Μου το είχαν περιγράψει σαν σκηνή από ταινία του
Φελίνι (ή του Παζολίνι δεν θυμάμαι ακριβώς). Εκεί λέει που περπατάς πέφτεις
πάνω σ’ ένα μηχανισμό υψηλής τεχνολογίας και άγνωστης σκοπιμότητας. Πήγα.
Όντως από την οδό Στρατού στη Βέροια πάντα ως το
πλάτωμα ακριβώς κάτω από την Εληά, υπάρχει κατασκευασμένος ένας μηχανικός διάδρομος
μήκους κοντά 40 μέτρων Η εικόνες είναι παραστατικές. Το κόστος απ’ ότι άκουσα
και δεν επιβεβαίωσα (ποιος έχει την όρεξη να κάνει αίτηση και να ξαναδεί εκείνα
τα ξινισμένα μούτρα να του λένε «πάλι εσύ;») είναι γύρω στα 400.000€. Η
σκοπιμότητα για τους πολλούς είναι ξεκάθαρη: Να συνδεθεί το πουθενά με το πουθενά. Για τον δήμο της Βέροιας να
συνδέσει ή τουλάχιστον να προσπαθήσει να συνδέσει την πόλη με το πάρκιν του
χώρου άθλησης κάτω από την Στρατού. Οίκοθεν νοείται ότι εγκαταστάσεις άθλησης
δεν έχουν κατασκευαστεί ούτε πρόκειται στο ορατό μέλλον.
Οι παρατηρήσεις είναι πολλές και εύλογες.
1.
Αν πάει
κανείς λίγο πιο πάνω, δηλαδή στη χαλύβδινη σκάλα που συνδέει το επίπεδο του
τουριστικού περιπτέρου με το επίπεδο ακριβώς κάτω, εκεί που παλιά ήταν πάρκιν
και αρκετά πιο πριν δημοτικό φυτώριο, μια σκάλα που μελετήθηκε από τον γιο της μελετήτριας
των αστικών αναπλάσεων και πληρώθηκε 1800€, θα δει πως τα συρματόσχοινα που
έπαιζαν τον ρόλο των κιγκλιδωμάτων λείπουν. Τα έκλεψαν κάποιοι. Θες γύφτοι θες
κυνηγοί μετάλλων θες έφηβοι με διάθεση βανδαλισμού, πάντως τα έκλεψαν. Εύκολη δουλειά
αν σκεφτείς πως πρόκειται για κάτι εύκολα προσπελάσιμο και διόλου ορατό. Αμέσως
μετά έρχεται η πρώτη ερώτηση. Πως θα γλυτώσει από την λεηλασία ο
πανάκριβος μηχανικός διάδρομος;
2.
Ο
διάδρομος καλύπτει 40 μέτρα ακριβώς. Η απόστασή της οδού ανοίξεως από το
μελλοντικό χώρο στάθμευσης των χώρων άθλησης είναι, μετρώντας πάνω στον χάρτη της
μελέτης των αστικών αναπλάσεων, 150 μέτρα. Αν δηλαδή επρόκειτο να σκεπάσουμε
όλη την διαδρομή θα χρειαζόμασταν αισίως 1.5 εκ €. Μα με τόσα μπορούσαμε να επιδοτήσουμε συμπολίτες να κατασκευάσουν πολύ
περισσότερες θέσεις στο κέντρο.
3.
Τι τους κάνει να πιστεύουν ότι οι συμπολίτες θα πάνε
εκεί κάτω να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους; Όχι ότι θα είναι μακριά αλλά κυρίως γιατί το μέρος θα είναι αφύλακτο και ιδιαίτερα
χαμηλής παρατηρησιμότος από περίοικους.Πολύ πιο αόρατο δηλαδή από τα ευτελή συρματόσχοινα που κλάπηκαν.
Επίλογος
Δεν ξέρω αν έχουν απαντήσεις. Εδώ και δύο χρόνια
έχουν πάψει να απαντούν στα δικά μου τουλάχιστον ερωτήματα. Έχουν επιλέξει τα
ένδικα μέσα. Αποδίδουν περισσότερο. Όχι ότι με φοβίζουν αλλά ρίχνουν την τιμή
εξαγοράς κάποιων τοπικών κονδυλοφόρων. Για να συνεχίζουν το παιχνίδι των μηνύσεων και
των αγωγών μάλλον τους συμφέρει. Τι να πει κανείς;
Η σκάλα είναι αμφίδρομη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι κάπως πρέπει να κατέβεις για να φτάσεις στο πάρκινγκ.
Θα τοποθετηθεί φανάρι με διακόπτη λειτουργίας από τους πεζούς;
Το σημείο το κρίνω πολύ επικίνδυνο για διάσχιση της Στρατού.
Φωτισμός της περιοχής υπάρχει;
Κυρίως του δρόμου, για ευνόητους λόγους.
Η σκάλα θα λειτουργεί συνεχώς ή μόνο όταν προσεγγίζεται;
Βέβαια πέραν των παραπάνω που μένει να τα δούμε καλό θα ήταν το πάρκινγκ να χρησιμοποιηθεί μόνο για τουριστικά πούλμαν.
Εκεί πάσχει η πόλη ενώ αν σταθμεύουν στο πάρκινγκ δεν θα δημιουργούν προβλήματα μέσα στην πόλη όπως συμβαίνει τώρα.
Εξ' άλλου οι επισκέπτες πεζή είναι πιο προσοδοφόροι... για την οικονομία της πόλης.
Σταθμεύουν εκεί και τους αφήνουμε να περιηγηθούνε με άνεση.
Βέβαια και εκεί πάσχουμε με κυριότερο πρόβλημα την σύνδεση μέσω πεζοδρομίου... του Βυζαντινού Μουσείου με το Βήμα.
Γιάννης Ακρ.
Καλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας διάδρομος δημιουργήθηκε αντί πεζοδρομίου στην Μαλακούση μπροστά από την ALPHA.
To τραγικό είναι πως τοποθετήθηκαν κολωνάκια στην άσφαλτο!
Δηλαδή δεν κάνανε 0,5μ πλατύτερο το στενό πεζοδρόμιο αλλά βάλανε κολωνάκια επί του ασφαλτοτάπητα.
Καμιά καταγγελία για κατάληψη οδοστρώματος δεν παίζει σ' αυτή την πόλη των ανευθυνοϋπεύθυνων;
Η Τροχαία πως επιτρέπει αυτά τα αίσχη;
Τις τελευταίες 4 τετραετίες δεν έχουμε δημάρχους.Τροχονόμους έχουμε.
Ήδη η Νάουσσα ξεκινά υδροηλεκτρικά με σκοπό να εξοικονομεί 120Κ ετησίως. Ο τρέχον τροχονόμος ασχολείται με μονοδρομήσεις όπως πριν 16 χρόνια.