Τρίτη 29 Μαΐου 2018

Κάνοντας το καθήκον μου. Πράξη 1η

Αποδέκτες της πληροφορίας είναι με βάση τον Νόμο πολλοί. Πρώτος όμως είναι το Δασαρχείο της Βέροιας. Για πολλούς λόγους. 


Πρώτα απ΄ όλα τον προφανή. Αυτοί εξέδωσαν την έγκριση φύτευσης. Την μόνη διοικητική πράξη αδειοδότησης στον χώρο, μετά την έγκριση από την αρχαιολογική υπηρεσία. 
Δεύτερον, έναν λιγότερο προφανή. Τα κατασκευάσματα είναι ευμεγέθη (ανελκυστήρας και διάδρομος) και ο χώρος πολυσύχναστος. Όλοι βολτάρουμε μερικές φορές το χρόνο στην Εληά. Κάποιος δασικός θα τα είδε. Βέβαια δεν περιμένει κανείς όλοι τους να ήξεραν τι είχε συμβεί εκεί αλλά εξακολουθεί η υπόθεση να φαίνεται λίγο περίεργη.
Τρίτον και εξ ίσου σημαντικό γιατί το δασαρχείο (ή οι δασικές αρχές γενικότερα) είναι ο πρώτος και ίσως ο μόνος φορέας που θα κρίνει το μέλλον αυτών των κατασκευασμάτων.

Παρακάτω εκτίθεται το κείμενο της καταγγελίας που κατέθεσα σήμερα στο Δασαρχείο. Η σχετική αλληλογραφία είναι σε θέσεις του διαδικτύου οι οποίες ανοίγουν με την χρήση ενσωματωμένων links. Στο τέλος προστέθηκε και μικρό σχόλιο.



ΠΡΟΣ
ΤΟ ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
Δια της παρούσης καταγγέλλονται δύο αυθαίρετες κατασκευές που έχουν κτισθεί μέσα σε οικόπεδο ευθύνης της υπηρεσίας σας παράνομα και χωρίς την έγκριση σας.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Εδώ και μερικά χρόνια συζητείται μεταξύ των δημοτών της Βέροιας η κατασκευή ενός ανελκυστήρα και ενός μηχανικού διαδρόμου μεταφοράς προσώπων στην περιοχή που περιλαμβάνεται μεταξύ των οδών Στρατού, Ανοίξεως. Ναού Αγίων Αναργύρων και Τουριστικού Περιπτέρου Εληάς Ανατολικά, Δυτικά, Βόρεια και Νότια αντίστοιχα.
Αυτά τα τεχνικά έργα εκτελέστηκαν στα πλαίσια του έργου . Ολοκληρωμένες Επεμβάσεις Αστικού Τοπίου του Δήμου Βεροίας (2012-2016). Το έργο αυτό δεν έχει παραληφθεί ακόμη οριστικά.
Την 10/05/2018ζήτησα εγγράφως από την υπηρεσία σας τις εγκριτικές πράξεις και τα υπηρεσιακά σημειώματα που αφορούσαν στο επίδικο έργο. Επιδεικνύοντας υψηλό βαθμό επαγγελματισμού μου εκδώσατε τα έγγραφα την 14-5-2018.
Στο λεκτικό της αποφάσεως (13176/12-12-2012) γίνεται αναφορά σε Φυτοτεχνική μελέτη. Στο χώρο όμως υπάρχουν από το 2014 και μετά
1.                  Ένας στεγασμένος μηχανικός διάδρομος καλυμμένου εμβαδού  40,00 Χ 2,50 =100,00 m²
2.                  Ένα ανελκυστήρας εμβαδού κατόψεως 4,50 m²
3.                  Μια γέφυρα διαστάσεων 2,40 Χ 13,00 =31,20 m²
4.                  Κλιμακοστάσιο εκτιμώμενου εμβαδού ~50 m²
5.                  Μια  βαριά κατασκευή από μπετόν η οποία προστατεύει τον ανελκυστήρα από την αστοχία των ανάντη πρανών
6.                  Ένα στέγαστρο σε επαφή με το τουριστικό περίπτερο Εληά, του οποίου το εμβαδόν δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί με ακρίβεια 10δων μέτρων αλλά είναι σαφώς επιφανείας της τάξεως των 800 m² τα έγγιστα. 

