To ελληνικό 4x4 "των φτωχών" ξανά στους δρόμους της... κρίσηςΡεπορτάζ αντιγραμένο από το http://www.fpress.gr/aytokinhto/item/21047-to-elliniko-4x4-ton-ftohon-xana-stoys-dromoys-tis-krisis
Το αγαπημένο θρυλικό Pony, το αυτοκίνητο με την ελληνική σφραγίδα
των δεκαετιών '70 και '80, φιλοδοξεί να βγει και πάλι στην... κίνηση!
Γέννημα της οικογένειας Κοντογούρη από τη Θεσσαλονίκη βρίσκεται ένα
στάδιο πριν τη διαδικασία παραγωγής. Το πράσινο φως για την χορήγηση
αδειών πιστοποίησης στην ελληνική αυτοβιομηχανία PONY- NAMCO προκειμένου
να είναι σε θέση να κυκλοφορήσουν στη χώρα μας τα αυτοκίνητα της
εταιρείας, δόθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Ενδιαφέρον έχουν δείξει χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, λόγω των ανθεκτικών χαρακτηριστικών του και βέβαια της χαμηλής τιμής του. Μερικές απο τις χώρες αυτές είναι η Αίγυπτος, η Κένυα, το Μαρόκο, η Αιθιοπία, η Αγκόλα, η Βραζιλία, και η Αργεντινή.
Σχεδόν 30 χρόνια μετά, το θρυλικό ελληνικής κατασκευής αυτοκίνητο ετοιμάζεται να κατακτήσει τους δρόμους της... κρίσης. Η εταιρεία NAMCO βρίσκεται στη φάση υλοποίησης μιας νέας επένδυσης στην Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, για την παραγωγή του μοντέλου Stalion 4X4 καθώς και του CITY STAR ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για την πόλη και όχι μόνο.
Μετά το πράσινο φως που έλαβε, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση.
Η εταιρεία σχεδιάζει να προσλάβει τον Μάρτιο περίπου 90 άτομα και εκτιμάται ότι μέσα στη χρονιά ο αριθμός των προσλήψεων θα αυξηθεί κατά πολύ κυρίως στην παραγωγή του Pony.
Το Pony είχε στηριχθεί στην τεχνολογία του γαλλικού «θρύλου» της αυτοκίνησης 2CV της Citroen, με αναρτήσεις σχεδιασμένες ειδικά για τις ανάγκες των Γάλλων κτηνοτρόφων που έπρεπε να μεταφέρουν με προσοχή τα αυγά που μάζευαν καθημερινά.
Ο υπουργός
Οπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο STAR, ο αρμόδιος υφυπουργός Ανάπτυξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ, στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης,την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.
Όπως επισήμανε ο κ. Κωνσταντινόπουλος θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα ενισχυθεί η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Μάλιστα, πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε να μην σταματάμε επιχειρηματικές δραστηριότητες και ανθρώπους που θέλουν να επενδύσουν στην χώρα και είναι Έλληνες»
Σε αυτό το σημείο, ο ίδιος έκανε ιδιαίτερη μνεία σε δύο νέους ανθρώπους που συνέβαλαν τα μέγιστα για το «ξεμπλοκάρισμα» των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά : «Θα ήταν άδικο να μην ευχαριστήσω δύο νέα παιδιά, τον Άγγελο Τόλκα, που είναι Πρόεδρος του Κρατικού φορέα διαπίστευσης και έχει αναβαθμίσει τον κρατικό φορέα τόσο στην Ρωσία, όσο και στην Κίνα, και τον Θωμά Παπαλιάγκα, ο οποίος κάνει πιστοποιήσεις και είναι Πρόεδρος της ΕΒΕΤΑΜ. Βοηθήσανε πάρα πολύ για να γίνει πραγματικότητα η επανακυκλοφορία των ελληνικών αυτοκινήτων PONY στους ελληνικούς δρόμους.
