(Συνεχίζονται οι αναρτήσεις των
τοποθετήσεων που δεν ειπώθηκαν την 11 02 13 στο ΔΣ της Βέροιας)
Η σημερινή κατάσταση
Την περίοδο αυτή η πόλη ζει μια
εξωπραγματική σχεδόν κατάσταση. Εργάτες και μηχανήματα με την επίβλεψη
μηχανικών και εργολάβων, μειώνουν τους δρόμους, κάτι που το περιμέναμε, αλλά
μειώνουν και τα πεζοδρόμια κάνοντας παρτέρια αλλά και περιέργως μειώνουν και το
πράσινο και υλοτομούν δένδρα. Τι
αυξάνεται; Μα το μπετόν. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο εργολάβος του έργου
κάποια στιγμή είχε ονομαστεί ο «Εθνικός μας μπετατζής».
Είναι προφανές λοιπόν ποιος είναι
ο κερδισμένος του έργου. Όχι οι πολίτες πάντως.
Η πόλη έχει μετατραπεί σε έναν ιμάντα μεταφοράς Ευρωπαϊκών και Κρατικών
χρημάτων στα ταμεία του μεγιστάνα. Του «Εθνικού» έστω μεγιστάνα. Ο λόγος για
τον η τοπική ηγεσία επιδίωξε σαν συμπολίτευση ή επέτρεψε σαν αντιπολίτευση να
συμβεί κάτι τέτοιο είναι ασαφής. Ήταν κάποιες τοπικές υποχρεώσεις; Ήταν υποχρεώσεις του τότε μεγάλου κόμματος
που υποστήριζε την διοικούσα παράταξη; Ήταν καθαρή ανοησία; Κανείς δεν ξέρει
σήμερα τουλάχιστον αλλά ούτε και μας νοιάζει πια.
Η μηχανή που λέγεται κάστωρ κατατρώει πεζοδρόμια φτύνει μπετά
και πλακάκια, στριμώχνει κατοίκους και μαγαζάτορες και απ’ ότι φαίνεται κανείς δεν μπορεί να την σταματήσει πια. Το μεγάλο αφεντικό εκτός από μπετατζής έχει
και ένα πλήρως επανδρωμένο επιτελείο Νομικών και δημοσιογράφων.
Εκεί βρίσκεται και το λάθος μου. Αντιμετώπισα την
συγκεκριμένη περίπτωση στο ανοικτό πεδίο
της νομικής αντιπαράθεσης. Ελεγκτικό συνέδριο, Συμβούλιο της
Επικρατείας, δευτεροβάθμιο διοικητικό Εφετείο. Ξέχασα κάποια στιγμή ότι ο
Πολίτης σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα σαν ελεύθερος
σκοπευτής. Και αυτήν την τακτική παρότι την γνώριζα καλά την αρνήθηκα..
Το πρόβλημα
Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι
πολίτες του κέντρου στην προσπάθειά τους να απαλλαγούν από το πρόβλημα που ο
Δήμος για δικούς του λόγους τους δημιουργεί καταθέτουν μια πρόταση που θα απαλύνει
την βασική παρενέργεια της εκτεταμένης παρέμβασης. Το πρόβλημα της στάθμευσης δηλαδή. Οι πολίτες άκουσαν φυσικά βερεσέ
της εξαγγελίες για πάρκινγκ κάτω από τη Στρατού. Ένα εγχείρημα που απαιτεί
τροποποίηση του Ρυμοτομικού. Αν πράγματι οι άρχοντες έβλεπαν στα σοβαρά το
πρόβλημα που θα δημιουργούσαν θα έπρεπε
να την είχαν ξεκινήσει την διαδικασία πριν
ενάμιση χρόνο. Φυσικά θα πρέπει να ξεχάσουν και την χρήση του χώρου κάτω
από την Εληά σαν χώρο πάρκινγκ. Η χρήση
είναι πέρα για πέρα παράνομη και μήνυση είναι εδώ και καιρό στον σκληρό δίσκο
του υπολογιστή μου.
Έτσι λοιπόν και οι κάτοικοι του
κέντρου στην προσπάθειά τους να βρουν
έναν βιώσιμο τρόπο αντιμετώπισης του
προβλήματός της στάθμευσης κάνουν εδώ μια απλή και μεσοπρόθεσμη πρόταση.