Έτσι προκειμένου να εκτιμηθεί το εμβαδόν του οικοπέδου επί του οποίου έγινα αυτές οι κατασκευές, αλλά και να ευρεθεί η εγκεκριμένη εμβαδομέτρησή τους, ζητήθηκε και πάλι από εσάς με την από 15-5-18 αίτησή μου το τοπογραφικό με βάση το οποίο δόθηκε η έγκριση υπ΄αρ πρωτ 13176/12-12-2012.  Παράλληλα ζητήθηκε και, αν υπήρχε, μια πρόσθετη έγκριση με την οποία αδειοδοτήθηκαν τα κατασκευάσματα

Στα τοπογραφικά δεν υπήρχαν ίχνη των κτισμάτων πλην αυτού του στεγάστρου εν επαφή με το Τουριστικό περίπτερο.

Το συμπέρασμα ήταν πως τα κτίσματα αυτά ενώ ήσαν κατασκευασμένα σε πάρκο (χώρο ανθρωπογενούς φύτευσης) δεν είχαν έγκριση από την Υπηρεσία σας.
Παράλληλα έγινε έρευνα αν υπήρχαν εγκρίσεις από άλλες υπηρεσίες. Έτσι με την υπ 12949/9-5-18 ζητήθηκε από τον Δήμο Βεροίας, ο φάκελος της οικοδομικής άδειας κατασκευής των κτισμάτων του ανελκυστήρα και του διαδρόμου διελεύσεως καθώς και η περιβαλλοντική έγκριση των εγκαταστάσεων.
Την 21-5-18 απαντήθηκα με το 12949/15-5-18 έγγραφο του Δήμου Βεροίας. Σ΄αυτό υπήρχαν οι παρακάτω ισχυρισμοί:
Ότι πρόκειται για κατασκευές οι οποίες εμπίπτουν στις διατάξεις της υπ΄αρ 52716/2001 απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ 16638/13-12-01) και σε συνδυασμό με την εγκύκλιο 61,86 δεν απαιτείται οικοδομική άδεια (άρθρο 20 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού Ν. 4067/2012 1. Στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους του οικισμού επιτρέπονται κατασκευές για:  α) τη διαμόρφωση του εδάφους, όπως κλίμακες, τοίχοι, διάδρομοι, κεκλιμένα επίπεδα, μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών, καθώς και κατασκευές για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων…), 
Υπήρχε επισύναψη της υπ΄αρ πρωτ Δ13β-1406 βεβαίωσης απαλλαγής υπό όρους από διαδικασία Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τα στοιχεία που παρέλαβα από το Δασαρχείο και τον Δήμο είναι κατά χρονολογική σειρά.
1.                  Αρ πρωτΔ13β-1406/ 11-5-10χορήγηση βεβαίωσης απαλλαγής υπό όρους από διαδικασία Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων. Δεν έλαβα γνώση των τοπογραφικών διαγραμμάτων που της ελήφθησαν υπ’ όψιν για την έκδοσή της. Απ’ όσα μπορώ να συμπεράνω το τοπογραφικό διάγραμμα που κατατέθηκε δεν περιελάμβανε κτίσματα. Ούτε μηχανολογικές εγκαταστάσεις.
2.                  Αρ.πρωτ 50414/24-09-2012Δήμος Βεροίας προς Δασαρχείο Βεροίας :Είναι επιστολή η οποία υπογράφεται από τον τότε Αντιδήμαρχο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης όπου φαίνεται πως αποτελεί διαβιβαστικό τροποποίησης μελέτης «που αφορά στην τροποποίηση της μελέτης που αφορά στην κατασκευή τέντας στο πάρκο Αγίων Αναργύρων, η οποία εμφανιζόταν στα αρχικά σχέδια …». Στην ίδια επιστολή γίνεται αναφορά σε «..κατασκευή ασανσέρ εμβαδού 4τμ και του κυλιόμενου διαδρόμου 54 τμ» και «πέργκολα του τουριστικού περιπτέρου εμβαδού 631 τμ …»
3.                  Αρ. Πρωτ. 10301/25-09-12/ΔασαρχείοΒεροίας Εδώ γίνεται κατ΄αρχήν αναφορά σε τρία έγγραφα (8335/14-05-12, 2791/02-04-12 και 9617/12-09-12 Δασαρχείου Βεροίας) και δίδεται σήμα διακοπής εργασιών σε χώρους πρασίνου. Πρόσθετα ζητείται να ενοποιηθούν οι χώροι ευθύνης δασαρχείου και να γίνει ενιαία μελέτη/πρόταση
4.                  70724/25-09-12 /ΓενικήςΑγροτικής διεύθυνσης Δασών. Αποτελεί απάντηση όπου σημειώνεται ότι «κάθε μελέτη που αφορά επεμβάσεις σε χώρους πρασίνου πρέπει να εγκρίνεται από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία, όσον αφορά το επιτρεπτό των επεμβάσεων αυτών σύμφωνα με την δασική Νομοθεσία» και δίνει εντολή για κατάθεση μελέτης με βάση τις προδιαγραφές των Ν998/79 και Ν4067/12.
5.                  10466/01-10-12/ΔασαρχείουΒεροίας: Όπου «επισημαίνεται ότι αυτό που ενδιαφέρει την Υπηρεσία μας, είναι μόνον οι επεμβάσεις στους χαρακτηρισμένους χώρους πρασίνου και όχι στις υπόλοιπες εκτάσεις. Μεταξύ των άλλων δε διευκρινίζει ότι χρειάζεται «..αναλυτικά σχέδια των διαφόρων κατασκευών που θα εγκατασταθούν (τοίχοι αντιστήριξης, πέργκολες, φράχτες, παγκάκια, πινακίδες, κατασκευές για παιδική χαρά, πεζογέφυρες, κρήνες κλπ)»
6.                  56838/20/10/2012/ Δήμος Βεροίας. Είναι το διαβιβαστικό με το οποίο υπεβλήθη Φυτοτεχνική έκθεση
7.                  12196/9-11-12/ΔασαρχείοΒεροίας: Εδώ εκτός από παρατηρήσεις επί της φυτοτεχνικής παρατηρείται. Από το τοπογραφικό διάγραμμα απουσιάζει η οριογραμμή των χώρων πρασίνου σύμφωνα με το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η εμβαδομέτρηση των χώρων και κτιρίων που αν και συμπεριλαμβάνονται στους χώρους πρασίνου, εξαιρούνται της χρήσης ως τέτοιων. Σημειώνεται πως μετά την δεύτερη αίτησή μου δεν βρέθηκε  διάγραμμα να περιλαμβάνει περιγράμματα ανελκυστήρα, γέφυρας και διαδρόμου μεταφοράς πεζών.
8.                  58926/20-11-12 Δήμος Βεροίας Είναι το διαβιβαστικό της διορθωμένης φυτοτεχνικής μελέτης
9.                  13162/04-12-12 Δασαρχείο Βεροίας. Διαβιβαστικό μεταβίβασης της μελέτης στη διεύθυνση Δασών. Στο έγγραφο συνάπτεται και έκθεση επαλήθευσης της φυτοτεχνικής μελέτης.
10.             13176/12-12-2012 ΑΔΑΒ4Μ7ΟΡ1Υ-ΟΨΡ Διεύθυνση Δασών Ημαθίας. Περιλαμβάνεται έγκριση φυτοτεχνικής μελέτης. Δεν γίνεται αναφορά σε κτίσματα.




