νέα χάραξη των πεζοδρομίων

Πιτσιρικάδες όταν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε κάποιον τεμπέλη, κοπανατζή ή χαζοσουλασταδόρο λέγαμε «αυτός μετράει τα πεζοδρόμια» . Προχθές μέτρησα τα πεζοδρόμια. Κατά κυριολεξία. Ήταν απόγευμα, λυκόφως για την ακρίβεια, και η παρουσία ενός μεσήλικα να μετράει τα πεζοδρόμια και να τα φωτογραφίζει παρέπεμπε αλλού. Τέλος πάντων.

‘Όλα ξεκίνησαν από σχόλιο που μου έστειλε φίλος αναγνώστης ο οποίος μου είπε πως με Νόμο της Μπιρμπίλη δεν επιτρέπονται πεζοδρόμια στενότερα των 1,50 m. Έψαξα και βρήκα τον Νόμο. Ήταν ο Νόμος Αριθ. 52907 Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που
προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών.

Στο Άρθρο 2 ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΠΕΖΩΝ – ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΥΨΟΣ έλεγε
Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο και μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%.
Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση όπως σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός απαγορεύεται να τοποθετείται εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών.Στην περίπτωση υφιστάμενων πεζοδρομίων πλάτους μικρότερου από 1,50μ. η ζώνη αυτή καταλαμβάνει όλο το πλάτος του πεζοδρομίου. Πλάτη μικρότερα από 0,70μ. αποφεύγονται ως μη εξυπηρετούντα άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο. Σε όλο το μήκος της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών επιβάλλεται πραγματικό ελεύθερο ύψος όδευσης  πεζών ίσο με 2.20μ. απολύτως ελεύθερο από οποιοδήποτε εμπόδιο (μαρκίζες, επιγραφές, σημάνσεις, πινακίδες,  κλαδιά δέντρων, τέντες κ.λπ.) Στους πεζοδρόμους και μέχρι κλίσεως 20%, προβλέπεται ελεύθερη ζώνη με ελάχιστο πλάτος 3,50μ για την προσπέλαση και εξυπηρέτηση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης  όπως πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, οχήματα μεταφοράς  ατόμων με αναπηρία κ.λπ. που παραμένει ακάλυπτη καθ’ ύψος σε όλο το μήκος και το πλάτος της.

Τα πεζοδρόμια είναι νεοχαραγμένα. Άρα πρέπει να υπακούουν στις παραπάνω υποδείξεις. Ας το ελέγξουμε.
Για την καλύτερη και ευκολότερη αναγνώριση των διαστάσεων Θυ,ίζω ότι κάθε κίτρινη περιοχή στο μέτρο είναι 20 πόντοι.
Είναι να αναρρωτιέται κανείς: Με ποιό μέλος του σώματός τους σχεδίαζαν;
Μπροστά από το προποτζίδικο Βενιζέλου και Καρατάσου. 140cm!!!  
 
Αρχή Ανοίξεως 120!!!
 
Ανοίξεως κοντά στο Κάστρο 90πόντοι!!


ΣΟΑ Ανοίξεως 110 πόντοι!!!   






                                                                     


12 σχόλια:

  1. Επιτελους η Βεροια απεκτησε παλι τα καλντεριμια που ειχε πριν παρα πολλα χρονια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Irony mode On:
    Ρε... Γιατί πετάς πέτρες στο δέντρο που έχει καρπούς; Το ενδεχόμενο η μεζούρα σου να είναι λάθος, να μετραει σε ίντσες πχ, το σκέφτηκες;
    Τους περισπούδαστους, πολυσπούδαστους και παντογνώστες μηχανικούς του δήμου που σχεδίασαν την μελέτη γιατί τους αμφισβητείς;
    Τον αντιδήμαρχο τεχνικών; Λες να μην το ήξερε;
    Όταν το έργο, ήταν σε ''διαβούλευση'', αναρτημένο σε μακέτες στο προ-χωλ του δημαρχείου, όπως είχε πει και ο τηλέμαχος, γιατί δεν μίλησε κανείς;
    Κι ύστερα, πως κάνεις έτσι για 30-40-50 εκατοστά και δεν λες για τις δουλειές που ήρθαν στην πόλη και τα λεφτά από το ΕΣΠΑ που έπεσαν στο δήμο;
    Αφήστε το έργο να ολοκληρωθεί, κλπ...
    Φαντάζομαι έχεις ήδη γράψει την αίτηση για το γραφείο δόμησης...
    (Σε πειράζω, ελπίζω να το κατάλαβες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέρεις τι θα απαντήσουν;
    Οτι αν τα πεζοδρόμια γινόταν 1,5μ θα μειωνόταν κι άλλο οι θέσεις στάθμευσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζητώ συγνώμη από τον φίλο σχολιαστή αλλά έσβησα κατά λάθος το σχόλιό του. Ρωτούσε πάντως ο άνθρωπος αν ο ίδιος Νόμος 52907/09 είχε πρόβλεψη για ασθενοφόρα κλπ και αν υπάρχουν διατάξεις που απαγορεύουν (και τιμωρούν συνεπαγόμενα) την εμπόδιση τους από καρεκλοκαθίσματα και άλλα ιδιωτικά πράγματα που τοποθετούνται σε δημόσιους χώρους.
      Η απάντηση είναι πως διαβάζω τον Νόμο. Αυτήν την περίοδο είμαι λίγο σφιγμένος και θα καθυστερήσω οκτώ περίπου μέρες. Αν κάποιος θέλει να βοηθήσει και να ρίξει μια ματιά στον Νόμο να το κάνει και θα τον ευχαριστήσω.
      Και πάλι συγνώμη για το λάθος μου.