Η πρόταση
Η περιοχή του περικλείεται μεταξύ
Ανοίξεως Βενιζέλου και Εληάς έχει ακόμη άκτιστα οικόπεδα. Λίγα αλλά εξακολουθεί
να έχει. Για παράδειγμα μόνον η Ανοίξεως
έχει πέντε. Λέγοντας άκτιστα οικόπεδα
εννοούμε οικόπεδα στα οποία υπάρχουν κτήρια που υλοποιούν συντελεστή δόμησης
πολύ πιο κάτω από τον επιτρεπόμενο.
Σ΄ αυτά τα οικόπεδα μέσα από μια σύννομη διαδικασία ο Δήμος θα αυξήσει
τον συντελεστή δόμησής τους από 2,2 σε 4,5 ή και περισσότερο με την προϋπόθεση
ότι θα κατασκευαστούν χώροι αμιγούς χρήσης παρκινγκ.. Με τον τρόπο αυτό και
χωρίς δέσμευση χρημάτων του Δήμου οι εδαφοκτήτες θα αποκτήσουν ένα ισχυρό
κίνητρο να κατασκευάσουν πολυώροφους χώρους στάθμευσης. μόνοι τους ή με το
σύστημα της αντιπαροχής
Επειδή μπορεί κάποιος να σκεφτεί
ότι θα κατασκευαστούν τέρατα, θυμίζω ότι τα κτίσματα αυτά θα έχουν επιτρεπόμενο
ύψος ορόφου έως και 2,40 m.
Έτσι ακόμη και ένα εξαώροφο τέτοιο
κτίριο δεν θα είναι ψηλότερο από 14,4 m δηλαδή όσο και ένα τετραώροφο
με pilotis. Δηλαδή ένα συνηθισμένο όγκο
για την περιοχή. Ακόμη και η απεχθής
όψη του μπορεί να καλυφθεί με ένα σύστημα green wall ή κάτι φιλικό στο ανθρώπινο μάτι.
Αν η πρόταση γίνει κατ΄ αρχήν
δεκτή είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε με τις δημοτικές υπηρεσίες για την
επίλυση λεπτομερειών οι οποίες το δίχως άλλο θα απασχολήσουν.
Σημείωση: Όχι δεκτή δεν έγινε η πρόταση αλλά ούτε και θέλησαν να την
ακούσουν. Ούτε καν ψήφισαν για να δούμε ποιος θέλει να την ακούσει ή όχι. Ένας μάλιστα
σήκωσε και το χέρι τους στην ερώτηση ποιος θέλει να μην ψηφίσουν καν. Είναι
γνωστός. Τον ξέρουμε.
Εδώ μπορεί κανείς να δει μιά μικρή πραγματεία πάνω στα πολυώροφα γκαράζ. Είναι στα Αγγλικά αλλά ον δυσκολεύεστε υπάρχουν πολλά σχήματα.
Εδώ άφθονες φωτογραφίες από παρόμοιες εφαρμογές
Ειρωνικό σχόλιο: Ναι, αλλά μπορείς να εγγυηθείς ότι τις εργολαβίες για τα πάρκινγκ θα τις πάρει Εκείνος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρά τώρα, πέρα από δυσκολίες εφαρμογής, συνεννόησης των συνιδιοκτητών και άλλα, θα είναι δύσκολο να αναγκάσεις τους πολίτες που εδώ και τρία χρόνια βάζουν το χέρι στην τσέπη συνέχεια, να πληρώνουν ΚΑΙ για πάρκινγκ.
Ευτυχώς για τους άρχοντες, που άλλαξαν την μελετη με τις εσοχές από την μία, και την διατήρηση του πλάτους του πεζοδρομίου από την άλλη, αλλιώς την Δευτέρα θα ήμασταν καμιά κατοσταριά στο δήμο.
Έθεσαν έτσι και τις βάσεις για μελλοντικα ρουσφέτια.
Δεν άλλαξαν τίποτε.
ΔιαγραφήΤο πληρωμένο παρκινγκ θα δώσει κίνητρα για την κατασκευή του. Τα πολλά παρκινγκ θα ρίξουν την τιμή.
Έτσι δουλεύει το πράγμα.