ΝΟΜΟΘΕΣΊΑ
Στον 998/79 υπήρχε η διάταξη 4. Εις τας διατάξεις του παρόντος νόμου υπάγονται και αι εντός των πόλεων και των οικιστικών περιοχών ευρισκόμεναι εκτάσεις, οι οποίες  καλύπτονται υπό δασικής βλαστήσεως φυσικώς ή τεχνικ ώς δημιουργούμενης  (πάρκα και άλση), ως και αι οπουδήποτε δημιουργούμεναι δενδροστοιχίαι ή  δασικαί φυτείαι.    Και αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 5 άρθρο 1 του Ν 3208/24-12-03 . Στις διατάξεις του παρόντος νόμου υπάγονται και τα εντός των πόλεων και των οικιστικών περιοχών πάρκα και άλση, καθώς και οι εκτάσεις που κηρύσσονται ή έχουν κηρυχθεί με πράξη της αρμόδιας αρχής ως δασωτέες ή αναδασωτέες.» 
998/ 2. Η μέριμνα διά την ανάπτυξιν, βελτίωσιν, αναδάσωσιν και προστασίαν των πάρκων, αλσών και των εντός των πόλεων ή οικιστικών περιοχών δεντροστοιχιών ανήκει εις τ ους οικείους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοικήσεως ή τους επί τη βάσει σχετικής πολεοδομικής μελέτης αναλαβόντας την δημιουργίαν αυτών οικιστικούς φορείς ή εις ίδια νομικά πρόσωπα, επί  τη  βάσει ειδικών διατάξεων . Ωσαύτως η ως άνω μέριμνα διά δάση ή δασικάς εκτάσεις ή πάρκα, άλση και δενδροστοιχίας ευρισκομένας εντός αρχαιολογικών χώρων ανήκει εις τας αρμοδίας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού. Αι ως άνω υπηρεσίαι και οργανισμοί δύνανται πάντως να ζητούν την συνδρομήν της δασικής υπηρεσίας, εφ'όσον συντρέχει περίπτωσις. Αι δασικαί υπηρεσίαι συνεργάζονται μετά των λοιπών δημοσίων υπηρεσιών και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως ή άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, εφ' όσον πρόκειται περί λήψεως μέτρων προστασίας, η πραγματοποίησις των οποίων περιλαμβάνεται και εις την αρμοδιότητα  των υπηρεσιών ή των νομικών τούτων προσώπων  Με τον Ν3208/03 άρθρο5§4.συμπλήρώθηκε εξής: « Η εκτέλεση κάθε  είδους έργων στα πάρκα και άλση ενεργείται μετά  από σχετική μελέτη, που εγκρίνεται από την  αρμόδια δασική αρχή και  με την εποπτεία της. Της έγκρισης αυτής προηγείται θετική γνώμη της  αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, όπου αυτή απαιτείται για λόγους προστασίας αρχαιοτήτων»
Με το αρ πρωτ 33658/30,10-15/Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού και τράπεζας Γη, με θέμα «Χρήσεις εντός κοινόχρηστων χώρων του ρυμοτομικού σχεδίου» στο τέλος αναφέρεται «Διευκρινίζεται τέλος, πως όλα τα παραπάνω ισχύουν για τους ΚΧ χώρους που δεν διέπονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας (όπως πάρκα, άλση)»
Ν4067/2012
Άρθρο 20 1. Στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους του οικισμού επιτρέπονται κατασκευές για:
α) τη διαμόρφωση του εδάφους, όπως κλίμακες, τοίχοι, διάδρομοι, κεκλιμένα επίπεδα, μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών, καθώς και κατασκευές για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων,
β) τον εξωραϊσμό και την αισθητική τους αναβάθμιση, τον εξοπλισμό και την ασφάλειά τους και γενικά κατασκευές για την εξυπηρέτηση του προορισμού των χώρων αυτών,
γ) λυόμενες και προσωρινές κατασκευές,
δ) για τη λειτουργία και την εξυπηρέτηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Οι παραπάνω κατασκευές υλοποιούνται από τον οικείο Δήμο, από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή νομικά πρόσωπα ή ιδιώτες, ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και άδεια της Υπηρεσίας Δόμησης.
Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καθορίζονται οι κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων για τις οποίες δεν απαιτείται Άδεια Δόμησης και η διαδικασία ελέγχου τους από άποψη ασφάλειας και αισθητικής.
Άρθρο 2
Ορισμοί §39. Κοινόχρηστοι χώροι είναι οι κοινής χρήσης ελεύθεροι χώροι, που καθορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ή έχουν τεθεί σε κοινή χρήση με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο.