      Διαγραφή
    2. Θρίαμβος. Έγινε ανάκτηση του σβησμένου σχολίου
      Μια απορία ακόμη έχω. Με βάση αυτόν τον νόμο, θα επαρκεί ο χώρος για να παραχωρείται άδεια κατάληψης πεζοδρομίου σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή σε εμπορικά καταστήματα???

      Επίσης τα καταστήματα στο πεζοδρομημένο εμπορικό κέντρο, προφανώς θα αδειοδοτήθηκαν βάσει της διάταξης που προβλέπει ελεύθερη ζώνη με ελάχιστο πλάτος 3,50μ για την προσπέλαση και εξυπηρέτηση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.

      Διαγραφή
  5. Ν'ικο ολο γκρίνια είσαι. Ασε να τελειώσει το έργο και θα δείς -που λέει και το Χαρουλιώ.-Δεν έχεις ακούσει για τα πεζοδρόμια ακορντεόν?Αυτά που μόλις δούν το πρόβλημα διαστέλλονται απο μόνα τους?κάτι σαν τις Συμπληγάδες πέτρε να πούμες. Πολύ πίσω έμεινες μωωρέ αδερφέ μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήξερα τα πεζοδρόμια με φερμουάρ, για να ανοίγουν και να κλείνουν γρήγορα. Ακορντεόν πρώτη φορά ακούω. Όσο ζει κανείς...

      Διαγραφή
  6. Και κάτι άλλο...
    Όπως βλέπω στις φωτογραφίες, μόνο στα δέντρα έχει λιγότερο από 1,5... Δηλαδή, μόνο για μια μικρή απόσταση. Ετσι λοιπόν, θα σου πούνε, καλά πως κάνεις έτσι, και τι έγινε για 40 πόντους, κλπ... Δηλαδή, η αρχή, δημόσια ή δημοτική, μπορεί να παρανομεί λίγο...
    Στα μεγάλου μηκους παρτέρια πόσο έχει;
    Για τα 3,5μ που γράφεις πιο πάνω, μπορείς να καταλάβεις ότι κανενα από τα μαγαζία δεν θα πρέπει να πάρει άδεια χρήσης πεζοδρομίου, διότι πουθενα δεν θα υπάρχουν τα 3,5 μέτρα... ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και θα πούνε. Ζούμε σε μιά χώρα όπου το διακίωμα του λόγου και η αξία του διαλόγου είναι και αναγνωρισμένα και κατοχυρωμένα.

      Διαγραφή
  7. Ο νόμος είναι σαφέστατος και με λίγα λόγια ορίζει για την δική μας περίπτωση ότι ιδιαίτερα στον άξονα με την μεγαλύτερη κυκλοφορία πεζών που ξεκινά από την πλατεία Ωρολογίου,διασχίζει την οδό Μητροπόλεως και ακολούθως την οδό Εληάς, Ανοίξεως, Βενιζέλου επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο. Το οποίο σημαίνει, ουτε περίπτερα, ούτε κάδοι, ούτε διαφημιστικά σταντ, ούτε δέντρα και φυσικά ούτε τραπεζοκαθίσματα εντός αυτής της ζώνης!!!
    Εντος του πεζοδρόμου, τα καταστήματα μπορούν να κάνουν χρήση κοινοχρήστου χώρου αλλά αφήνοντας ελεύθερη δίοδο πλάτους τουλάχιστον 3.50 μέτρων.
    Επ΄ευκαιρία κάπου διάβασα ότι ετοιμάζεται να γίνει διαβούλευση για νέο κανονισμό κοινοχρήστων χώρων. Ευκαιρία λοιπόν ο καινούργιος κανονισμός, να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!