Αναφερόμενος στα οφέλη αυτής της πρωτοβουλίας, ο υφυπουργός Ανάπτυξης σημείωσε: «Ο στόχος όλων εμάς που απασχολούμαστε στα Υπουργεία, είναι να μην επιτρέπουμε σε κανέναν να βάζει προσκόμματα σε παραγωγικές επενδύσεις. Μια τέτοια επένδυση δεν μπορούσε να σταματήσει. Πρέπει να είναι με βάση τους κανόνες και τις οδηγίες. Εμείς πρέπει να δώσουμε την ώθηση και όχι να βρίσκουμε μικρά προσκόμματα για να μην χρειάζεται η εταιρεία να πάει λόγου χάριν σε μια γερμανική εταιρεία να κάνει πιστοποίηση. Τώρα πλέον αυτό δεν χρειάζεται να πάει σε μια γερμανική εταιρεία, αλλά θα πιστοποιηθεί από ελληνική εταιρεία, η οποία κάνει πιστοποιήσεις στην Κίνα, στην Ρωσία κτλ. Έτσι θα έχουμε πολλαπλάσια αποτελέσματα». Kαι πρόσθεσε: Εκτιμώ ότι αυτή η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, όχι μόνο για τις 410 θέσεις εργασίας, αλλά εκατοντάδες θέσεις εργασίας έμμεσα. Όλα θα γίνονται στην Ελλάδα. Εμμέσως θα έχουμε κοντά στις 2.500 θέσεις εργασίας»
Μεταξύ άλλων, τόνισε την ανάγκη να «ανταποκριθούμε στα προβλήματα της κάθε επιχείρησης ώστε να δείξουμε στον Έλληνα επιχειρηματία ότι είμαστε δίπλα του, όχι να του δημιουργούμε προβλήματα».
Η ιστορία του
Το 1950 οι αδερφοί Κοντογούρη επιχείρησαν αρχικά στη Γερμανία να κατασκευάσουν ένα φορτηγό αυτοκίνητο με το όνομα «Hellas». Ύστερα από περίπου 11 χρόνια κατασκεύασαν στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με την αμερικανική Chrysler, το Farmobil, που διέθετε κινητήρα BMW. Ωστόσο, το εγχείρημα αυτό είχε άδοξο τέλος, καθώς τότε το ελληνικό κράτος δεν άναψε το «πράσινο φως» για την κυκλοφορία του Farmobil, γεγονός που οδήγησε την οικογένεια Κοντογούρη να πωλήσει την εταιρεία στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία τελικά εγκατέλειψε την Ελλάδα.
Τέλη της δεκαετίας του 1960 ο κ. Κοντογούρης ίδρυσε την Namco. Η εμπορική του επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη, που οι αδερφοί Κοντογούρη προχώρησαν το 1981 στη δημιουργία νέας μονάδας στο Κιλκίς, της οποίας, όμως, η λειτουργία δεν εγκρίθηκε από την τότε κυβέρνηση. Η χαμηλή τιμή και το χαμηλό κόστος λειτουργίας αποτελούσαν διαχρονικά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που τη «χρυσή εποχή», αρχές του 1975, είχε γίνει περιζήτητο στην ελληνική αγορά. Οι ένοπλες δυνάμεις και μεγάλοι κρατικοί οργανισμοί, αποτελούσαν ορισμένους από τους μεγαλύτερους κρατικούς πελάτες τής Namco. Και το 1983, όταν το εργοστάσιο τελούσε υπό την κατάληψη των συνδικαλιστών, η Namco είχε σε εκκρεμότητα την παράδοση 600 Pony.
Ενδιαφέρον έχουν δείξει χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, λόγω των ανθεκτικών χαρακτηριστικών του και βέβαια της χαμηλής τιμής του. Μερικές απο τις χώρες αυτές είναι η Αίγυπτος, η Κένυα, το Μαρόκο, η Αιθιοπία, η Αγκόλα, η Βραζιλία, και η Αργεντινή.
Σχεδόν 30 χρόνια μετά, το θρυλικό ελληνικής κατασκευής αυτοκίνητο ετοιμάζεται να κατακτήσει τους δρόμους της... κρίσης. Η εταιρεία NAMCO βρίσκεται στη φάση υλοποίησης μιας νέας επένδυσης στην Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, για την παραγωγή του μοντέλου Stalion 4X4 καθώς και του CITY STAR ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για την πόλη και όχι μόνο.
Μετά το πράσινο φως που έλαβε, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση.
Η εταιρεία σχεδιάζει να προσλάβει τον Μάρτιο περίπου 90 άτομα και εκτιμάται ότι μέσα στη χρονιά ο αριθμός των προσλήψεων θα αυξηθεί κατά πολύ κυρίως στην παραγωγή του Pony.
Το Pony είχε στηριχθεί στην τεχνολογία του γαλλικού «θρύλου» της αυτοκίνησης 2CV της Citroen, με αναρτήσεις σχεδιασμένες ειδικά για τις ανάγκες των Γάλλων κτηνοτρόφων που έπρεπε να μεταφέρουν με προσοχή τα αυγά που μάζευαν καθημερινά.
Ο υπουργός
Οπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο STAR, ο αρμόδιος υφυπουργός Ανάπτυξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ, στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης,την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.