Αρθρο 41.
Η παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 998/1979 τροποποιείται ως εξής:
1.α. Υπό την επιφύλαξη των, στο άρθρο 48 παρ. 1 του παρόντος νόμου και στο άρθρο 53 παρ. 1 του ν. 4042/ 2012 προβλεπομένων, δεν επιτρέπεται η μεταβολή του κύριου προορισμού και η αναίρεση της λειτουργίας των εντός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή πολεοδομικής ζώνης ή εντός οικιστικής περιοχής κειμένων κοινοχρήστων εκτάσεων, οι οποίες καλύπτονται από δασική βλάστηση φυσικώς ή τεχνητώς δημιουργημένη (πάρκα και άλση). Η ως άνω απαγόρευση ισχύει επίσης: α) για τα πάρκα και άλση τα οποία χαρακτηρίζονται από το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ως κοινόχρηστοι χώροι χωρίς άλλο ιδιαίτερο χαρακτηρισμό, αλλά έχουν αποκτήσει εν τοις πράγμασι τέτοιο χαρακτήρα (πάρκου ή άλσους) και β) για κοινόχρηστους χώρους πρασίνου, που περιβάλλονται από τον οικιστικό ιστό χωρίς να έχουν ενταχθεί σε σχέδιο πόλης, φέρουν δασική βλάστηση, φυσικώς ή τεχνητώς δημιουργηθείσα και λειτουργούν εκ των πραγμάτων ως πάρκα και άλση.
1.β. Στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας υπάγονται και τμήματα πάρκου ή άλσους, τα οποία φέρουν μη δασική βλάστηση συνδέονται όμως οργανικά με το σύνολο του πάρκου ή άλσους υπό την έννοια ότι συμβάλλουν στη διατήρηση της φυσικής ισορροπίας του συνόλου. 1.γ. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζονται οι προδιαγραφές σύνταξης των μελετών διαχείρισης των πάρκων και αλσών. Οι ως άνω μελέτες εγκρίνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Της έγκρισης αυτής προηγείται θετική γνώμη της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού όπου αυτή απαιτείται για λόγους προστασίας των αρχαιοτήτων ή κηρυγμένων μνημείων δυνάμει των διατάξεων του ν. 3028/2002.
1.δ. Η διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 71 του Δασικού Κώδικα (ν.δ. 86/1969), η οποία προστέθηκε στο άρθρο αυτό με την παρ. 8 του άρθρου 4 του ν. 3208/2003, ισχύει αναλόγως και για τα πάρκα και άλση, νοουμένου, αντί του αναφερομένου στην ως άνω διάταξη Υπουργού Γεωργίας, του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
1.ε. Υφιστάμενα κτίρια και υποδομές εντός πάρκων και αλσών χωρίς έγκριση εξαιρούνται της κατεδάφισης, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της ως άνω διάταξης της παρ. 6 του άρθρου 71 του Δασικού Κώδικα και της προβλεπομένης στη διάταξη αυτή υπουργικής απόφασης και εφόσον οι οικείοι Ο.Τ.Α. εξασφαλίσουν εντός τριών (3) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος τις απαιτούμενες από την κείμενη νομοθεσία εγκρίσεις.
1.στ. Κτίρια, εγκαταστάσεις και υποδομές που πραγματοποιήθηκαν από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού σε εκτάσεις των παραγράφων 1 και 1α του παρόντος κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας εξαιρούνται της κατεδάφισης. 1.ζ. Τυχόν πράξεις της διοίκησης που εκδόθηκαν για την προστασία των εκτάσεων των παραγράφων 1ε και 1στ του παρόντος άρθρου ανακαλούνται.
1.η. Αποφάσεις κήρυξης εκτάσεων ως δασωτέων ή αναδασωτέων που αφορούν πάρκα και άλση αίρονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατόπιν σχετικής εισήγησης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας μετά τη δημιουργία ή αναδημιουργία της δασικής βλάστησης.
1θ. Έργα απαραίτητα για τη λειτουργία των περιαστικών δασών, πάρκων και αλσών που συντηρούν και εμπλουτίζουν τη βλάστηση, βελτιώνουν την αισθητική του τοπίου, εξασφαλίζουν την άνετη, ασφαλή κίνηση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών και διευκολύνουν τη σωματική άσκηση, την αναψυχή και την πνευματική ανάταση του ανθρώπου δεν συνιστούν μεταβολή της κατά προορισμό χρήσης των εν λόγω περιαστικών δασών, πάρκων και αλσών. Ο τυχόν αναδασωτέος χαρακτήρας τους δεν εμποδίζει την ανάπτυξη των έργων αυτών.

Επειδή
Κατ΄αρχήν πρόκειται για δραστηριότητες οι οποίες αναπτύσσονται μέσα σε δασική έκταση (πάρκο) με βάση τον 998/79 αλλά και τον 3208/03 ως άνω. Ο χαρακτηρισμός υπάρχει στο διάταγμα καθορισμού ζωνών οικιστικού ελέγχου και το ρυθμιστικό της πόλης της Βέροιας.
Άρα κάθε κτίσμα όφειλε να αδειοδοτηθεί από την Δασική Υπηρεσία. Ο ισχυρισμός που προβάλλεται στο Αρ πρωτ 12949/15-05-15/Δήμου Βεροίας  είναι αβάσιμος διότι δεν πρόκειται για δημόσιο κοινόχρηστο χώρο οριζόμενο με βάση το άρθρο2 §39 του  4067/12 άρθρο2. Ο χώρος αυτός δεν καθορίζεται ως κοινόχρηστος στο ρυμοτομικό σχέδιο ούτε τέθηκε σε κοινή χρήση με οποιοδήποτε τρόπο.
Το ότι η δασική υπηρεσία ασχολήθηκε τόσο επισταμένα με τον χώρο και αδειοδότησε την φυτοτεχνική μελέτη έρχεται προς επίρρωση των ως άνω ισχυρισμών. Εξάλλου αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις οδηγίες προς τον Δήμο με το υπ΄ Αρ. Πρωτ. 10301/25-09-12 έγγραφό της.
Η αδειοδότηση της φυτοτεχνικής μελέτης έγινε διότι μόνον αυτή αιτήθηκε μέσω σχεδίων και καταλόγων που κατατέθηκαν. Στην επιστολή  αρ.πρωτ 50414/24-09-2012 του Δήμου Βεροίας προς Δασαρχείο Βεροίας εκφράζονται οι προθέσεις του δήμου οι οποίες όμως αμέσως μετά ξεχνιούνται και ο Δήμος ζητά μόνον φυτοτεχνική έγκριση.
Έτσι ο δήμος με μια φυτοτεχνική έγκριση εκτελεί το έργο και αμέσως μετά κατασκευάζει έργα συνολικού εμβαδού άνω των 1000 m2 χωρίς έγκριση από το Δασαρχείο.
Το είδος των έργων δεν συνιστά αντικείμενα «απαραίτητα για τη λειτουργία των περιαστικών δασών, πάρκων και αλσών που συντηρούν και εμπλουτίζουν τη βλάστηση, βελτιώνουν την αισθητική του τοπίου, εξασφαλίζουν την άνετη, ασφαλή κίνηση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών και διευκολύνουν τη σωματική άσκηση, την αναψυχή και την πνευματική ανάταση του ανθρώπου» αντίθετα συνιστά  «μεταβολή της κατά προορισμό χρήσης» του περιαστικού παρασίνου λόγω του ότι το μετατρέπει σε διάβαση πεζών, οι οποίοι, όπως έλπιζαν οι υπηρεσίες του Δήμου, θα ήσαν οι χρήστες του χώρου στάθμευσης κάτω (ανατολικά) από την Οδό Στρατού. Συνιστά δηλαδή παράνομη καταπάτηση δασικής εκτάσεως.  
Γι΄αυτό
Ζητώ να πράξετε το καθήκον σας