Όπως επισήμανε ο κ. Κωνσταντινόπουλος θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα ενισχυθεί η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Μάλιστα, πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε να μην σταματάμε επιχειρηματικές δραστηριότητες και ανθρώπους που θέλουν να επενδύσουν στην χώρα και είναι Έλληνες»
Σε αυτό το σημείο, ο ίδιος έκανε ιδιαίτερη μνεία σε δύο νέους ανθρώπους που συνέβαλαν τα μέγιστα για το «ξεμπλοκάρισμα» των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά : «Θα ήταν άδικο να μην ευχαριστήσω δύο νέα παιδιά, τον Άγγελο Τόλκα, που είναι Πρόεδρος του Κρατικού φορέα διαπίστευσης και έχει αναβαθμίσει τον κρατικό φορέα τόσο στην Ρωσία, όσο και στην Κίνα, και τον Θωμά Παπαλιάγκα, ο οποίος κάνει πιστοποιήσεις και είναι Πρόεδρος της ΕΒΕΤΑΜ. Βοηθήσανε πάρα πολύ για να γίνει πραγματικότητα η επανακυκλοφορία των ελληνικών αυτοκινήτων PONY στους ελληνικούς δρόμους.
Αναφερόμενος στα οφέλη αυτής της πρωτοβουλίας, ο υφυπουργός Ανάπτυξης σημείωσε: «Ο στόχος όλων εμάς που απασχολούμαστε στα Υπουργεία, είναι να μην επιτρέπουμε σε κανέναν να βάζει προσκόμματα σε παραγωγικές επενδύσεις. Μια τέτοια επένδυση δεν μπορούσε να σταματήσει. Πρέπει να είναι με βάση τους κανόνες και τις οδηγίες. Εμείς πρέπει να δώσουμε την ώθηση και όχι να βρίσκουμε μικρά προσκόμματα για να μην χρειάζεται η εταιρεία να πάει λόγου χάριν σε μια γερμανική εταιρεία να κάνει πιστοποίηση. Τώρα πλέον αυτό δεν χρειάζεται να πάει σε μια γερμανική εταιρεία, αλλά θα πιστοποιηθεί από ελληνική εταιρεία, η οποία κάνει πιστοποιήσεις στην Κίνα, στην Ρωσία κτλ. Έτσι θα έχουμε πολλαπλάσια αποτελέσματα». Kαι πρόσθεσε: Εκτιμώ ότι αυτή η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, όχι μόνο για τις 410 θέσεις εργασίας, αλλά εκατοντάδες θέσεις εργασίας έμμεσα. Όλα θα γίνονται στην Ελλάδα. Εμμέσως θα έχουμε κοντά στις 2.500 θέσεις εργασίας»
Μεταξύ άλλων, τόνισε την ανάγκη να «ανταποκριθούμε στα προβλήματα της κάθε επιχείρησης ώστε να δείξουμε στον Έλληνα επιχειρηματία ότι είμαστε δίπλα του, όχι να του δημιουργούμε προβλήματα».
Η ιστορία του
Το 1950 οι αδερφοί Κοντογούρη επιχείρησαν αρχικά στη Γερμανία να κατασκευάσουν ένα φορτηγό αυτοκίνητο με το όνομα «Hellas». Ύστερα από περίπου 11 χρόνια κατασκεύασαν στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με την αμερικανική Chrysler, το Farmobil, που διέθετε κινητήρα BMW. Ωστόσο, το εγχείρημα αυτό είχε άδοξο τέλος, καθώς τότε το ελληνικό κράτος δεν άναψε το «πράσινο φως» για την κυκλοφορία του Farmobil, γεγονός που οδήγησε την οικογένεια Κοντογούρη να πωλήσει την εταιρεία στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία τελικά εγκατέλειψε την Ελλάδα.
Τέλη της δεκαετίας του 1960 ο κ. Κοντογούρης ίδρυσε την Namco. Η εμπορική του επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη, που οι αδερφοί Κοντογούρη προχώρησαν το 1981 στη δημιουργία νέας μονάδας στο Κιλκίς, της οποίας, όμως, η λειτουργία δεν εγκρίθηκε από την τότε κυβέρνηση. Η χαμηλή τιμή και το χαμηλό κόστος λειτουργίας αποτελούσαν διαχρονικά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που τη «χρυσή εποχή», αρχές του 1975, είχε γίνει περιζήτητο στην ελληνική αγορά. Οι ένοπλες δυνάμεις και μεγάλοι κρατικοί οργανισμοί, αποτελούσαν ορισμένους από τους μεγαλύτερους κρατικούς πελάτες τής Namco. Και το 1983, όταν το εργοστάσιο τελούσε υπό την κατάληψη των συνδικαλιστών, η Namco είχε σε εκκρεμότητα την παράδοση 600 Pony.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε στα Ελληνικά,Ιταλικά,Αγγλικά αντε και Γερμανικά. Όχι greeklish ρε παιδιά!