1.      Κηρύσσοντας αυθαίρετη την επέμβαση και ζητώντας από τον Δήμο Βεροίας να επανορθώσει τις βλάβες που προξένησε στο τοπικό οικοσύστημα

2.      Οδηγώντας στη δικαιοσύνη τους καταπατητές

 


Το σχόλιο. Τι θα κάνουν τα στελέχη του Δασαρχείου; Θεωρώ εύκολη την απάντηση. Κατ΄αρχήν θα δείξουν Καβάφεια ετοιμότητα.   Ξέρουν εδώ και καιρό (από 2012 για την ακρίβεια) ότι κάποιος  αργά ή γρήγορα θα καταθέσει την καταγγελία. Οπότε και επειδή μάλλον θα ενεργοποιηθούν πασοκικοί μηχανισμοί (οι οποίοι μπορεί να να μην έχουν πλέον σχέση με το πασόκ, φέρουν όμως το εμπορικό του σήμα), ή θα δείξουν αντίσταση και το πράγμα θα πάει στη δικαιοσύνη ή θα υποκύψουν και θα μπουν σε έναν διάλογο που θα στοχεύει στην αλλαγή χρήσης του χώρου. Το δεύτερο απαιτεί χρόνο και προσβάσεις στην εξουσία.  Χρόνο δεν έχουν. Όσο για τις προσβάσεις, αυτές, καθ' όπως ακούγεται, οι δημοτικοί άρχοντες έχουν αρχίσει να τις κτίζουν μεθοδικά και αθόρυβα. 
Ότι και να συμβή  πάντως,δύο πράγματα ωφείλουν να διαθέτουν σε επάρκεια: Προσωπικές αντοχές και ισχυρές συμμαχίες. 
Βλέπουμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!